5 راز برای ایجاد یک کسب و کار قوی که پول ساز است
رسیدن به جایی که امروز هستیم یک سفر دیوانه کننده بوده است – و این مکان مسخره ای عالی است.
با هیجان می گویم که WordStream برای چهارمین سال متوالی لیست Inc. 5000 را ایجاد کرده است. شرکتی که من در سال 2007 تاسیس کردم 22.8 میلیون دلار درآمد سال گذشته داشت و 577 درصد رشد سه ساله داشت. و ما سودآور هستیم! در اینجا ظاهر آن شبیه است:
(سال 2016 ، که در اینجا نشان داده نشده است ، در حال شکل گیری سالی دیگر است!)
رسیدن به اینجا آنقدرها هم که فکر می کردم آسان نبود. مطمئنا همینطوره.
اکثر استارتاپ ها در پنج سال اول راه اندازی شکست می خورند. بنابراین بسیاری از استارتاپ ها در حال ورشکستگی هستند یا در حال مرگ هستند و شغل خود را از دست می دهند به این امید که برای خرید چند ماه دیگر زندگی سرپا بمانند. غم انگیز است
بنابراین چه چیزی WordStream را متفاوت کرده است؟ چه چیزی WordStream را به یک اسب شاخدار در دریای خرهای راه اندازی تبدیل می کند؟
در اینجا پنج درسی است که در سفر خود برای ایجاد یک تجارت موفق آموخته ام.
1. پذیرای تغییرات اساسی باشید
این تصویر از بودجه اولیه ای را که برای سرمایه گذاران VC تهیه کرده ام ، برای دریافت بودجه سری A را بررسی کنید (زمانی که من مدیر ارشد حسابداری بودم و همچنین رئیس هر بخش دیگر!)
درآمد ما سرانجام به آنجا رسید. سطح درآمدی تقریباً یکسان بود. فقط کمی بیشتر از آنچه فکر می کردم طول کشید!
چرا بیشتر از آنچه که در ابتدا برنامه ریزی کرده بودم به طول انجامید؟ زیرا طرح تجاری اولیه شما معمولاً اشتباه است.
طرح تجاری اولیه شما بر اساس فرضیات ساخته شده است. بنابراین مهم است که در معرض تغییرات اساسی ، به ویژه در اوایل ، باشیم.
برای WordStream ، آنچه بعنوان “پروژه جانبی” ما آغاز شد ، سرانجام به مهمترین چیز ما تبدیل شد. چیز بزرگ اصلی ما جزء کوچکی از چیز بزرگ واقعی ما شد.
مشاهده می کنید ، WordStream به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی شروع به کار کرد. ما به سرعت متوجه شدیم که این راه حل ویژگی های حفظ شما را ندارد که می توانید بر اساس آن یک کسب و کار ایجاد کنید – اکثر مشتریان ما تنها پس از شش ماه یا بیشتر به کار خود ادامه دادند.
در حال حاضر ابزارهای اصلی جستجوی کلمات کلیدی ما با AdWords ادغام شده اند – که یکی از ویژگی های جانبی بعداً به عنوان یک پلت فرم قوی تر به مرکز توجه توسعه آینده تبدیل شد که به تبلیغ کنندگان کمک می کند همه جنبه های تبلیغات PPC خود را با موفقیت مدیریت کنند – از Google AdWords گرفته تا تبلیغات بینگ ، به تبلیغات اجتماعی ، صفحات ردیابی و فرود تماس بگیرید. و خوشحالم که گزارش می دهم که این مشتریان بیش از شش ماه با ما هستند!
2. شما به یک تیم بزرگ نیاز دارید
مهم این است که بر ابرقدرت های خود تمرکز کنید – مواردی که در آنها استثنایی هستید و فقط شما می توانید انجام دهید. برای من ، این به معنی تمرکز بر مواردی مانند وبلاگ نویسی یا بازاریابی و محصول بود.
از سوی دیگر ، هرگز نباید خود را مجبور به انجام کارهایی کنید که در آنها مهارت ندارید یا علاقه ای به انجام آنها ندارید. برای من ، این امر مدیریت مردم بود.
خوشبختانه ، من یک شریک تجاری فوق العاده دارم – رالف فولز ، که مدیر عامل WordStream است. او کل تجارت را اداره می کند – نظارت بر تمام بخشهای مختلف شرکت – و در این نقش عالی است. من همچنین سرمایه گذاران باورنکردنی دارم: پل فلانگان از سیگما پرایم ، فرانک آندراسکو از زیمنس ونچر کپیتال و بندیکت روکیو از بایرد پایتخت.
شما نمی توانید همه کارها را برای همیشه انجام دهید. شما واقعاً به شرکای تجاری استثنایی و یک تیم عالی برای حمایت از شرکت نیاز دارید. روی کارهایی که خوب انجام می دهید تمرکز کنید!
3. هرگز دست از سر و صدا بر ندارید!
داشتن یک استراتژی درخشان بسیار عالی است ، اما کار سخت همچنان روز به روز ضروری است.
ما هنوز سخت در تلاش هستیم تا هر روز محتوای وبلاگ به یاد ماندنی ارسال کنیم که مرتبط ، جالب و مفید باشد تا در صنعت ما قابل مشاهده باشد.
ما همیشه به دنبال بهبود نرم افزار و شرکت خود هستیم.
قبلاً گفته شد ، اما وقتی استعداد فشرده نشود ، شلوغی بر استعداد غلبه می کند. بنابراین ما همچنان به سر و صدا ادامه می دهیم.
4. قدرت هک رشد
یک “آه!” بزرگ دیگر لحظه ای بود که ما پیشنهاد اولیه خود را از نمایه رایگان به AdWords Performance Grader رایگان تبدیل کردیم. این یک “هک رشد” فوق العاده بود.
چرا اینقدر درخشان بود؟ زیرا:
ماهانه ده ها هزار نفر از گریدر ما استفاده می کنند. این یک منبع شگفت انگیز برای تولید سرب است.
فروشندگان ما را قادر می سازد که دقیقاً بدانند مشتریان ما چه مشکلاتی را تجربه می کنند و چگونه می توانند به بهترین نحو به آنها کمک کنند.
این حس فوری را به مشتریان هدف ما القا می کند زیرا واقعاً افشاگری های دردناک در مورد هزینه های بیهوده را برجسته می کند. گریدر ما به آنها انگیزه می دهد.
به طور معمول ، شما باید مردم را با توضیح اینکه چرا آنها به آن نیاز دارند بفروشید. گریدر ما به آنها نشان می دهد که چرا به آن نیاز دارند.
درجه بندی AdWords ما قوی ترین هک رشد ما شد. این برنامه بدون دخالت انسانها را از طریق قیف تبدیل می کشاند. مردم به سرعت از آگاهی به ملاحظه می روند.
5. بهترین مشتریان خود را حفظ کنید
شرکتها تلاش زیادی را برای تعقیب مشتریان جدید به منظور حفظ و توسعه کتاب کسب و کار از مشتریانی که در حال حاضر دارند انجام می دهند. مشتریان وفادار بسیار ارزشمند هستند. شما می خواهید ارزش مشتری خود را پس از صرف پول برای خرید و سوار شدن بر آنها افزایش دهید.
ما هزاران آزمایش انجام داده ایم تا راز حفظ مشتری را دریابیم. از چند طریق می توانید این کار را انجام دهید: اعطای پاداش به فروشندگان بر اساس حفظ مشتری. ایجاد روابط با مشتریان و سرمایه گذاری سنگین در لحظات کلیدی “ایجاد یا شکستن” ؛ و از نه گفتن به انواع خاصی از مشتریان نترسید.
شما می توانید در مقاله من ، 4 روش غیرمعمول که شرکت های موفق بهترین مشتریان خود را حفظ می کنند ، در مورد این موضوع بیشتر بخوانید.
نتیجه
ایجاد یک کسب و کار موفق آن چیزی نبود که من فکر می کردم. چالش های بزرگی در این راه وجود داشته است. اما با وجود این چالش ها ، این سفر قابل توجه و فراموش نشدنی بود.
امیدوارم این پست شما را تشویق کند (نه دلسرد!) تا با انتظارات واقع بینانه شغل خود را شروع کنید. زمان و تلاش جدی خواهد برد. زیرا وقتی کار می کند ، بسیار خاص است!
تکشاخ در دریای خرها باشید
بهترین هک های بازاریابی و کارآفرینی تک شاخ را دریافت کنید.
ثبت نام کنید تا مستقیماً به ایمیل شما ارسال شوند!
درباره نویسنده
لری کیم مدیرعامل Mobile Monkey و بنیانگذار WordStream است. می توانید در توییتر ، فیس بوک ، لینکدین و اینستاگرام با او ارتباط برقرار کنید.

