• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

آموزش

  • خانه
  • بلاگ
  • آموزش
  • 25 روش یادگیری که هر متخصص آموزش و پرورش قرن 21 باید بدانند

25 روش یادگیری که هر متخصص آموزش و پرورش قرن 21 باید بدانند

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی آموزش
  • تاریخ مرداد 15, 1400
  • نظرات 0 نظر

به مدارس توصیه می شود که باید از روشهای یادگیری مدرن مانند Flipped Classroom ، Design Thinking و Project-Learning استفاده کنند. اما آیا آنها فقط “کلمات پر سر و صدا” هستند یا یک مد؟
25 روش یادگیری که هر متخصص آموزش و پرورش قرن 21 باید بدانند
دکتر استفان هریس ، بنیانگذار Learnlife استدلال می کند که آنها نه تنها برای ماندن در اینجا هستند ، بلکه اگر بخواهیم به دانش آموزان در شکوفایی و موفقیت در دنیایی نامطمئن و ناپایدار کمک کنیم ، برای رویکرد یادگیری هر مدرسه ای بسیار مهم هستند.

چند بار در زندگی خود با همان متدلوژی استفاده کرده اید که معلم بارها از آن استفاده کرده است؟

همه ما با صحنه آشنا هستیم: معلم جلوی کلاس ، میزها رو به جلو ، انتظار می رود که دانش آموزان بنشینند و به صحبت های معلم از جلوی اتاق گوش دهند.

آموزش و پرورش به طور سنتی یک روش یادگیری غالب را بر سایر روشها ترجیح داده است. آموزش مستقیم با هدایت معلم این مایه تاسف است زیرا روشی که زبان آموزان را به عنوان گیرنده های منفعل محتوا و دانش قرار می دهد ، فرصت های یادگیری را محدود می کند. این آنها را برای تبدیل شدن به عوامل تغییر خلاق که جهان برای رسیدگی به چالش ها و عدم قطعیت هایی که ما با آنها روبرو هستیم ، نیاز دارد ، آماده نمی کند.

در هر زمینه حرفه ای در دنیای واقعی ، این رویکرد خشک و کسل کننده تلقی می شود – برای ایجاد یک محیط خلاق و محرک مناسب نیست. با تحقیقات بیشتر و منابع در دسترس مربیان از همیشه ، هیچ بهانه ای برای عدم اتخاذ روشهای یادگیری جذاب و نوآورانه به جای عقب نشینی از رویکرد قدیمی قدیمی و راکد کلاس درس وجود ندارد.

Learnlife متدولوژی های مختلف یادگیری را برای ایجاد یک الگوی جدید ترکیب می کند
دوران دانایی همه جانبه مربی و تعامل یک طرفه بین یادگیرنده و مربی به پایان رسیده است. و با آن ، Learnlife – جامعه یادگیری مبتکرانه مستقر در بارسلونا و به سرعت در دنیای آموزش شتاب می گیرد – از دیگران برای حمایت از رویکرد جدید استقبال می کند: رویکردی که مربی را در نقش چندمنظور مربی ، مربی ، راهنما و محرمانه ، و یادگیرنده را در قلب تجربه یادگیری قرار می دهد ، با ترکیب روشهای مختلف یادگیری (به طور دقیق 25) برای ارائه یک تجربه یادگیری واقعا شخصی.

روش های بیشماری برای آموزش و یادگیری در دسترس است. Learnlife با هدف ایجاد مجموعه ابزار گسترده ای از گزینه ها برای دسترسی مربیان و مدارس از سراسر جهان ، بهترین شیوه ها را از سراسر جهان تحقیق کرده و جمع آوری کرده است. از تحقیقات جمع آوری شده ، لیستی از 25 روش شناسی به دست آمده است. با تحقیقات مداوم ، این لیست همچنان در حال رشد است.

مزایای این روش چیست؟
از تحقیقات جمع آوری شده ، لیستی از 25 روش شناسی به دست آمده است. از طریق این روش ها ، می توانیم از مزایای زیر استفاده کنیم:

یک رویکرد کلیدی برای پرورش عشق قوی به یادگیری ، انتخاب روشهای آموزشی از سوی مربی است.

تحقیقات نشان می دهد که مغز می تواند سیناپس رشد کند – فرایندی که به عنوان سیناپتوژنز شناخته می شود – که مخصوص تجربیات مختلف یادگیری است.

استفاده از روشهای متنوع ، فراگیران را در معرض تجربیات متنوعی قرار می دهد که در نهایت می تواند قدرت یادگیری را افزایش داده و از مهارتهایی که می توانند یادگیری خود مختار را تشویق کنند ، پشتیبانی کند.

خلاصه ای از هر روش یادگیری.

روش های جدید تدریس ، محیط های آموزشی در سراسر جهان را تغییر داده و باعث پیشرفت تحصیلی بهتر در بین دانش آموزان می شود. در زیر مروری سریع بر رویکردهای ابتکاری اصلی که مربیان در چند سال گذشته ایجاد کرده اند و هر معلم قرن 21 باید با آنها آشنا باشد ، به اشتراک می گذاریم.

آنها توسط مربیان تسهیل می شوند و برای هدایت یادگیرندگان طراحی شده اند ، با پشتیبانی از طریق راهنمایی و مربیگری. آنها با پرورش مهارتهای عادی یادگیری خود مختار ، استقلال یادگیرنده را تشویق می کنند. یادگیری تحت رهبری دانش آموزان با عدم موفقیت ، محیط کشف ، نوآوری و یادگیری از اشتباهات را تشویق می کند. این حس عاملیت و هدف بالاتری را در اختیار زبان آموزان قرار می دهد.

با این حال ، در شرایط کنونی همه گیری و تحولاتی که این امر در آموزش سنتی ایجاد کرده است ، یکی از بزرگترین مزایای رویکرد متد رشته ای و متنوع ، توانایی ارائه طیف وسیع و انعطاف پذیر از رویکردهای ارزیابی است. یادگیری ، که شامل ارزیابی همسالان ، 360 بررسی و سایر روشهای ارزیابی مستمر است که در زمینه های حرفه ای دنیای واقعی پذیرفته شده است.

رویکرد چند مهارت برای یادگیری
روشهای متنوع یک رویکرد چند مهارت برای یادگیری ایجاد می کند و زبان آموزان را تشویق می کند تا با استفاده از مهارتهای وسیع و مرتفع مانند حل مسئله ، تفکر انتقادی ، کار تیمی ، خلاقیت ، همکاری ، سواد دیجیتالی و ارتباطات ، وظایف را کشف کنند.

برشی از 25 روش یادگیری
تعاریف 5 مورد اول از 25 روش یادگیری زیر نشان دهنده تحقیقات انجام شده در Learnlife است. در روشهای ذکر شده تغییرات مختلفی وجود دارد ، به عنوان مثال نام روش شناسی ممکن است متفاوت باشد. مفهوم مهم این است که برای ترویج یادگیری شخصی ، مربیان باید از محدوده التقاطی که در دسترس دارند استفاده کنند.

فهرست روشهای متنوع قطعی نیست و شامل بسیاری از روشهایی است که تا به امروز ظهور کرده یا در زمینه های یادگیری جهانی معاصر مورد بحث قرار گرفته است.

آموزش مبتنی بر مکان
یادگیری از طریق مشارکت در پروژه هایی برای مدرسه یا در یک جامعه انجام می شود. این دانش آموزان را در میراث محلی ، فرهنگ ها ، مناظر ، فرصت ها و تجربیات غوطه ور می کند و از آنها به عنوان پایه ای برای یادگیری غوطه وری در هر زمینه موضوعی استفاده می کند.

یادگیری مبتنی بر تجربه
دانش آموزان در سفری هدایت می شوند که آنها را با یک تجربه فرهنگی و زمینه ای جدید آشنا می کند که با “مکان” به عنوان نقطه شروع آغاز می شود. یکی از ویژگیهای کلیدی این است که فراگیران با تأمل ، ارزیابی و بازسازی تجربیات خود را تجزیه و تحلیل می کنند تا با توجه به تجربه قبلی معنا پیدا کنند.

همتا به همتا ، منابع جمعیت و یادگیری اجتماعی
این شامل جمع آوری و به اشتراک گذاری دانش و درک بین همسالان است. در زمینه های مختلف اجتماعی ، بستری برای فراگیران فراهم می شود تا به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند که ممکن است از آنها مطلع نباشند ، که این امر باعث ایجاد تجربیات آموزشی واقعی تر و فرصت های یادگیری عادلانه تر می شود.

یادگیری پروژه محور
دانش آموزان با کار برای مدت طولانی برای تحقیق و پاسخ به سوالات ، مشکلات یا چالش های معتبر ، جذاب و پیچیده ، دانش و مهارت کسب می کنند. یادگیری اغلب زمینه های مختلف موضوعی را با استفاده از رویکردهای فرارشته ای یا میان رشته ای به هم متصل می کند.

یادگیری مبتنی بر چالش
یادگیری که شامل حل چالش های دنیای واقعی است. این روش مشارکتی است و از شرکت کنندگان می خواهد ایده های بزرگ را شناسایی کنند ، س questionsالات مربوطه را مطرح کنند ، چالش ها را کشف و حل کنند ، دانش عمیق در زمینه موضوعی کسب کنند ، مهارت های قرن 21 را توسعه دهند و افکار خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

برخی از مدارس یا م educationalسسات آموزشی تمرکز خود را بر یکی یا دو روش فوق می گذارند ، اما در یک الگوی یادگیری جدید ، طیف وسیعی از روش ها برای تأمین نیازهای منحصر به فرد هر فرد در یک جامعه یادگیرنده بسیار مهم است. در واقع ، هر راهنمای یادگیری ممکن است این ظرفیت را داشته باشد که بتواند شش تا ده روش از لیست 25 مورد را با موفقیت ارائه دهد ، که ممکن است “ابزار” مورد نیاز آنها را تشکیل دهد. در زمینه یادگیری مشارکتی ، تجمیع ظرفیتها و نقاط قوت معلم باید انواع روشهای متنوعی را برای تنوع بخشیدن به تجربیات یادگیری در کل جامعه ارائه دهد. قرار دادن فراگیران در طیف وسیعی از روشهای یادگیری تا آنجا که ممکن است یک جزء حیاتی برای آماده سازی آنها برای چشم انداز جهانی چابک و نامشخص آینده باقی می ماند.

بنابراین ، از کجا شروع کنیم؟ اولین گامی که مربیان برای ارائه روشهای متنوع یادگیری باید بردارند چیست؟ “اولین قدم این است که خود و تیم یادگیری خود را با 25 روش روش شناسی آشنا کنید. روشهای یادگیری را مورد بحث قرار دهید و ارزیابی کنید و ارزیابی کنید که آیا تیم شما از روشهای ذکر شده استفاده می کند یا خیر و آیا جایی برای بهبود وجود دارد. دکتر استفان هریس ، یکی از بنیانگذاران و مدیر اصلی یادگیری در Learnlife می گوید ، بحث عمیق پیرامون روش های جدید کشف شده ممکن است مبنایی برای قرار دادن ایده های جدید مرتبط با جامعه یادگیری شما باشد. این آشنایی را باید سریعاً با بررسی فراگیران ، آزمایش و ارزیابی روشهای جدید ، مشاهده و پیگیری استفاده و اطمینان از فرصتهای آموزشی و توسعه مداوم برای مربیان دنبال کرد.

 

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

8 روش که هر معلم قرن 21 باید بداند
مرداد 15, 1400

مطلب بعدی

وقتی مدرسه شما با زمین لرزه ای بزرگ برخورد می کند ، چه کار می کنید؟
مرداد 16, 1400

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download (4)
کوچینگ چیست؟
12 بهمن, 1401
increase-online-student-engagment
کوچینگ یا مربی گری
11 بهمن, 1401
01400-06-03-12-0-47
شش روند برای سال 2021: آینده مدیریت دانش
22 دی, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید