• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

آینده - غذا

  • خانه
  • بلاگ
  • آینده - غذا
  • کسب و کار های غذا کدامند؟

کسب و کار های غذا کدامند؟

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی آینده - غذا
  • تاریخ فروردین 28, 1401
  • نظرات 0 نظر

راهروهای غذای بسته بندی شده در یک فروشگاه مواد غذایی آمریکایی .

پنیر پارمیجیانو رژیانو تولید شده در یک کارخانه مدرن.

قفس باتری در برزیل، نمونه ای از دامپروری فشرده .

صنعت غذا یک شبکه پیچیده و جهانی از مشاغل متنوع است که بیشتر غذای مصرفی جمعیت جهان را تامین می کند. اصطلاح صنایع غذایی مجموعه‌ای از فعالیت‌های صنعتی را در بر می‌گیرد که به تولید، توزیع ، فرآوری ، تبدیل، آماده‌سازی، نگهداری، حمل و نقل ، صدور گواهینامه و بسته‌بندی مواد غذایی می‌پردازد. صنعت غذا امروزه بسیار متنوع شده است و تولید از فعالیت‌های کوچک، سنتی و خانوادگی که بسیار کاربر هستند تا فرآیندهای صنعتی بزرگ، سرمایه‌بر و بسیار مکانیزه را شامل می‌شود. بسیاری از صنایع غذایی تقریباً به طور کامل به محلی وابسته هستندکشاورزی , تولید , یا ماهیگیری . [1]

یافتن راهی فراگیر برای پوشش تمام جنبه های تولید و فروش مواد غذایی چالش برانگیز است. آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا آن را به عنوان “کل صنعت غذا – از کشاورزی و تولید مواد غذایی ، بسته بندی و توزیع گرفته تا خرده فروشی و پذیرایی” توصیف می کند. [2] سرویس تحقیقات اقتصادی USDA از اصطلاح سیستم غذایی استفاده می کندبرای توصیف همین موضوع، اظهار داشت: “سیستم غذایی ایالات متحده شبکه پیچیده ای از کشاورزان و صنایعی است که به آنها مرتبط است. این پیوندها شامل سازندگان تجهیزات کشاورزی و مواد شیمیایی و همچنین شرکت هایی است که به مشاغل کشاورزی خدمات ارائه می دهند، مانند ارائه دهندگان محصولات کشاورزی. حمل و نقل و خدمات مالی. این سیستم همچنین شامل صنایع بازاریابی مواد غذایی است که مزارع را به مصرف کنندگان مرتبط می کند و شامل پردازشگرهای مواد غذایی و الیاف، عمده فروشان، خرده فروشان و مؤسسات خدمات غذایی می شود. [3] صنایع غذایی شامل:

  • کشاورزی : پرورش محصولات زراعی , دامداری , و غذاهای دریایی . اقتصاد کشاورزی .
  • تولید : مواد شیمیایی کشاورزی، ساخت و ساز کشاورزی ، ماشین آلات و لوازم کشاورزی، بذر و غیره.
  • فرآوری مواد غذایی : تهیه محصولات تازه برای بازار و ساخت محصولات غذایی آماده
  • بازاریابی : ترویج محصولات ژنریک (مثلاً تخته شیر)، محصولات جدید، تبلیغات ، کمپین های بازاریابی، بسته بندی ، روابط عمومی و غیره.
  • عمده فروشی و توزیع مواد غذایی : تدارکات، حمل و نقل، انبارداری
  • خدمات غذا (شامل پذیرایی)
  • خواربار فروشی ، بازارهای کشاورزان، بازارهای عمومی و سایر خرده فروشی ها
  • مقررات : قوانین و مقررات محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی برای تولید و فروش مواد غذایی، از جمله کیفیت مواد غذایی ، امنیت غذایی ، ایمنی مواد غذایی ، بازاریابی/تبلیغات و فعالیت های لابی صنعتی.
  • تحصیلات: دانشگاهی، مشاوره، حرفه ای
  • تحقیق و توسعه: علوم غذایی ، میکروبیولوژی مواد غذایی ، فناوری مواد غذایی ، شیمی مواد غذایی ، و مهندسی مواد غذایی
  • خدمات مالی: اعتبار ، بیمه

حوزه‌های تحقیقاتی مانند درجه‌بندی مواد غذایی ، نگهداری مواد غذایی ، رئولوژی مواد غذایی ، ذخیره‌سازی مواد غذایی مستقیماً با کیفیت و حفظ کیفیت سروکار دارند که با بسیاری از فرآیندهای فوق تداخل دارند.

فقط کشاورزان معیشتی ، کسانی که با آنچه رشد می‌کنند زنده می‌مانند و شکارچیان را می‌توان خارج از محدوده صنعت غذایی مدرن در نظر گرفت.

شرکت های غالب در صنعت غذا گاهی اوقات به عنوان غذای بزرگ شناخته می شوند، اصطلاحی که توسط نویسنده نیل همیلتون ابداع شده است. [4] [5] [6] [7]

فهرست

  • 1تولید غذا
  • 2فرآوری مواد غذایی
  • 3نفوذ صنعت
  • 4انتقاد
  • 5خط مشی
    • 5.1مقررات
    • 5.2راهنمایی پیشگیرانه
  • 6عمده فروشی و پخش
  • 7خرده فروشی
  • 8فناوری های صنایع غذایی
  • 9بازار یابی
  • 10کار و آموزش
  • 11بر اساس کشور
  • 12همچنین ببینید
  • 13منابع
  • 14بیشتر خواندن
  • 15لینک های خارجی

تولید مواد غذایی [ ویرایش ]

مقالات اصلی: کشاورزی و زراعت

مزرعه سویا در آرژانتین

بیشتر مواد غذایی تولید شده برای صنایع غذایی از محصولات کالایی با استفاده از روش های کشاورزی مرسوم تهیه می شود. کشاورزی فرآیند تولید غذا، تغذیه محصولات، فیبر و سایر محصولات مورد نظر از طریق کشت برخی گیاهان و پرورش حیوانات اهلی ( دام ) است. به طور متوسط ​​83 درصد از غذای مصرفی انسان با استفاده از کشاورزی زمینی تولید می شود. [8] سایر منابع غذایی شامل آبزی پروری و ماهیگیری است. [8]

گفته می شود دانشمندان، مخترعان و دیگرانی که وقف بهبود روش ها و ادوات کشاورزی هستند نیز به کشاورزی مشغول هستند. از هر سه نفر در سراسر جهان، یک نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار است، [9] با این حال تنها 3 درصد به تولید ناخالص داخلی جهانی کمک می کند. [10] در سال 2017، به طور متوسط، کشاورزی 4 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی را تشکیل می دهد. [8] تولیدات کشاورزی جهانی مسئول بین 14 تا 28 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است، که آن را به یکی از بزرگترین عوامل گرمایش جهانی تبدیل می کند که تا حد زیادی به دلیل شیوه های کشاورزی مرسوم، از جمله کودهای نیتروژنی و مدیریت ضعیف زمین است . [8]

زراعت علم و فناوری تولید و استفاده از گیاهان برای غذا، سوخت، فیبر و احیای زمین است. زراعت کار در زمینه های ژنتیک گیاهی ، فیزیولوژی گیاهی ، هواشناسی و علم خاک را در بر می گیرد . زراعت کاربرد ترکیبی از علوم است. امروزه کشاورزان با مسائل زیادی از جمله تولید غذا، ایجاد غذای سالم تر، مدیریت اثرات زیست محیطی کشاورزی و استخراج انرژی از گیاهان درگیر هستند. [11]

فرآوری مواد غذایی [ ویرایش ]

مقاله اصلی: فرآوری مواد غذایی

گوشت بسته بندی شده در سوپرمارکت .

فرآوری مواد غذایی شامل روش ها و تکنیک هایی است که برای تبدیل مواد خام به مواد غذایی برای مصرف انسان استفاده می شود. فرآوری مواد غذایی اجزای تمیز، برداشت شده یا ذبح شده و قصابی را می گیرد و از آنها برای تولید محصولات غذایی قابل فروش استفاده می کند. چندین روش مختلف برای تولید غذا وجود دارد.

تولید یکباره : از این روش زمانی استفاده می‌شود که مشتریان سفارشی برای ساختن چیزی به مشخصات خودشان می‌دهند، مثلاً کیک عروسی . بسته به پیچیدگی طراحی، ساخت محصولات یکباره ممکن است روزها طول بکشد.

تولید دسته ای : از این روش زمانی استفاده می شود که اندازه بازار یک محصول مشخص نباشد و محدوده ای در خط تولید وجود داشته باشد. تعداد معینی از کالاهای مشابه برای تشکیل یک دسته یا اجرا تولید خواهد شد، به عنوان مثال یک نانوایی ممکن است تعداد محدودی کیک بپزد . این روش شامل برآورد تقاضای مصرف کننده است.

تولید انبوه : از این روش زمانی استفاده می شود که بازار انبوهی برای تعداد زیادی از محصولات یکسان مانند شکلات تخته ای ، غذاهای آماده و کنسرو وجود داشته باشد. محصول از یک مرحله تولید به مرحله دیگر در طول یک خط تولید منتقل می شود .

Just-in-time (JIT) (تولید): این روش تولید عمدتاً در رستوران ها استفاده می شود . تمام اجزای محصول در داخل موجود است و مشتری آنچه را که در محصول می خواهد انتخاب می کند. سپس در آشپزخانه یا در مقابل خریدار مانند ساندویچ های اغذیه فروشی ها ، پیتزا فروشی ها و سوشی بارها آماده می شود.

نفوذ صنعت [ ویرایش ]

صنعت غذا تأثیر زیادی بر مصرف گرایی دارد. سازمان‌هایی مانند آکادمی پزشکان خانواده آمریکا (AAFP)، به دلیل پذیرش کمک‌های نقدی از سوی شرکت‌های صنعت غذا، مانند کوکاکولا ، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند . [12] این کمک‌ها به دلیل ایجاد تضاد منافع و حمایت از منافعی مانند منافع مالی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. [12]

انتقاد [ ویرایش ]

نقد فست فود را نیز ببینید

تعدادی از کتاب ها، فیلم ها، تلویزیون ها و مقالات مرتبط با وب و نقدهای مربوط به صنعت غذا وجود دارد که برخی از موارد قابل توجه عبارتند از:

  • این را بخور، نه آن را (مجموعه غیرداستانی منتشر شده درمجله سلامت مردان )
  • ملت فست فود (کتاب غیرداستانی 2001)
    • Chew On This (2005 اقتباس از کتاب Fast Food Nation برای خوانندگان جوانتر)
    • ملت فست فود (فیلم مستند 2006)
  • Food, Inc. (2008 فیلم مستند)
  • ملت هراس (کتاب غیرداستانی 2006)
  • Super Size Me (فیلم مستند 2004)
  • چنگال بر سر چاقو (فیلم مستند 2011)
  • جنگل (رمان 1906 توسط آپتون سینکلر که نقض های بهداشتی و اقدامات غیربهداشتی در صنعت بسته بندی گوشت آمریکا در اوایل قرن بیستم را برمبنای تحقیقی که او برای یک روزنامه سوسیالیستی انجام داد را افشا کرد)

خط مشی [ ویرایش ]

همچنین نگاه کنید به: سیاست اقتصادی ، سیاست آموزشی ، تعرفه های زیست محیطی ، و تصمیم گیری

در سال 2020 دانشمندان گزارش دادند که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از سیستم غذایی جهانی برای دستیابی به اهداف اقلیمی توافقنامه پاریس ضروری است . [13] [14] در سال 2020، یک بررسی شواهد برای مکانیسم مشاوره علمی اتحادیه اروپا نشان داد که، بدون تغییر قابل توجه، انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 به دلیل رشد جمعیت و تغییر الگوی مصرف، 30 تا 40 درصد افزایش می یابد، و به این نتیجه رسید که هزینه های زیست محیطی ترکیبی تولید مواد غذایی حدود 12 تریلیون دلار در سال تخمین زده می شود که تا سال 2050 به 16 تریلیون دلار افزایش می یابد. [15] IPCC و اتحادیه اروپاگزارشات به این نتیجه رسیدند که انطباق سیستم غذایی برای کاهش اثرات انتشار گازهای گلخانه ای و نگرانی های امنیت غذایی، در حالی که به سمت یک رژیم غذایی پایدار تغییر می کند ، امکان پذیر است. [8]

مقررات [ ویرایش ]

همچنین ببینید: رده:قانون مواد غذایی

از زمان جنگ جهانی دوم، کشاورزی در ایالات متحده و کل سیستم غذایی ملی به طور کلی با مدل هایی مشخص شده است که بر سودآوری پولی به بهای یکپارچگی اجتماعی و زیست محیطی تمرکز دارد. [16] مقررات برای حمایت از مصرف کنندگان و تا حدودی تعادل این جهت گیری اقتصادی با منافع عمومی برای کیفیت غذا، امنیت غذایی، ایمنی غذا، رفاه حیوانات، حفاظت از محیط زیست و سلامت وجود دارد. [17]

راهنمایی پیشگیرانه [ ویرایش ]

در سال 2020، محققان پیش‌بینی‌ها و مدل‌هایی از اثرات بالقوه مکانیسم‌های مدولاسیون وابسته به سیاست ، یا فقدان آن، چگونگی، مکان و چه مواد غذایی تولید می‌شوند را منتشر کردند. آنها اثرات سیاستی را برای مناطق یا کشورهای خاص مانند کاهش تولید و مصرف گوشت ، کاهش ضایعات و تلفات مواد غذایی، افزایش بازده محصول و برنامه ریزی بین المللی استفاده از زمین تجزیه و تحلیل کردند . نتیجه گیری آنها شامل این است که افزایش عملکرد کشاورزی برای حفاظت از تنوع زیستی در جنوب صحرای آفریقا بسیار مفید است در حالی که اقداماتی که منجر به تغییر رژیم غذایی در آمریکای شمالی می شود بسیار مفید است و هماهنگی جهانی و اقدام سریع ضروری است. [18][19] [20]

عمده فروشی و توزیع [ ویرایش ]

یک کامیون خدمات غذایی در اسکله بارگیری. حمل و نقل جاده ای اغلب در توزیع مواد غذایی استفاده می شود.

یک شبکه بزرگ جهانی بار، بخش های متعدد صنعت را به هم متصل می کند. اینها شامل تامین کنندگان، تولیدکنندگان، انبارها، خرده فروشان و مصرف کنندگان نهایی می شود.) بازارهای عمده فروشی محصولات غذایی تازه در کشورهای شهرنشین ، از جمله آمریکای لاتین و برخی از کشورهای آسیایی در نتیجه رشد سوپرمارکت ها، که به طور مستقیم خرید می کنند، از اهمیت کمتری برخوردار شده است. از کشاورزان یا از طریق تامین کنندگان ترجیحی، به جای رفتن از طریق بازارها.

جریان ثابت و بدون وقفه محصول از مراکز توزیع به مکان های فروشگاه، یک پیوند مهم در عملیات صنایع غذایی است. مراکز توزیع کارآمدتر کار می کنند، توان عملیاتی را می توان افزایش داد، هزینه ها را کاهش داد، و اگر گام های مناسبی در هنگام راه اندازی یک سیستم جابجایی مواد در یک انبار برداشته شود، از نیروی انسانی بهتر استفاده می شود. [21]

خرده فروشی [ ویرایش ]

با شهرنشینی در سراسر جهان ، [22] خرید مواد غذایی به طور فزاینده ای از تولید مواد غذایی حذف می شود. در طول قرن بیستم، سوپرمارکت به عنصر اصلی خرده فروشی صنعت غذا تبدیل شد. در آنجا ده‌ها هزار محصول در یک مکان جمع‌آوری می‌شوند، در عرضه مداوم و در تمام طول سال.

تهیه غذا یکی دیگر از زمینه هایی است که تغییرات در آن در دهه های اخیر چشمگیر بوده است. امروزه، دو بخش صنایع غذایی در رقابت ظاهری برای دلار خرده‌فروشی هستند. صنعت خواربارفروشی محصولات تازه و عمدتاً خام را برای مصرف کنندگان می فروشد تا از آنها به عنوان مواد اولیه در آشپزی خانگی استفاده کنند. در مقابل، صنعت خدمات غذایی، غذای آماده را چه به عنوان محصولات نهایی و چه به عنوان اجزای نیمه آماده برای “مونتاژ” نهایی ارائه می دهد. رستوران‌ها، کافه‌ها، نانوایی‌ها و کامیون‌های سیار مواد غذایی فرصت‌هایی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند تا غذا بخرند.

در قرن بیست و یکم فروشگاه‌های خواربار فروشی آنلاین ظهور کردند و فناوری‌های دیجیتال برای کشاورزی مورد حمایت جامعه، کشاورزان را قادر به فروش مستقیم محصولات کرده است. [23] برخی از فروشگاه های مواد غذایی آنلاین داوطلبانه اهداف یا ارزش های اجتماعی را فراتر از برآورده کردن تقاضای مصرف کننده و انباشت سود تعیین کرده اند. [24]

فناوری های صنایع غذایی [ ویرایش ]

همچنین نگاه کنید به: جدول زمانی کشاورزی و فناوری مواد غذایی

یک کارخانه شیمیایی کشاورزی آمریکایی در سال 1876.

تولید مواد غذایی مدرن با فناوری های پیچیده تعریف می شود. اینها حوزه های زیادی را شامل می شود. ماشین آلات کشاورزی که در اصل توسط تراکتور هدایت می شد ، عملا نیروی انسانی را در بسیاری از زمینه های تولید حذف کرده است. بیوتکنولوژی در زمینه‌های متنوعی مانند مواد شیمیایی کشاورزی ، اصلاح نباتات و فرآوری مواد غذایی باعث ایجاد تغییرات زیادی شده است. بسیاری از انواع دیگر فناوری نیز درگیر هستند، تا جایی که یافتن منطقه ای که تأثیر مستقیمی بر صنایع غذایی نداشته باشد، دشوار است. مانند سایر زمینه ها، فناوری رایانه نیز یک نیروی مرکزی است.

بازاریابی [ ویرایش ]

مقالات اصلی: بازاریابی مواد غذایی و بازاریابی کشاورزی

همانطور که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از تولید مواد غذایی دور می شوند، نقش ایجاد محصول، تبلیغات و تبلیغات به ابزار اصلی برای اطلاعات در مورد مواد غذایی تبدیل می شود. با غذای فرآوری شده به عنوان دسته غالب، بازاریابان امکانات تقریبا بی نهایتی در تولید محصول دارند. 73 درصد از غذاهایی که در تلویزیون برای کودکان تبلیغ می شود، غذاهای سریع یا راحت است . [25]

 

 

 

============================================================================================================

 

تجزیه و تحلیل SWOT صنعت غذا و نوشیدنی

 

معرفی 

فهرست مطالب

  • معرفی 
  • نقاط قوت صنعت غذا و نوشیدنی 
    • رشد بالا
    • نفوذ رسانه های اجتماعی
    • بازار در حال گسترش
    • تنوع
    • نیروی کار حرفه ای
    • نرخ بازگشت
    • تامین کننده قابل اعتماد
    • هزینه بالا
    • شبکه توزیع
  • نقاط ضعف صنعت غذا و نوشیدنی 
    • دستورات زنجیره ای سخت گیرانه
    • سهم بازار در هر محصول
    • دور برگشت
    • تنوع
    • جریان نقدی
    • سود کمتر
  • فرصت های موجود برای صنعت غذا و نوشیدنی 
    • آموزش و توسعه
    • صنعت گردشگری
    • جمعیت انبوه
    • کارایی هزینه
    • تجارت الکترونیک
  • تهدیداتی که صنعت غذا و نوشیدنی باید با آن روبرو شود 
    • پاندمی
    • روندهای جدید
    • تامین کنندگان محدود
    • رقبا
    • بهره و تورم
  • نتیجه گیری: تجزیه و تحلیل سوات صنایع غذایی 

تجزیه و تحلیل سوات از صنعت غذا و نوشیدنی. صنعت غذا و نوشیدنی یکی از زیر مجموعه های هتل، رستوران و کل صنعت مهمان نوازی است. هدف آن راضی کردن اشتهای مشتریان با طعم بی نظیر و لذیذ غذا و نوشیدنی است.

تولید و توزیع دو بخش مهم صنعت غذا و نوشیدنی است. با تولید غذا در مزارع و مزارع شروع می شود و تولیدکنندگان مواد غذایی آن را به صنایع تبدیلی مواد غذایی و هتل ها و رستوران ها حمل می کنند.

طبق برآورد  Statista ، درآمد سالانه جهانی بازار مواد غذایی تا  پایان سال 2021  به 8,049,240  میلیون دلار خواهد رسید و 3.14 درصد رشد خواهد داشت . تنقلات و اقلام شیرینی‌پزی سهم عمده‌ای در صنایع غذایی دارند و سهم بازار آن در سال 2021 به  1399815  میلیون دلار خواهد رسید.

برخی از برندهای برتر در صنعت غذا، مهمان نوازی، هتل و رستوران و صنعت گردشگری عبارتند از: مک دونالد جولیبی ، برگر کینگ ، ماریوت ، هتل هیلتون ، چیپوتل ، یونیلور ، نستله ، استارباکس ، هاینکن ، آمول، هرشی ، کی اف سی ، پپسی ، کوکاکولا و بسیاری دیگر.

امروز، ما در مورد تجزیه و تحلیل swot صنعت غذا و نوشیدنی بحث خواهیم کرد. قرار است عوامل داخلی و تأثیرگذار بر تجارت پیشرو جهان را تحلیل کند. در اینجا تجزیه و تحلیل swot صنعت غذا و نوشیدنی به شرح زیر است.

نقاط قوت صنعت غذا و نوشیدنی 

رشد بالا

مواد غذایی و آشامیدنی برترین صنعت رو به رشد جهان است. بر اساس یک برآورد، حجم بازار مواد غذایی تا پایان سال 2025 حدود  2,782,974  میلیون کیلوگرم خواهد بود. حجم رشد آن تا   پایان سال 2022 0.7 درصد افزایش خواهد یافت.

نفوذ رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند  فیس بوک ،  توییتر ،  اینستاگرام ،  یوتیوب ،  لینکدین ،  تیک تاک و بسیاری از پلتفرم های دیگر. بسیاری از  هتل ها و رستوران ها  از این پلت فرم ها برای تبلیغ مواد غذایی و نوشیدنی های خود استفاده می کنند. به آنها اجازه می دهد تا با مخاطبان درگیر شوند و با استفاده از بازخورد می توانند محصول خود را بهبود بخشند.

بازار در حال گسترش

برندهایی مانند  مک دونالد ،  استارباکس ، برگر کینگ،  نستله ،  یونیلور و دیگران بازار خود را گسترش داده و به برندهای جهانی تبدیل شده اند. اگر غذا یا نوشیدنی شما طعم منحصر به فردی دارد و جذاب است، می توانید با گسترش مداوم بازار خود یک برند جهانی بسازید.

تنوع

بسیاری از فرهنگ‌ها در سرتاسر جهان سبک‌های پخت و پز متفاوتی دارند و از مواد اولیه و دستور العمل‌های مختلف برای تهیه غذای خود استفاده می‌کنند. نتیجه آن طعمی منحصر به فرد است. با این حال، همه ما می خواهیم هر از چند گاهی غذا و طعم خود را تغییر دهیم. تنوع غذاها و نوشیدنی های فرهنگ های مختلف این امکان را فراهم می کند.

نیروی کار حرفه ای

پخت و پز و سرو غذا فقط یک شغل برای عاشقان غذا نیست، بلکه علاقه آنهاست. اکثریت قریب به اتفاق متخصصان در صنعت آشپزی کسانی هستند که این کار را از روی اشتیاق انجام می دهند. به همین دلیل است که خدمات صنعت مهمان نوازی قابل توجه است.

نرخ بازگشت

شکی نیست که برای راه اندازی یک سرمایه گذاری در صنعت مهمان نوازی و غذا به سرمایه گذاری هنگفتی نیاز است. اما هنگامی که شروع به کار کرد، کاهشی وجود ندارد. این به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را به یک میراث تبدیل کنید و آن را به فرزندان خود بسپارید. با این حال،  همه‌گیری  و قرنطینه در سراسر جهان به طور موقت بر رشد کسب‌وکار تأثیر گذاشته بود. اما اوضاع در حال بهتر شدن است.

تامین کننده قابل اعتماد

زنجیره تامین نقش مهمی در اجرای روان کسب و کار شما دارد. بنابراین، مهم است که ارتباط بهتری با کشاورزان و تامین کنندگان مواد غذایی داشته باشید. در دسترس بودن به موقع مواد اولیه این امکان را برای شما فراهم می کند که به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهید.

هزینه بالا

تولید انبوه مواد غذایی در مزارع به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی را با قیمت پایین تری خریداری کنید. وقتی با فرآوری و پختن غذا به آن ارزش اضافه می کنید، آنگاه می توانید قیمت را هر چه می خواهید تعیین کنید.

شبکه توزیع

بسیاری از کسب و کارهای موفق در صنعت مهمان نوازی دارای زنجیره ای از هتل ها و رستوران ها هستند. اجرای روان کسب و کار شما نیازمند یک شبکه توزیع قوی است تا بتوانید خدمات غذایی خود را در مناطق مختلف در سراسر جهان ارائه دهید.

نقاط ضعف صنعت غذا و نوشیدنی 

دستورات زنجیره ای سخت گیرانه

زنجیره دقیق فرماندهی و سیستم تصمیم گیری متمرکز در برخی از صنایع مانند دانشگاه های نظامی خوب است. مقررات باید در برخی زمینه ها مانند آیین نامه رفتار کارکنان و سیستم ارزیابی عملکرد سختگیرانه باشد. اما نباید خیلی سختگیرانه باشد که بتواند بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد. برخی از برندها مانند ماریوت دارای یک سیستم نظارتی بسیار سختگیرانه و خفه کننده برای کارمندان هستند.

سهم بازار در هر محصول

هیچ فروش متعادلی برای همه مواد غذایی و نوشیدنی وجود ندارد. برخی فروش بیشتری دارند و دیگری کمتر و همچنین وابستگی زیادی به مناطق دارد. با این حال، یک فرد جدید فروش اقلام مختلف غذایی در بازار متفاوت را نمی شناسد. این یک تصمیم بسیار پیچیده برای تازه کار است.

دور برگشت

ایجاد هتل و رستوران شما سرمایه زیادی را صرف می کند، اما دوره گردش سرمایه اولیه غیرقابل پیش بینی است. بسته به کل فروش و مکان می تواند در پنج سال یا بیشتر پرداخت شود. تجارت مواد غذایی برای افرادی که سرمایه محدود و تنها منبع درآمد دارند مناسب نیست.

تنوع

تنوع برای نوآوری و خلاقیت خوب است. بسیاری از مردم در مورد ارزش ها، هنجارهای فرهنگی و ساختار اجتماعی خود سختگیر هستند. آنها هرگز غذاها و نوشیدنی های متنوع را نمی پذیرند. در واقع، برخی از فرهنگ‌ها غذا و نوشیدنی دیگران را منع و منع می‌کنند.

جریان نقدی

شرایطی مانند همه گیری کووید-19، کسب و کار شما را به مدت یک ماه تعطیل می کند. شما در نهایت هزینه اجاره، حقوق کارمندان، صورت حساب ها و سایر هزینه های نگهداری را از جیب خود پرداخت می کنید. اگر جریان نقدی شما محدود باشد، تجارت مواد غذایی شما را به سمت ورشکستگی سوق می دهد.

سود کمتر

زمان زیادی طول می کشد تا کسب و کار شما سودآور شود. فروش ممکن است بالاتر به نظر برسد، اما وقتی درآمد خالص را پس از حذف تمام هزینه ها محاسبه کنید، سود خالص شما بسیار کمتر خواهد بود.

فرصت های موجود برای صنعت غذا و نوشیدنی 

آموزش و توسعه

یک تاجر هوشمند ارزش آموزش و توسعه را می داند. در واقع، آنها میلیون ها دلار را صرف آموزش و توسعه کارکنان خود می کنند. کارمندان آموزش دیده بهتر در محل کار عملکرد بهتری خواهند داشت. عملکرد بهبود یافته آنها کارایی کسب و کار شما را بهبود می بخشد.

صنعت گردشگری

رشد صنعت گردشگری و رشد مواد غذایی به هم پیوسته و مکمل یکدیگر هستند. بنابراین، یک فرد تجاری باید از مقصد گردشگری برای کسب مزیت رقابتی بهره برداری کند.

جمعیت انبوه

جمعیت جهان در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. به همین دلیل است که مشاغل مواد غذایی در حال رشد هستند و افراد بیشتری برای تغذیه دارند.

کارایی هزینه

تجربه در کسب و کار مواد غذایی با انتخاب ترکیب مناسب از مواد تشکیل دهنده به جای تجربه، شما را مقرون به صرفه می کند. با تهیه مقدار مناسب غذا در زمان مناسب می توانید هزینه ضایعات را کاهش دهید. مقرون به صرفه بودن رشد کسب و کار شما را تقویت می کند.

تجارت الکترونیک

همه گیری  کووید-19  روند خرید آنلاین و خدمات غذای تحویل در خانه را افزایش داده است. بسیاری از برندهای باتجربه فست فود در حال بهره برداری کامل از این فرصت هستند. یک کسب و کار جدید با تخصص فناوری می تواند از این فرصت استفاده کند.

تهدیداتی که صنعت غذا و نوشیدنی باید با آن روبرو شود 

پاندمی

همه گیری کووید-19 به دلیل قرنطینه و افزایش بیکاری، قدرت خرید مردم را کاهش داده است. اکنون آنها به دنبال غذای ارزان تر هستند. وقتی غذای ارزان قیمت ارائه می کنید، سود شما را کاهش می دهد.

روندهای جدید

روندهای بهداشتی و رژیم غذایی مردم را تشویق به خوردن یک غذای خانگی و اجتناب از غذاهای فرآوری شده صنعتی می کند. بسیاری از اینفلوئنسرها فست فود را غذای ناسالم می نامند. چنین روندهایی برای تجارت مواد غذایی خوب نیستند مگر اینکه غذاهای ارگانیک ارائه دهید.

تامین کنندگان محدود

کشاورزان تولید کننده مواد غذایی محدود هستند و شرکت های بزرگ مواد غذایی روابط بهتری با این تامین کنندگان ایجاد کرده اند. آنها همچنین کار با شرکت های بزرگ را ترجیح می دهند زیرا غذای بزرگ را به مقدار زیاد خریداری می کنند. بنابراین، برای کسب و کارهای جدید مواد غذایی دشوار است که معامله بهتری با تامین کنندگان داشته باشند.

رقبا

اگر در تجارت مواد غذایی تازه کار هستید، شرکت های بزرگی مانند مک دونالد ، کی اف سی ، استارباکس ، کینگ برگرز ، نستله و سایرین رقبای اصلی شما خواهند بود. آنها از نظر هزینه، طعم، کیفیت، بازاریابی، تبلیغ، جذب مشتری و غیره کارآمد هستند.

بهره و تورم

نرخ سود بالاتر وامی که از بانک گرفته اید و نرخ تورم بیشتر کشور باعث کاهش سودآوری شما می شود.

نتیجه گیری: تجزیه و تحلیل سوات صنایع غذایی 

پس از یک مطالعه عمیق در مورد تجزیه و تحلیل swot صنعت غذا و نوشیدنی، به این نتیجه رسیدیم که صنعت غذا و نوشیدنی در واقع سودآورترین تجارت جهان است. همه گیری، قرنطینه، تورم، نرخ بهره بالاتر، و روند رژیم غذایی سالم برخی از چالش های اصلی هستند. شرکت های جدید مواد غذایی و نوشیدنی باید این چالش ها را در هنگام تصمیم گیری در نظر داشته باشند.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

راهنمای مختصری در مورد اثرات تغییرات آب و هوا بر تولید مواد غذایی
فروردین 28, 1401

مطلب بعدی

9 متخصص پیش بینی می کنند که آینده غذا چگونه خواهد بود
فروردین 29, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download
نقش زنان در امنیت غذایی چیست؟
1 تیر, 1401
download
برنامه جهانی غذا
13 خرداد, 1401
images (2)
تولید مواد غذایی، تاریخچه
13 خرداد, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید