انواع استارتاپ ها___________Types of Startups
1. راه اندازی مشاغل بزرگ
برای نوآوری ایجاد شده است
2. استارتاپ های کارآفرینی اجتماعی
ساخته شده برای ایجاد تفاوت
3. استارتاپ های قابل خرید
ایجاد شده تا اکتسابی شود
4. استارت آپ های مقیاس پذیر
ساخته شده است تا رشد فوق العاده ای داشته باشد
5. استارت آپ های کوچک و متوسط
ایجاد شده برای پاسخگویی به نیازهای موسس
6. استارت آپ های سبک زندگی
برای کار بر روی چیزی که دوست دارید ساخته شده است
1. راه اندازی مشاغل بزرگ
شرکتهایی که سرمایه زیادی دارند و در بازارهای مختلف حضور دارند به خاطر آنچه سالها ارائه کرده اند شناخته می شوند. با این حال ، برای سوددهی بیشتر و ایجاد درآمد جدید ، شرکتهای بزرگ مجبورند در مدلهای تجاری جدید که به آنها در دستیابی به این اهداف کمک می کند ، نوآوری کنند. هرگونه کسب و کار جدیدی که توسط برخی از این شرکت ها ایجاد شود در این دسته قرار می گیرد.
2. استارتاپ های کارآفرینی اجتماعی
کارآفرینانی هستند که سازمان های غیر انتفاعی یا ترکیبی از سود جستجو ایجاد می کنند ، اما به ویژه هدف نهایی آن بهبود محیط خود است. هدف اصلی کارآفرینان اجتماعی این است که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند. صرفنظر از این واقعیت که شرکت یا سازمان آنها به دنبال سودآوری به عنوان هدف اصلی نیستند ، ما نباید آنها را به عنوان یک استارتاپ در نظر بگیریم. آنها همچنین راهی برای ایجاد ثروت ، به منظور ایجاد دنیایی بهتر ، آغاز می کنند.
3. استارتاپ های قابل خرید
توانایی توسعه دهندگان نرم افزار در حال افزایش است و ما شاهد برنامه های بیشتری در بازار هستیم. شاید هدف سازندگان این باشد که چیز جدیدی تولید کنند ، اما در برخی مواقع توسط یک غول فناوری به دست می آیند. به عنوان مثال ، ما اینستاگرام را داریم که توسط فیس بوک خریداری شده است.
4. استارت آپ های مقیاس پذیر
در این دسته مواردی قرار می گیرند که احتمالاً بیشتر می شنویم ، Tech Startups. شرکت های فناوری به دلیل ماهیتی که امکان دسترسی به بازارهای جهانی را فراهم می کند ، پتانسیل عظیمی برای رشد دارند. مقیاس پذیر بودن فراتر از فناوری است ، مقیاس پذیر بودن پتانسیل یک شرکت تازه تاسیس است که از سرمایه گذاران تامین مالی می کند و به حضور جهانی می رسد.
ملاقات افراد تجاری با بحث شرکت ها
5. استارتاپ های کوچک و متوسط:
توصیف شرکت های کوچک و متوسط می تواند مبهم باشد ، زیرا این نوع مشاغل را می توان بر اساس اندازه افراد یا بر اساس میزان درآمد آنها طبقه بندی کرد. نقطه مشترک آنها این است که این مشاغل با ایده آل موسس یا گروهی از موسسان شروع می کنند تا یکی از نیازهای خود را برطرف کنند. شرکتهای کوچک و متوسط در مرحله بنیانگذار خود نیازی به شرکتهای پیچیده ای ندارند تا استارتاپ محسوب شوند. روش سنتی ایجاد ثروت ، راه اندازی مشاغل جدید با مدل های تجاری اثبات شده است.
6. استارت آپ های سبک زندگی
برای دوستداران سرگرمی که بر روی علاقه واقعی خود کار می کنند ، ممکن است در زیر این نوع استارتاپ ها ذکر شود. آنها معمولاً افرادی هستند که می خواهند نیازهای خود را با حضور در فعالیتهایی که کاملاً بر اساس آنچه دوست دارند برآورده کنند. به عنوان مثال ، دوستداران موسیقی که تصمیم می گیرند یک مدرسه موسیقی باز کنند تا زمان بیشتری را در این محیط بگذرانند.
مطمئناً ممکن است انواع بیشتری از استارتاپ ها در کسب و کار وجود داشته باشد ، اما آنچه جالب است این است که ببینیم چگونه کارآفرینی در سراسر جهان نقش توسعه مهمی را در کشورها ایفا می کند.

