9 راه برای افزایش مشارکت آنلاین دانشجویان
9 Ways to Increase Online Student Engagement
اگر در کلاس آموزش مداوم شرکت کرده اید ، مشاهده کرده اید که چگونه دانش آموزان با گذشت زمان از بین می روند. مردم مشغول می شوند. آنها در کلاس سازی و پیگیری دروس مشکل دارند. یا ، آنها حمایت مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و انگیزه خود را از دست می دهند.
یادگیری آنلاین چالش های بیشتری را به همراه دارد. دانش آموزان آنلاین باید انگیزه و نظم لازم را داشته باشند تا در انزوا کار کنند. عدم پاسخگویی حضوری باعث می شود که دانش آموز آنلاین بدون توجه به کسی تسلیم شود.
یک دوره آنلاین که صرفاً اطلاعات ارائه می دهد ، در بازار رقابتی یادگیری مادام العمر امروز بهتر از سایر دوره ها نیست. انجمن شما باید با ارائه دوره های آنلاین که دانش آموزان را درگیر ، متصل و متحول می کند ، خود را متمایز کند.
اگر نه مرحله زیر را برای افزایش مشارکت آنلاین دانش آموزان دنبال کنید ، تحقیقات نشان می دهد که سطح رضایت دانش آموزان ، یادگیری درک شده و یادگیری واقعی را افزایش می دهید. وقتی دانش آموزان بیشتری از دوره شما لذت می برند و با موفقیت به پایان می رسانند ، برنامه های آموزش الکترونیکی شما از مشاغل بازگشتی و مراجعه به آنها سود می برد.
شماره 1 – دانش آموزان را برای تجربه یادگیری آنلاین آماده کنید.
دانش آموزانی که به یادگیری در کلاس درس یا اتاق جلسات عادت دارند ممکن است در تطبیق با تجربه یادگیری آنلاین دچار مشکل شوند. برای کمک به پیشرفت آنها در این محیط جدید ، به آنها یادگیری آنلاین ، سیستم مدیریت یادگیری انجمن (LMS) و دوره آنلاین آنها را معرفی کنید.
از همه دانش آموزان بخواهید برای اولین بار که برای یکی از برنامه های آموزشی آنلاین شما ثبت نام می کنند ، مقدمه ای برای یادگیری آنلاین داشته باشند. توضیح دهید که چگونه یادگیری آنلاین با تجربه کلاسی سنتی متفاوت است. نکاتی در مورد مدیریت زمان ، تعیین هدف و برنامه ریزی و اولویت بندی کارها ارائه دهید.
آنها را با استفاده از LMS خود به یک ویدئو راهنمایی ببرید و به ویژگی ها و عملکردهای مختلف ، از جمله جامعه آنلاین اشاره کنید. به آنها نشان دهید که چگونه مطالب ، تکالیف و ارزیابی ها را بیابند و چگونه با مربی و دانش آموزان خود ارتباط برقرار کنند.
مربیان همچنین باید مقدمه ای را برای تماشای دانش آموزان قبل از شروع دوره ارائه دهند ، مانند این فیلم مقدماتی برای دوره Coursera ، یادگیری نحوه یادگیری. مربیان باید الزامات دوره را مرور کنند ، برآوردی را برای مدت زمانی که دانش آموزان باید هر هفته روی درس اختصاص دهند ، ارائه دهند و مطالب دوره را بررسی کنند.
یک ویدئوی مقدماتی خوب همچنین می تواند به عنوان یک تریلر تبلیغاتی عمل کند ، مانند این از Coursera MOOC ، Modern & Contemporary American Poetry – دوره ای که قبلاً در این وبلاگ به دلیل طراحی آموزشی خلاقانه و م discussedثر آن بحث کرده ایم.
افزایش مشارکت آنلاین دانش آموزان
شماره 2 – نتایج یادگیری را بارها مرور کنید.
ویدئوی مقدماتی مربی همچنین باید نتایج یادگیری دوره را مرور کند. این نتایج یادگیری باید در شرح دوره گنجانده شود تا دانش آموزان بدانند چه انتظاری دارند و آیا این دوره برای آنها مناسب است.
دانش آموزان خواهان تأثیر هستند نه اطلاعات. به آنها بگویید که پس از گذراندن دوره می توانند چه کار کنند ، نه اینکه برنامه درسی شامل چه اطلاعاتی باشد. در طول دوره به دانش آموزان نتایج مورد انتظار خود را در صورت پایبندی به آنها یادآوری کنید.
مربیان باید هدف هر فعالیت درسی را توضیح دهند و آن را به نتایج یادگیری دوره مرتبط کنند. اگر دانش آموزان بدانند که چرا فعالیتی را انجام می دهند و چگونه بر آنها تأثیر می گذارد ، به احتمال زیاد خود را روی آن سرمایه گذاری کرده و کار را تکمیل می کنند.
شماره 3 – مطالب آموزشی واضح و سازماندهی شده ارائه دهید.
دانش آموزان باید بتوانند به راحتی LMS شما را راهنمایی کنند تا مطالب درسی ، بحث ها ، ارزیابی ها و سوابق خود را بیابند. هر چیزی که نیاز دارند باید در جایی باشد که به طور طبیعی به دنبال آن هستند.
مربیان نیز باید نقش داشته باشند. مطالب دوره باید به گونه ای سازماندهی و برچسب گذاری شوند تا سردرگمی دانش آموزان کاهش یابد. چک لیست ها برای هر درس یا ماژول به دانش آموزان کمک می کند تا بدانند که تا کجا پیش رفته اند و هنوز باید تا کجا پیش بروند – این باعث ایجاد حس پیشرفت در دانش آموزان می شود.
شماره 4 – با افزایش حضور مربیان از انزوا جلوگیری کنید.
دانش آموزان باید احساس کنند که مربی دقیقاً با آنهاست. این دوره نباید به نظر برسد که با خلبان خودکار اجرا می شود. دانش آموزان احساس ارتباط بیشتری با مربیانی دارند که با آنها صحبت می کنند ، مانند یک مکالمه تک به تک ، از طریق فیلم های آموزشی. ویدئوها همچنین احساس شخصیت مربی را نشان می دهند – وسیله دیگری برای ارتباط با مخاطبان.
اگر دانشجویی مدتی وارد دوره نشده است ، مربیان باید با آنها تماس بگیرند تا ببینند چه خبر است. شاگرد ممکن است به کمک یا تشویق نیاز داشته باشد. این نقاط تماس به دانش آموزان کمک می کند تا احساس انزوا کمتری داشته باشند و احتمال ترک درس کمتر است.
مربیان باید ارتباط دانش آموزان از طریق ایمیل را برای دانش آموزان آسان کنند. یک “ساعت اداری” که به طور منظم برنامه ریزی شده است ، دانش آموزان را تشویق می کند تا در صورت داشتن مسائل یا س speakالات صحبت کنند.
شماره 5 – یک جامعه یادگیرنده بسازید.
محققان دریافتند که وقتی یک دوره آنلاین شامل م communityلفه جامعه آنلاین بود ، دانش آموزان پنج برابر بیشتر مشغول بودند و 16 برابر بیشتر احتمال داشت که دوره را به پایان برسانند. وقتی دانش آموزان احساس می کنند که “متعلق” هستند و “بخشی از چیزی” با افراد همفکر هستند ، تعامل افزایش می یابد.
فرصت هایی را برای یادگیری اجتماعی در طراحی دوره آنلاین ایجاد کنید. جف کاب در Tagoras دلیل این امر را توضیح می دهد:
“زمینه اجتماعی که ما در آن یاد می گیریم معمولاً همان چیزی است که ارتباط دارد – عنصری مهم برای یادگیری بزرگسالان ، و یا آندروژی – و این است که با ایده ها و اطلاعات در زمینه اجتماعی مبارزه می کنیم ، آنها را درک می کنیم ، آنها را اصلاح می کنیم و به آنها اهمیت می دهیم. مال ما.”
هنگامی که یک دوره آنلاین نیاز به مشارکت جامعه دارد ، دانش آموزان فرصت بیشتری برای ارتباط با مربیان و دانشجویان دیگر ، بحث در مورد دوره ها ، کمک به یکدیگر در طول مبارزات ، به اشتراک گذاری ایده ها ، و از همه مهمتر ، مشارکت بیشتر دارند.
شماره 6 – یادگیری با اندازه کوچک و فاصله را ارائه دهید.
