• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

مطالب سازمانی و مدیریتی

  • خانه
  • بلاگ
  • مطالب سازمانی و مدیریتی
  • تحقیقات تجاری: تعریف، روش ها، انواع و مثال ها

تحقیقات تجاری: تعریف، روش ها، انواع و مثال ها

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی مطالب سازمانی و مدیریتی
  • تاریخ اردیبهشت 21, 1401
  • نظرات 0 نظر

فهرست محتوا

  1. تحقیق تجاری: تعریف
  2. تحقیقات تجاری: انواع و روش شناسی
    1. روشهای تحقیق کمی
    2. روش تحقیق کیفی
  3. مزایای تحقیقات تجاری
  4. معایب تحقیق تجاری
  5. اهمیت تحقیقات تجاری

تحقیق تجاری: تعریف

تحقیق تجاری فرآیندی است برای به دست آوردن اطلاعات دقیق از تمام زمینه های کسب و کار و استفاده از این اطلاعات در به حداکثر رساندن فروش و سود کسب و کار. چنین مطالعه‌ای به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تعیین کنند کدام محصول/خدمت سودآورتر یا مورد تقاضا است. به عبارت ساده می توان آن را کسب اطلاعات یا دانش برای اهداف حرفه ای یا تجاری برای تعیین فرصت ها و اهداف یک کسب و کار بیان کرد.

تحقیقات تجاری برای هر چیزی و هر چیزی قابل انجام است. به طور کلی، هنگامی که مردم در مورد تحقیقات تجاری صحبت می کنند، به این معنی است که سؤالات تحقیقاتی می پرسند تا بدانند این پول را می توان برای افزایش فروش، سود یا سهم بازار در کجا خرج کرد. چنین تحقیقاتی برای تصمیم گیری عاقلانه و آگاهانه حیاتی است.

به عنوان مثال: یک شرکت موبایل می خواهد مدل جدیدی را در بازار عرضه کند. اما آنها از ابعاد یک موبایل که بیشترین تقاضا را دارد آگاه نیستند. از این رو، این شرکت با استفاده از روش‌های مختلف برای جمع‌آوری اطلاعات، یک تحقیق تجاری انجام می‌دهد و سپس آن‌ها ارزیابی می‌شود و نتیجه‌گیری می‌شود که چه ابعادی بیشترین تقاضا را دارد، این به محقق این امکان را می‌دهد تا تصمیمات عاقلانه‌ای بگیرد تا تلفن خود را در موقعیت مکانی قرار دهد. قیمت مناسب در بازار و در نتیجه کسب سهم بیشتری از بازار.

تحقیقات تجاری: انواع و روش شناسی

تحقیقات تجاری بخشی از فرآیند هوش تجاری است. معمولاً برای تعیین اینکه آیا یک شرکت می تواند در یک منطقه جدید موفق باشد، برای درک رقبای خود، یا به سادگی انتخاب یک رویکرد بازاریابی برای یک محصول انجام می شود. این تحقیق را می توان با استفاده از روش تحقیق کیفی یا روش تحقیق کمی انجام داد.

روشهای تحقیق کمی

روش های تحقیق کمی روش های تحقیقی هستند که با اعداد سروکار دارند. این یک بررسی تجربی سیستماتیک با استفاده از تکنیک های آماری، ریاضی یا محاسباتی است . این گونه روش ها معمولاً با جمع آوری داده ها شروع شده و سپس با استفاده از روش های مختلف به تحلیل آماری می پردازند. در زیر برخی از روش های تحقیق مورد استفاده برای انجام تحقیقات تجاری آورده شده است.

تحقیق پیمایشی

تحقیق پیمایشی یکی از پرکاربردترین روش ها برای جمع آوری داده ها به ویژه برای انجام تحقیقات تجاری است. نظرسنجی ها شامل پرسیدن سؤالات نظرسنجی مختلف برای مجموعه ای از مخاطبان از طریق انواع مختلفی مانند نظرسنجی آنلاین، نظرسنجی آنلاین، پرسشنامه و غیره است. امروزه اکثر شرکت های بزرگ از این روش برای جمع آوری داده ها و استفاده از آن برای درک بازار و اتخاذ تصمیمات تجاری مناسب استفاده می کنند. . انواع مختلف نظرسنجی‌ها مانند نظرسنجی‌های مقطعی که برای جمع‌آوری داده‌ها از مجموعه‌ای از مخاطبان در یک نقطه زمانی معین یا نظرسنجی‌های طولی مورد نیاز است.که برای جمع آوری داده ها از مجموعه ای از مخاطبان در طول زمان های مختلف به منظور درک تغییرات در رفتار پاسخ دهندگان مورد نیاز است، برای انجام تحقیقات پیمایشی استفاده می شود. با پیشرفت تکنولوژی، اکنون می توان نظرسنجی ها را به صورت آنلاین از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی ارسال کرد .

