• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

آموزش کارآفرینی

  • خانه
  • بلاگ
  • آموزش کارآفرینی
  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی آموزش کارآفرینی
  • تاریخ فروردین 22, 1401
  • نظرات 0 نظر

 

 

 

 

فرصت‌های کارآفرینی معمولاً به عنوان موقعیت‌هایی تعریف می‌شوند که محصولات و خدمات را می‌توان با قیمتی بیشتر از هزینه تولیدشان فروخت . بنابراین، “فرصت کارآفرینی” موقعیتی است که در آن کارآفرینان می توانند برای کسب سود اقدام کنند.

کارآفرین فرصت چیست؟

1.
فردی است که با در دسترس بودن فرصت های کارآفرینی بهره برداری نشده در بازار، انگیزه شروع یک کسب و کار جدید را دارد. هدف کارآفرین فرصت رشد کسب و کار و توسعه اقتصادی است تا بقا. بیشتر بیاموزید در: چالش‌های کارآفرینی نوپای ضرورت محور

یک فرصت چیست؟

چاپ

فرصت، مسیری از فعالیت است که هم قابل عمل است و هم پتانسیل ارائه ارزش به کارآفرین و مشتریان را دارد.

فرصت ها اولین مرحله واقعی هر سرمایه گذاری کارآفرینی هستند و آنها سهام در تجارت کارآفرینان جدی هستند. معیارهای خاصی که فرصت ها را تعریف می کنند، آنها را از ایده ها متمایز می کند.

تفاوت بین ایده ها و فرصت ها

یک تصور غلط رایج این است که ایده برای یک کسب و کار جدید ارزش ذاتی دارد.

این ارزش احتمالاً بر اساس پتانسیل پول سازی کسب و کار است. اما واقعیت این است که ایده ها ارزش ذاتی ندارند .

برای به دست آوردن ارزش – برای تبدیل شدن به یک فرصت – یک ایده باید به یک مسیر عمل تبدیل شود که ارزش تولید کند.

یک ایده فقط روی کاغذ وجود دارد. یک فرصت عملی است و راه روشنی برای موفقیت دارد. ایده ها اغلب از تمایل به ایجاد ارزش ناشی می شوند، اما تنها زمانی می توانند فرصت هایی در نظر گرفته شوند که بتوان برای کارآفرین و مشتریان ارزش ایجاد کرد.

در حالی که ایده ها گذرا هستند و ارزش ذاتی ندارند، فرصت ها قابل عمل هستند و پتانسیل ایجاد ارزش برای کارآفرینان و مشتریان را دارند.
برای بزرگنمایی کلیک کنید یا ضربه بزنید

فرصت ها از کجا می آیند؟

ایده ها در یک لحظه می آیند و می روند و اغلب ظاهراً از هیچ جا نیستند.

با این حال، فرصت ها نیاز به بررسی و تزکیه دقیق دارند. از آنجایی که افراد مختلف تجربیات زیسته متفاوتی دارند، به اطلاعات مختلف دسترسی دارند، مجموعه‌ای از منابع مختلف و دیدگاه‌های متفاوتی دارند، رویکرد خاصی که بهترین است از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

جستجوی فعال

جستجوهای متعهد، ساختارمند و منظم برای فرصت‌هایی که متناسب با مهارت‌ها و تجربه‌های منحصربه‌فرد آن‌ها باشد – که به عنوان اثر انگشت کارآفرینی شناخته می‌شود – یکی از راه‌هایی است که کارآفرینان می‌توانند فرصت‌ها را پرورش دهند.

با استفاده از این رویکرد، کارآفرینانی که به دنبال فرصت های جدید هستند، به جای جستجوی دانش یا ایده های جدید، بر راه حل های مشکلات موجود تمرکز می کنند. راه حل ساده تر، بهتر است.

راه حل های ساده تر شانس بیشتری برای موفقیت دارند. راه‌حل‌های ساده‌تر برای اجرا آسان‌تر هستند و انتقال آن‌ها به مشتریان بالقوه آسان‌تر است.

اطلاعات

همانطور که تجربه زیسته هر فرد تنها مال اوست، افراد مختلف نیز به اطلاعات متفاوتی دسترسی دارند.

این توزیع نامتقارن اطلاعات می تواند منبع فرصت باشد. چیزی که ممکن است صرفاً یک ایده خوب برای یک کارآفرین باشد، ممکن است بر اساس اطلاعاتی که به آنها دسترسی دارند و ماهیت اثر انگشت کارآفرینی آنها، فرصتی برای کارآفرین دیگر باشد.

تغییر دادن

تغییر هم سالم و هم اجتناب ناپذیر است. تغییر می تواند به دو روش مجزا فرصت ایجاد کند:

  • تغییر امکان انجام کارهایی را فراهم می کند که قبلاً انجام نشده است.
  • تغییر انجام کاری را به روشی ارزشمندتر ممکن می کند.

در برخی موارد، تغییر بیرونی می تواند کاتالیزوری باشد که یک ایده را به یک فرصت تبدیل می کند.

اثرگذاری

فرصت ها می توانند از فرآیند اثرگذاری به دست بیایند. تأثیر به بهترین وجه به عنوان مخالف علیت توصیف می شود.

اثربخشی فرآیندی است که برای شناسایی فرصت های کارآفرینی در زمانی که آینده ناشناخته یا غیرقابل پیش بینی است استفاده می شود. به جای شروع با یک هدف در ذهن و جمع آوری منابع برای رسیدن به آن هدف، اثربخشی با منابع موجود شروع می شود و بر اساس آن منابع یک هدف ایجاد می کند.

برای مثال، آشپزی که در حال برنامه ریزی یک منو است، تعیین می کند که چه غذاهایی را می خواهد درست کند، سپس مواد تشکیل دهنده را خریداری می کند.

این یک رویکرد علّی برای تهیه یک وعده غذایی خواهد بود. اگر در خانه هستید و تصمیم دارید از موادی که در دست دارید یک غذا درست کنید، رویکردی موثر دارید.

کارآفرینان وقتی فرصت ها را در بازارهای موجود جستجو می کنند، کشف می کنند. این بدان معناست که آنها روندهای فنی، اقتصادی یا اجتماعی را مشاهده می کنند. شناخت فرصت ها یک فرآیند شناختی است. این به توانایی افراد در تشخیص الگوها و اتصال نقاط متکی است.

کارآفرینان فرصت‌هایی را ایجاد می‌کنند که با دیگران درگیر ایده‌های پرطرفدار شوند، و هر بار مشخص‌تر می‌شود که کاربر چه نیازهایی دارد و چگونه آنها را حل می‌کند. ایجاد فرصت یک فرآیند اجتماعی است. متکی بر توانایی 

فرصت ها از جستجوی فعال، از توزیع نامتقارن اطلاعات، از تغییر، و از فرآیند اثرگذاری پرورش می یابند.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

بررسی عوامل مرتبط با شایستگی های معلمان در آموزش کارآفرینی
فروردین 22, 1401

مطلب بعدی

Opportunity Recognition & Analysis ___تشخیص فرصت و تجزیه و تحلیل
فروردین 23, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

images (3)
مقیاس دانش پایه کسب و کار برای دانش آموزان دوره متوسطه
17 اردیبهشت, 1401
common2
4 اردیبهشت, 1401
images (1)
بررسی عوامل مرتبط با شایستگی های معلمان در آموزش کارآفرینی
22 فروردین, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید