5 مدل کسب و کار برای جایگزینی مدل تبلیغاتی
5 مدل کسب و کار برای جایگزینی مدل تبلیغاتی
فقط اگر در یک جزیره بیابانی بوده اید و یادداشت را دریافت نکرده اید، مدل تبلیغاتی مرده است. اعضای Gen Z هرگز تلویزیون زنده تماشا نمیکنند، یوتیوب را ترجیح میدهند، و ورزش واقعاً تنها تلویزیون زندهای است که اکثر آمریکاییهای زیر 50 سال آن را تماشا میکنند، همانطور که از گرافیک در بخش بعدی میبینید. با این حال، مدل تبلیغات
تصویر از وبلاگ کویندر رسانه های دیجیتال از جمله اجتماعی و وب سایت ها تسلط دارد. مدل تبلیغاتی حتی در این فضا چقدر زنده می ماند؟ کسب و کارها باید راهی برای جایگزینی مدل تبلیغاتی در فضاهای دیجیتالی قبل از مرگ مدل پیدا کنند، همانطور که در رسانه های دیگر انجام شد.
همانطور که بینندگان راههایی را برای دور زدن مدل تبلیغات در تلویزیون پیدا کردند، مانند پرش یا روی آوردن به منابع پخش پولی بدون تبلیغات، احتمالاً جایگزینهایی برای فرار از تبلیغات در رسانههای دیجیتال خواهند یافت. بنابراین، قبل از اینکه خیلی دیر شود، یک مدل تجاری دیگر برای جایگزینی مدل تبلیغات دیجیتال پیدا کنید.
مرگ مدل تبلیغاتی
مدل تبلیغاتی همه جا مرده است. برای یک دقیقه به این موضوع فکر کنید. یک تبلیغ 30 ثانیه ای در Super Bowl امسال به بالای 5 میلیون دلار رسید – رقمی شگفت انگیز. وقتی هزینههای استعداد و سایر هزینههای تولید را اضافه میکنید، آن آگهی ممکن است دو برابر این مبلغ برای شرکت هزینه داشته باشد. با این حال، همانطور که در زیر می بینید، مصرف تلویزیون، به ویژه در بین بینندگان جوان، کاهش یافته است.
اینفوگرافیک های بیشتری را در Statista خواهید دید
بله
و بسیاری از این بینندگان تلویزیون زنده را ضبط می کنند، به استثنای ورزش، و بعداً آن را تماشا می کنند و از تبلیغات باز می گذرند. با آن روبرو شوید، هیچ کس تبلیغات را دوست ندارد.
اما، ممکن است بگویید، “به میزان دسترسی شما فقط با 5 میلیون دلار برای تبلیغات Super Bowl نگاه کنید!”
درست است، واقعی. Super Bowl جمعیت زیادی را به خود جلب می کند. بسیاری از آنها فقط برای دیدن تبلیغات جدید آنجا هستند. اما، با وجود چند موفقیت برجسته، شکست تبلیغات Super Bowl در ارائه ارزش به تبلیغکنندگان یک افسانه است. به ازای هر Budweiser Clydesdale که قلب ما را به دست میآورد، شما در سراسر کشور، GoDaddys، و دیگر بازندگان آشکار دارید .
و این فقط Super Bowl است – پدربزرگ تبلیغات، تقریباً هیچ کس حاضر نیست رویداد را ضبط کند و بعداً آن را تماشا کند. دیگر ژانرهای تلویزیونی چه امیدی برای جذب مشتری با تبلیغات دارند؟
نگاه کنید که چگونه رفتار مصرف کننده پیرامون سایر برنامه های تلویزیونی موفقیت مدل تبلیغاتی را محدود می کند. امروزه تماشای تلویزیون زنده غیرقابل قبول است. مصرف کنندگان امروزی، به ویژه هزاره ها، نمایش های مورد علاقه خود را ضبط می کنند و از تبلیغات می گذرند یا به صورت آنلاین با تبلیغات محدود یا بدون تبلیغات (با استفاده از سرویس هایی مانند Netflix یا Hulu) تماشا می کنند. و، از سال 2010، زمانی که پستی که این مقاله را شروع کرد، منتشر شد، مردم کنترلهای راه دور خود را پیدا کردند و اکنون 96٪ در صورت امکان از آگهیهای بازرگانی رد میشوند، عملکردی که با گزینههای جدید آسانتر برای رد کردن بلوکهای تبلیغاتی کامل ارائهشده توسط بسیاری از ارائهدهندگان کابلی به بینندگان آسانتر شده است. که برنامه ها را ضبط می کنند.