به عنوان مثال: یک شرکت می خواهد امتیاز NPS را برای وب سایت خود بداند، یعنی افرادی که از وب سایت آنها بازدید می کنند چقدر راضی هستند. افزایش ترافیک به وب سایت آنها یا صرف زمان بیشتر مخاطب در یک وب سایت می تواند منجر به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو شود که شرکت را قادر می سازد تا سرنخ های بیشتری به دست آورد و همچنین دید خود را افزایش می دهد. از این رو، شرکت می تواند از افرادی که از وب سایت آنها بازدید می کنند با چند سؤال از طریق یک نظرسنجی آنلاین از آنها بخواهد که نظرات آنها را درک کنند یا بازخورد کسب کنند و از این رو تغییرات مناسبی در وب سایت برای افزایش رضایت ایجاد کنند.

بیشتر بدانید:  الگوی نظرسنجی کسب و کار

تحقیق همبستگی

تحقیقات همبستگی برای درک رابطه بین دو نهاد و تأثیر هر یک از آنها بر دیگری انجام می شود. با استفاده از روش‌های تحلیل ریاضی، پژوهش همبستگی محقق را قادر می‌سازد تا دو یا چند متغیر را به هم مرتبط کند . چنین تحقیقاتی می تواند به درک الگوها، روابط، روندها و غیره کمک کند. دستکاری یک متغیر برای دستیابی به نتایج مطلوب نیز امکان پذیر است. به طور کلی نمی توان تنها بر اساس تحقیقات همبستگی به نتیجه رسید.

به عنوان مثال: برای درک رابطه بین رنگ ها و مخاطبان مبتنی بر جنسیت می توان تحقیقی انجام داد. با استفاده از چنین تحقیقاتی و شناسایی مخاطبان هدف، یک شرکت می تواند تولید محصولات رنگی خاصی را برای عرضه در بازار انتخاب کند. این می تواند شرکت را قادر سازد تا نیازهای عرضه و تقاضای محصولات خود را درک کند.

تحقیق علی- مقایسه ای

تحقیق علی- مقایسه ای روشی مبتنی بر مقایسه است. برای استنباط رابطه علت و معلولی بین متغیرها استفاده می شود. گاهی اوقات به عنوان تحقیقات شبه تجربی نیز شناخته می شود، این شامل ایجاد یک متغیر مستقل و تجزیه و تحلیل اثرات بر متغیر وابسته است. در چنین تحقیقاتی دستکاری انجام نمی شود. با این حال، تغییرات بر روی متغیرها یا گروه ها تحت تأثیر همان تغییرات مشاهده می شود. نتیجه گیری از طریق چنین تحقیقاتی کمی دشوار است زیرا متغیرهای مستقل و وابسته همیشه در یک گروه وجود خواهند داشت، بنابراین قبل از استنباط از تحقیق باید همه پارامترهای دیگر در نظر گرفته شوند.

به عنوان مثال: می توان تحقیقی را برای تحلیل تأثیر امکانات آموزشی خوب در مناطق روستایی انجام داد. چنین مطالعه ای می تواند برای تجزیه و تحلیل تغییرات گروهی از افراد روستایی در زمانی که امکانات آموزشی خوب و قبل از آن فراهم شده است، انجام شود.

مثال دیگر می تواند تجزیه و تحلیل تأثیر سدسازی و تأثیر آن بر کشاورزان یا تولید محصولات در آن منطقه باشد.

تحقیقات تجربی

تحقیقات تجربی مبتنی بر تلاش برای اثبات یک نظریه است. چنین تحقیقاتی ممکن است در تحقیقات تجاری مفید باشد زیرا می تواند به شرکت محصول اجازه دهد برخی از ویژگی های رفتاری مصرف کنندگان خود را بشناسد، که می تواند منجر به درآمد بیشتر شود. در این روش، آزمایشی بر روی مجموعه‌ای از مخاطبان انجام می‌شود تا رفتار آن‌ها را در صورت تأثیرپذیری با پارامترهای خاصی مشاهده و سپس تحلیل کند.