با ارائه آن در قطعات کوچک ، هضم و حفظ محتوای دوره را آسان کنید. جف هرت به علمی اشاره می کند که از اصل تکه تکه شدن پشتیبانی می کند:
“علوم اعصاب ثابت کرده است که توجه ما 10 دقیقه است. پس از آن ، توجه ما کمرنگ می شود. تقسیم بندی مطالب به ده قسمت و سپس اجازه دهی به زبان آموزان برای هضم 10 دقیقه بهترین راه برای یادگیری است. ”
به دانش آموزان این فرصت را بدهید که اطلاعات را به خاطر بسپارند و مرور کنند ، بنابراین آنها را با تفکیک محتوا به حافظه بلند مدت خود متعهد می کنند. با ارائه محتوا در قالب های مختلف: ویدئو ، صدا از طریق اسلایدها ، صدا ، متن و بحث های پانل ، مغز آنها را درگیر نگه دارید.
افزایش مشارکت آنلاین دانش آموزان
شماره 7 – از دانش آموزان بخواهید تا در مورد آموخته های خود اقدام کنند.
به دانش آموزان کمک کنید از شکاف انجام دادن آگاهی عبور کنند و از آنها بخواهید بلافاصله آموخته های خود را اعمال کنند. هر درس باید شامل بخشی از اطلاعات و یک عمل دانش آموز باشد. این اقدامات می تواند شامل موارد زیر باشد:
شرکت در یک انجمن آنلاین.
ارائه مثالها یا سناریوها.
حل مشکل.
نوشتن یک مقاله کوتاه یا یک مقاله.
گفتگو (به صورت آنلاین یا آفلاین) با یک دانشجوی دیگر.
مرور آنچه در یادداشت ها یا مجلات یاد گرفته اند.
پاسخگویی به سوالات مربیان.
س questionsالات خوبی بپرسید ، به عنوان مثال ، س questionsالات باز که به سطح بیشتری از تأمل و تفکر نیاز دارند. از دانش آموزان بخواهید به مطالب موجود در پاسخ های خود مراجعه کنند – فرصتی دیگر برای بازبینی مطالب.
اطلاعات را در زمینه دانش آموزان قرار دهید. بحث کنید که چگونه می توانند با به اشتراک گذاشتن مطالعات موردی آموخته های خود را به کار گیرند. هرچه زودتر دانش آموزان به اطلاعات جدیدی که هضم کرده اند عمل کنند ، احتمال بیشتری وجود دارد که در حافظه بلند مدت آنها باقی بماند.
شماره 8 – بازخورد منظم ارائه دهید.
بازخورد به دانش آموزان کمک می کند تا احساس پیشرفت کنند و آنها را از انزوا نجات می دهد. مربیان ، TA ها یا همسالان باید در مورد همه تکالیف بازخورد با پیشنهاداتی برای بهبود و تشکر برای کار خوب ارائه دهند. برای انتقال حس ارتباط شخصی ، مربیان باید هر از چند گاهی از ویدیو برای ارائه بازخورد استفاده کنند.
به مربیان و TA ها یادآوری کنید که همه رفتار خود را در بحث های آنلاین آنلاین مشاهده می کنند. آنها باید نوع پاسخ ها و بازخوردهایی را که می خواهند دانش آموزان به یکدیگر بدهند ، مدل کنند. دانش آموزان را در بحث ها بکشید. از آنها بخواهید که موضوع را بیشتر پیش برده ، توضیح دهند یا از زاویه دیگری به موضوع فکر کنند – هر چیزی که به آنها کمک می کند آموخته های خود را مجدداً مرور کرده و به آن بچسبند.
شماره 9 – برای تفریح وقت بگذارید.
یادگیری یک تجارت جدی است – حتی تجارت مرگ و زندگی برای برخی از مشاغل. اما می توانید آن را به تجربه ای لذت بخش تبدیل کنید که دانش آموزان به خاطر خواهند آورد و درباره آن با دیگران صحبت خواهند کرد.
مربی ModPo و TA های او یک انجمن آنلاین از دوستداران شعر ایجاد کرده اند زیرا یادگیری را سرگرم کننده می کند ، همانطور که می توانید در این پیش نمایش ویدیویی هفته آینده این دوره مشاهده کنید.
برای رقابت در فضای شلوغ یادگیری آنلاین در برابر مواردی مانند Coursera و EdX ، کالج ها و دانشگاه ها ، LinkedIn و Lynda.com و ده ها سازمان دیگر انتفاعی که وارد بازار شما می شوند ، دوره های آنلاین انجمن شما باید یک تجربه متمایز و جذاب را ارائه دهد. با افزودن این عناصر مشارکت به برنامه های یادگیری آنلاین خود ، یک تجربه یادگیری ایجاد خواهید کرد که در بازار برجسته است.