در واقع، در تحقیق در مورد این پست، هکی پیدا کردم که به شما امکان می دهد به یک دکمه مخفی دسترسی داشته باشید که پرش تجاری را آسان تر می کند.
رادیو نیز تفاوتی ندارد، زیرا مصرفکنندگان بهطور عمده گزینههای پولی مانند سیریوس و پاندورا را انتخاب میکنند یا به جای گوش دادن به رادیو زنده با تبلیغات، فهرستهای پخش ایجاد میکنند. و، همه ما می دانیم که چه اتفاقی برای چاپ افتاد، زیرا تعداد روزنامه ها به طور جدی نسبت به روزهای اوج کاهش یافت. رسانه های سنتی باید جایگزینی برای جایگزینی مدل تبلیغاتی بیابند. و سریع.
مدل تبلیغات دیجیتال
همه در حال ورود به بازی دیجیتال هستند، از وب سایت ها گرفته تا پلتفرم های اجتماعی و بازی های آنلاین. و اکثر املاک دیجیتالی بدون مارک به شدت به مدل تبلیغاتی متکی هستند. چقدر طول می کشد تا آن مدل مرده باشد؟ ویژگی های دیجیتال باید چیزی را پیدا کنند تا جایگزین مدل تبلیغاتی شود قبل از اینکه آن مدل به سمت تبلیغات در رسانه های سنتی برود.
مشکل اینجاست که اغلب یافتن محتوا برای همه تبلیغات سخت است و مصرف کنندگان خسته هستند. به این اسکرین شات از واشنگتن پست نگاهی بیندازید – که به اندازه برخی سایت ها برای تبلیغات درهم و برهم بد نیست:
به گفته جرد اسپول، مدیر عامل مهندسی رابط کاربری، که چند سال پیش در کنفرانس Modev UX صحبت کرد، کاربر به طور متوسط در معرض 1707 تبلیغات بنری در سال قرار می گیرد – که حتی شامل این تبلیغات کوچک در واشنگتن پست نمی شود. کپی .
به سرعت به سال 2020 برسید، زمانی که تخمین ها نشان می دهد مصرف کننده متوسط روزانه بین 6000 تا 10000 تبلیغ می بیند !
چرا اینقدر تبلیغات؟ زیرا صاحبان سایت نیاز به کسب درآمد دارند و تبلیغات را به عنوان ابزاری مناسب برای کسب آن می بینند.
بعلاوه، بازیکنان بزرگ آنلاین مانند گوگل و فیس بوک رشد تصاعدی در درآمد تبلیغاتی خود نشان می دهند که به معنای انفجاری از تبلیغات نمایش داده شده در پلتفرم های آنها [ منبع تصویر ] است.
اما، آیا تبلیغات پول در می آورد؟
برای شرکتی مانند فیسبوک که پستهای حمایتشده را ارائه میکند، برای این پلتفرم درآمد کسب میکند – اینکه آیا تبلیغکنندگان افزایشی از این تبلیغات میبینند یا خیر، سوال دیگری است، زیرا پاسخ بسیار مبهم است.
به گفته آویناش ، مسلماً یکی از باهوشترین افراد در زمینه معیارهای دیجیتال، ارزش تبلیغات فیسبوک در توانایی آن در ایجاد مخاطبین فیسبوک برند و غلبه بر EdgeRank است (که تعیین میکند چند دنبال کننده پستهای شما را ببینند – عددی برای تشویق به خرج کردن تبلیغات، به شدت کاهش یافته است)، مخاطبان فیس بوک شما را به وب سایت شما هدایت نمی کند یا به نوعی مخاطبان شما را تبدیل می کند. اکنون، من با آویناش موافقم که ایجاد یک مخاطب فیسبوک و ترویج تعاملی که فراتر از آنچه که به راحتی به بازگشت سرمایه ترجمه میشود، ارزش دارد، اما این برای مدیر مالی یا هیئت مدیرهای که میخواهد ارتباط فوری و واضحی از هزینههای تبلیغاتی داشته باشد، فروش بسیار سختی خواهد بود. بازگشت سرمایه
بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از آمارهای مربوط به تبلیغات دیجیتال بیاندازیم – از Jared Spool.
- کمتر از 0.01٪ از تبلیغات بنری کلیک می شود – به طور متوسط 0.001٪
- محبوب ترین اندازه تبلیغ – 468X60 (یک تبلیغ نوار کناری معمولی) 0.04٪ کلیک را به خود اختصاص می دهد.
- 50 درصد از تبلیغات موبایل به صورت تصادفی کلیک می شوند
- احتمال زنده ماندن شما از سقوط هواپیما 475.29 برابر بیشتر از کلیک بر روی یک آگهی تبلیغاتی است – پسری که لعنت کننده است
حالا اشتباه نکن ممکن است بر اساس تبلیغات درآمد کوتاه مدتی افزایش پیدا کنید، اما در دراز مدت، بازدهی پایداری از یک مدل تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد. حتی تبلیغات ویروسی عملکرد بهتری در بازار ارائه نمی دهند. از تبلیغ KMart استفاده کنید.
این نابغه بود – خنده دار، در عین حال، ویروسی. به گفته جرد اسپول، با این حال، هیچ کاری برای فروش KMart انجام نداد. حماسه.
Adblockers
با اشاره به نیاز به یافتن چیزی برای جایگزینی مدل تبلیغاتی، مسدود کننده های تبلیغاتی جدید همانطور که از نامشان پیداست انجام می دهند. آنها تبلیغات را از دید مسدود می کنند. کاربران می توانند مسدود کننده های تبلیغاتی را به مرورگرها یا دستگاه های تلفن همراه خود تبلیغ کنند. با توجه به تمایل کاربران به مشاهده وب سایت ها و رسانه های اجتماعی با استفاده از دستگاه های تلفن همراه، اپل حتی با مسدود کردن تبلیغات از قبل بارگذاری شده است. یک کمپین جدید Kickstarter حتی یک جفت عینک را ارائه می دهد که می تواند تبلیغات را نه تنها از پلتفرم های آنلاین بلکه در زندگی واقعی مسدود کند.
متأسفانه، برخی از همین برنامههای مسدودکننده تبلیغات، پرداختها را از تبلیغکنندگان به لیست سفید برنامههایشان میبرند، در نتیجه سود کاربران را نفی میکنند.
4 مدل کسب و کار جایگزین مدل تبلیغاتی
بنابراین، یک شرکت چه کاری باید انجام دهد؟
ساده. مدل کسب و کار متفاوتی را انتخاب کنید.
همه ما به این فکر رسیده ایم که تبلیغات تنها مدل موجود در جهان است. نه تنها مدل تبلیغاتی مرده است، بلکه مدلهای کسبوکار موفقتر و کمتر آزاردهندهتر دیگری نیز وجود دارند که جایگزین مدل تبلیغاتی میشوند. و فراموش نکنید که از طریق یک مدل جذب کاربر پولی که متکی به تبلیغات نیست، میتوانید سرنخها را به صورت آنلاین از طریق خدمات پولی پیدا کنید.
1. مدل فریمیوم
تازه واردان Ello و DIaspora امیدوارند با ارائه شبکه های اجتماعی بدون آگهی، فیس بوک را شکست دهند. این بنیانگذاران نوعدوست نیستند، آنها فقط میدانند که کاربران از تبلیغات در فید اجتماعی خود رنج میبرند و چیزی میخواهند که بتوانند با دوستان خود بدون اینکه به آنها فروخته شوند، تعامل داشته باشند.