به عنوان مثال: اخیراً تحقیقات تجربی برای درک اینکه آیا رنگ های خاص تأثیری بر گرسنگی مصرف کنندگان دارد یا خیر انجام شده است. سپس مجموعه ای از حضار هنگام غذا خوردن در معرض آن رنگ های خاص قرار گرفتند و سوژه ها مشاهده شدند. مشاهده شد که رنگ های خاصی مانند قرمز یا زرد گرسنگی را افزایش می دهند. از این رو، چنین تحقیقاتی موهبتی برای صنعت مهمان نوازی بود. بسیاری از زنجیره‌های غذایی مانند مک‌دونالدز، کی‌اف‌سی و غیره را می‌توانید مشاهده کنید که از چنین رنگ‌هایی در داخل، برندها و بسته‌بندی‌هایشان استفاده می‌کنند.

نمونه دیگری از استنباط های به دست آمده از تحقیقات تجربی، که به طور گسترده توسط اکثر بارها/میخانه ها در سراسر جهان استفاده می شود این است که موسیقی بلند باعث می شود فرد در مدت زمان کمتری بیشتر بنوشد. این از طریق تحقیقات تجربی ثابت شد و یک یافته کلیدی برای بسیاری از صاحبان مشاغل در سراسر جهان بود.

تحقیق آنلاین / تحقیق ادبیات

تحقیق در ادبیات یکی از قدیمی ترین روش های موجود است. بسیار مقرون به صرفه است و با استفاده از چنین تحقیقاتی می توان اطلاعات زیادی را جمع آوری کرد. تحقیق آنلاینیا تحقیق ادبیات شامل جمع آوری اطلاعات از اسناد و مطالعات موجود است که می تواند در کتابخانه ها در دسترس باشد، گزارش های سالانه و غیره. یک فرد می تواند مستقیماً برای هر گونه اطلاعات مورد نیاز به صورت آنلاین تحقیق کند، که به او اطلاعات عمیقی در مورد موضوع یا سازمان می دهد. چنین تحقیقاتی بیشتر توسط بازاریابی و فروشندگان در بخش تجاری برای درک بازار یا مشتریان خود استفاده می شود. چنین تحقیقاتی با استفاده از اطلاعات موجود که از منابع مختلف در دسترس است، انجام می‌شود، اگرچه باید دقت کرد که منابعی که قرار است اطلاعات از آنجا جمع‌آوری شود، اعتبارسنجی شود.

به عنوان مثال: یک فروشنده شنیده است که یک شرکت خاص به دنبال راه حلی است که شرکت آنها ارائه می دهد. از این رو، فروشنده ابتدا تصمیم گیرنده شرکت را جستجو می کند، بررسی می کند که از چه بخشی است و متوجه می شود که شرکت هدف به دنبال چه چیزی است و آنها در چه زمینه ای هستند. با استفاده از این تحقیق، او می‌تواند راه حل خود را در زمانی که آن را به مشتری ارائه می‌کند، مشخص کند. او همچنین می‌تواند با یافتن وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با مشتری از طریق تحقیق آنلاین، مستقیماً با مشتری ارتباط برقرار کند.

یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید!

روش تحقیق کیفی

تحقیق کیفی روشی است که در تحقیقات تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیق کیفی شامل به دست آوردن داده ها از طریق ابزارهای ارتباطی محاوره ای باز است. چنین تحقیقاتی محقق را قادر می سازد تا نه تنها آنچه را که مخاطب است درک کندفکر می کند، بلکه چرا به آن فکر می کند. در چنین تحقیقاتی بسته به پاسخ آزمودنی ها می توان اطلاعات عمیقی را از آنها جمع آوری کرد. انواع مختلفی از روش های تحقیق کیفی مانند مصاحبه، گروه های متمرکز، پژوهش قوم نگاری، تحلیل محتوا، تحقیق موردی وجود دارد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. چنین روش هایی در تحقیقات تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا محقق را قادر می سازد مصرف کننده را درک کند. چه چیزی مصرف کننده را به خرید ترغیب می کند و چه چیزی نمی تواند منجر به فروش بالاتر شود و این هدف اصلی هر کسب و کاری است.

در ادامه به چند روشی اشاره می کنیم که در دنیای امروز به طور گسترده توسط اکثر کسب و کارها استفاده می شود.

مصاحبه ها

مصاحبه‌ها تا حدودی شبیه به نظرسنجی‌ها هستند، مثل اینکه گاهی ممکن است سؤالات مشابهی داشته باشند. تفاوت در این است که پاسخ دهنده می تواند به این سؤالات باز پاسخ طولانی بدهد و جهت مکالمه یا سؤالات مطرح شده بسته به پاسخ سوژه قابل تغییر است. چنین روشی معمولاً اطلاعات مفصلی در مورد دیدگاه یا نظرات موضوع خود به محقق می دهد. انجام مصاحبه با کارشناسان موضوع نیز می تواند اطلاعات مهمی را به برخی از مشاغل بدهد.

به عنوان مثال: مصاحبه ای توسط یک تولید کننده مخابرات، با گروهی از زنان انجام شد تا بفهمند چرا تعداد مشتریان زن کمتری دارند. پس از مصاحبه با آنها، محقق متوجه شد که رنگ‌های زنانه کمتری در برخی از مدل‌ها وجود دارد، بنابراین زنان ترجیح می‌دهند آنها را خریداری نکنند. چنین اطلاعاتی می‌تواند برای کسب‌وکاری مانند تولیدکننده‌های مخابراتی حیاتی باشد و از این رو می‌توان از آن برای افزایش سهم بازار با هدف قرار دادن مشتریان زن با عرضه برخی رنگ‌های زنانه در بازار استفاده کرد.

مثال دیگر می تواند مصاحبه با یک متخصص موضوع در بازاریابی رسانه های اجتماعی باشد. چنین مصاحبه‌ای می‌تواند محقق را قادر سازد تا بفهمد چرا انواع خاصی از استراتژی‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی برای یک شرکت کار می‌کنند و چرا برخی از آنها اینطور نیستند.

گروه های متمرکز

گروه های کانونی مجموعه ای از افراد هستند که به طور خاص برای درک نظرات و رفتارهای آنها انتخاب می شوند. معمولاً مجموعه کوچکی از یک گروه است که با در نظر گرفتن پارامترهای مخاطبان بازار هدف خود برای بحث در مورد یک محصول یا خدمات خاص انتخاب می شوند. چنین روشی محققی را قادر می‌سازد که نمونه بزرگ‌تری نسبت به مصاحبه یا مطالعه موردی داشته باشد و در عین حال از ارتباطات محاوره‌ای بهره می‌برد.

امروزه، گروه‌های کانونی می‌توانند نظرسنجی‌های آنلاین را نیز برای جمع‌آوری داده‌ها و پاسخ به چرایی، چیستی و چگونه ارسال کنند. چنین روشی برای آزمایش مفاهیم یا محصولات جدید قبل از عرضه در بازار بسیار حیاتی است.

به عنوان مثال: یک تحقیق با یک گروه متمرکز انجام می شود تا بفهمد که کدام بعد از اندازه صفحه نمایش بیشتر توسط بازار هدف فعلی ترجیح داده می شود. اگر بازار هدف بیشتر بر روی اندازه صفحه نمایش، ویژگی‌ها یا رنگ‌های گوشی تمرکز داشته باشد، چنین روشی می‌تواند محقق را قادر سازد تا عمیق‌تر کند. با استفاده از این داده ها، یک شرکت می تواند تصمیمات عاقلانه ای برای خط تولید خود بگیرد و سهم بیشتری از بازار را تضمین کند.

تحقیق قوم نگاری

تحقیقات قوم نگاری یکی از چالش برانگیزترین تحقیقات است اما می تواند نتایج بسیار دقیقی به دست دهد. چنین تحقیقاتی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا زمان بر است و همچنین می تواند گران باشد. محقق را درگیر می کند تا با محیط طبیعی سازگار شود و مخاطبان هدف خود را برای جمع آوری داده ها مشاهده کند. چنین روشی عموماً برای درک فرهنگ‌ها، چالش‌ها یا چیزهای دیگری که می‌تواند در آن محیط خاص رخ دهد استفاده می‌شود.

به عنوان مثال: نمایش مشهور جهانی “رئیس مخفی” نمونه مناسبی است از اینکه چگونه می توان از تحقیقات قوم نگاری در مشاغل استفاده کرد. در این نمایش، مدیریت ارشد یک سازمان بزرگ در شرکت خود به عنوان یک کارمند معمولی کار می کند تا بفهمد چه پیشرفت هایی می توان انجام داد، فرهنگ موجود در سازمان چیست و کارکنان سخت کوش را شناسایی کرده و به آنها پاداش می دهد. مشاهده می‌شود که محقق باید زمان مناسبی را در محیط طبیعی کارکنان صرف می‌کرد و با روش‌ها و فرآیندهای آن‌ها سازگار می‌شد. در حین مشاهده در این تنظیمات، محقق می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را دست اول بدون از دست دادن هیچ گونه اطلاعات یا هرگونه سوگیری پیدا کند و موارد خاصی را که بر تجارت او تأثیر می‌گذارد بهبود بخشد.

تحقیق موردی

مطالعه موردی یکی از مهمترین تحقیقات در تحقیقات تجاری است. همچنین به عنوان وثیقه بازاریابی توسط اکثر مشاغل برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می شود. تحقیق موردی برای ارزیابی رضایت مشتری، مستندسازی چالش‌هایی که با آن مواجه شده‌اند و راه‌حل‌هایی که شرکت به آنها ارائه کرده است، انجام می‌شود. استفاده از این استنباط ها برای اشاره به مزایایی است که مشتری برای انتخاب شرکت خاص خود از آن برخوردار بوده است. چنین تحقیقاتی به طور گسترده در زمینه های دیگر مانند آموزش، علوم اجتماعی و موارد مشابه استفاده می شود. مطالعات موردی توسط کسب‌وکارها به مشتریان جدید ارائه می‌شود تا قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند و از این رو چنین تحقیقاتی نقش مهمی در بخش کسب‌وکار ایفا می‌کند.

به عنوان مثال: یک شرکت خدماتی راه حل آزمایشی را برای یکی از مشتریان خود ارائه کرده است. یک تحقیق موردی انجام می‌شود تا مشخص شود چالش‌هایی که در طول پروژه با آن روبرو بوده‌اند، محدوده کار آنها چه بوده است، چه هدفی قرار است به دست آید و چه راه‌حل‌هایی برای مقابله با چالش‌ها ارائه شده است. این مطالعه می‌تواند با مزایایی که شرکت از طریق راه‌حل‌های خود ارائه کرده است، مانند کاهش زمان برای آزمایش دسته‌ها، پیاده‌سازی یا یکپارچه‌سازی آسان سیستم، یا حتی کاهش هزینه، پایان یابد. چنین مطالعه ای توانایی شرکت را نشان می دهد و از این رو می توان آن را به عنوان شواهد تجربی برای چشم انداز جدید بیان کرد.

نمایه سازی/تحقیق بازدیدکنندگان وب سایت

نظرسنجی‌های رهگیری وب‌سایت یا نمایه‌سازی/تحقیق بازدیدکنندگان وب‌سایت چیز جدیدی است که مطرح شده است و در بخش تجارت بسیار مفید است. این یک رویکرد نوآورانه برای جمع آوری بازخورد مستقیم از بازدیدکنندگان وب سایت شما با استفاده از نظرسنجی است. در زمان‌های اخیر بسیاری از کسب‌وکارها به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد و از این رو مهم است که بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را درک کنید زیرا آنها مشتریان بالقوه شما هستند. جمع آوری بازخورد برای هر کسب و کاری حیاتی است زیرا بدون درک مشتری، هیچ کسب و کاری نمی تواند موفق باشد. یک شرکت باید مشتریان خود را راضی نگه دارد و سعی کند آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند تا در صدر باقی بماند.

نظرسنجی رهگیری وب سایت یک نظرسنجی آنلاین است که به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان را هدف قرار دهید تا هدف آنها را درک کنید و برای ارزیابی تجربه آنلاین مشتریان بازخورد جمع آوری کنید. اطلاعاتی مانند قصد بازدیدکننده، مسیر رفتار، رضایت کلی وب سایت را می توان با استفاده از آن جمع آوری کرد.

بسته به اطلاعاتی که یک شرکت به دنبال آن است، از اشکال مختلف نظرسنجی رهگیری وب سایت می توان برای جمع آوری پاسخ ها استفاده کرد. برخی از محبوب‌ترین آنها پنجره‌های پاپ‌آپ یا جعبه‌های مدال و نظرسنجی‌های روی صفحه هستند.

به عنوان مثال: یک مشتری بالقوه به دنبال محصول خاصی است که یک شرکت در حال فروش آن است. هنگامی که او به وب‌سایت هدایت می‌شود، یک بررسی رهگیری شروع می‌شود که قصد و مسیر او را یادداشت می‌کند. پس از انجام معامله، یک پاپ آپ یا یک نظرسنجی در صفحه در اختیار مشتری قرار می گیرد تا به وب سایت امتیاز دهد. چنین تحقیقاتی محقق را قادر می‌سازد تا از این داده‌ها به خوبی استفاده کند و از این رو هدف مشتریان، مسیر خود را درک کند و هر بخش از وب‌سایت را بسته به پاسخ‌ها بهبود بخشد که به نوبه خود منجر به رضایت مشتریان و در نتیجه افزایش درآمد و سهم بازار می‌شود. .

