• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

کسب و کار

  • خانه
  • بلاگ
  • کسب و کار
  • چهار روش تحقیق اساسی برای راه اندازی کسب و کار

چهار روش تحقیق اساسی برای راه اندازی کسب و کار

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی کسب و کار
  • تاریخ دی 7, 1400
  • نظرات 0 نظر
موضوع: برای راه اندازی کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

تحقیقات بازار یک جنبه اساسی برای حصول اطمینان از شروع هر کسب و کار جدید است. ارتباط با بازار هدف خود و ارائه یک جایگزین ارزشمند برای رقبا یا حتی پر کردن شکاف بسیار مورد نیاز در بازار.

با این حال، نوع داده‌هایی که نیاز دارید و بودجه‌ای که می‌خواهید به تحقیقات تجاری اختصاص دهید، تعیین می‌کند که از کدام روش‌های تحقیق برای به دست آوردن تصویری دقیق از چشم‌انداز بازار استفاده می‌کنید.

در این مقاله، ما چهار روش اساسی تحقیق کسب و کار را مورد بحث قرار می‌دهیم که استارت‌آپ‌ها می‌توانند به سرعت از آنها برای تصمیم‌گیری کلیدی در مورد راه‌اندازی یا عدم راه‌اندازی یک کسب‌وکار خاص یا اصلاح یک ایده تجاری استفاده کنند.

چه تعداد مصرف کننده در آنجا محصول یا خدمات من را می خرند؟ مصرف کنندگان بالقوه من چه کسانی هستند ؟ آنها در حال حاضر از چه رقیبی استفاده می کنند؟ چقدر حاضرند بپردازند؟ آیا من وارد یک بازار از قبل اشباع شده هستم؟

اینها همه انواع سؤالاتی هستند که احتمالاً برای تعیین سطح فرصت رشد کسب و کار به پاسخ آنها نیاز دارید.

نظرسنجی های کمی

نظرسنجی که به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های تحقیق تجاری در نظر گرفته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که حجم وسیعی از داده‌ها را در مدت زمان بسیار کوتاه و با هزینه نسبتاً کم جمع‌آوری کنید. هنگامی که شما نیاز به شناسایی خروجی عددی دارید که به پاسخ به سوال تحقیق شما کمک می کند، همیشه باید از نظرسنجی کمی نسبت به نظرسنجی کیفی استفاده شود.

به عنوان مثال، اگر به دنبال تعیین اندازه بازار بالقوه خود هستید، ممکن است به دنبال بررسی سریع 1000 مصرف کننده یا متخصص در زمینه خود باشید. اگر می دانید 50000 مصرف کننده یا متخصص وجود دارد که به طور بالقوه به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، می توانید به سادگی تعداد پاسخ های نظرسنجی مثبت را در 50 ضرب کنید تا اندازه بازار خود را مشخص کنید.

به زبان ساده، زمانی که به یک رقم خاص برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل خود نیاز دارید، این یک روش تحقیقاتی تجاری بسیار قدرتمند است.

گروه های متمرکز

یک رویکرد تصفیه‌شده‌تر برای تحقیقات تجاری، گروه‌های متمرکز معمولاً از خوشه‌های کوچکی از افراد تشکیل می‌شوند که با مشخصات بازار هدف شما مطابقت دارند . در این گروه‌های تمرکز، می‌توانید با بهره‌گیری کامل از عمقی که مصاحبه‌ها فراهم می‌کنند، بحث درباره محصول یا خدمات خود را تسهیل کنید.

بینش گروه متمرکز می تواند ارزشمند باشد. پیشنهاد کسب و کار شما را انسانی می کند، تا شما را قادر سازد درک کنید که مردم در مورد محصول شما چه احساسی دارند و تنها از طریق گفتگو، روندها و فرصت های بالقوه را شناسایی کنید.

اگر یک ایده تجاری دارید و می خواهید بازار بالقوه آن را کشف کنید، مرکز تجاری و IP می تواند به شما کمک کند. در کارگاه آموزشی “معرفی مرکز کسب و کار و IP ” ما ثبت نام کنید و در مورد نحوه پیمایش انبوه منابع اطلاعاتی کسب و کار در مرکز تجاری و IP اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مصاحبه تحقیق کیفی

مصاحبه های یک به یک شبیه به گروه های متمرکز است، زیرا شامل سوالات باز و بدون ساختار است که به مصاحبه شونده آزادی بیان خود را می دهد. این یک فرصت عالی برای درک عمیق تر از دیدگاه کاربر در مورد یک محصول، خدمات یا شرکت است.

مصاحبه به شما این امکان را می دهد که سؤالات بعدی بپرسید تا عمیق تر شوید، اما این نیز خطرات خاص خود را به همراه دارد. یک مصاحبه‌کننده بی‌دقت می‌تواند با پرسیدن سؤالات اصلی که متعاقباً بازتابی واقعی از نظر کاربر ارائه نمی‌دهند، پاسخ‌های مصاحبه‌شونده را سوگیری کند.

مطالعات موردی کیفی

مطالعات موردی به استارت‌آپ‌های نوپا درک جامع‌تری از نحوه تعامل یک فرد با یک محصول یا خدمات ارائه می‌دهد. تصویر کامل تری از رضایت، استفاده و نگرش آنها نسبت به یک محصول، خدمات یا صنعت خاص در زمینه مناسب به شما می دهد.

این وسیله ای روشنگر برای اصلاح پیشنهاد کسب و کار شما، استفاده از مشتریان هدف برای ایجاد چیزی است که معنادار است و به محصول یا خدمات شما ارزش می افزاید و شما را از رقبا متمایز می کند.

به عنوان مثال، ممکن است ایده محصول یا خدمات خود را به یک فرد یا متخصص برجسته در صنعت خود بدهید و به آنها اجازه دهید آن را در یک دوره زمانی آزمایش کنند. این نوع بینش است که می تواند در حل مشکلات دندان درآوردن با مفهوم شما بی ارزش باشد. همچنین ممکن است پتانسیل برآوردن نیازهایی را که مصرف کنندگان در صنعت شما به شدت به دنبال آن هستند، آشکار کند.

اما کدام روش های تحقیق در کسب و کار بهتر عمل می کنند؟

در حقیقت، تحلیل کیفی و کمی دارای مزایا و معایبی است . شکی نیست که نظرسنجی ها و تحقیقات کمی می توانند آمار و دیدگاه عددی را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهند، اما درک تصویر بزرگتر از بازار هدف شما نیز دشوار است.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل کمی می تواند اندازه و دامنه یک بازار هدف را نشان دهد، اما به شما اطلاع نمی دهد که چگونه برند خود را در بازار قرار دهید تا بهترین شانس ممکن برای رشد را به شما بدهد.

روش‌های تحقیق کیفی کسب‌وکار مانند گروه‌های متمرکز و مطالعات موردی فردی به شما رنگ می‌دهد تا وثیقه بازاریابی خود را شکل دهید، ایده و موقعیت کلی شما را در بازار مشخص کنید، یعنی امتیاز قیمت و جمعیت هدف.

در یک دنیای ایده آل، شما این دو را با هم ترکیب می کنید تا دیدگاهی چندجانبه از صنعت خود داشته باشید و بهترین شانس ممکن را برای هدایت ایده کسب و کار خود در مسیر درست به شما می دهد.

در مرکز تجاری و IP می توانید تحقیقات کمی و کیفی کسب و کار را برای توسعه ایده های تجاری جدید خود به راحتی ترکیب کنید. به عنوان یک خواننده در اتاق مطالعه BIPC، به گزارش های جامع تحقیقات بازار ما  که توسط ناشران ما انجام شده است، دسترسی خواهید داشت . در بازار فعلی بیش از 5 میلیون پوند ارزش دارد.

از تجارت الکترونیک و بازاریابی آنلاین گرفته تا فناوری پزشکی، مواد شیمیایی، پلاستیک و غذا و نوشیدنی، تحقیقات عمیق و گزارشات استراتژی بازار جهانی ما می‌تواند واضح‌ترین تصویر ممکن را از بازار شما به شما ارائه دهد.

برای کسانی که به خانه نزدیکتر نگاه می کنند، می توانید از داده های موقعیت مکانی خرده فروشی در سراسر کشور و بینش 2700 منطقه بریتانیا، از جمله 450 نوع کسب و کار مختلف و هزاران شرکت تاسیس، بهره ببرید.

  • برای راه اندازی کسب و کار خود برنامه ریزی کنید
    • سوالات متداول طرح کسب و کار
    • 6 مطالعه مفید هوش بازار برای تصمیم گیرندگان
    • تعریف فرآیند توسعه محصول جدید
    • بایدها و نبایدهای شبکه های تجاری
    • آیا کسب و کار شما به یک استراتژی خروج از بازار نیاز دارد؟
    • تکنیک های نمونه گیری موثر برای تحقیقات بازار
    • پنج نکته برای ارائه ایده های تجاری
    • چگونه به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم
    • چگونه از اشتباهات برنامه ریزی کسب و کار جلوگیری کنیم
    • نحوه تعریف حداقل محصول بادوام
    • چگونه یک استراتژی موقعیت یابی در بازار ایجاد کنیم
    • نحوه شناسایی روندهای بازار برای برنامه ریزی بلند مدت کسب و کار
    • چگونه یک کسب و کار را از صفر شروع کنیم
    • زمین آسانسور خود را بشناسید
    • تحقیقات بازار اولیه در مقابل تحقیقات بازار ثانویه
    • تحقیقات کمی و کیفی برای مشاغل کوچک
    • مدل کسب و کار Lean Startup توضیح داد
    • ما یک دهه است که به کارآفرینانی مانند شما کمک می کنیم – در اینجا نحوه انجام این کار آمده است
    • تعریف کارآفرین چیست؟
    • مزایای تقسیم بازار چیست؟
    • تحقیقات بازار چیست؟
    • طرح کسب و کار چیست؟
    • تحقیق کیفی چیست؟
    • تحقیق کمی چیست؟
    • چرا تحقیقات بازار برای ایده های تجاری جدید مهم است؟
    • چرا کسب و کارهای کوچک باید تحقیقات بازار انجام دهند؟

نحوه شناسایی روندهای بازار برای برنامه ریزی بلند مدت کسب و کار

همگام شدن با روندهای بازار هرگز آسان نیست – هر روز شما باید یک تجارت را اداره کنید.

با این حال، مهم است که بپذیرید صنعت همیشه در حال تغییر است و برای اینکه جلوتر از منحنی باشید و از عبور رقبایتان جلوگیری کنید، باید بتوانید با زمان به نفع برنامه‌ریزی بلندمدت تجاری حرکت کنید.

تحلیل روند بازار نباید آنقدر که به نظر می رسد ترسناک باشد. این صرفاً مقایسه داده‌های صنعت در یک بازه زمانی معین است، که برای تشخیص هر گونه روند یا نتایج ثابتی طراحی شده است که می‌تواند برای ترسیم استراتژی کسب‌وکار شما مورد استفاده قرار گیرد – همسو کردن آن با جهت کلی صنعت شما.

روندهای بازار به شدت تحت تأثیر عادات و رفتارهای مصرف کننده است. با انجام انواع زیر از تجزیه و تحلیل روند صنعت، می توانید حرکت هایی را که می تواند تأثیر مستقیم بر عملکرد کلی کسب و کار شما داشته باشد، تعیین کنید:

تأثیرگذاران و انتشارات صنعت را پیگیری کنید

به عنوان یک کارآفرین پرمشغله، تحت فشار قرار گرفتن برای زمان به هیچ وجه کمیاب نیست! ما همیشه زمان یا فضای کافی برای خواندن تمام مقاله‌های رهبری فکری جالب در صنایع مربوطه خود نداریم، بنابراین چگونه می‌توانیم پیشرفت‌های صنعت را پیگیری کنیم؟ رسانه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای پیگیری تأثیرگذاران صنعت، نقطه نظرات آنها و اطمینان از اینکه بخشی از گفتگو باقی می‌مانید است.

مانند یک اسفنج، تحقیقات و گزارش های روند به روز صنعت را جذب کنید

برای به دست آوردن تصویری واقعی از چشم انداز صنعت خود و تعیین جهتی که آن در حال حرکت است، واقعاً باید از انبوه گزارش های صنعتی که به راحتی در دسترس شما هستند مطالعه کنید. در مرکز تجاری و IP کتابخانه بریتانیا، ما گزارش‌های بازار آنلاین به ارزش بیش از 5 میلیون پوند از ناشران برتر مانند Mintel، Frost & Sullivan، Euromonitor و بسیاری دیگر، و همچنین اطلاعات به‌روز بخش و شرکت را برای بیش از بیش از آن در اختیار داریم. 144 میلیون شرکت بریتانیایی و جهانی.

آیا می دانستید؟ کارآفرینان مستقر در لندن می‌توانند با مجوز British Library Reader به صورت رایگان از این منبع جامع استفاده کنند .

از ابزارهای دیجیتال و تجزیه و تحلیل برای ارزیابی رفتار صنعت نهایت استفاده را ببرید

اگر در مورد اعداد کمی ادم هستید، طیف گسترده ای از ابزارها و سیستم های تحلیلی موجود در دسترس را دوست خواهید داشت. این عالی است زیرا می‌توانید به این ابزارها اجازه دهید همه کارها را برای شما انجام دهند تا به شما کمک کنند تصویر بزرگ‌تر بازار خود را خیلی سریع‌تر درک کنید.

تجزیه و تحلیل دیجیتال می تواند به شما کمک کند روندهایی را که به طور فزاینده ای توسط مشتریان آنلاین جستجو می شود، کشف کنید. به عنوان مثال، Google Trends یک نمای کلی طولانی مدت از روندهای تخصصی را نشان می دهد در حالی که برنامه ریز کلمات کلیدی Google به شما این امکان را می دهد که محبوب ترین کلمات کلیدی مورد استفاده توسط جمعیت هدف خود را به صورت آنلاین جستجو کنید و مقیاس بالقوه برای استفاده و مناقصه آنها را برای تجارت خود به عنوان بخشی از یک دیجیتال جستجو کنید. کمپین تبلیغاتی

به مشتریان خود گوش دهید

صحبت کردن با مشتریانتان سودمند است. بالاخره آنها کسانی هستند که به قرار دادن غذا روی میز کمک می کنند! از گپ زدن با آنها نترسید و در مورد نقاط فشار آنها بیشتر بدانید تا بدانید کسب و کار شما چه کارهای بیشتری می تواند برای کمک به آنها انجام دهد.

بررسی‌های کمی منظم از پایگاه مشتریان فعلی شما یا – اگر شما یک استارت‌آپ کاملاً جدید هستید – بازار هدف شما می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد تغییرات احتمالی در رفتارها و نیازهای آن‌ها ارائه دهد.

مشاهده رقیب

اکثر کسب و کارهای موفق از جمعیت پیروی نمی کنند. آنها نوآوری می کنند و زمینه جدیدی را ایجاد می کنند تا از سر و صدا متمایز شوند. با این حال، مشاهده رقبای شما اغلب می تواند تصویر خوبی از موقعیت آنها در بازار و اینکه آیا آنها نسبت به چیزی که می تواند به عنوان یک روند در حال ظهور تلقی می شود واکنش نشان می دهند به شما ارائه دهد. تجزیه و تحلیل رقبا لازم نیست برای زمین هزینه داشته باشد. با بررسی ساده وب سایت، نظرات مشتریان و کانال های رسانه های اجتماعی، می توانید درک کنید که چگونه با رقبای خود مقایسه می کنید.

پنج نکته برای ارائه ایده های تجاری

ارائه ایده های شما می تواند یک تجربه اعصاب خردکن باشد، اما با رویکرد صحیح می توانید تأثیر بگذارید و شانس خود را برای تأمین منافع اشخاص ثالث به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
چه به یک سرمایه گذار خصوصی، یک فرشته تجاری یا یک وام دهنده پیشنهاد دهید، در اینجا چند نکته ارزشمند برای ارائه ایده های تجاری خود به طور موثر وجود دارد:

1. بدانید که به چه کسی ارائه می دهید

اگر بتوانید از قبل بفهمید افرادی که به آنها پیشنهاد می دهید چه کسانی هستند، هنگام ارائه ایده کسب و کارتان بسیار سودمند خواهد بود. در مورد صنایعی که آنها در آن کار کرده اند و برندهایی که ممکن است با آنها مرتبط باشند، تحقیق کنید. حتی بهتر از آن، اگر بتوانید از قبل شخصاً با آن‌ها صحبت کنید، می‌توانید قبل از طرح ایده کسب‌وکار خود، روابط ارزشمندی ایجاد کنید. علاوه بر این، بسیاری از مردم متوجه می شوند که دانستن نوع شخصیت هایی که به آنها پیشنهاد می دهند مفید است. برای مثال، اگر با تیپ شخصیتی خلاق سر و کار دارید، می توانید ارائه خود را طوری تنظیم کنید که ایده خود را به صورت بصری نشان دهد.

2. آن را ساده نگه دارید

ممکن است در اصل آسان به نظر برسد، اما مختصر و دقیق بودن ارائه به این معنی است که می توانید توجه اتاق را حفظ کنید و با ایده های خود تأثیر بیشتری ایجاد کنید. اگر متوجه شدید که روی یک مماس حرکت می کنید، توقف کنید. زمان معمولاً یک کالای گرانبها در دنیای تجارت است، بنابراین بهتر است تمرکز خود را حفظ کنید و تعداد اسلایدها را، اگر از آنها استفاده می کنید، به حداقل برسانید.

3. نقاط ضعف را برطرف کنید

اگر ضعف‌های احتمالی در ایده کسب‌وکار شما وجود دارد، باید آشکارا به آن‌ها رسیدگی کنید و نشان دهید که یک برنامه اضطراری در اختیار دارید. نشان دادن اینکه تمام مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کرده‌اید، نشان می‌دهد که برای هر مسیری برنامه‌ریزی کرده‌اید و شما را به چشم‌انداز مطمئن‌تری برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. به همین ترتیب، برای پاسخ به سخت ترین سوال آماده باشید: چرا؟ خواه در مورد محل انتخابی شما، نام یا لوگوی کسب و کار شما، یا حتی خود محصول باشد، آماده باشید تا تصمیمات خود را تا ریزترین جزئیات توجیه کنید.

4. چهره های خود را بشناسید

اگر از یک حسابدار یا مشاور در مورد طرح کسب و کار خود کمک گرفته اید، مطمئن شوید که با تمام اعداد آشنا هستید و ارقام کلیدی خود را به طور کامل یاد گرفته اید. همچنین باید به اندازه کافی آماده باشید تا به هر سوالی بدون توجه به اینکه چقدر خاص پاسخ دهید. این اعداد را به عنوان محافظی در صورتی که آنقدر عصبی هستید که نمی‌توانید به خاطر بسپارید، یادداشت کنید، اما فقط به آنها به عنوان آخرین راه‌حل اشاره کنید.

5. در مورد رقبای خود تحقیق کنید

برای جلوگیری از بمباران احتمالی در حین بازی، حتماً از قبل درباره رقبای احتمالی خود تحقیق کنید. امروزه یافتن یک ایده کاملاً بدیع امری نادر تلقی می‌شود، بنابراین وقتی صحبت از کسب‌وکارهایی با مدلی مشابه با شما می‌شود، همه احتمالات را بررسی کنید. اگر موضوع یک محصول یا خدمات مشابه در ارائه مطرح شود، نه تنها برای بحث در مورد آن آماده می شوید، بلکه می توانید با توضیح اینکه چرا ایده کسب و کار شما مزیت دارد و چه چیزی، آن را به نفع خود تبدیل کنید. باعث می شود مشتریان خدمات شما را به جای خدمات خود خریداری کنند.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

دی 7, 1400

مطلب بعدی

روش های تحقیق طراحی برای نقشه برداری آینده
دی 7, 1400

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

images (1)
مدل تجاری
28 مرداد, 1402
images
چگونه به طور موثر عملکرد کسب و کار را در 7 مرحله اندازه گیری کنیم
19 مهر, 1401
download (5)
راه هایی برای محافظت از کسب و کار کوچک خود در برابر فشار تورم
9 شهریور, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید