• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

آینده - غذا

  • خانه
  • بلاگ
  • آینده - غذا
  • شش روندی که می تواند آینده صنعت غذا را شکل دهد

شش روندی که می تواند آینده صنعت غذا را شکل دهد

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی آینده - غذا
  • تاریخ خرداد 2, 1401
  • نظرات 0 نظر

شش روندی که می تواند آینده صنعت غذا را شکل دهد

دوشنبه، 12 اکتبر 2020

اشتراک گذاری توییت اشتراک گذاری پست الکترونیک

شش روندی که می تواند آینده صنعت غذا را شکل دهد 

لوکس ریسرچ مستقر در ایالات متحده در گزارشی با عنوان شرکت غذایی سال 2050، روند استارت‌آپ‌ها، هنجارهای اجتماعی و نگرانی‌های شرکت‌ها را تجزیه و تحلیل کرد تا شش ابرروند شکل‌دهنده صنعت غذا را شناسایی کند.

توماس هیز، یکی از نویسندگان گزارش، گفت که شرکت‌های مواد غذایی برای اینکه واقعاً رشد کنند، باید با این شش روند سازگار شوند.

«مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای خواستار هستند و عادت‌های خرج کردن را با سلامت و پایداری همسو می‌کنند. شرکت های مواد غذایی برای رشد واقعی و رقابتی ماندن در طولانی مدت باید ریسک های بزرگی را متحمل شوند.

در اینجا شش مگاترند مورد تجزیه و تحلیل در این مطالعه آمده است:

1. توسعه غذا برای سلامتی

غذا باید خیلی بیشتر از اشتها را سیر کند. غذاها و نوشیدنی‌ها چه کمک به نیات ورزشی مصرف‌کننده، عملکرد شناختی یا جنبه دیگری از حفظ سلامتی، اغلب فراتر از ادعای راحتی، لذت و سیری هستند.

شرکت‌هایی که به دنبال زنده ماندن در دهه‌های آینده هستند، باید تلاش‌های توسعه محصول را بر روی محصولات «بهتر برای شما» و اجزای خاص مرتبط با عملکرد متمرکز کنند.

لوکس پیش‌بینی می‌کند که تقریباً تمام محصولات فروخته‌شده با هدف کاهش وابستگی به مداخلات پزشکی، به ادعاهای مرتبط با سلامتی می‌پردازند. محصولات همچنین برای پایداری بیشتر از نظر کاهش ضایعات مواد غذایی، تلاش برای کربن زدایی و ارائه بسته بندی پایدار باید چرخش کنند.

2. گنجاندن حسگری در همه جا

همانطور که سنسورها کوچکتر، ارزانتر و قدرتمندتر می شوند، گنجاندن آنها در تمام فرآیندها ضروری می شود. به آنها نقش نظارت بر کیفیت غذا، ایمنی غذا و حتی سلامت مصرف کننده داده می شود.

بر اساس این تحقیق، پیشی گرفتن از منحنی در این زمینه، کسب و کار کارآمدتر و سودآورتری را در سال‌های آینده ممکن می‌سازد.

هیز توضیح داد: «همه‌گیری جهانی فوریت تازه‌ای را در مورد سنجش ویروس و نظارت بر خود ایجاد می‌کند و همچنین عادات مصرف مصرف‌کنندگان را تغییر داده است. درک اینکه چگونه مصرف در حال تغییر است، از جمله تغییر به سمت غذاهای تازه و پروتئین های گیاهی، و اینکه چگونه آلرژن ها بر زندگی افراد تاثیر می گذارند، کلید موفقیت آینده خواهد بود.

3. افزایش پایداری

بیانیه های شرکتی و شستشوی سبز در آینده کافی نخواهد بود. واقعاً انجام کارهای بیشتر با کمتر باید هدف باشد – از بسته بندی گرفته تا تولید و توزیع.

4. سازگاری با ساختارهای جدید صنعت

گزینه‌های اشتراک و تحویل، شخصی‌سازی، ایمنی و قابلیت ردیابی مواد غذایی، و ترکیب ابزارهای دیجیتال برای هدایت سریع‌تر و ارزان‌تر نوآوری‌های غذایی، همگی کلید رقابت شرکت‌های بزرگ مواد غذایی با رقبای کوچک‌تر و چابک‌تر خود خواهند بود. لوکس گفت همچنین برای شرکت های مواد غذایی مهم است که هویت خود را به عنوان بخشی از این سازگاری با ساختارهای جدید برای درک نقشی که می توانند در تولید محصولات کشاورزی ایفا کنند و نیازهای سلامت مصرف کننده ایفا کنند، بازنگری کنند.

5. درک مصرف آینده

COVID-19 برخی تغییرات را تسریع کرده است، اما برخی دیگر از قبل برای تغییر اساسی الگوهای مصرف در حال انجام بودند.

درک نیازهای آینده یک محصول جمعیتی یا بازار هدف، کلید تضمین طول عمر است.

6. تسلط بر نقش میکروبیوم

در این گزارش آمده است که از روش‌های تولید تا تشخیص، تسلط بر این قلمرو برای شرکت‌های مواد غذایی ساخت یا شکست خواهد بود.

این صنعت تازه شروع به خراش دادن سطح بینش در مورد عملکرد و ترکیب جوامع میکروبی کرده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گزارش، به www.luxresearchinc.com مراجعه کنید .

آیا غذاهای ارگانیک واقعا برای شما بهتر است؟

نوشته استبان واکورا آخرین به روز رسانی 01 مه 2022  بررسی پزشکی توسط کارولین اشنایدر، MD
فیس بوک
توییتر
عکس با حسن نیت ارائه شده: ThamKC/iStock

اغلب بحث هایی در مورد اینکه آیا مواد غذایی ارگانیک بهتر از مواد معدنی هستند وجود دارد. نگرانی هایی در مورد میزان استفاده از مواد شیمیایی، ارزش غذایی و گرانی محصولات وجود دارد. در اینجا اطلاعات مفیدی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند دفعه بعد که به خواربارفروشی می روید، ارگانیک یا غیرارگانیک شوید.

غذاهای ارگانیک چیست؟

کلمه ارگانیک می تواند بسیاری از محصولات مختلف را توصیف کند:

  • گوشت ها
  • میوه ها
  • سبزیجات
  • محصولات لبنی
  • دانه ها

غذاهای ارگانیک بدون استفاده از مواد شیمیایی رشد می کنند و قصد کمک به محیط زیست را دارند. گیاهان می توانند به حفظ مصرف آب کمک کنند، دام ها به حفظ زمین کمک می کنند و به مزرعه کمک می کنند تا خودپایدارتر باشد. برخی از تکنیک های مورد استفاده برای غذاهای ارگانیک عبارتند از:

  • استفاده از کودهای طبیعی مانند کمپوست به جای کودهای شیمیایی.
  • استفاده از حشرات، پرندگان، گیاهان و سایر وسایل طبیعی برای کنترل آفات به جای سمپاشی حشره کش روی محصولات.
  • مدیریت دستی رشد علف های هرز از طریق تکنیک های کشاورزی، مانند تناوب زراعی، حذف استفاده از علف کش ها.
  • استفاده از روش های طبیعی برای مراقبت از حیوانات مانند خوراک ارگانیک به جای دادن هورمون رشد به حیوانات.

آیا غذاهای ارگانیک سالم تر از غذاهای غیرارگانیک هستند؟

ارائه عکس: blackCAT/iStock

در حالی که هنوز مطالعات و آزمایش‌هایی در حال انجام است تا مشخص شود که آیا غذاهای ارگانیک مغذی‌تر از غذاهای معمولی هستند یا خیر، محققان هنوز تفاوت قابل توجهی را در ارزش غذایی بین این دو تعیین نکرده‌اند. با این حال، حذف مواد شیمیایی و افزودنی ها از محصولات کشاورزی و دام ممکن است دلیل کافی برای متقاعد کردن برخی افراد برای خرید غذاهای ارگانیک و غیرفرآوری شده باشد.

آگهی
از سلامتی خود محافظت کنید
پوشش بهداشتی را در منطقه خود پیدا کنید
 
 شخصیمدیکر

خطرات مواد غذایی ارگانیک

در حالی که اغلب آثار کمتری از آفت‌کش‌ها روی مواد غذایی ارگانیک وجود دارد، استفاده از کود به عنوان کود می‌تواند مقدار کمی از باکتری‌ها را روی غذا باقی بگذارد. E. coli می تواند به ویژه خطرناک باشد زیرا می تواند باعث مسمومیت غذایی شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که از آنجایی که بسیاری از مردم “ارگانیک” را “سالم” می دانند، ممکن است به ارزش غذایی محصول نگاه نکنند.

برچسب های ارگانیک

USDA برچسب های مواد غذایی ارگانیک را تنظیم می کند تا به مصرف کنندگان در انتخاب کمک کند:

  • برچسب “100٪ ارگانیک” تأیید می کند که محصول غذایی کاملاً از مواد ارگانیک ساخته شده است.
  • برچسب مواد غذایی “ارگانیک” نشان می دهد که حداقل 95 درصد از مواد موجود در محصول دارای گواهی ارگانیک هستند.
  • برچسب “ساخته شده با مواد ارگانیک” زمانی است که یک محصول غذایی ممکن است الزامات USDA را برای دریافت برچسب ارگانیک برآورده نکند. اگر محصولات خاصی حاوی حداقل 70 درصد مواد ارگانیک باشند، ممکن است این برچسب را داشته باشند.
  • هنگامی که یک محصول از کمتر از 70 درصد مواد ارگانیک تشکیل شده باشد، مواد ارگانیک را فقط می توان در لیست مواد تشکیل دهنده و نه به عنوان یک برچسب واقعی مواد غذایی ذکر کرد.

مزایا و معایب مواد غذایی ارگانیک

اگرچه ممکن است آنها هنوز هم فواید تغذیه ای مشابه غذاهای معمولی داشته باشند، مردم ممکن است به دلایل زیر بخواهند غذاهای ارگانیک بخرند:

  • بر اساس گزارش USDA، محصولات ارگانیک میوه و سبزیجات نسبت به محصولات معدنی دارای بقایای آفت کش کمتری هستند.
  • غذاهای ارگانیک حاوی مواد افزودنی یا موادی مانند مواد نگهدارنده، شیرین کننده های مصنوعی یا رنگ های خوراکی نیستند که ممکن است باعث تقویت محصول شوند.
  • استفاده از هورمون رشد بر روی حیوانات را مجاز نمی داند که برخی آن را نوعی ظلم به حیوانات می دانند.
  • کشاورزی ارگانیک با کاهش آلودگی و حفظ منابع طبیعی می تواند برای محیط زیست بهتر باشد.

جنبه های منفی غذاهای ارگانیک که ممکن است افراد را وادار به چسبیدن به غذاهای غیر ارگانیک کند عبارتند از:

  • شواهد واضحی مبنی بر ارزش غذایی بالاتر در غذاهای ارگانیک وجود ندارد.
  • قیمت های بالاتر نسبت به غذاهای غیرارگانیک به دلیل هزینه های کشاورزی، تولید و فرآوری.
  • غذاهای غیر ارگانیک ممکن است اشتها آورتر به نظر برسند.
  • غذاهای غیر ارگانیک و ارگانیک ممکن است طعم متفاوتی داشته باشند.

پیوندهای منابع:

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

شش قانون برای پیش بینی موثر
خرداد 2, 1401

مطلب بعدی

واقعیت توسعه یافته مقیاس پذیر: دستور کار تحقیقاتی آینده
خرداد 3, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download
نقش زنان در امنیت غذایی چیست؟
1 تیر, 1401
download
برنامه جهانی غذا
13 خرداد, 1401
images (2)
تولید مواد غذایی، تاریخچه
13 خرداد, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید