هر آنچه باید درباره مدل درآمد تجارت الکترونیک بدانید

فهرست مطالب
خلاصه ای از تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک (تجارت الکترونیک) به هر نوع معامله ای اطلاق می شود که از طریق اینترنت انجام می شود. این می تواند شامل فروش محصولات یا خدمات، انجام پرداخت ها یا حتی جمع آوری اطلاعات از مشتریان بالقوه باشد.
مدل درآمدی تجارت الکترونیک چیست؟
طبقه بندی کسب و کار آنلاین بر اساس نوع مدل درآمدی که برای ایجاد درآمد از آن استفاده می کند، مدل درآمد تجارت الکترونیک نامیده می شود. این پست وبلاگ شما را راهنمایی می کند تا مدل های درآمدی مختلفی را که پلتفرم های آنلاین برای انجام تجارت الکترونیک به کار می برند، درک کنید.
مدل درآمد تجارت الکترونیک، راهنمای کامل
راه های مختلفی که کسب و کارهای تجارت الکترونیک می توانند درآمدزایی داشته باشند چیست؟ آیا یک مدل وجود دارد که از بقیه موفق تر باشد؟ در این پست وبلاگ، ما نگاهی به محبوب ترین مدل های درآمد تجارت الکترونیک امروزی خواهیم انداخت:
1) مدل درآمد تبلیغات
با استفاده از این مدل درآمد، از تبلیغکنندگان برای قرار دادن تبلیغاتشان در یک پلتفرم بازاریابی آنلاین، کمیسیون دریافت میشود. از محبوبیت و سطوح ترافیکی پیروی می کند که به طور منظم از وب سایت های میزبانی بازدید می کند که در آن تبلیغات توسط فروشگاه ها/شرکت های دیگر مجاز یا پشتیبانی می شوند.
مشتریان برای خرید از سایت ها بازدید می کنند یا فقط به اطراف نگاه می کنند، روی تبلیغات و پیوندها کلیک می کنند تا به سمت سایت شما هدایت شوند. میزبان پلتفرمی که از تبلیغات پشتیبانی می کند، بر اساس تراکم ترافیک و کلیک روی سایت، پول دریافت می کند.
2) مدل درآمد اشتراک
مدل درآمد اشتراک یک راه عالی برای ایجاد درآمد ثابت و ماهانه است. با دریافت هزینه از مشتریان برای دسترسی و پردازش پرداخت ها در فواصل زمانی منظم، می توانید روابط بلندمدتی با مشتریان خود برقرار کنید که حتی اگر از محصول یا خدمات به دفعات استفاده نکنند، به پرداخت ادامه می دهند.
مدلهای درآمد مبتنی بر اشتراک میتواند برای مشتریان راحت باشد که به آنها اهرمی برای یافتن محصولات جدید میدهد. این مدل درآمد را می توان با داده های اشتراک دقیق تجزیه و تحلیل کرد و پیش بینی هایی را برای درآمد آینده ارائه داد. مزیت درآمد مبتنی بر اشتراک این است که دقیقاً می دانید چه تعداد مصرف کننده از اشتراک شما استفاده می کنند. علاوه بر این، مشتریان بازگشتی میتوانند تحت این مدل درآمدی تجارت الکترونیک انگشت شمار باشند و ارتباط طولانیمدت با مصرفکننده را تسهیل کنند.
3) مدل درآمد معاملات
برای هر نوع خرید و فروش که در یک پلتفرم آنلاین انجام می شود، باید یک روش پرداخت برای تکمیل تراکنش ها تنظیم شود. این راهاندازی توسط شرکتهایی انجام میشود که یک پلتفرم امن برای حالتهای پرداخت مختلف ارائه میکنند. شرکتهایی مانند Paypal، Transferwise و غیره برای هر تراکنشی که از طریق درگاههای پرداختشان انجام میشود، از فروشندگان هزینه دریافت میکنند.
شرکتهایی که یک پلتفرم تراکنش ارائه میکنند، بر اساس درصد از پیش مذاکره شده بین آنها و پلتفرمهای آنلاین، از فروشندگان هزینه میگیرند. علاوه بر این، درگاههای پرداخت با پروتکلهای با امنیت بالا پیکربندی شدهاند تا یکپارچگی دادههای خصوصی و حیاتی مصرفکننده را حفظ کنند.
4) مدل درآمد فروش
مدل درآمد فروش یکی دیگر از مدل های تجارت الکترونیک است که در آن عمده فروشان و خرده فروشان محصولات خود را از طریق اینترنت می فروشند. این نوع درآمد با دسترسی به طیف وسیع تری از مخاطبان هدف متصل به اینترنت کار می کند. کسب و کارها در این بازارها دارای بازارهایی به عنوان نقاط ورود مشترک برای معامله با کالاهای مختلف هستند.
خردهفروشان آنلاین میتوانند محصولات خود را در بازار با قیمتهایی بفروشند که اغلب رقابتی با آنچه در فروشگاه یا وبسایتهای رقیب میبینید در نظر گرفته میشوند.
5) مدل درآمد وابسته
مدل درآمد وابسته عمدتاً با شرکت هایی سروکار دارد که خدماتی را بر اساس دریافت به ازای پورسانت ارائه می دهند. برای کسب سود، بسیاری از تجار و فروشندگان از مدل درآمد وابسته استفاده می کنند تا با پلتفرم های معروف تجارت الکترونیک شریک شوند تا محصولات خود را تبلیغ کنند. در ازای درصد توافق شده ای از درآمد حاصل از فروش حاصل از خریدهای انجام شده از طریق این سایت ها، به آنها دسترسی به ترافیک باکیفیت داده می شود که می تواند به افزایش درآمد و همچنین افزایش آگاهی از نام تجاری آنلاین کمک کند.
6) مدل درآمد آژانس
در یک بازار تجارت الکترونیکی که در آن یک شرکت میخواهد دیده شود، آنها آژانسهایی را استخدام میکنند تا حضور خود را با محتوای خلاقانه و جذاب تنظیم کنند. یک آژانس به طور سنتی اهداف بازاریابی برندها را با درک چگونگی ایجاد بهترین و ارائه اطلاعات آنلاین متعادل می کند.
آژانس فضایی پولی برای برند فراهم می کند تا بتواند از پایگاه مخاطبان خود برای دسترسی بیشتر استفاده کند. مزایای مدل درآمد آژانس دوگانه است: یک آژانس نه تنها صداها و مهارت های با تجربه را از رهبران صنعت در زمینه های مربوطه ارائه می دهد، بلکه آنها همچنین به ایجاد محتوای سفارشی متناسب با نیازهای تجاری شما نیز کمک می کند!
7) درآمد مدل اسپانسرینگ
مدل درآمد حامی مالی نحوه تبلیغ شرکتها با انتشار نام تجاری خود از طریق سایر وبسایتها یا خدمات تجارت الکترونیکی با پایگاه مخاطبان قابل توجه است. شرکتها مستقیماً به برندی با مخاطبان قابل توجه برای نمایش نام خود پول میدهند. این مدل درآمد می تواند یک راه پایدار و عالی برای نشان دادن برند شما در مقابل مردم باشد
اگر از طریق کانالهای پخش بزرگتر برای دستیابی به مخاطبان وسیعتری انجام شود، مدل درآمد حمایت مالی میتواند مؤثر باشد. برخلاف تبلیغات، حمایت مالی از طریق کانال های پخش غیرهدفمند و گسترده تر انجام می شود. با این حال، تبلیغات را می توان به گونه ای سفارشی کرد که برند شما را به یک کاربر خاص جمعیتی، جغرافیایی یا فردی، در هر مکانی منتقل کند.
نتیجه گیری نهایی
بنابراین، کدام مدل درآمد تجارت الکترونیک برای کسب و کار شما مناسب است؟ این بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید و بازار هدف شما. اما همانطور که می بینید چندین گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. همه گزینه های خود را با دقت در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که کدام مدل برای شما و مشتریان شما بهترین کار را دارد. با تشکر برای خواندن!

