چطور یک مشاور کسب و کار بشوم
- مشاوران کسب و کار به شرکت ها در زمینه منابع انسانی، فناوری اطلاعات، عملیات، فروش و غیره مشاوره می دهند.
- برای تبدیل شدن به یک مشاور، به مدرک لیسانس و تخصص در یک زمینه خاص نیاز دارید.
- توسعه یک شبکه حرفه ای و حضور در وب به شما کمک می کند با مشتریان ارتباط برقرار کنید.
مشاوره کسب و کار یک تجارت بزرگ است. کارشناسان صنعت مشاوره کسب و کار، که به عنوان مشاوره مدیریت نیز شناخته می شود، سالانه بیش از 250 میلیارد دلار ارزش گذاری می کنند و تخمین زده می شود که 700000 شرکت مشاوره در سراسر جهان در حال فعالیت هستند. برای کسب و کارهایی که به کمک نیاز دارند، استخدام مشاور کسب و کار مناسب این پتانسیل را دارد که بازدهی بزرگی را ارائه دهد.
اما مشاور کسب و کار دقیقا چیست؟ و درآمد مشاوران تجاری چقدر است؟ این راهنما علاوه بر پاسخ به این سوالات، نکات ضروری برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار در بازار کار امروزی را پوشش می دهد.
برای شروع سفر خود آماده اید؟
مشاور کسب و کار چیست؟
مشاوران کسب و کار به عنوان مشاوران حرفه ای برای کمک به شرکت ها در دستیابی به اهداف خود یا ساده سازی عملیات در یک حوزه خاص از تجارت مانند فروش، فناوری اطلاعات، امور مالی، بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین، منابع انسانی، عملیات، مهندسی و امنیت عمل می کنند.
نقش مشاور ممکن است شامل کار با مدیریت بالا برای انجام کارهای زیر باشد:
افزایش فروش و درآمد تسهیل یادگیری سیستم ها، ابزارها و فرآیندهای جدید بهبود عملکرد کارکنان برنامه های تجاری را توسعه دهید بهبود کارایی سازمانی اعمال تغییرات سازمانی، که ممکن است شامل استخدام و اخراج کارکنان باشد انجام یا آماده شدن برای ممیزی بهبود خدمات مشتری و رضایت مشتری تقویت روحیه کارکنان
حقوق مشاور بازرگانی بسته به عواملی مانند تحصیلات، تجربه، نوع مشاوره و صنعت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. PayScale میانگین دستمزد پایه سالانه مشاوران تجاری را کمی بیش از 75000 دلار تخمین می زند. با این حال، بسیاری از مشاوران می توانند شش رقم، یا با شارژ ساعتی، بر اساس پروژه، یا با هزینه نگهدارنده ماهانه، ایجاد کنند.
چگونه یک مشاور کسب و کار شوید: 10 نکته
مشاوره کسب و کار نیازمند دانش و آموزش گسترده است. این متخصصان معمولاً باید در حل مسئله، تحقیق، تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت پروژه و اجرای استراتژی مهارت داشته باشند. در اینجا 10 نکته برای ایجاد یک شغل به عنوان مشاور کسب و کار آورده شده است.
تصمیم بگیرید که چه نوع مشاور تجاری می خواهید باشید
حوزه تخصصی را انتخاب کنید که با مهارت ها، علایق و شخصیت شما همسو باشد. برای مثال، اگر از کار با افراد لذت می برید، ممکن است یادگیری خود را بیشتر به سمت فروش، بازاریابی یا مشاوره منابع انسانی هدایت کنید. اگر ترجیح می دهید مستقل کار کنید و داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، می توانید به امور مالی یا مشاوره فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
مدرک لیسانس بگیرید
مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی ، بازاریابی ، اقتصاد ، مهندسی ، یا حوزه های مشابه اغلب حداقل نیاز برای تبدیل شدن به یک مشاور تجاری است. شرکت های مشاوره کسب و کار برتر معمولاً نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارند.
در
دوره های آنلاین شرکت کنید
اگر قبلاً مدرک لیسانس دارید، ممکن است با گذراندن دوره های آنلاین مرتبط با حوزه تخصصی مورد نظر خود، تحصیلات خود را ادامه دهید. بسیاری از کالج ها برنامه های گواهی آنلاین و برنامه های کارشناسی ارشد آنلاین در مدیریت کسب و کار را ارائه می دهند. همچنین می توانید دوره های کسب و کار را از یک ارائه دهنده آموزش آنلاین عمومی مانند Coursera یا Udemy بگذرانید .
گواهینامه دریافت کنید
راه دیگر برای توسعه و نشان دادن تخصص خود در مشاوره کسب و کار، دریافت گواهینامه از یک انجمن صنعتی است. در اینجا چند نمونه از گواهینامه های حرفه ای که می توانید دنبال کنید آورده شده است:
مؤسسه مشاوران مدیریت، مشاور گواهی مدیریت ایالات متحده موسسه مشاوران بازرگانی خبره مشاور بازرگانی مشاور کسب و کار خبره موسسه مدیریت بازرگانی و ارتباطات آمریکا کارشناس مدیریت پروژه موسسه مدیریت پروژه
ابزارهای صنعت را یاد بگیرید
بیشتر شرکتها از فناوری پیچیده استفاده میکنند – مانند PeopleSoft Oracle ، یک نرمافزار برنامهریزی منابع سازمانی، و Salesforce ، یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری – و مشاوران تجاری باید بدانند که چگونه از این ابزارها استفاده کنند.
میتوانید آموزشهای آنلاین بسیاری از این برنامهها را در وبسایت شرکت نرمافزار و پلتفرمهایی مانند YouTube و LinkedIn Learning پیدا کنید.
تجربه عملی کسب کنید
قبل از انتقال به مشاوره، داشتن تجربه مرتبط در صنعت کمک می کند. اگر در حال حاضر شاغل هستید اما هنوز مشاور نیستید، داوطلب شوید تا پروژههای دیگری را انجام دهید که میتواند شما را در حوزههای تجاری خاص قرار دهد. همچنین می توانید با ارائه خدمات مشاوره حرفه ای به سازمان های غیرانتفاعی شروع به ساخت رزومه مشاوره خود کنید.
مهارت های ارائه خود را تقویت کنید
مهم نیست که قصد دارید چه نوع مشاور تجاری باشید، احتمالاً باید مهارت های ارائه خود را تقویت کنید . ویدیوهای مجریان ماهر را تماشا کنید، صحبت کردن در مقابل دوستان و خانواده را تمرین کنید، پاورپوینت و اسلایدهای گوگل را مرور کنید و یاد بگیرید که چگونه مخاطبان خود را جذب کنید.
به گروه های صنعتی بپیوندید
به دنبال گروههای رسانههای اجتماعی مرتبط با صنعت بگردید تا در سایتهایی مانند لینکدین بپیوندید و با ارسال محتوای خود و نظر دادن در مورد پستهای دیگران فعال باشید. همچنین می توانید به گروه های تجاری بپیوندید که به طور منظم در منطقه شما گرد هم می آیند. اتاق بازرگانی محلی شما باید بتواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند.
یک شبکه حرفه ای تشکیل دهید
شروع ایجاد شبکه ای از ارتباطات تجاری و صنعتی که می تواند به شما در یافتن مشتریان جدید و فرصت هایی برای توسعه حرفه ای کمک کند، مهم است. کنفرانس ها و سمینارها می توانند مکان های خوبی برای برقراری ارتباط با سایر مشاوران تجاری و متخصصان مدیریت باشند.
یک رهبر فکری صنعت شوید
رهبران فکری متخصصان قابل توجهی در یک صنعت خاص هستند. بسیاری از آنها وبلاگ های خود را اجرا می کنند و به طور فعال در لینکدین و توییتر پست می گذارند. شما می توانید با دنبال کردن رهبران فکری مشاوره کسب و کار در این سایت ها، شرکت در بحث های مجازی و به اشتراک گذاری منابع شروع به ایجاد حضور آنلاین خود کنید.