به جای تبلیغات، Ello یک جریان بدون تبلیغات ارائه می دهد و کاربران را به خرید چیزهای کوچک مانند برچسب و تی شرت تشویق می کند. فریمیوم. دیاسپورا، برای حمایت از پلتفرم خود برای حفظ آن بدون آگهی، درخواست کمک های مالی می کند.
2. مدل اشتراک
نیویورک تایمز یک دیوار پرداخت اندازه گیری را پیاده سازی کرد – نوعی مدل فریمیوم. کاربران می توانند به محتوای عالی خود دسترسی داشته باشند، اما برای کاربرانی که بیشترین محصول را مصرف می کنند، از آنها خواسته می شود که هزینه آن را از طریق اشتراک پرداخت کنند. پس از خواندن تعداد معینی مقاله رایگان در هر ماه، از کاربران خواسته می شود برای مشاهده مقالات اضافی مشترک شوند. به گفته جرد اسپول، این مدل فریمیوم درآمد بیشتری برای نیویورک تایمز نسبت به مدل تبلیغاتی قدیمی آنها ایجاد می کند. متأسفانه، حتی مشترکین نیز همراه با دیگران تبلیغات دریافت می کنند.
برای ویژگیهای رسانهای مانند نیویورک، وال استریت ژورنال، هاروارد بیزینس ریویو، و واشنگتن پست، بزرگترین مشکل مدل اشتراک این است که بک لینکهایی را که به نفع سئو هستند نیز محدود میکند و وقتی پستها در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند، غیر مشترکین میتوانند. دسترسی به محتوا، ایجاد نارضایتی که به برندهای آنها آسیب می رساند.
3. محتوا را دوباره هدف قرار دهید
شما محتوای عالی و رایگان زیادی در سایت خود دارید. به این فکر کنید که آن محتوا را در قالب کتاب، چاپ، سی دی و سایر مجموعههای محتوای خود قرار دهید. مطمئناً، مردم همچنان میتوانند محتوای شما را به صورت رایگان بخوانند، ببینند یا گوش دهند، اما بسیاری مایلند برای ابزار بهبودیافتهای که با هدفگذاری مجدد محتوا ارائه میشود، کمی بیشتر بپردازند.
به عنوان مثال، اسمیتسونیان سال ها این کار را انجام داده است. آنها چاپهای مجموعههایشان را میفروشند و کپیهایی از گنجینههای گرانقیمت ایجاد میکنند که میتوانید با قیمتی اندک آنها را داشته باشید. رسانههای خبری چاپهایی از رویدادهای تاریخی را بهصورت جداگانه یا مجموعهای میفروشند.
البته، استفاده مجدد از محتوا به چنین محصولات ملموسی محدود نمی شود. نمایشهای زنده از محتوای مجدد استفاده میکنند و نوازندگان از این مدل برای نسلها برای ترویج و تکمیل فروش آلبوم استفاده میکنند (چیزی که باید با توجه به مسائل مربوط به حق چاپ در اشتراکگذاری موسیقی در نظر گرفته شود – آیا ارائه رایگان موسیقی باعث سود بیشتر از اجرای زنده میشود. جایگزینی برای اتکا به فروش موسیقی؟).
NPR اکنون با اجرای اجراها درآمد بیشتری نسبت به درایوهای تعهد کسب می کند.
جایگزین دیگر، دسته بندی کردن محصولات به عنوان وسیله ای برای هدف گذاری مجدد محتوا است. iTunes با موفقیت موسیقی را جدا کرد تا مردم بتوانند بدون نیاز به خرید کل آلبوم، قطعههای جداگانه بخرند. چه محصولات دیگری را می توان برای دستیابی به درآمدی بالاتر از آنچه که یک مدل تبلیغاتی ارائه می دهد، تفکیک کرد؟
4. حمایت از محصولات
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک کامپیوتر خراب را تعمیر کنید یا صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را تعویض کنید؟
این کارها به ابزارهای خاصی نیاز دارند که در خانه محلی شما موجود نیستند. کارآفرینان باهوش دستورالعمل های رایگانی را برای رفع مشکل شما ارائه می دهند، سپس مجموعه ای از ابزارهای لازم برای انجام تعمیر را ارائه می دهند.
البته، این مدل جدید یا محدود به ابزار نیست. میتوانید کیتهایی را برای ایجاد پروژههای صنایع دستی خود در Etsy یا بستههای حاوی تمام مواد تشکیل دهنده یک سوپ خوشمزه از فروشگاه مواد غذایی محلی خود خریداری کنید.
5. خریدهای درون برنامه ای
همه ما در گوشی های هوشمند خود برنامه داریم. ما به این برنامه ها معتاد شده ایم. و برای بسیاری از ما خرج کردن چند دلار (به نظر می رسد 0.99 دلار نقطه شیرینی است) یک امر عادی است. در اینجا داده های حاصل از مطالعه Distimo در مورد خرید درون برنامه ای آمده است:
میانگین [درآمد هر بارگیری] برای برنامههای رایگانی که خرید درونبرنامهای را ارائه میکنند 0.93 دلار به ازای هر برنامه بود، برنامههای پولی مستقیم 2.25 دلار بودند اما برنامههای پولی با خرید درونبرنامهای با ARP حدود 2.40 دلار جایزه را گرفتند. میانگین هزینه تمام اپلیکیشن ها برای آیفون فقط 0.99 دلار است.
کاربران به قدری با یک مدل تبلیغاتی مخالف هستند، آنها میلیون ها بار از برنامه محبوب Words with Friends را با قیمت 4.99 دلار خریداری کردند تا از تبلیغات موجود در نسخه رایگان جلوگیری کنند.
بینش هایی از واقعیت که مدل تبلیغاتی مرده است
- استفاده از تبلیغات را متوقف کنید یا حداقل استفاده از آن را محدود کنید. به خصوص در عصر دیجیتال، پاپ آپ هایی آزاردهنده هستند که توانایی شما را برای خواندن محتوا تا زمانی که کاربر روی پاپ آپ کلیک کند یا از صفحه های قبلی خارج شود و فروش محتوا را حذف کند، از بین می برد. هر دو به طور چشمگیری عملکرد صفحات را کاهش می دهند و باعث می شوند خوانندگان بالقوه بدون خواندن محتوای شما از آن خارج شوند.
- به جای استفاده از سرویس های تبلیغاتی مانند AdSense (Google) محتوا و تبلیغات را پیوند دهید. هنگامی که مصرف کنندگان با تبلیغات بسیار هدفمند روبرو می شوند، هم احتمال کلیک کردن (و خرید) بیشتر و هم احتمال آزاردهنده بودن تبلیغات را کمتر می کنند. جرد اسپول این لحظات را “لحظه های اغوا کننده” می نامد. Adsense که من در این سایت به قدری از آن استفاده می کنم، اکنون جایگزینی را ارائه می دهد که از محتوای شما برای ارائه تبلیغات هدفمندتر به بازدیدکنندگان استفاده می کند. اگر از این جایگزین در سایت خود استفاده نمی کنید، از Adsense دیدن کنید و کد جدید را دانلود کنید تا تبلیغات شما مطابق با نیاز بازدیدکنندگان باشد.
- خارج از چارچوب فکر کنید. فکر خود را به تبلیغات محدود نکنید. چه مدل های کسب و کار دیگری ممکن است هم برای شما و هم برای مخاطبانتان مفید باشد؟
برای حمایت از رشد کسب و کار به کمک بازاریابی نیاز دارید؟
ما از این فرصت استقبال می کنیم تا به شما نشان دهیم که چگونه می توانیم بازاریابی شما را با استراتژی های بازاریابی مبتنی بر داده و نتیجه گرا خود تبدیل کنیم . برای خبرنامه رایگان ما ثبت نام کنید، راهنمای رایگان ما را برای ایجاد یک وب سایت عالی دریافت کنید ، یا برای اطلاعات بیشتر در مورد استخدام ما با ما تماس بگیرید.
Hausman and Associates، ناشر MKT Maven، یک آژانس بازاریابی با خدمات کامل است که در تقاطع بازاریابی و رسانه های دیجیتال فعالیت می کند. مجموعه کامل خدمات ما را بررسی کنید.







