4 راهکار برای افزایش مشارکت دانش آموزان در کلاس مجازی
مشارکت برابر تعهد ، عدم مشارکت
چه با پیوستن به یک گپ همزمان ، چه با ورود به سیستم و کار با مطالب دوره با سرعت دلخواه خود ، انتظار اصلی این است که دانش آموزان به نحوی در کلاس حاضر شوند. اما مشارکت بیش از حضور صرف دلالت دارد. مشارکت به معنای بخش فعال زندگی کلاس درس – پرسیدن س questionsالات ، تعامل با همسالان ، مشارکت افکار اساسی در بحث های کلاس و موارد دیگر است.
برای بسیاری از مدارس و مناطق ، بازگشت به مدرسه عمدتاً یک واقعیت بالقوه برای سال تحصیلی 2021-2022 است. اگرچه بسیاری از ما مشتاق بازگشت آموزش و یادگیری در کلاس درس هستیم ، اما می دانیم که یادگیری از راه دور و ترکیبی از بین نمی رود. برخی از خانواده ها و دانش آموزان ممکن است یادگیری از راه دور را انتخاب کنند ، بنابراین مدارس باید به ارائه این گزینه ادامه دهند. و حتی برای آن دسته از دانش آموزانی که به محیط حضوری باز می گردند ، ممکن است از آموزش مجازی برای آموزش های تکمیلی یا زمان هایی-مانند روزهای برفی-که آموزش حضوری ممنوع است استفاده شود. بنابراین ، ما باید آماده باشیم تا جذاب ترین یادگیری مجازی ممکن را ارائه دهیم.
در اینجا چهار استراتژی برای افزایش مشارکت در محیط کلاس مجازی آورده شده است.
1. ایجاد روابط عمیق ، پایدار و قابل اعتماد
چه در کلاسهای مجازی بصورت تمام وقت و چه بصورت پاره وقت به عنوان بخشی از یک مدل آموزش ترکیبی باشید ، همیشه وسوسه ای وجود دارد که خود را از فن آوری منحرف کنید: کنفرانس ویدئویی ، ابزارهای بحث ، ماژولهای یادگیری ، پخش صفحه نمایش و موارد دیگر. از مهمترین جنبه های هر کلاس درس منحرف نشوید – ایجاد قوی ترین روابط ممکن با دانش آموزان خود.
مشارکت در کلاس های مجازی تنها زمانی افزایش می یابد که دانش آموزان احساس کنند از استقبال ، پذیرش ، تشویق و حمایت خود به عنوان شریک کامل در یادگیری برخوردارند. با در نظر گرفتن اینکه دانش آموزان یک پست در سیستم مدیریت یادگیری خود (LMS) ایجاد کنند ، در مورد نحوه ایجاد صدا صحبت کنید ، در آن آنها در مورد خودشان و چیزی که بیشتر دوست دارند در کلاس یاد بگیرند صحبت کنند. از همسالان خود بخواهید حداقل به دو نفر از همکلاسی های خود پاسخ دهند. نمونه ای از نظرات اولیه را برای پاسخ ها ارائه دهید ، مانند: “واقعاً جالب است که دوست دارید …” و “من همچنین می خواهم در مورد … یاد بگیرم” تا به دانش آموزان کمک کند تا به شیوه های مناسب به یکدیگر پاسخ دهند.
فرهنگ مجازی کلاس درس شما همه چیز است. آن را بر اساس روابط قوی و قابل اعتماد بسازید و زمینه را برای مشارکت معنادار دانش آموزان در تمام طول سال فراهم کرده اید.
2. CreateHigh-InterestDiscussionTopics
به احتمال زیاد برخی از معلمانی که بیشتر آنها را به خاطر می آورید کسانی بودند که به نظر می رسیدند همیشه کلاس را در یک بحث یا مناظره محرک و سطح بالا شرکت می دهند. احتمالاً می توانید روزهایی را به خاطر بیاورید که زمان کلاس در حال گذر بود زیرا بحث رفت و برگشت در کلاس بسیار جالب و مهم به نظر می رسید. بحث های جذاب و ارگانیک هنوز یکی از بهترین راه ها برای افزایش مشارکت در هر کلاس درس است ، اما به ویژه در زمینه محیط مجازی.
بحث های مجازی در کلاس درس می تواند در قالب زنده و همزمان انجام شود. به عنوان مثال ، معلم ممکن است به سادگی از نرم افزارهای ویدئویی کنفرانس متصل به پلت فرم سیستم مدیریت یادگیری برای انجام یک بحث زنده استفاده کند و از دانش آموزان به طور معمول در یک تجربه حضوری در کلاس درس دعوت کند. با بالا بردن درجه ، یک معلم ممکن است یک درخواست سریع را ارائه دهد و به دانش آموزان اجازه دهد تا از ابزار مبتنی بر ابر ، مانند سند ، تخته طوفان مغزی یا برنامه نقشه برداری ذهن استفاده کنند ، تا آنجا که ممکن است قبل از استفاده از برنامه ، افکار خود را بیرون بیاورند. در یک گفتگوی رسمی تر پیرامون آن افکار شرکت کنید.