مزایای تحقیقات تجاری

  • تحقیقات تجاری به شناسایی فرصت ها و تهدیدها کمک می کند.
  • این به شناسایی مشکلات کمک می کند و با استفاده از این اطلاعات می توان تصمیمات عاقلانه ای برای مقابله مناسب با موضوع گرفت.
  • این به درک بهتر مشتریان کمک می کند و از این رو می تواند برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان یا ذینفعان مفید باشد.
  • با انجام تحقیقات تجاری از قبل می توان خطرات و عدم قطعیت ها را به حداقل رساند.
  • نتایج مالی و سرمایه گذاری هایی که مورد نیاز خواهند بود را می توان به طور موثر با استفاده از تحقیقات تجاری برنامه ریزی کرد.
  • چنین تحقیقاتی می تواند به ردیابی رقابت در بخش تجاری کمک کند.
  • تحقیقات تجاری می تواند یک شرکت را قادر سازد تا تصمیمات عاقلانه ای در مورد اینکه کجا و چقدر هزینه کند، بگیرد.
  • تحقیقات تجاری می تواند یک شرکت را قادر سازد تا از بازار به روز بماند و روندها و نوآوری های مناسب برای ماندن در بازی انجام شود.
  • تحقیقات تجاری به اندازه گیری شهرت کمک می کند

معایب تحقیق تجاری

  • تحقیقات تجاری می تواند یک امر پرهزینه باشد
  • بیشتر اوقات، تحقیقات تجاری مبتنی بر فرضیات است
  • تحقیقات تجاری می تواند زمان بر باشد
  • تحقیقات تجاری گاهی اوقات می تواند اطلاعات نادرستی به شما بدهد، زیرا یک جمعیت مغرضانه یا یک گروه متمرکز کوچک وجود دارد.
  • نتایج تحقیقات تجاری به دلیل تغییرات سریع بازارها می تواند به سرعت منسوخ شود

اهمیت تحقیقات تجاری

تحقیقات تجاری یکی از مؤثرترین راه‌ها برای درک مشتریان، بازار و رقبا است. چنین تحقیقاتی به شرکت ها کمک می کند تا تقاضا و عرضه بازار را درک کنند. استفاده از چنین تحقیقاتی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هزینه‌ها را کاهش دهند و راه‌حل‌ها یا محصولاتی را ایجاد کنند که تقاضای بازار و مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند.

تحقیقات کسب و کار داخلی می تواند مدیریت ارشد را قادر سازد تا در صورت نیاز یک تیم مؤثر بسازد یا آموزش دهد یا مربی. تحقیقات تجاری شرکت را قادر می سازد تا رقبای خود را ردیابی کند و از این رو می تواند به شما دست برتر را بدهد تا از آنها جلوتر بمانید. با انجام چنین تحقیقاتی می توان از شکست جلوگیری کرد، زیرا می تواند به محقق این ایده را بدهد که آیا زمان مناسبی برای عرضه محصول/راه حل است و همچنین اگر مخاطب مناسب است. این به درک ارزش برند و سنجش رضایت مشتری کمک می کند که برای نوآوری مداوم و برآورده کردن خواسته های مشتری ضروری است. این به شرکت کمک می کند تا درآمد و سهم بازار خود را افزایش دهد. تحقیقات تجاری همچنین به استخدام نامزدهای ایده آل برای نقش های مختلف در شرکت کمک می کند. با انجام چنین تحقیقاتی، یک شرکت می تواند تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهد، یعنی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها را درک کند.

تحقیقات تجاری اولین قدمی است که هر صاحب کسب و کاری برای راه اندازی کسب و کار خود، بقا یا برتری در بازار به آن نیاز دارد. دلیل اصلی اهمیت این گونه تحقیقات این است که به کسب و کارها کمک می کند تا از نظر درآمد، سهم بازار و ارزش برند رشد کنند.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

تکرر ادرار
اردیبهشت 21, 1401

مطلب بعدی

10 تغییرات آب و هوایی، کشاورزی جهانی و آسیب پذیری منطقه ای
اردیبهشت 22, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download (2)
سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
21 اردیبهشت, 1402
01400-06-03-12-0-47
شش روند برای سال 2021: آینده مدیریت دانش
22 دی, 1401
images
مسئولیت اجتماعی چیست؟
9 دی, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید