6 نکته برای رشد با ذهنیت کارآفرینی
بسیاری از گفتگوها در مورد رشد کارآفرینی به اهداف فروش، استخدام استعدادهای مناسب و سایر اهداف مشابه محدود می شود. اهمیت ذهنیت کارآفرینی اغلب در این گفتگوها نادیده گرفته می شود.
ذهنیت کارآفرینی در مورد یک روش فکری خاص است — این در مورد نحوه برخورد شما با چالش ها و اشتباهات است. این در مورد نیاز ذاتی به بهبود مجموعه مهارت ها و تلاش و تلاش مجدد است.
اما چرا این مهم است؟
ذهنیت کارآفرینی همان چیزی است که برای پیشبرد خود به آن نیاز دارید. این طرز فکر می تواند زمانی که شما در کارآفرینی روزانه مستقر می شوید کمرنگ شود. اما با تلاش برای تجسم این طرز فکر، خود را برای رویارویی با چالش های روزمره و تجربه رشد قرار می دهید.
چشم انداز خود را به صورت روزانه بازبینی کنید
بیشتر ذهنیت کارآفرینی متضمن تعهدی استوار به یک چشم انداز بسیار محدود است. این انگیزه به کارآفرینان اجازه می دهد تا اقدامات لازم را برای تحقق آن چشم انداز انجام دهند. مشکل این است که خواستههای روز میتوانند مانع شما شوند و فضایی را ایجاد کنند که دید شما کاهش پیدا کند. این امر فضایی برای سرخوردگی و شک باقی می گذارد که می تواند منجر به رکود یا بدتر شود.
به همین دلیل بسیار مهم است که هر روز زمان خاصی را برای تمرکز بر روی چشم انداز و اهداف خود اختصاص دهید – تا چشم انداز خود را به منصه ظهور برسانید. نیازی نیست ساعتهایی را برای یادآوری اینکه چرا کاری را انجام میدهید اختصاص دهید. حتی 10 دقیقه می تواند برای ایجاد انرژی مورد نیاز برای تمرکز مجدد تلاش ها کافی باشد و شما را وادار کند تا روز بعد کمی سخت تر کار کنید. با این حال، کلید این است که این تعهد را واقعی کنیم. اگر لازم است آن را در برنامه ریز خود بنویسید. در پایان هر شب یک یادآور روی تلفن خود تنظیم کنید. به مرور زمان تبدیل به یک عادت می شود.
خود را در موقعیت های چالش برانگیز قرار دهید
به عنوان یک کارآفرین، طبیعتاً هر روز با چالش های جدیدی روبرو خواهید شد. فقط به این دلیل که موانع به وجود می آیند به این معنی نیست که باید از اشتباه کردن بترسید. اگر می خواهید ذهنیت کارآفرینی را پرورش دهید، باید چالش ها را بپذیرید. شما باید به دنبال آنها باشید.
همه چیز به روانشناسی پایه برمی گردد. هرچه بیشتر خود را در موقعیتهای چالش برانگیز قرار دهید، بیشتر متوجه میشوید که نه تنها خود را به مهارتهایی مجهز میکنید که میتوانید با آن چالشها کنار بیایید، بلکه به این اطمینان خواهید رسید که میتوانید موفق شوید. بنابراین، سعی کنید هر روز خود را در موقعیت های چالش برانگیز قرار دهید – حتی در زندگی شخصی. و از اشتباه کردن نترسید.
بیشتر زندگی کارآفرینی مربوط به آزمون و خطا است و اشتباهات محصول جانبی طبیعی آن هستند. اما بیش از این، اشتباهات فرصتی برای رشد هستند. تمام ارزشی را که می توانید از آنها استخراج کنید.
به صورت روزانه بخوانید
بهترین کارآفرینان خارج از کشور هرگز از وضعیت موجود راضی نیستند. این دقیقاً همان چیزی است که آنها را در وهله اول به خلق سوق می دهد. این در مورد مجموعه مهارت های خود آنها نیز صدق می کند. به بیان ساده، کارآفرینان همیشه به دنبال بهبود خود به نوعی هستند. این میتواند به مهارتهای آنها اضافه کند یا نقل قولهای انگیزشی را بخواند تا الهام بخش آنها برای اقدام باشد.
اگر می خواهید وارد ذهنیت کارآفرینی شوید، باید مانند یک کارآفرین رفتار کنید. شما باید متعهد شوید که نسخه بهتری از خودتان شوید. این بدان معناست که با مطالعه روزانه مغز خود را تغذیه کنید. مهارت جدید بیاموزید. کتاب های مربوط به کارآفرینان موفق را ببلعید. هر چه بیشتر کتابهایی از این دست را بخوانید، بیشتر شبیه آنها فکر خواهید کرد.
از همه طرف به مشکلات نزدیک شوید
اگر درباره ذهنیت کارآفرینی زیاد مطالعه میکنید، یک موضوع مشترک وجود دارد: ایده نزدیک شدن به مشکلات از هر طرف. به بیان ساده، طرز فکر کارآفرینی در مورد تفکر متفاوت از بقیه است.
باز هم، زندگی کارآفرینانه مربوط به آزمون و خطا است. این بدان معناست که اگر انتظار دارید به جلو بروید، باید یاد بگیرید که متفاوت فکر کنید و از زوایای مختلف به مشکلات برخورد کنید. این احتمال وجود دارد که اولین راه حل شما بهترین راه حل نباشد.
شما می توانید با جرأت انجام دادن کارها در هر روز متفاوت، یک قدم جلوتر بروید. حتی چیزی به کوچکی تغییر محیط یا پیاده روی (مطالعه استنفورد نشان داد که پیاده روی خلاقیت را تا 60٪ افزایش می دهد ) می تواند به شما کمک کند به گونه ای متفاوت به مسائل برخورد کنید.
همیشه در حرکت باشید: ارزش ارائه دهید
اگر کارآفرینان به چشم انداز خود فکر نمی کنند، در واقع چشم انداز خود را به حرکت در می آورند. بیشتر ذهنیت کارآفرینی این است که به سادگی انجام دهیم. آنها نظم و انضباط دارند که به آنها اجازه می دهد به طور مداوم به اهداف خود برسند. اما یک جزء ثانویه برای این «انجام دادن» وجود دارد. واقعی ترین طرز فکر کارآفرینی در مورد ارائه ارزش است. کارآفرینان در تلاش هستند تا به نحوی به مشتری کمک کنند و به ارائه خدمات بهتر و بهتر ادامه دهند. آنها مشکلات را شناسایی و حل می کنند.
بنابراین، با در نظر گرفتن وظایف به عنوان مشکلاتی که باید حل شوند – و فکر کردن در مورد اینکه چگونه می توانید در هر نوبت ارزش ایجاد کنید – می توانید به طور مداوم ذهنیت کارآفرینی را در عمل به کار ببندید.
مهمتر از همه، ذهنیت کارآفرینی متعهد به چشم انداز خود بدون توجه به چالش ها و موانع سر راه است. این در مورد این است که اشتباهات را فرصتی برای رشد بدانیم نه چیزی که باید از آن ترسید. این در مورد رویکرد به مسائل از طیف وسیعی از راه های مختلف است. با تجسم همه موارد فوق، می توانید ذهنیت خود را تقویت کنید و خود را به یکی از مهم ترین ابزارهایی که یک کارآفرین می تواند داشته باشد مجهز کنید.


