3 دلیل مهم برنامه ریزی دروس
ووو
اهداف و اهداف دوره
برای شروع برنامه ریزی درسی ، دانستن اهداف و اهداف دوره ای که به دانش آموزان آموزش داده می شود مهم است. یک معلم باید نه تنها برای آموزش به دانش آموزان بلکه برای اطمینان از اینکه آنها در مورد درس در پایان کلاس فکر می کنند ، آماده باشد. اهداف و مقاصد باید به سوالا ت مربوط به همه زوایای دوره پاسخ دهند. سوالات می تواند مانند موارد زیر باشد:
موضوع دوره چیست؟
دانش آموزان باید در مورد موضوع چه چیزی را درک کنند؟
در پایان کلاس چه چیزی را باید از موضوع بردارند؟
بیشتر از همه ، ترتیب این سوالات بسیار مهم است. همچنین ، هنگامی که به این سوالات پاسخ داده شد ، برنامه ریزی برای درس راحت تر خواهد بود.
فعالیتهای آموزشی و یادگیری
پس از تعیین اهداف و اهداف ، مهم است که مطمئن شوید که درس برنامه ریزی شده برای دانش آموزان قابل درک است. معلم باید روشهای مختلف توضیح را برای دانش آموزان آماده کند تا موضوع را به راحتی درک کنند. روشها می تواند شامل ارائه مثالهای واقعی یا ایجاد یک موقعیت فرضی مرتبط با موضوع باشد. علاوه بر این ، نمایش فیلم های مرتبط با موضوع نیز می تواند به درک بهتر کمک کند. شامل فعالیتهای مربوط به درس برای به خاطر سپردن موضوع مورد آموزش برای دانش آموزان مفید است.
نکته اصلی مدیریت زمان است. معلم باید تمام فعالیت ها را در ساعات کلاس زمان بندی کند تا درس را طبق برنامه به پایان برساند. همه چیز شامل توضیحات ، مثالها و فعالیتها باید به گونه ای تنظیم شود که درس برای کلاس بعدی تمدید نشود.
ارزیابی برای بررسی درک دانش آموزان از موضوع
برای بررسی درک بعد از برنامه ریزی و فعالیتهای یادگیری ، مهم است که معلم به روشهای مختلف سوالات را برای بررسی دانش و درک موضوع تهیه کند. معلم تصمیم می گیرد که درک را به صورت شفاهی یا کتبی بررسی کند. برای این جلسه پرسش و پاسخ ، زمان لازم است. سوالات باید از قبل برنامه ریزی شوند. معلم باید از آنچه برای یادگیری دانش آموزان برنامه ریزی کرده است آگاه باشد تا سوالات متناسب با آن تنظیم شود. همچنین ، می توان برای بررسی دانش و درک موضوع برنامه ریزی کرد.
روشهای موثر برای برنامه ریزی درسی
1 – طرح برنامه ریزی درسی – برنامه ریزی درسی را با استفاده از الگوهای موجود که در Microsoft word یا پاورپوینت موجود است شروع کنید تا ایده هایی برای ایجاد طرح درس ارائه دهید. آنچه دیگران انجام داده اند را در نظر بگیرید و جزئیات را به آنها اضافه کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست هستید. همه چیز به صورت آنلاین در دسترس است و بنابراین شما فقط باید مطمئن شوید که همه اجزای م suchثر مانند گرم کردن ، معرفی ، ارائه درس ، تمرین هدایت شده ، تکالیف و بیانیه های پایانی در برنامه شما گنجانده شده است.
2 – استفاده از پوشه ها برای ذخیره درس – یک سند ساختار یافته در رایانه خود ایجاد کنید یا از یک درایو خارجی قابل حمل استفاده کنید. همه دروس خود را یک به یک ذخیره کنید تا بتوانید هر سال زمانی که مطالبی را با پیشرفت ها و تغییرات جزئی پوشش می دهید ، در وقت خود صرفه جویی کنید. به این ترتیب می توانید از محتویات قدیمی با تغییراتی جزئی استفاده کنید تا بهتر و مثرتر شود.
3 – زمانبندی هر جزء درس – زمان بندی به سازماندهی درس کمک می کند ، اما همیشه می تواند بر اساس نیازهای زبان آموزان تنظیم شود. گاهی اوقات ، مهم نیست که معلمان چقدر برنامه ریزی می کنند ، درسها طبق برنامه پیش نمی روند و قسمتها باید با درک یادگیرندگان تکرار شوند. نگه داشتن آن در مدرسه قدیمی ، با یک تایمر کوچک کمک می کند. همچنین می توانید یکی را از اینترنت بارگیری کرده و گزارش فعالیتها را ثبت کنید. زمان معمول برای هر جزء از درس متفاوت است ، اما می تواند چیزی شبیه به این برای یک درس 1 ساعته باشد:
گرم کردن: 5 دقیقه
مقدمه: 2 دقیقه
ارائه: 18 دقیقه
بررسی برای درک: 7 دقیقه
تمرین با راهنمایی: 23 دقیقه
بستن و تعیین تکلیف: 5 دقیقه
4 – بررسی درک – می توانید با بررسی درک مطلب ، تصویری واضح از آنچه کلاس از درس شما فهمیده است دریافت کنید. در این مرحله می توانید از میزان درک هر دانش آموز مطمئن باشید. بهتر است قبل از انتشار تکالیف یا آزمونها ، اشتباهات را در سطح اولیه تشخیص دهید. برای کلاس مجازی ، استراتژی هایی مانند بررسی تصورات غلط ، همکاری و یادگیری ، ایجاد ابر کلمه ، درک رتبه بندی و نمودارهای نظرات برای شناسایی نیاز به پشتیبانی از یادگیری دانش آموزان استفاده می شود.
5 – شامل فعالیتها – برای سرگرم کننده و جذاب بودن یادگیری ، از فعالیتها برای تعامل بخشیدن به درسها استفاده می شود. استفاده از رویکردهای یادگیری مانند پروژه های کوچک ، بازی با استفاده از فناوری ، بازی در نقش ، ارائه گروهی و کار عملی برای کمک به یادگیرندگان برای یادگیری بیشتر و به اشتراک گذاشتن ایده های فراوان.
مزایای برنامه ریزی درسی
“با شکست در آماده سازی ، شما آماده شکست می شوید.” – بنجامین فرانکلین
بنابراین ، یک معلم سازمان یافته همیشه می تواند درس را در بازه زمانی معین (در زمان محدود کلاسها) ارائه دهد. با صرفه جویی در وقت اضافی ، معلم می تواند توجه و زمان بیشتری را به دانش آموزانی که نیاز به کمک اضافی دارند اختصاص دهد. همچنین ، هنگام کنترل احساس کنترل و جهت گیری وجود خواهد داشت. حتی اگر بین دانش آموزان سردرگمی وجود داشته باشد ، معلم می تواند آنها را به طور م guideثر راهنمایی کند زیرا معلم به خوبی با موضوع درس آشنایی دارد و می تواند بدون استرس به سوالات پاسخ دهد.
مهمترین ویژگی معلمان اعتماد به نفس است. برنامه ریزی درسی می تواند به معلم کمک کند تا آمادگی خوبی داشته باشد و از هدف خود در آموزش دانش آموزان آگاه باشد. برای برآوردن انتظارات دانش آموز ، باید یک برنامه درس خوب داشته باشید. برای ایجاد یکی ، باید دوره برنامه ریزی درسی موثر را انجام دهید. این می تواند به معلم کمک کند تا ابتدا بر دانش اولیه تمرکز کند و سپس دانش آموزان را به مرحله بعدی ببرد. به دلیل آماده سازی به موقع درس ، معلم هرگز در طول سخنرانی لکنت زبان یا زمزمه نخواهد کرد.
علاوه بر این ، معلم یکی از اولین الهامات دانش آموزان است. قرار دادن یک مثال خوب برای برنامه ریزی از پیش ، همیشه می تواند به معلم کمک کند تا الهام بخش خوبی باشد و اطمینان از این که معلم درس را ارائه می دهد باعث می شود دانش آموز به اهمیت برنامه ریزی زودتر پی ببرد و این عادت را برای سایر رشته های زندگی در پیش گیرد.
ظرفیت یادگیری هر دانش آموز با یکدیگر متفاوت است. اگر معلم درس را به طور م plansثر برنامه ریزی کند ، برنامه ریزی درسی می تواند این شکاف درک را به حداقل برساند. این کار را می توان با برداشتن اولین قدم ، یعنی شروع آموزش از هسته آغاز کرد تا هیچ کس عقب نماند و همه دانش آموزان در یک صفحه باشند و سپس معلم با موضوع پیش برود.
نتیجه
یک طرح درس لزوماً نباید یک متن دقیق باشد که شامل برنامه هرگونه تعامل با دانش آموزان در کلاس درس باشد. ترجیحاً باید یک دید کلی از اهداف و اهداف دوره ، برنامه فعالیتهای آموزشی و یادگیری دوره و فعالیتهای برنامه ریزی شده برای بررسی درک دانش آموزان داشته باشد. این مانند این است که برای هر روز یک نمایش تهیه کنید و از هر دقیقه ای که با زبان آموزان خود دارید استفاده کنید تا در بازه زمانی محدود بیشترین بهره را ببرید. رویکرد این است که تا آنجا که می توانند از درس به آنها آموزش دهند. نیروی محرک برنامه ریزی درسی انگیزه معلم است و گرسنگی برای کسب اطلاعات بیشتر از دانش آموزان چیزی است که معلم را سرپا نگه می دارد.

