21 ویژگی برجسته تبلیغات (بازاریاب باید بداند)
21 ویژگی برجسته تبلیغات (بازاریاب باید بداند)
در بازاریابی، تبلیغات مجموعهای از کلیه فعالیتهای افراد و سازمانها است که به ارسال و جستجو/دریافت اطلاعات اقتصادی از طریق رسانههای جمعی مربوط میشود. بنابراین، این باید برخی از ویژگی های کلیدی یک تبلیغ خوب باشد.

تبلیغات به گونه ای مطلوب طراحی شده است که فرد را به سمت خرید یک محصول یا حمایت از یک هدف سوق دهد.
ویژگی های کلیدی تبلیغات
تبلیغات ویژگی ها یا ویژگی های مختلفی دارد. این موارد به شرح زیر است:
1. ارتباطات جمعی
تبلیغات نوعی ارتباط جمعی است.
به عموم مردم خطاب می شود.
این هر شکلی از اعلان oublc است که برای جلب توجه عمومی در نظر گرفته شده است.
2. استفاده تجاری
کاربری تجاری دارد. از این نظر تبلیغات به معنای اعلام پولی است و معمولاً نوعی فروش است.
منظور افزایش فروش است. به افزایش سود کمک می کند. مردم را به خرید ترغیب می کند.
مطالب مرتبط: نحوه انتخاب درست تصمیم رسانه تبلیغاتی (15 عامل کلیدی) .
3. ارائه غیر شخصی
تبلیغات پیامی است که چهره به چهره به شخص داده نمی شود.
حالات چهره مصرف کنندگان را دریافت نمی کند، زیرا پیام از طریق انواع مختلف رسانه های جمعی منتقل می شود.
این تعامل شخصی مانند فروش نیست. بحث یک به یک محصول یا خدمات نیست.
4. فرم پرداخت شده
تبلیغات نوعی ارتباط پولی است، اگرچه برخی از اشکال تبلیغات، مانند اعلانهای خدمات عمومی، از فضا و زمان اهدایی استفاده میکنند.
با این حال ، کسی باید هزینه آن را بپردازد.
5. حامی شناسایی شده
نه تنها هزینه پیام پرداخت می شود، بلکه حامی نیز شناسایی می شود.
هویت تبلیغکننده، حامی یا سازنده در آگهی فاش میشود.
کپی تبلیغاتی دارای علامت تجاری و نام تجاری است.
نام تجاری هویت محصول یا تولید کننده است.
مطالب مرتبط: 18 اهداف و اهداف تبلیغات (توضیح داده شد).
6. خرید متقاعدسازی
بیشتر تبلیغات سعی می کنند مصرف کننده را متقاعد یا تحت تأثیر قرار دهند تا کاری انجام دهد، اگرچه در برخی موارد هدف پیام صرفاً آگاه کردن مصرف کنندگان از محصول یا شرکت است. مردم را به خرید ترغیب می کند.
تبلیغات یک ابزار تجاری است که به فروش کمک می کند، شهرت ایجاد می کند و حسن نیت را تقویت می کند.
7. مخاطبان زیاد
تبلیغات به مخاطبان زیادی از مصرف کنندگان بالقوه می رسد .
گروهی از مشتریان بزرگ را پوشش می دهد.
8. رسانه های جمعی
رسانه های جمعی نقش دوگانه ای در تبلیغات دارند، آنها ابزاری فناورانه برای ارسال پیام ارائه می کنند و در تعیین اینکه چه پیام هایی، توسط چه کسی، چه زمانی و چه زمانی ارسال می شود، مشارکت فعال دارند.
رسانه های جمعی تبلیغات را هم برای فرستنده و هم برای کاربران مقرون به صرفه تر کرده اند.
تنوع رسانه های مورد استفاده در تبلیغات بسیار زیاد است:
- چاپ : از روزنامهها و مجلات گرفته تا آگهیها و آگهیهای خرید هفتگی.
- پخش : از ایستگاههای تلویزیونی (ملی و محلی، تجاری و عمومی) گرفته تا تنوع فزاینده ایستگاههای رادیویی و از طریق پیشرفتهای فناوری، تا رسانههای جدیدی که در نهایت ممکن است تمایز برادکست چاپی کنونی را متلاشی کند.
- رسانه های فضای باز : پوسترها، نمایشگرهای نقاشی شده، و کارت های حمل و نقل.
- پست مستقیم : با قابلیت دسترسی به مخاطبان خاص.
- علائم گرافیکی
رسانههای جمعی تبلیغاتی در حال نوسان مداوم هستند.
مطالب مرتبط: 25 مزیت یا مزیت عمده برندسازی (توضیح داده شده) .
9. تجدید نظر
درخواست تجدیدنظر جوهره تبلیغاتی است که توجه ها را به خود جلب می کند یا اطلاعاتی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد.
10. تم پیام
هر تبلیغاتی برای آنها پیامی دارد. این یک طرح کلی از ایده های کلیدی است.
این مزایا یا وعدههایی است که تبلیغکننده میخواهد از آن برای دستیابی به مشتریان یا مشاغل استفاده کند.
11. بخشی از IMC
تبلیغات یکی از اجزای ارتباطات بازاریابی یکپارچه است . همچنین بخشی از ترکیب تبلیغاتی است .
تبلیغات تنها بخشی از یک سیستم ارتباط جمعی است، بخشی که با تبادل اطلاعات اقتصادی سروکار دارد.

این یک پره در چرخ تلاش تبلیغاتی است.
12. عناصر در آمیخته بازاریابی
تبلیغات بارزترین عنصر در آمیخته بازاریابی است .
13. بخشی از فرآیند فروش
تبلیغات بخشی از فرآیند فروش است .
از این رو ، بر آنچه علاقه مند است، انگیزه می دهد، تأثیر می گذارد و مردم را برای خرید تصمیم می گیرد، تأکید می کند.
14. تولید تصویر
اغلب اوقات تبلیغات با کسب و کارهای بزرگ یکی می شود.
بیشتر تبلیغات مدرن را باید تولید تصویر نامید.
برای ایجاد یک برند یا تصویر شرکتی طراحی شده است.
15. هنر و علم
تبلیغات برخی از هر دو را دارد. این هنر عمدتاً به این دلیل است که یک خلاقیت است. ایده ها و سبک های خلاقانه ای ابداع می کند.
با مردم سروکار دارد و محصولات اصلی آن تجلی هنری خلاقیت انسان است.
اما ماهیت علمی هم دارد. ما علم تبلیغات داریم.
تحقیقات و حقایق علمی به آن کمک می کند. قابل اندازه گیری است. اما علم دقیقی نیست.
مطالب مرتبط: 21 ویژگی و ویژگی برتر افراد خلاق .
16. حرفه
تبلیغات تبدیل به یک تجارت و حرفه سودآور شده است.
دارای منشور اخلاقی است. همچنین در سازمان های غیر انتفاعی استفاده می شود.
یک فعالیت اقتصادی است. این یک ابزار بازاریابی است .
17. تبلیغات چیست:
- این یک بازی نیست که در آن کسی برنده یا ببازد.
- بازی با احساسات مصرف کنندگان اسباب بازی نیست، بلکه به حرکت دادن چرخ مصرف تولید سرمایه گذاری کمک می کند.
- این یک فریب یا راکت نیست. هر تبلیغکنندهای این جمله خریداران را میداند: «یک بار مرا گول بزن، شرم بر تو. دوبار مرا فالو کن، شرم بر من.»
- این تبلیغات نیست، برای تبلیغات پول داده می شود، تبلیغات برای آن دعا می شود.
18. طبیعت غیر شخصی
ماهیت تبلیغات غیرشخصی است. نمی تواند به اندازه یک فروشنده شرکت قانع کننده باشد.
مخاطب خود را موظف به توجه یا پاسخگویی نمی داند.
19. مونولوگ
تبلیغات فقط یک مونولگ در مقابل است، نه گفت و گو با مخاطب.
20. بیان تقویت شده
تبلیغات بیانگری را تقویت کرده است زیرا فرصت هایی را برای نمایش شرکت و محصولاتش از طریق استفاده هنرمندانه از چاپ، صدا و رنگ فراهم می کند.
21. از فروش شخصی حمایت کنید
برای حمایت از فروش شخصی
با ارائه نام شرکت و شایستگی محصولات خود راه را برای فروشندگان آماده می کند.

