• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

مطالب سازمانی و مدیریتی

  • خانه
  • بلاگ
  • مطالب سازمانی و مدیریتی
  • مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی مطالب سازمانی و مدیریتی
  • تاریخ اردیبهشت 1, 1401
  • نظرات 0 نظر

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

تعریف : اصطلاح مدیریت استراتژیک برای اشاره به شاخه ای از مدیریت به کار می رود که به توسعه چشم انداز استراتژیک، تعیین اهداف، تدوین و اجرای استراتژی ها و معرفی اقدامات اصلاحی برای انحرافات (در صورت وجود) برای رسیدن به استراتژی سازمان می پردازد. قصد اهداف دوگانه دارد:

  • برای کسب مزیت رقابتی، با هدف برتری بر رقبا، برای دستیابی به تسلط بر بازار.
  • به عنوان یک راهنما برای سازمان برای کمک به بقای تغییرات در محیط کسب و کار عمل کند.

در اینجا تغییرات به تغییرات محیط داخلی یعنی درون سازمانی که توسط مدیران معرفی می‌شود مانند تغییر در سیاست‌ها، رویه‌ها و غیره کسب‌وکار و تغییرات در محیط بیرونی مانند تغییرات در قوانین دولت که می‌تواند بر کسب‌وکار، رقبا تأثیر بگذارد اشاره دارد. حرکت، تغییر در سلیقه و ترجیحات مشتری و غیره.

فرآیند مدیریت استراتژیک

فرآیند مدیریت استراتژیک

  1. تعریف سطوح هدف استراتژیک کسب و کار:
    • ایجاد چشم انداز
    • ماموریت طراحی
    • تعیین اهداف
  2. تدوین استراتژی
    • انجام ارزیابی محیطی و سازمانی
    • در نظر گرفتن استراتژی ها
    • انجام تحلیل استراتژیک
    • ساختن استراتژی ها
    • تهیه برنامه استراتژیک
  3. اجرای استراتژی
    • پیاده سازی استراتژی ها
    • توسعه ساختارها و سیستم ها
    • مدیریت اجرای رفتاری و عملکردی
  4. ارزیابی و کنترل استراتژیک
    • انجام ارزیابی
    • اعمال کنترل
    • بازآفرینی استراتژی ها

مدیریت استراتژیک همه چیز در مورد مشخص کردن چشم انداز سازمان، ماموریت و اهداف، اسکن محیط، ایجاد استراتژی ها، ارزیابی و کنترل است.

اهمیت مدیریت استراتژیک

  • این شرکت را راهنمایی می کند تا در جهت خاصی حرکت کند. اهداف سازمان را تعریف می کند و اهداف واقع بینانه را که با چشم انداز شرکت همسو هستند، تعیین می کند.
  • این به شرکت کمک می‌کند تا به جای واکنش‌پذیر، فعال شود تا اقدامات رقبا را تحلیل کند و اقدامات لازم را برای رقابت در بازار انجام دهد، به‌جای تبدیل شدن به تماشاگر.
  • به عنوان پایه ای برای تمام تصمیمات کلیدی شرکت عمل می کند.
  • تلاش می‌کند سازمان را برای چالش‌های آینده آماده کند و نقش پیشگام را در کشف فرصت‌ها ایفا کند و همچنین به شناسایی راه‌های دستیابی به آن فرصت‌ها کمک می‌کند.
  • بقای بلندمدت شرکت را در کنار مقابله با رقابت و بقای محیط پویا تضمین می کند.
  • این به توسعه شایستگی های اصلی و مزیت رقابتی کمک می کند که به بقا و رشد کسب و کار کمک می کند.

هدف اصلی مدیریت استراتژیک کسب رقابت پذیری استراتژیک پایدار شرکت است. این امر با توسعه و اجرای چنین استراتژی هایی امکان پذیر است که برای شرکت ارزش آفرینی کند. بر ارزیابی فرصت ها و تهدیدها، در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف شرکت و توسعه استراتژی هایی برای بقا، رشد و گسترش آن تمرکز دارد.

استراتژی: پیاده سازی و اجرای استراتژیک.

اجرای استراتژی با اطمینان در هر محیطی؛ چه مدیریتی؛ کارآفرینی؛ یا عملیاتی

شرح

پس از فرآیند برنامه ریزی استراتژیک، فرآیند اجرای استراتژی می آید. با این حال، درک پیاده‌سازی استراتژی باید بخشی از دانش هر کسب‌وکار باشد: چه درگیر برنامه‌ریزی استراتژیک باشند یا نه.

اجرای صحیح استراتژی امری حیاتی است، زیرا می توان استدلال کرد که استراتژی روح سیستم سازمانی است. و بنابراین تأثیری همیشه حاضر و قدرتمند است. در واقع، موفقیت یک کسب و کار را اغلب می توان به اجرای کنترل شده استراتژی نسبت داد. در این دوره شما یاد خواهید گرفت که چگونه استراتژی را در سراسر سیستم سازمانی پیاده سازی و القا کنید.

این دوره ضروری در استراتژی رانندگی در سیستم های سازمانی برای افراد پرمشغله طراحی شده است. این که آیا شما یک دانشجو هستید؛ یک مدیر؛ یک مدیر مشتاق؛ یک کارآفرین؛ صاحب کسب و کار؛ یک فریلنسر؛ یا یک مدیر ارشد؛ این دوره یک چارچوب قوی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد استراتژی را به طور موثر در هر سیستم سازمانی بزرگ یا کوچک اجرا کنید. انتفاعی یا غیر انتفاعی به کلاس ما بپیوندید و شروع به تقویت لنز استراتژیک خود کنید!

مورد نیاز

  • الزامات
  • درک اولیه از مطالعات بازرگانی.

دوره های مرتبط

الزامات موفقیت کارآفرین

آویک مونشی، PMP®

آلتریکس

علم داده برای رهبران کسب و کار

اد وایلی

راتگرز دانشگاه ایالتی نیوجرسی

مدیریت فرآیندهای کسب و کار در سازمان های بهداشت و درمان

مارگارت کیلدوف، دکتری.

30 دقیقه MBA در برندسازی+مدیریت برند+استراتژی برندسازی

دکر فریزر، MBA و همکاران

کلاس کارشناسی ارشد برنامه ریزی و استراتژی کسب و کار دیجیتال را کامل کنید

Startup Masters Inc.

دانشگاه کالیفرنیا، ایروین

مقدمه ای بر مدیریت ریسک

قاسم ایجاز

دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ

مدیریت ریسک فین تک

گاروین پرسی DIAS

دانشگاه میشیگان

اتخاذ تصمیمات موفق از طریق مدل استراتژی، قانون و اخلاق

جورج سیدل

دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین

استراتژی کسب و کار

دیپاک سومایا

دانشگاه لوند

مدل های کسب و کار دیجیتال

آندریاس کنستانتینو

  •  12.99 دلار
  •  انگلیسی
  •  در حال حاضر موجود است
  •  1.5 ساعت ویدیوی درخواستی
  •  Udemy

موضوعات مرتبط

  • کسب و کار
  • مدیریت و رهبری

موضوعات محبوب

  • امنیت سایبری
  • فراگیری ماشین
  • هوش تجاری
  • مدیریت فروش
  • تحقیقات بازار
  • علم داده
  • تغذیه و تندرستی
  • حسابداری
  • تجسم داده ها
  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

کسب و کار خانواده
اردیبهشت 1, 1401

مطلب بعدی

آینده نگری چیست ؟ از چه روش هایی استفاده می کنیم؟
اردیبهشت 2, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download (2)
سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
21 اردیبهشت, 1402
01400-06-03-12-0-47
شش روند برای سال 2021: آینده مدیریت دانش
22 دی, 1401
images
مسئولیت اجتماعی چیست؟
9 دی, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید