بررسی عوامل مرتبط با شایستگی های معلمان در آموزش کارآفرینی
- ارسال شده توسط ادمین 1
- دسته بندی آموزش, آموزش کارآفرینی
- تاریخ فروردین 22, 1401
- نظرات 0 نظر
Exploring Factors Link to Teachers’ Competencies in Entrepreneurship Education
بررسی عوامل مرتبط با شایستگی های معلمان در آموزش کارآفرینی
داده های مرتبط
خلاصه
برای بهبود کیفیت آموزش کارآفرینی، این مطالعه عوامل مرتبط با شایستگی معلمان در آموزش کارآفرینی در چین را بررسی کرد. تحلیل رگرسیون بر اساس پرسشنامه 12596 معلم نشان داد که شایستگی معلمان در آموزش کارآفرینی دارای سه بعد است. عوامل مرتبط با شایستگی های معلم عبارت بودند از آموزش حرفه ای، شیوه های جدید تدریس، عملکرد کارآفرینانه، فرهنگ کارآفرینی و تضمین خط مشی. در همان زمان، مکانیسم تأثیر بین شایستگی و عوامل کلی معلمان بررسی می شود. برای کیفیت بالاتر آموزش کارآفرینی، اتخاذ شیوه های جدید تدریس، توجه به شغل معلمان و بهبود مکانیسم ارزیابی و جذب معلمان ضروری است.
معرفی
آموزش کارآفرینی (EE) در سراسر جهان در حال رشد است ( کوراتکو، 2005 ؛ سیگل و همکاران، 2007 ؛ کاتز، 2008 ). EE در چین از سال 2015 به سرعت توسعه یافته است. در سپتامبر 2018، شورای دولتی جمهوری خلق چین نظراتی را در مورد ترویج توسعه با کیفیت بالای نوآوری و کارآفرینی و ایجاد نسخه ارتقا یافته از کارآفرینی و نوآوری انبوه صادر کرد. معلمان EE نقش کلیدی در بهبود کیفیت آموزش پرسنل و تسریع توسعه و ارتقاء نوآوری و کارآفرینی ایفا می کنند ( Seikkula -Leino et al., 2010 ; Teerijoki and Murdock, 2014 ; Ruskovaara and Pihkala, 2015 , Ruskovaaaralet. ، 2015). شایستگی های معلم تا حد زیادی نتایج EE را تعیین می کند ( مارتین و همکاران، 2013 ).
نوآوری و EE روند “زمان” است ( د لا فوئنته و همکاران، 2018 ؛ سانچز-گارسیا و همکاران، 2018 ). هدف EE پرورش توانایی و تفکر کارآفرینی دانش آموزان و ترویج کارآفرینی موفق دانش آموزان است ( Wu and Wu, 2017 ). فایول و همکاران (2019) نشان داد که تأثیرات بسته به ویژگیهای شخصی کارآموزان و استراتژیهای آموزشی متفاوت است، که میتواند تأثیرات متفاوتی بر فرآیندها و نتایج یادگیری داشته باشد. یادگیری کارآفرینی منجر به بهبود تمایل دانشآموزان برای شروع کسبوکار و عملکرد رشد سازمانی میشود ( لیو و همکاران، 2019 ؛ وو وو و همکاران، 2020). توسعه EE را نمی توان از توسعه معلمان کارآفرین جدا کرد. EE از معلمان می خواهد که دانش، مهارت ها و طرز فکر را از طریق روش های مختلف تدریس به دانش آموزان آموزش دهند ( Yuan and Wu, 2020 ). با توجه به خاص بودن EE، معلمان کارآفرینی در مقایسه با معلمان عادی نیز باید بر مهارت های کارآفرینی تأکید کنند. یعنی ساختار شایستگیهای معلمان کارآفرینی شامل نگرش، دانش و مهارتهای کارآفرینی است ( هوانگ و همکاران، 2017 ). با این حال، کمبود معلمان EE بسیار توانمند مانع اصلی در کالج ها و دانشگاه ها است ( دال، 2019).). این مطالعه بینش جدیدی در مورد EE ارائه می دهد، به عنوان یک معیار اولیه در این زمینه عمل می کند، و برخی مفاهیم مفید برای مدیران و معلمان تمرین EE ارائه می دهد.
بررسی ادبیات
تحقیق در مورد نظریه شایستگی
شایستگی یک مفهوم جامع است که هر دو جنبه عمومی و خاص را با هم ترکیب می کند (نگاه کنید بهشکل 1) و از عملکرد و فعالیت قابل مشاهده به ویژگی های ضمنی برون یابی می شود ( Gonczi, 2013 ). برخی از مطالعات معتقدند که آموزش شایستگی حرفه ای معلمان و نگرش مثبت معلمان نسبت به یادگیری کلاسی می تواند میزان مشارکت کامل معلمان را در یادگیری کلاسی بهبود بخشد ( Jhang, 2019 ). در تحقیق کوویلا، شایستگی معلم شامل شایستگی رهبری و مدیریت، شایستگی تمرین مبتنی بر شواهد، شایستگی موضوعی، شایستگی اخلاقی، شایستگی آموزشی، شایستگی همکاری، شایستگی بین المللی سازی، و شایستگی توسعه حرفه ای مستمر ( کویویلا و همکاران، 2020) بود.). برخی از محققان معتقدند که مفهوم شایستگی معلمان ریاضی شامل ویژگی های موضوعی و جنبه های مشترک دانش، مهارت و باور معلمان ریاضی است ( Blömeke et al., 2020 ). در این مطالعه برای معلمان کارآفرین، ویژگی موضوعی به شایستگی کارآفرینی آنها اشاره دارد و جنبه های مشترک به شایستگی تدریس آنها اشاره دارد. دو تعریف از شایستگی در ادبیات موجود وجود دارد: نظریه صفت ( Fleeson and Jayawickreme, 2015 ) و نظریه رفتار ( Ajzen, 1991 ).
مدل شایستگی
به عنوان مثال، اعتماد به نفس، رفتار ریسک پذیر، منبع کنترل درونی، نیاز به موفقیت ( Vodã and Florea, 2019 )، و نوآوری و غیره، همه جنبه های تئوری صفت هستند. حیات و عامر (2013) دریافتند که ادراک دانشآموز را میتوان با استفاده از ویژگیهای نوآوری، فعال بودن و ریسکپذیری یک معلم در فنلاند و پاکستان توضیح داد. حمید و همکاران (2016) نیاز شدیدی به بازنگری در برنامه درسی موسسات آموزش عالی در امارات متحده عربی برای توسعه اعتماد به نفس، منبع کنترل و تمایل به ریسک پذیری در بین دانشجویان پیدا کرد. وینکلر (2014)دریافتند که EE یک میدان تحقیق پویا است که رابطه متقابل سه گانه عوامل شخصی، رفتاری و محیطی یادگیری کارآفرینی را در نظر می گیرد. از این رو، شامل بسیاری از عناصر شایستگی مرتبط با رفتار، مانند شایستگی برای شناسایی و درک فرصتها، یکپارچهسازی منابع، پیشنهاد ایدهها، اجرای نوآوری، راهاندازی تیمهای کارآفرینی، عملیات و مدیریت است. علاوه بر این، وو و همکاران. (2018)پیشنهاد کرد که فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند برای افزایش اثربخشی روش های تدریس سنتی و آموزش شایستگی در EE استفاده شود. تعداد فزاینده ای از محققان از نظریه شایستگی برای مطالعه دانشگاه ها و معلمان استفاده می کنند، به عنوان مثال، از سیستم آموزش شایستگی معلمان برای بهبود شایستگی آموزش برای توسعه پایدار ( ونگ و همکاران، 2020 ) و ایجاد چارچوب مبتنی بر شایستگی برای معلمان استفاده می کنند. رفتار کارآفرینانه ( ون دام و همکاران، 2010 )، شایستگی های کارآفرینی معلمان ( پلتونن، 2015 ؛ استتینر و همکاران، 2015 )، ظرفیت سازی معلمان نوآوری و EE در دانشگاه ها ( Trauth و همکاران، 20).و تحقیق در مورد شایستگی معلم و کیفیت آموزشی ( Blömeke et al., 2020 ).
تحقیق در مورد ساختار شایستگی های معلم در EE
اتحادیه اروپا مفهوم اساسی «معلم کارآفرین» را از منظر تئوری صفت توصیف کرد و چندین ویژگی را خلاصه کرد ( ردفورد، 2015 )، از جمله نیاز به عشق به حرفه خود و نیاز به داشتن روحیه خوش بینانه و مثبت. شین معتقد بود که دو شایستگی اصلی کارآفرینان کاوش و توسعه فرصتها است ( اکهارت و شین، 2003 ؛ شین، 2009 ؛ شین و دلمنز، 2015 ). آلوارز ( آلوارز و بوسنیتز، 2007 ) استدلال کردند که ظرفیت کارآفرینی شایستگی برای ادغام مجدد منابع است. شلفهاوت و همکاران (2016)ابزار سنجش شایستگی کارآفرینی رفتارمحور و آموزش محور را تعیین کرد و پیشنهاد کرد که قابلیت های فرعی شایستگی کارآفرینی را می توان به 21 شاخص رفتاری مختلف تقسیم کرد. اتحادیه اروپا سه جنبه از معلمان کارآفرین را بر اساس ویژگی های عمل آنها خلاصه کرده است: اول، معلمان کارآفرین در گوش دادن خوب هستند و می توانند ایده های خوبی را از گفتگوها پیدا کنند. دوم، آنها فعال هستند و در فروش ایده های خود به دیگران خوب هستند. و سوم، آنها اشتیاق دانش آموزان را برای ایجاد، رشد و یادگیری پرورش می دهند.
بنابراین، شایستگیهای معلمان در EE به کیفیتهای جامع نگرش، دانش و مهارتهای مورد نیاز در کالجها و دانشگاهها برای تکمیل موفقیتآمیز کار مرتبط خود اشاره دارد.
تحقیق در مورد عوامل مرتبط با شایستگی های معلمان در EE
ادبیات قابل توجهی در مورد تأثیر کارآفرینی بر دانش آموزان وجود دارد. فانگ و چن (2019) نیات کارآفرینی دانشجویان علوم و مهندسی در چین را بررسی کردند. Pauceanu و همکاران (2019) بررسی کرد که چه عواملی بر دانشجویان تأثیر می گذارد تا کسب و کار خود را در دانشگاه های امارات متحده عربی راه اندازی کنند. یی (2017) رابطه بین کیفیت کارآموزی، مطلوبیت کارآفرینی، امکان سنجی کارآفرینی و قصد کارآفرینی را در میان دانشجویان فارغ التحصیل مهندسی دانشگاه های تحقیقاتی در چین بررسی کرد. یین ایجاد شایستگی اصلی پایدار از طریق مدیریت دانش را پیشنهاد می کند ( یین و همکاران، 2019 ).
عوامل مؤثر بر شایستگی معلمان در EE عمدتاً شامل دو بعد است: عوامل داخلی و خارجی. در سالهای اخیر، محققان خواستار ایجاد دانشکدههای تخصصی نوآوری و EE از طریق نوآوری نهادی و اقدامات دیگر در دانشگاههای چین شدهاند ( فو، 2015 ؛ شن، 2015 ؛ هوانگ و همکاران، 2017 ). آنها راهبردهایی مانند ایجاد نظم و انضباط EE، ارائه آموزش مدرک حرفه ای، راه اندازی پست های تدریس تمام وقت، ایجاد مکانیسم تشویقی، شکستن موانع جریان سیستم و بهبود اکوسیستم کارآفرینی را ارائه کردند.
بنابراین، بر اساس تحقیقات تجربی 12596 معلم در سراسر کشور، سؤالات تحقیق ما عبارت بودند از:
-
(1)
ساختار شایستگی های معلمان در EE چیست؟
-
(2)
عوامل مرتبط با شایستگی معلمان چیست؟
-
(3)
چگونه می توان شایستگی های معلمان را ارتقا داد؟
روش شناسی
شرکت کنندگان و رویه
مدل
بر اساس ادبیات بالا و نظریه زمینه ( بوون، 2005 )، این مقاله با 30 معلم EE چینی، مانند Xiaozhou Xu ( Ni and Xu، 2016 )، Zhanren Wang و Weihui Mei مصاحبه کرد و پنج عامل و 17 شاخص ثانویه را شناسایی کرد. عوامل درونی شامل آموزش حرفه ای، شیوه های جدید تدریس و عملکرد کارآفرینانه بود. عوامل خارجی شامل فرهنگ کارآفرینی و تضمین سیاست بود.
آموزش حرفه ای شامل سه شاخص ثانویه بود که عمدتاً به آموزش حرفه ای معلمان EE مربوط می شد. شیوههای جدید تدریس شامل سه شاخص ثانویه است که عمدتاً شامل نوآوری روشهای تدریس معلمان کارآفرین است ( Hsu، 2019 ؛ Kuo and Hsu، 2020 ؛ Wu L. و همکاران، 2020 ). عملکرد کارآفرینی شامل سه شاخص ثانویه بود که عمدتاً شامل تجربه تمرین کارآفرینی خود معلمان بود. فرهنگ کارآفرینی شامل سه شاخص ثانویه است که عمدتاً به نقش معلمان در EE مربوط می شود. ضمانت سیاست شامل پنج شاخص ثانویه است که عمدتاً به سیاست در حمایت و تشویق معلمان EE مربوط می شود.
جمع آوری داده ها
این پرسشنامه معلمان را با استفاده از مجموع 29 مورد به دست آمده از یک بررسی ادبیات گسترده در مورد EE مورد بررسی قرار داد. ما یک نظرسنجی متحرک از 15 سپتامبر 2018 تا 18 ژانویه 2019 انجام دادیم. در نهایت، 13120 پرسشنامه جمع آوری شد که از بین آنها 12596 پرسشنامه معتبر بودند که 01/96 درصد از کل را تشکیل می دادند. پرسشنامه ها به 596 کالج و دانشگاه در 30 استان توزیع شد، 524 پرسشنامه به دلیل زمان بسیار کوتاه پاسخگویی و نامعتبر بودن نام مدرسه نامعتبر بود و اینها حذف شدند.میز 1). به طور خاص، 12 شاخص ثانویه وجود داشت: هویت کارآفرینی، اراده کارآفرینی، روحیه کارآفرینی، دانش مربوط به آموزش، دانش حرفه ای معلمان از رشته خود، دانش سرمایه گذاری مخاطره آمیز، دانش کارآفرینی، مهارت های سازمان آموزش، مهارت های تمرین کارآفرینی، فرصت شناسایی، فرصت شناسایی. مهارت های توسعه، و مهارت های مدیریت و عملیات (نگاه کنید بهجدول 2).
میز 1
اطلاعات اولیه معلمان نمونه ( N = 12596).
| موارد | فرکانس | درصد | |
| جنسیت | نر | 5498 | 43.6 |
| مونث | 7098 | 56.4 | |
| سن معلمان | 30 سال به پایین | 4927 | 39.1 |
| 31-35 ساله | 2953 | 23.4 | |
| 36-40 ساله | 2643 | 21.0 | |
| 41 سال به بالا | 2073 | 16.5 | |
| بالاترین درجه | مدرک کارشناسی | 2447 | 19.4 |
| یک مدرک کارشناسی ارشد | 6800 | 54.0 | |
| دکتر. | 1843 | 14.6 | |
| دیگر | 1506 | 12.0 | |
| نوع مدرسه | دو دانشگاه درجه یک* | 1241 | 9.9 |
| دانشگاه عمومی | 6067 | 48.2 | |
| کالج مستقل | 891 | 7.1 | |
| دانشکده های فنی حرفه ای | 3278 | 26.0 | |
| دیگران | 1119 | 8.8 |
جدول 2
ساختار شایستگی های معلمان آموزش کارآفرینی.
| ساختار شایستگی | شاخص های ثانویه | منظور داشتن | SD |
| ویژگی های نگرش | معلمان C1 با ایده آموزش کارآفرینی موافق هستند | 3.92 | 0.877 |
| معلمان C2 اراده کارآفرینی دارند | 3.96 | 0.894 | |
| معلمان C3 روحیه کارآفرینی دارند | 4.01 | 0.879 | |
| صفات فکری | معلمان C4 دانش تربیتی دارند | 3.97 | 0.853 |
| معلمان C5 دانش کارآفرینی دارند | 4.07 | 0.842 | |
| معلمان C6 دانش حرفه ای در مورد این موضوع دارند | 4.05 | 0.871 | |
| معلمان C7 از سرمایه گذاری خطرپذیر آگاهی دارند | 3.97 | 0.846 | |
| ویژگی های مهارتی | معلمان C8 دارای مهارت های سازماندهی تدریس هستند | 4.04 | 0.842 |
| معلمان C9 دارای مهارت های راهنمای عملی کارآفرینی هستند | 4.12 | 0.838 | |
| معلمان C10 دارای مهارت های شناسایی فرصت های کارآفرینی هستند | 4.11 | 0.853 | |
| معلمان C11 دارای مهارت های توسعه فرصت های کارآفرینی هستند | 4.06 | 0.849 | |
| معلمان C12 دارای مهارت های مدیریت پروژه، عملیات و هماهنگی هستند | 4.10 | 0.894 |
این پرسشنامه از مقیاس پنج درجه ای لیکرت، 5 به معنای «نمیتوانم بیشتر موافقم» و 1 به معنای «بسیار مخالفم» برای ارزیابی شایستگیهای معلمان استفاده کرد، از ما پرسیدیم: «بر اساس تجربه واقعی خود، مقیاس شایستگیهای کارآفرینی را ارزیابی کنید. معلمان آموزش و پرورش» (نگاه کنید بهجدول 2). برای ارزیابی عوامل مرتبط با شایستگی معلمان در EE، ما پرسیدیم: «بر اساس تجربه واقعی خود، مقیاس عوامل بهبود شایستگی معلمان را در آموزش کارآفرینی ارزیابی کنید» (نگاه کنید بهجدول 3).
جدول 3
عوامل مرتبط با شایستگی معلمان در آموزش کارآفرینی.
| عوامل تأثیرگذار | منظور داشتن | SD | |
| آموزش حرفه ای (PT) | M2 معلمان را تشویق می کند تا در آموزش کارآفرینی شرکت کنند | 4.15 | 0.830 |
| M5 به آموزش کارآفرینی در آموزش معلمان قبل از خدمت اهمیت می دهد | 3.98 | 0.849 | |
| M17 برنامه ریزی شغلی علمی را برای توسعه حرفه ای معلمان کارآفرین فراهم می کند | 4.08 | 0.817 | |
| شیوه های جدید تدریس (NMT) | M4 معلمان را تشویق می کند تا دوره های حرفه ای را با آموزش کارآفرینی ادغام کنند | 4.16 | 0.828 |
| M7 بر یادگیری فعال و یادگیری تجربی تمرکز دارد | 4.13 | 0.821 | |
| M18 به تحقیقات نظری و عملی آموزش نوآوری و کارآفرینی معلمان اهمیت زیادی می دهد. | 4.11 | 0.809 | |
| تمرین کارآفرینی (EP) | M6 معلمان را تشویق می کند تا مشاغل پاره وقت در SMEها را انتخاب کنند | 4.04 | 0.865 |
| تجربه کارآفرینی اصلی معلمان M13 | 3.99 | 0.828 | |
| M14 گروه های ارتباطی شبکه ای از معلمان کارآفرین را در کل استان یا کل کشور راه اندازی می کند | 3.99 | 0.838 | |
| فرهنگ کارآفرینی (EC) | M10 نقش معلمان را در آموزش کارآفرینی تعریف می کند | 4.15 | 0.806 |
| M11 مدل های کارآفرینی موفق را برای معلمان بررسی و تنظیم می کند | 4.06 | 0.846 | |
| M12 یک فرهنگ قوی از نوآوری و کارآفرینی ایجاد می کند | 4.16 | 0.825 | |
| پشتیبانی خط مشی (PS) | M8 استانداردهای ارزیابی و استخدام و استانداردهای ارزیابی عملکرد را برای معلمان آموزش کارآفرینی بهبود بخشید. | 4.10 | 0.861 |
| M9 مکانیسم توزیع درآمد دستاوردهای علمی و فناوری را بهبود می بخشد | 4.12 | 0.825 | |
| M15 تضمین خط مشی را برای معلمانی که پست خود را ترک کرده اند برای بازگشت به پست خود فراهم می کند | 4.08 | 0.835 | |
| M16 برای ارتقای عناوین حرفه ای معلمانی که پست خود را برای کارآفرینی ترک کرده اند، حمایت می کند. | 4.08 | 0.843 | |
| سیاست طراحی M19 تضمین زمانی را برای معلمان فراهم می کند تا دانش آموزان را برای راه اندازی کسب و کار خود راهنمایی کنند | 4.15 | 0.809 |
جمعیت-نمونه
اهداف نظرسنجی و الزامات پرسشنامه معلم، کادرهای پیشرو، پرسنل اداری و معلمان حرفه ای مرتبط با EE بودند.
به طور خاص، شامل دسته بندی های زیر بود:
-
(1)
مدرسان انواع دوره های نوآوری و کارآفرینی.
-
(2)
مربیان برای مسابقات مختلف کارآفرینی دانش آموزان، برای پروژه های کارآفرینی دانش آموزان مانند پارک های پیشگام و پارک های علم و فناوری، و برای پروژه های تحقیقاتی علمی کارآفرینی دانشجویان، آزمایش های نوآوری، و انتشار مقالات.
-
(3)
پرسنل مدیریت کارآفرینی در تمام سطوح دانشگاه، از جمله رهبران دانشگاه، رهبران گروه ها و سایر پرسنل مدیریت کارآفرینی.
-
(4)
آموزش پرسنل مدیریت، کارکنان عقیدتی و سیاسی (مهندسی دانشجویی، کمیته لیگ جوانان، مشاوران و غیره) مدارس و دانشکده های متوسطه، و بخش پرسنل و پرسنل مدیریت تدارکات (در دانشگاه های چین، زیرا کارگران عقیدتی و سیاسی عمدتاً آموزش های همزمان برگزار می کنند. موقعیت هایی مانند مشاوران نیز در نظرسنجی ما گنجانده شدند).
-
(5)
معلمان درگیر در EE و تحقیقات علمی.
آزمون پایایی و روایی مقیاس
پرسشنامه معلم مورد استفاده در این مقاله بر اساس ادبیات مجلات داخلی و خارجی، مقایسه و تجزیه و تحلیل پرسشنامه های موجود در زمینه EE، و ادغام مصاحبه ها و تحلیل های عمیق نیمه ساختاریافته بسیاری از معلمان با تجربه EE است. پس از اینکه اولین پیش نویس پرسشنامه تولید شد و برای اصلاح در بین چندین محقق در زمینه EE توزیع شد، تیم پرسشنامه را در مجموع 98 کالج و دانشگاه در سراسر کشور آزمایش کرد که شامل روایی و پایایی پرسشنامه اولیه بود و اینکه آیا برای توضیح این موضوع در مدل نظری کافی بود. در نهایت، پرسشنامه تکمیل شده ایجاد و به صورت آنلاین در 596 کالج و دانشگاه در سراسر چین توزیع شد.
پایایی به میزان سازگاری یا پایایی نتایج آزمون اشاره دارد. برای آزمون پایایی مقیاس در این تحقیق، همبستگی کل آیتم تصحیح شده (CITC) و آلفای کرونباخ محاسبه شد. یک آزمون پایایی با محاسبه CITC هر آیتم اندازه گیری انجام شد. اگر مقدار کمتر از 0.5 بود ( Zijlmans et al., 2019 )، شاخص حذف شد. ضمناً ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. آلفای کرونباخ متداولترین روش برای اندازهگیری پایایی آماری است. معمولاً بین 0 و 1 ارزیابی می شود. اگر ضریب آلفا 0.7 ≥ باشد ( Zijlmans et al., 2019) پایایی شاخص ها قابل قبول است. حداقل مقدار CITC مقیاس شایستگی معلمان آموزش کارآفرینی 0.692، آلفای کرونباخ 0.952 و مقدار ضریب آلفای کرونباخ پس از حذف همه متغیرهای مشاهده شده در جدول، کوچکتر از مقدار آلفای مقیاس اصلی بود که نشان میدهد مقیاس دارای قابلیت اعتماد بالایی است. . به طور مشابه، آزمون پایایی بر روی عوامل مرتبط با شایستگی معلمان در EE انجام شد. در بعد آموزش حرفه ای، ضریب آلفای کرونباخ 0.827، حداقل مقدار CITC 0.682 و مقدار ضریب آلفای کرونباخ پس از حذف تمامی متغیرهای مشاهده شده در جدول، کوچکتر از مقدار آلفای مقیاس اصلی بود که نشان می دهد مقیاس قابلیت اعتماد بالایی نیز دارد. . به طور مشابه، ضریب آلفای کرونباخ و حداقل مقدار CITC 0 بود. به ترتیب 853 و 707/0 در ابعاد جدید آموزش. در بعد کارآفرینی به ترتیب 805/0 و 627/0; در بعد فرهنگ کارآفرینی به ترتیب 0.882 و 0.767; به ترتیب 0.906 و 0.724 در بعد حمایت از سیاست. تمامی پایایی شاخص ها قابل قبول بود.
از آزمون اعتبار برای بررسی معقول بودن طراحی مقیاس استفاده می شود که با تحلیل عاملی اکتشافی انجام می شود. آزمون KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) و بارتلت بر روی مقیاس ساختار شایستگی معلمان و عوامل تأثیرگذار انجام شد و نتایج نشان داد که KMO بیشتر از 0.7 است. احتمال معناداری آزمون کره بارتلت همگی 000/0 بود که نشان دهنده همبستگی داده ها بود که برای تحلیل عاملی مناسب بود.
سیاست کارآفرینی
با هدایت دامنه این مطالعه، سیاست کارآفرینی بر اساس چهار معیار اندازهگیری شد: (1) دولت مالیات بر مشاغلی را که توسط دانشجویان خوداشتغال تأسیس شدهاند کاهش داده یا معاف کرده است. (2) دولت های محلی فرآیند درخواست را برای دانشجویان دانشگاه برای ثبت کسب و کارشان ساده کرده اند. (3) مدرسه بودجه راه اندازی را برای کسب و کار (وام های بدون بهره) فراهم می کند. (4) جامعه آموزش رایگان برای هدایت کارآفرینی ارائه می دهد. پاسخها به این درخواستها حداکثر پنج امتیاز کسب کردند. ضریب آلفای کرونباخ 0.960 بود.
نتایج تحقیق
ساختار و عوامل مرتبط با شایستگی های معلمان
تمام سؤالات مربوط به شایستگیهای معلمان در EE در دانشگاههای چین در یک مقیاس 5 درجهای ارزیابی شد که 5 سؤال «نمیتوانستم بیشتر موافق باشم» و 1 سؤال «بسیار مخالف» بود (نتایج در زیر نشان داده شده است.جدول 2زیر). مقدار میانگین همه شاخصها حدود 4.0 بود، که نشان میدهد معلمان نمونه فکر میکردند این شاخصها نسبتاً مهم هستند، در حالی که پنج شاخص ویژگیهای مهارت (C8-C12) همگی بالاتر از 4.0 بودند، که نشان میدهد معلمان نمونه فکر میکردند ویژگیهای مهارتی هستند. بخش نسبتاً مهمی از ساختار شایستگی های معلمان است. در این میان، “C9 – معلمان دارای مهارت های هدایت عملی کارآفرینی هستند” مهم ترین بود.
به طور مشابه، در ترکیب با تجربه واقعی معلمان، این مقاله مقیاس عاملی بهبود شایستگی معلمان را ارزیابی کرد. میانگین مقدار هر شاخص حدود 4.0 بود که نشان می دهد معلمان نمونه فکر می کردند این شاخص ها نسبتاً مهم هستند. در این میان، سه شاخص «شیوههای جدید تدریس» (M4، M7 و M18) همگی بالاتر از 4.1 بود که نشان میدهد عوامل جدید تدریس نسبت به سه عامل دیگر تأثیر بیشتری بر بهبود شایستگی معلمان داشتهاند. معلمان نمونه بر این باورند که تشویق معلمان به ادغام عمیق دوره های حرفه ای با EE و ایجاد فرهنگ کارآفرینی قوی با میانگین نمره 16/4 مهمترین شاخص در میان عوامل تأثیرگذار است. اهمیت دادن به آموزش معلمان پیش از خدمت با میانگین 98/3 کمترین امتیاز را داشت.
نتایج رگرسیون چندگانه
نتایج تحلیل همبستگی عوامل مؤثر بر شایستگی کلی معلمان در نشان داده شده استجدول 4در زیر، که نشان می دهد می توان به رگرسیون بیشتر دست یافت. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه در خلاصه شده استجدول 5. برای رگرسیون خطی چندگانه از SPSS 25.0 استفاده شد. متغیرهای مستقل عبارت بودند از آموزش حرفه ای، شیوه های جدید تدریس، عملکرد کارآفرینانه، فرهنگ کارآفرینی و حمایت از سیاست. متغیر وابسته صلاحیت کلی معلمان در EE بود.
جدول 4
نتایج تحلیل همبستگی پیرسون شایستگی کلی معلمان آموزش کارآفرینی.
| OC | PT | NMT | EP | EC | PS | |
| OC | 1.00 | |||||
| PT | 0.754*** | 1.00 | ||||
| NMT | 0.751*** | 0.870*** | 1.00 | |||
| EP | 0.702*** | 0.810*** | 0.797*** | 1.00 | ||
| EC | 0.719*** | 0.820*** | 0.825*** | 0.790*** | 1.00 | |
| PS | 0.735*** | 0.844*** | 0.850*** | 0.822*** | 0.852*** | 1.00 |
جدول 5
خلاصه تحلیل رگرسیون شایستگی کل معلمان در آموزش کارآفرینی.
| متغیر پیش بینی کننده | مدل | |||||
|
|
||||||
| ب | میدانم | T- value | تحمل | زنده | ||
| (مقدار ثابت) | 0.005 | 0.000 | 0.185 | 5.411 | ||
| آموزش حرفه ای | 0.252 | 0.013 | 19.866*** | 0.184 | 5.439 | |
| شیوه های جدید تدریس | 0.234 | 0.013 | 18.393*** | 0.264 | 3.795 | |
| تمرین کارآفرینی | 0.107 | 0.011 | 10.073*** | 0.221 | 4.520 | |
| فرهنگ کارآفرینی | 0.124 | 0.012 | 10.657*** | 0.178 | 5.619 | |
| پشتیبانی از سیاست | 0.131 | 0.013 | 10.101*** | 0.185 | 5.411 | |
| مدل رگرسیون | DW | 2.001 | ||||
| F – مقدار | 4208.685*** | |||||
| R 2 | 0.626 | |||||
نتایج محاسبات نشان داد که ضریب همبستگی چند متغیره R عوامل مرتبط با شایستگی کلی معلمان در EE 791/0، مجذور ضریب همبستگی چند متغیره 626/0 و مقدار F 685/4208 بوده که به سطح معنی داری 1 درصد می رسد. آموزش حرفه ای (β = 0.252، p < 0.001)، روش های جدید تدریس (β = 0.234، p <0.001)، ضمانت سیاست (β = 0.131، p <0.001)، فرهنگ کارآفرینی (β = 0.124، p <0.001)، و عملکرد کارآفرینی (β = 0.107، ص< 0.001) تأثیر قابل توجهی بر بهبود شایستگی کلی معلمان EE داشت و تأثیر برازش کلی معادله خوب بود. همچنین از ضریب بتای استاندارد می توان دریافت که هر پنج عامل معنی دار و مثبت بودند.
به منظور نتیجه گیری علمی تر، لازم است آزمایش شود که آیا مدل رگرسیون دارای سه مشکل عمده است: چند خطی بودن، همبستگی سریالی و ناهمسانی. چند خطی بودن مدل عمدتاً توسط ضریب تورم تحمل و واریانس (VIF) آزمایش شد.جدول 5نشان می دهد که در این مدل مشکل چند خطی وجود ندارد. مقدار DW (J. Durbin و GS Watson) 2.001 است که تقریباً هیچ همبستگی توالی را نشان نمی دهد ( Muller and Stadtmuller, 1987 ). علاوه بر این، مشاهده اینکه آیا نمودار پراکندگی باقیمانده های استاندارد شده دارای قانون تغییر آشکار است یا خیر، نشان داد که مشکل ناهمسانی وجود ندارد.
تفاوت در شایستگی های معلمان در EE
با جنسیت به عنوان متغیر مستقل و شایستگی کلی معلمان در EE به عنوان متغیر وابسته، از SPSS 25.0 برای تحلیل واریانس یک طرفه (ANOVA) و روش کمترین تفاوت معنی دار استفاده شد. با توجه به خروجی جدول ANOVA توسط SPSS، F = 4.347، P = 0.037 < 0.05 نشان داد که این تفاوت معنی دار است. بنابراین، نتایج تجربی نشان داد که معلمان زن EE به طور قابل توجهی قوی تر از معلمان مرد از نظر شایستگی کلی هستند ( F = 4.347، P = 0.037). در این تحقیق معلمان زن 4/56 درصد از کل نمونه معلمان را تشکیل میدهند. امروزه، کشورهای شرقی و غربی با عدم تعادل ساختار جنسیتی معلمان و زنانه شدن تدریجی کادر آموزشی مواجه هستند.فو، 2000 ; کارینگتون و مک فی، 2008 ). با توسعه اقتصاد و جامعه، اصلاح آموزش و پرورش ناگزیر است ارتقا یابد. به منظور ایجاد تعادل بهتر در توسعه معلمان EE، لازم است برای تحقق حقوق برابر برای معلمان مرد و زن تلاش شود. در جامعه مدرن، کارآفرینان زن نسبت به کارآفرینان مرد اهمیت کمتری دارند، بنابراین محققان در زمینه کارآفرینی اغلب از تقویت حمایت های ارائه شده از کارآفرینی زنان دفاع می کنند ( گوپتا و همکاران، 2019 ؛ هچاواریا و همکاران، 2019 ). اما از منظر شایستگی معلمان، این نتیجه تحقیق نشان داد که معلمان مرد نیز باید مورد حمایت قرار گیرند.
این مطالعه نشان داد که شایستگی کلی معلمان 31 تا 35 ساله در سطح معنی داری 5 درصد به طور قابل توجهی بالاتر از صلاحیت معلمان در سایر گروه های سنی بود. یعنی منحنی رشد برای شایستگی کلی معلم در مرحله دوم «31-35 سالگی» به اوج خود می رسد و سپس کاهش می یابد و در مرحله «36-40 سالگی» ثابت می شود، در حالی که تفاوت معنی داری بین «سن» وجود ندارد. 36-40 سال» و مراحل «41 سال به بالا». بر اساس داده های تحقیق، بیشترین نسبت معلمان (39.1٪) زیر 30 سال بودند. به نظر ما، یکی از دلایل ممکن ممکن است این باشد که معلمان جوان توانایی نوآوری و پتانسیل کارآفرینی بهتری نسبت به معلمان مسن تر دارند ( هندرسون و رابرتسون، 1999). ؛ شائو و وانگ، 2019و معلمان 31 تا 35 ساله نسبت به افراد زیر 30 سال تجربه تدریس و تجربه عملی بیشتری دارند. بنابراین، صلاحیت کلی معلمان 31 تا 35 سال به طور قابل توجهی بالاتر است. معلمان کارآفرینی جوانتر هستند، بنابراین باید کلیشهای که نسبت به معلمان جوانتر وجود دارد کنار گذاشته شود و فرصتهای توسعه برای گروههای معلم در سنین مختلف فراهم شود. شایستگی معلمان کارآفرینی عامل اصلی برای بهبود اجرای EE و توسعه شایستگی های دانش آموزان است.
نتایج تجربی نشان داد که در سطح معناداری 5 درصد، معلمان کارآفرینی در دانشگاههای «دو درجه یک» در بعد شایستگی کلی بهطور معنیداری بالاتر از دانشکدههای مستقل هستند و تفاوت معناداری با سایر دانشگاهها ندارند. شایستگی کلی معلمان کارآفرینی در کالج های معمولی مقطع کارشناسی به طور قابل توجهی کمتر از دانشکده های فنی حرفه ای است و تفاوت آن با سایر دانشکده ها آشکار نیست. از نظر شایستگی کلی، معلمان کارآفرینی در کالج ها و دانشگاه های حرفه ای بالاتر به طور قابل توجهی بالاتر از کالج های معمولی در مقطع کارشناسی، کالج های مستقل، و سایر انواع کالج ها هستند. با این حال، آنها تفاوت قابل توجهی با دانشگاه های “دو درجه یک” نداشتند. تا حدودی، این نشان می دهد که سطح فعلی معلمان کارآفرینی در دانشگاه های چین هنوز ناهموار است. با تجزیه و تحلیل بیشتر داده های معلمان نمونه مشخص شد که اکثریت معلمان نمونه دارای مدرک فوق لیسانس (54%) و تنها 14.6% دارای مدرک دکترا هستند. از نظر سالها تجربه کاری در EE، 39.5% معلمان “2 سال یا کمتر” و 26.2٪ “3-5 سال” را نشان دادند. امتیاز 7/65 درصد نشان داد که بیشتر معلمان کارآفرینی هنوز مبتدی هستند. از نظر نوع معلم، 35.3 درصد از معلمان به عنوان مشاور کار می کردند و پس از آن معلمان حرفه ای غیرکارآفرین (24 درصد) و معلمان حرفه ای کارآفرین (16 درصد) قرار دارند. بنابراین، به طور کلی، تعداد معلمان حرفه ای برای EE در چین بسیار کم است، آموزش و تأکید بر معلمان پاره وقت کافی نیست.
بحث
نتایج نشان داد که انجام خوب آموزش حرفهای، شیوههای جدید تدریس، ضمانتنامههای خطمشی، فرهنگ کارآفرینی و عملکرد کارآفرینانه تأثیر بسزایی در ارتقای شایستگی کلی معلمان دارد. در این میان ضریب رگرسیون آموزش حرفه ای 252/0 بود که رتبه اول را به خود اختصاص داد. این امر نشان داد که مهم ترین راه برای ارتقای شایستگی معلمان افزایش وسعت و عمق آموزش حرفه ای معلمان است. یعنی شاخص های “M2 – معلمان را تشویق می کند تا در آموزش معلمان کارآفرینی شرکت کنند”، “M5 – به آموزش کارآفرینی در آموزش معلمان قبل از خدمت اهمیت می دهد” و “M17 – برنامه ریزی شغلی علمی را برای توسعه حرفه ای معلمان کارآفرینی انجام می دهد.” تایید تجربی را نیز گذرانده اند. از یک طرف، آموزش حرفه ای باید به نیازهای آموزشی معلمان توجه کند. آیا به دلیل بی میلی معلمان است یا عدم دانش و مهارت؟ از سوی دیگر، مرکز رشد معلمان مدارس و سایر بخش های مدیریتی باید حمایت حرفه ای بیشتری را ارائه دهند. بنابراین، چگونگی طراحی یک برنامه آموزشی دقیقا مطابق با نیازهای توسعه حرفه ای معلمان EE و انجام آموزش های حرفه ای بر اساس فناوری های جدید اینترنت ارزش مطالعه عمیق را دارد.
نتیجه
بر اساس توزیع 12596 پرسشنامه معلم در چین و ANOVA، عوامل تأثیرگذار شایستگی معلمان کارآفرینی آموزش حرفهای، شیوههای جدید تدریس، عملکرد کارآفرینی، فرهنگ کارآفرینی و تضمینهای خطمشی است. یافتههای ما با بررسی عوامل مرتبط با شایستگیهای معلمان و گسترش درک ما از بهبود کیفیت EE و غنیسازی ادبیات EE با افزودن شواهد تجربی جدید از چین، بینشهای جدیدی ارائه میکنند.
محدودیت این مطالعه این است که عوامل بیشتری باید برای بررسی بیشتر شایستگیهای معلمان در EE و رابطه بین شایستگیهای معلمان و کیفیت EE در نظر گرفته شود. برای توضیح توزیع شغلی نمونه، باید دستههای پاسخدهندگان به پرسشنامه اضافه شود. علاوه بر این، مطالعه بیشتر در مورد چگونگی بهبود شایستگی معلمان میتواند یک طرح پیشآزمون و پسآزمون، ترجیحاً با گروه کنترل بر اساس مقیاس توسعهیافته در این مقاله اتخاذ کند.
مفاهیم
شیوه های جدید تدریس در آموزش کارآفرینی را بپذیرید
اول، این مطالعه نشان داد که ضریب رگرسیون شیوههای جدید تدریس 234/0 بود که رتبه دوم را در میان عوامل مؤثر بر ارتقای شایستگی کلی معلمان در EE دارد. شاخص های تشکیل دهنده M4، M7 و M18 هستند: معلمان تشویق می شوند تا عمیقاً دوره های حرفه ای را با EE ادغام کنند. برای کارآفرینی پایدار، دانشگاههای چین باید با توجه به ویژگیها و موقعیت خاص خود، یک مدل مؤثر را انتخاب کنند. علاوه بر این، دانشگاه ها باید آموزش حرفه ای و EE را بیشتر ترکیب کنند.
دوم، جهان در حال ورود به عصر نوآوری 3.0 است که با اکوسیستم و اکولوژی شبکه مشخص می شود. بنابراین، باید به روش تدریس یادگیری فعال و یادگیری تجربی برای پرورش استعدادها برای عصر نوآوری 3.0 توجه شود.
به شغل معلمان در آموزش کارآفرینی توجه کنید
تشویق معلمان به تقویت تحقیقات نظری در مورد EE برای شغل معلمان و بهبود کیفیت EE در کالج ها و دانشگاه ها اهمیت زیادی دارد. از سال 1999 تا اوایل سال 2019، زیرساخت دانش ملی چین نشان داد که بیش از 31500 مقاله در مجله در مورد “آموزش کارآفرینی” در چین منتشر شده است. علاوه بر این، مطالعه نشان داد که حداقل تعداد معلمان (6/14%) از نمونه دارای مدرک دکترا بودند. بنابراین، مدارس باید معلمان EE را تشویق به ادامه تحصیل در مقطع دکتری کنند.
مهم است که به معلمان زمان و فضای کافی برای توسعه شایستگی تدریس خود داده شود. ارتقای ارتباط مؤثر بین دوره رشد شغلی معلمان، دوره رشد و دوره بلوغ. تحریک نشاط معلمان در سنین مختلف؛ و نیازهای توسعه ای خود را در جنبه های مختلف برآورده سازند تا شایستگی های حرفه ای خود را ارتقا دهند. همچنین با توجه به ویژگی های استعدادهای سنین مختلف، مسیر شغلی معلمان سطوح عالی تدوین و بستر مناسب برای ارتقای ظرفیت فراهم شود.
بهبود مکانیسم ارزشیابی و جذب معلمان آموزش کارآفرینی
همانطور که قبلا مشاهده شد، تنها 39.5٪ از معلمان نمونه به مدت 2 سال یا کمتر در EE مشغول بودند، یعنی اکثر آنها در مراحل اولیه حرفه خود هستند. با این حال، رضایت شغلی ( ساری و قاضی، 2010 ) در اوایل شغل کارکنان دانشآموز، تأثیر پیشبینی منفی معناداری بر قصد ترک شغل داشت. کمترین میزان رضایت معلمان نمونه در ارزیابی وضعیت فعلی EE در مدارسشان مربوط به تعداد معلمان، ترکیب معلمان حرفه ای و نیمه وقت، ارزیابی عملکرد علمی و ارزیابی عنوان حرفه ای و مکانیسم استخدام بود.
بنابراین، برنامه ریزی علمی شغل معلمان درگیر در EE و بهبود مکانیسم ارزشیابی آنها ضروری است تا معلمان زمان و تمایل داشته باشند که خود را به EE اختصاص دهند. نتایج تجربی نشان داد که ضریب رگرسیون ضمانتهای خطمشی رتبه سوم را در میان عوامل مؤثر بر بهبود شایستگی معلمان در EE دارد. پنج شاخص M8، M9، M15، M16 و M19 نزدیک به هم مرتبط بودند. تحقیقات راسموسن نشان داد که سیاستها و اقدامات مؤثر نیز باید چند سطحی و مستمر باشد و این سیاستها باید در تمامی سطوح دانشگاهها و معلمان، مانند مدیران دانشگاه، تیمهای تحقیقاتی و شرکای صنعتی تعبیه شوند ( راسموسن و بورچ، 2010 ؛ راسموسن و همکاران. .، 2014). بنابراین، نظرات معلمان باید به طور کامل درک شود تا نیازهای اساسی آنها برآورده شود.
بیانیه در دسترس بودن داده ها
مشارکتهای اصلی ارائهشده در مطالعه در مقاله/مواد تکمیلی گنجانده شدهاند، سؤالات بیشتر میتواند به نویسندگان مربوطه هدایت شود.
بیانیه اخلاق
مطابق با دستورالعمل ها و مقررات نهادی و ملی قابل اجرا، نیازی به تأیید اخلاق نیست. رضایت آگاهانه شرکت کنندگان از طریق تکمیل نظرسنجی ضمنی بود.
مشارکت های نویسنده
YH و LA مرور و فرضیه را توصیف و توسعه دادند، تجزیه و تحلیل را انجام دادند، نتایج را تفسیر کردند و نتایج اصلی را فرموله کردند. YH و PW در فرآیند جمع آوری داده ها شرکت داشتند. LL و ZZ محدودیت های مطالعه و جهت گیری های آتی را برای تحقیق فرموله کردند.
تضاد منافع
نویسندگان اعلام می کنند که این تحقیق در غیاب هر گونه روابط تجاری یا مالی که می تواند به عنوان تضاد منافع بالقوه تعبیر شود، انجام شده است.
قدردانی
نویسندگان مایلند از سردبیر و داورانی که پیشنهادات و نظراتشان کمک بزرگی به بهبود و شفاف سازی نسخه خطی کرد تشکر کنند.
پانویسها و منابع
منابع مالی. این تحقیق توسط پروژه کلیدی صندوق ملی علوم اجتماعی، “تحقیق در مورد موانع و سازوکارهای حمایت از سیاست برای کارآفرینی زنان در عصر دیجیتال” (شماره گرنت: 20ASH012) تامین شد.
منابع
- Ajzen I. (1991). تئوری رفتار برنامه ریزی شده. عضو. رفتار هوم تصمیم می گیرد. Proc. 50 179-211. 10.1016/0749-5978(91)90020-T [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Alvarez SA، Busenitz LW (2007). کارآفرینی نظریه مبتنی بر منابع. جی. مناگ. 27 755-775. 10.1177/014920630102700609 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Blömeke S.، Kaiser G.، König J.، Jentsch A. (2020). مشخصات شایستگی معلمان ریاضی و ارتباط آنها با کیفیت آموزشی. ZDM 52 329–342. 10.1007/s11858-020-01128-y [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- بوون GA (2005). نظریه زمینه ای و مفاهیم حساس. بین المللی جی کوال مت. 5 12-23. 10.1177/160940690600500304 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Carrington B., McPhee A. (2008). «ناتوانی» پسران و زنانه شدن آموزش. جی. آموزش. آموزش دهید. 34 109-120. 10.1080/02607470801979558 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Dahl T. (2019). برای آموزش توسعه پایدار آماده اید؟ باور دانشجو معلمان به توانایی آنها در تدریس برای توسعه پایدار. Sustainability 11 : 1993 10.3390/su11071993 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- de la Fuente J.، Douglas K.، Díaz-Orueta U.، Yashu K. (2018). تطبیق زنجیره ارزش توسعه تحقیق و نوآوری (RD & I) در روانشناسی با حوزه روانشناسی آموزشی. جلو. روانی 9 : 1188 . 10.3389/fpsyg.2018.01188 [ مقاله رایگان PMC ] [ PubMed ] [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Eckhardt JT، Shane SA (2003). فرصت ها و کارآفرینی. جی. مناگ. 29 333-349. 10.1016/S0149-2063(02)00225-8 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Fang C., Chen L. (2019). بررسی مقاصد کارآفرینی دانشجویان علوم و مهندسی در چین: مطالعه روششناسی Q. Sustainability 11 : 2751 10.3390/su11102751 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Fayolle A.، Kariv D.، Matlay H. (2019). نقش و تأثیر آموزش کارآفرینی. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 10.4337/9781786438232 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- فلیسون دبلیو، جایاویکرم ای. (2015). نظریه کل صفت. J. Res. پارس 56 82-92. 10.1016/j.jrp.2014.10.009 [ مقاله رایگان PMC ] [ PubMed ] [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- فو بی (2015). تحقیق ساخت دانشگاه کارآفرین از تحول معلمان. Res. آموزش. توسعه دهنده 35 13-18. 10.14121/j.cnki.1008-3855.2015.09.005 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- فو اس (2000). بررسی اولیه پدیده زنانه شدن معلمان. چانه. آموزش. Soc. 33 40-46. 10.2753/CED1061-1932330440 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Gonczi A. (2013). رویکردهای مبتنی بر شایستگی: پیوند تئوری و عمل در آموزش حرفه ای با اشاره خاص به آموزش بهداشت آموزش. فیلوس نظریه 45 1290-1306. 10.1080/00131857.2013.763590 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Gupta VK، Wieland AM، Turban DB (2019). ویژگیهای جنسیتی در کارآفرینی: بررسی چند سطحی کلیشههای نقش جنسی در مورد کارآفرینان با رشد بالا، تجاری و اجتماعی. J. اتوبوس کوچک. مدیریت 57 131-153. 10.1111/jsbm.12495 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- حمید اول، خان م.، شهاب ع.، حمید اول، قادر ف. (1395). علم، فناوری و نوآوری از طریق آموزش کارآفرینی در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی). Sustainability 8 : 1280 10.3390/su8121280 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- حیات ن.، عامر آی (1392). جهت گیری کارآفرینی – کلیدی برای باز کردن پتانسیل معلم در آموزش عالی. Soc. علمی الکترون. انتشار. 7 67-77. 10.2139/ssrn.2360511 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Hechavarria D., Bullough A., Brush C., Edelman L. (2019). کارآفرینی زنان با رشد بالا: دامن زدن به توسعه اجتماعی و اقتصادی J. اتوبوس کوچک. مدیریت 57 5-13. 10.1111/jsbm.12503 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- هندرسون آر.، رابرتسون ام. (1999). چه کسی می خواهد کارآفرین شود؟ نگرش بزرگسالان جوان به کارآفرینی به عنوان یک شغل. آموزش. قطار – تعلیم دادن. 41 236-245. 10.1108/00400919910279973 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Hsu T.-C. (2019). تأثیرات مختلف رسانههای اجتماعی پاسخ فوری زندگی روزمره و یک سیستم بازخورد آموزشی بر یادگیری معکوس: از شواهد تحلیل رفتاری. تعامل داشتن. فرا گرفتن. محیط زیست 1-20. 10.1080/10494820.2019.1692358 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Huang Y., Huang L., Li L. (2017). در مورد توانایی های کارآفرینی معلمان آموزش کارآفرینی دانشگاهی: مفهوم، ویژگی ها و مکانیسم ارتقا آموزش. Res. 38 73-79. [ Google Scholar ]
- Jhang FH (2019). نگرش معلمان نسبت به مطالعه درس، شایستگی درک شده و مشارکت در مطالعه درس: شواهد از معلمان دبیرستان پروفسور توسعه دهنده آموزش. 46 82-96. 10.1080/19415257.2019.1585383 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Katz JA (2008). کاملاً بالغ اما کاملاً مشروع نیست: دیدگاهی متفاوت در مورد وضعیت آموزش کارآفرینی. J. اتوبوس کوچک. مدیریت 46 550–566. 10.1111/j.1540-627X.2008.00256.x [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Kuivila HM، Mikkonen K.، Sjogren T.، Koivula M.، Koskimaki M.، Mannisto M.، و همکاران. (2020). ادراک معلمان دانشجوی علوم بهداشتی از شایستگی معلم: یک مطالعه کیفی. آموزش پرستار امروز 84 : 104210 . 10.1016/j.nedt.2019.104210 [ PubMed ] [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Kuo W.-C.، Hsu T.-C. (2020). یادگیری تفکر محاسباتی بدون کامپیوتر: نحوه مشارکت محاسباتی در یک بازی رومیزی تفکر محاسباتی آسیا و اقیانوسیه Edu. Res. 29 67-83. 10.1007/s40299-019-00479-9 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Kuratko DF (2005). ظهور آموزش کارآفرینی: توسعه. روندها و چالش ها انترپ عمل تئوری. 29 577-597. 10.1111/j.1540-6520.2005.00099.x [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- لیو اف.، ما جی.، لی آر. (2019). کدام الگو در آموزش کارآفرینی موثرتر است؟ بررسی داستان سرایی در نیت کارآفرینی افراد. جلو. روانی 10 : 837 . 10.3389/fpsyg.2019.00837 [ مقاله رایگان PMC ] [ PubMed ] [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- مارتین بی سی، مک نالی جی جی، کی ام جی (2013). بررسی شکلگیری سرمایه انسانی در کارآفرینی: فراتحلیلی از نتایج آموزش کارآفرینی. J. Bus. Venturing 28 211-224. 10.1016/j.jbusvent.2012.03.002 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Meyer GD (2011). اختراع مجدد کارآفرینی دانشگاهی J. اتوبوس کوچک. مدیریت 49 1-8. 10.1111/j.1540-627X.2010.00311.x [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Muller H.-G., Stadtmuller U. (1987). برآورد ناهمسانی در تحلیل رگرسیون. ان آمار 5 610-625. 10.1214/aos/1176350364 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Ni H.، Xu X. (2016). مسیرهای نوآورانه برای کارآفرینی دانشگاهی در قرن بیست و یکم بالا آموزش. 74 1-4. 10.1007/s10734-016-0105-x [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Pauceanu A.، Alpenidze O.، Edu T.، Zaharia R. (2019). چه عواملی بر دانش آموزان تأثیر می گذارد تا کسب و کار خود را راه اندازی کنند؟ شواهد تجربی از دانشگاه های امارات متحده عربی Sustainability 11 : 92 10.3390/su11010092 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Peltonen K. (2015). چگونه می توان شایستگی های کارآفرینی معلمان را توسعه داد؟ دیدگاه یادگیری مشارکتی آموزش و پرورش قطار – تعلیم دادن. 57 492-511. 10.1108/ET-03-2014-0033 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Rasmussen E., Borch OJ (2010). قابلیتهای دانشگاه در تسهیل کارآفرینی مطالعه طولی سرمایهگذاریهای فرعی در دانشگاههای میانرده. Res. سیاست 39 602-612. 10.1016/j.respol.2010.02.002 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- راسموسن ای.، موسی اس.، رایت ام. (2014). تأثیر گروههای دانشگاهی بر تکامل شایستگیهای کارآفرینی در سرمایهگذاریهای فرعی. Res. سیاست 43 92-106. 10.1016/j.respol.2013.06.007 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- ردفورد دی تی (2015). آموزش معلمان کارآفرین در اروپا: مروری بر سیاست ها و تحولات اروپا J. Educa. آموزش دهید. قطار – تعلیم دادن. 6 ، 17-34. [ Google Scholar ]
- Ruskovaara E., Pihkala T. (2015). آموزش کارآفرینی در مدارس: شواهد تجربی در مورد نقش معلم جی. آموزش. Res. 108 236-249. 10.1080/00220671.2013.878301 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Ruskovaara E., Pihkala T., Seikkula-Leino J., Järvinen MR (2015). گسترش پایگاه منابع برای آموزش کارآفرینی از طریق معلمان. فعالیت های شبکه آموزش دهید. آموزش دهید. آموزش. 47 62-70. 10.1016/j.tate.2014.12.008 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Saari LM، Judge TA (2010). نگرش کارکنان و رضایت شغلی. هوم منبع. مدیریت 43 395-407. 10.1002/hrm.20032 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- سانچز-گارسیا جی سی، وارگاس-موروآ جی.، هرناندز-سانچز BR (2018). رفاه کارآفرینان: بررسی کتاب سنجی جلو. روانی 9 : 1696 . 10.3389/fpsyg.2018.01696 [ مقاله رایگان PMC ] [ PubMed ] [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- شلفهوت دبلیو، بروگمن ک.، دی مایر اس. (2016). ارزیابی شایستگی کارآفرینی از طریق شاخص های رفتاری مقیاس شده: اعتبار سنجی یک ابزار. گل میخ. آموزش. ارزشیابی 51 29-41. 10.1016/j.stueduc.2016.09.001 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Seikkula-Leino J.، Ruskovaara E.، Ikavalko M.، Mattila J.، Rytkola T. (2010). ترویج آموزش کارآفرینی: نقش معلم؟ آموزش. قطار – تعلیم دادن. 52 117-127. 10.1108/00400911011027716 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- شین اس (2009). چرا تشویق افراد بیشتر به کارآفرین شدن یک سیاست عمومی بد است؟ اتوبوس کوچک اقتصاد 33 141-149. 10.2307/40229570 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Shane S., Dolmans SS (2015). کارآفرینی دانشگاهی: افسران مجوز فناوری کدام مخترعین را برای اسپین آف ها ترجیح می دهند؟ جی. تکنول. منتقل کردن. 40 273-292. 10.1007/s10961-014-9365-8 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Shao H., Wang Y. (2019). ساختار جمعیت و نوآوری فناوری گل میخ. علمی علمی 37 739-749. 10.16192/j.cnki.1003-2053.2019.04.018 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- شن جی (2015). ساخت شایستگی آموزش نوآوری و کارآفرینی معلمان دانشگاه – درک، تمرین و مفهوم استان جیانگ سو. آموزش عالی چین 17 11-13. [ Google Scholar ]
- Siegel DS, Wright M., Lockett A. (2007). افزایش فعالیت کارآفرینی در دانشگاه ها: پیامدهای سازمانی و اجتماعی Ind. Corp. Change 16 489–504. 10.1093/icc/dtm015 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Stettiner CF، Moia AF، Filho MPR، Camargo MOD، Moia RP (2015). مشخصات کارآفرینی معلمان: مطالعه موردی. اینتر آموزش مطالعه 8 : 173 10.5539/ies.v8n12p1 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Teerijoki H.، Murdock KA (2014). بررسی نقش معلم در معرفی آموزش کارآفرینی در دروس مهندسی و علوم. اینتر J. از مدیریت. آموزش. 12 479-489. 10.1016/j.ijme.2014.05.005 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Trauth EM، DiRaimo M.، Hoover MR، Hallacher P. (2015). استفاده از یک دانشگاه تحقیقاتی برای ظرفیت سازی اقتصاد جدید در یک منطقه صنعتی روستایی. اقتصاد توسعه دهنده س 29 229-244. 10.1177/0891242415581053 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Van Dam K.، Schipper M.، Runhaar P. (2010). توسعه یک چارچوب مبتنی بر شایستگی برای رفتار کارآفرینانه معلمان. آموزش دهید. آموزش دهید. آموزش. 26 965-971. 10.1016/j.tate.2009.10.038 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Vodã A.، Florea N. (2019). تأثیر ویژگی های شخصیتی و آموزش کارآفرینی بر نیات کارآفرینی دانشجویان بازرگانی و مهندسی. Sustainability 11 : 1192 10.3390/su11041192 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Weng S.، Liu Y.، Dai J.، Chuang Y.-C. (2020). یک استراتژی جدید بهبود شایستگی برای آموزش برای توسعه پایدار (ESD) معلمان دانشگاه بر اساس داده کاوی. 2020. Sustainability 12 : 2679 10.3390/su12072679 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- وینکلر سی (2014). به سوی درک پویا از تحقیقات آموزش کارآفرینی در سراسر دانشگاه – شناخت اجتماعی و پژوهش اقدام. انترپ Res. J. 4 69-93. 10.1515/erj-2013-0039 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Wu L.، Looi C.-K.، Multisilta J.، How M.-L.، Choi H.، Hsu T.-C.، و همکاران. (2020). ادراکات و آمادگی معلم برای آموزش مهارت های کدگذاری: مطالعه مقایسه ای بین فنلاند، سرزمین اصلی چین، سنگاپور، تایوان و کره جنوبی. آموزش آسیا و اقیانوسیه Res. 29 21-34. 10.1007/s40299-019-00485-x [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- وو یو، وو تی (2017). یک دهه آموزش کارآفرینی در آسیا و اقیانوسیه برای مسیرهای آینده در تئوری و عمل. مدیریت تصمیم می گیرد. 55 1333-1350. 10.1108/MD-05-2017-0518 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Wu YJ، Yuan CH، Pan CI (2018). آموزش کارآفرینی: مطالعه تجربی با فناوری اطلاعات و ارتباطات. پایداری 10 1-13. 10.3390/su10030691 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- وو وو، وانگ اچ، وو وای جی (2020). شبکه های داخلی و خارجی و عملکرد افراد جوجه کش در محیط های پویا: اثر واسطه ای یادگیری کارآفرینی J. Tech. انتقال 1–27 10.1007/s10961-020-09790-w [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- یی جی (2017). تأثیر کیفیت کارآموزی بر اهداف کارآفرینی در میان دانشجویان فارغالتحصیل مهندسی دانشگاههای تحقیقاتی در چین. بین المللی ورود مدیریت J. 14 1-17. 10.1007/s11365-017-0491-2 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- یین ایکس.، چن جی.، ژائو سی. (2019). نوآوری دو صفحه نمایش: ایجاد شایستگی اصلی پایدار از طریق مدیریت دانش. پایداری 11 : 4266 10.3390/su11164266 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Yuan C.-H.، Wu YJ (2020). پیام فوری موبایل یا حضوری؟ تعاملات گروهی در شبیه سازی مشارکتی محاسبه کنید. هوم رفتار 113 : 106508 10.1016/j.chb.2020.106508 [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
- Zijlmans EA، Tijmstra J.، van der Ark LA، Sijtsma K. (2019). قابلیت اطمینان امتیاز آیتم به عنوان ابزار انتخاب در ساخت و ساز آزمایشی. جلو. روانی 9 : 2298 . 10.3389/fpsyg.2018.02298 [ مقاله رایگان PMC ] [ PubMed ] [ CrossRef ] [ Google Scholar ]
ممکن است همچنین دوست داشته باشید
کوچینگ چیست؟
کوچینگ یا مربی گری