وقتی دانش آموزان سطح بالایی از توجه و تعهد را نشان می دهند درگیر می شوند. یکی از بهترین راه ها برای درگیر کردن دانش آموزان و افزایش مشارکت آنها در یک کلاس مجازی ، برنامه ریزی برای فعالیت ها و ارزیابی های درسی عالی است. یادگیری معتبر و مبتنی بر پروژه (PBL) یک راه عالی برای انجام این کار است.
مثالی که من دوست دارم در مورد تفاوت بین “انجام پروژه” 3 و مشارکت در یادگیری واقعی مبتنی بر پروژه ذکر کنم ، پروژه کلاسی است که اکثر ما احتمالاً در دوران راهنمایی انجام دادیم: سلول خوراکی باور نکردنی ، که در آن دانش آموز مدل سلول حیوانی و/یا گیاهی با استفاده از اقلام غذایی. واسمینی-مارشملو مورد علاقه شخصی من به عنوان ریبوزوم. خوشمزه – لذیذ! این “انجام پروژه” است-بیشتر یک فعالیت یکبار است تا یک سیستم جامع. یادگیری پروژه محور واقعی بسیار بیشتر است.
در محیط PBL ، ایجاد مثلاً سلول خوراکی توسط دانش آموزان در پروژه ای به طول واحد انجام می شود. در کلاس مجازی ، دانش آموزان ممکن است هنوز تصاویر یا فیلم هایی از ایجاد سلول را از طریق LMS ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند ، اما واحد بسیار بیشتری را شامل می شود. به عنوان مثال ، دانش آموزان ممکن است با شناسایی یک مشکل یا مسئله فعلی در زمینه زیست شناسی سلولی شروع کنند. سپس دانش آموزان می توانند در مورد ساختار سلولی تحقیق کرده و مدل سلول را بسازند ، با یک زیست شناس سلولی ، متخصص بیماری های عفونی یا یک فرد آگاه دیگر در زمینه ای مرتبط با مسئله یا مشکل خود مصاحبه کنند یا در هر تعداد فعالیتی که به آنها در اطلاع رسانی کمک می کند ، شرکت کنند. تحقیقات کلی این امر عمق بیشتری به پروژه می بخشد تا یک فعالیت واحد.
یکی از م keyلفه های کلیدی هر تجربه PBL ارائه نتایج برای عموم آزاد است. 4 این نیز می تواند در یک محیط مجازی انجام شود و بسیار مهمتر از یک فعالیت سرگرم کننده سر کلاس است ، زیرا دانش آموزان برای انجام این کار آزاد هستند. انتخاب های خود در مورد آنچه می آموزند ، چگونه یاد می گیرند و چگونه نتایج خود را ارائه می دهند. همه اینها ما را به یک استراتژی مرتبط می رساند: صدای دانش آموز ، انتخاب و یادگیری دانش آموز محور.
4. تسهیل در یادگیری دانش آموزان
وقتی از آموزش های هدایت شده توسط معلم به سمت یادگیری بیشتر با محوریت دانش آموزان می روید ، این جام مقدس از مشارکت دانش آموزان را پیدا کرده اید. این امر به ویژه در هنگام آنلاین بسیار مهم است هنگامی که وسوسه انگیز است که هر جنبه ای از آموزش با واسطه رایانه را کنترل و کنترل کنید. در کلاس مجازی ، کمک به دانش آموزان برای ایجاد انگیزه ذاتی خود برای مطالب درسی بسیار مهم است و این بدان معناست که هرچه صدای دانش آموز ، انتخاب و همکاری بیشتری در محیط مجازی ایجاد کنید ، بهتر است.
وقتی فرصتی برای این کار پیدا کردید ، از دانش آموزان در مورد آنچه می خواهند یاد بگیرند و چه اهدافی را برای یادگیری خودشان می خواهند تعیین کنند ، نظرسنجی کنید. به عنوان مثال ، در یک درس آمریکایی یا دولت دولتی ایالات متحده ، ممکن است این استاندارد برای دانش آموزان باشد که بیاموزند چگونه افراد و گروه های مردم (به عنوان مثال ، احزاب سیاسی و/یا گروه های علاقه مند) برای ایجاد تغییر در کنار هم قرار می گیرند. این زمان کاملی است که از بچه ها بپرسید می خواهند چه چیزی یاد بگیرند ، بنابراین آن را به صدای دانش آموزان و انتخاب آنها بسپارید.
کلاس مجازی ، نتایج واقعی
افزایش مشارکت در کلاسهای مجازی به معنای ایجاد روابط با دانش آموزان و توانمندسازی آنها برای یادگیری به شیوه هایی است که آنها را درگیر و الهام می بخشد. ممکن است در ابتدا در یک محیط مجازی سخت تر به نظر برسد ، اما فقط به زمان و عمدی نیاز دارد تا بتوان آن را درست انجام داد. وقتی دانش آموزان به شما اعتماد کنند و شما آنها را در بحث ها و فرصت های یادگیری معنی دار مشارکت دهید ، شور و شوق آنها درخشان می شود.

