7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران
7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران
7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران
فروش رستوران به ندرت ثابت است. فصلی بودن، رقابت، اقتصاد و عوامل بیشماری دیگر میتوانند در تعداد افراد وارد رستوران شما نقش داشته باشند. اما یک چیز برای رستورانداران ثابت است : مهم نیست چقدر میفروشید، همیشه احساس میکنید که میتوانید کارهای بیشتری برای افزایش فروش رستوران انجام دهید.
حتی موفق ترین مشاغل رستوران پتانسیل افزایش فروش را دارند. در گذشته، صاحبان رستوران معتقد بودند که پرداخت هزینه برای تبلیغات بهترین راه برای افزایش فروش رستوران است. در حالی که این هنوز پتانسیل این را دارد که برند شما را در معرض دید عموم قرار دهد، اما این یک سرمایه گذاری پرهزینه است که تضمینی برای کارکرد آن وجود ندارد.
اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و پول خود را بر روی این ایده ها سرمایه گذاری کنید تا راه های شخصی تر، موثرتر و مدرن تر برای افزایش فروش رستوران داشته باشید.
1) سفارش آنلاین را ارائه دهید
رستورانها گزینههای زیادی برای غذا خوردن دارند. بنابراین، برای افزایش فروش رستوران خود، باید کاری کنید که مشتریانتان راحتتر شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند. اگر سفارش آنلاین ارائه میدهید، تلفنها و خطوط بیرون از خانه را پاک میکنید. مهمانان مجبور نخواهند شد فقط برای ارائه خدمات منتظر بمانند. این به آشپزخانه و کارکنان شما اجازه می دهد تا سفارشات بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند. این ویژگی همچنین باعث میشود تا شما را به صورت آنلاین بیشتر شناسایی کنید و افراد میتوانند مستقیماً از رایانه یا تلفن هوشمند خود سفارش دهند. مهمانان شما یک تجربه غذاخوری راحت می خواهند، نه یک تجربه پیچیده. با ارائه سفارش آنلاین در رستوران خود، کار را برای آنها آسان کنید و همزمان فروش خود را افزایش دهید.
2) از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
رستورانها فرصتی باورنکردنی برای تبلیغ کسبوکار خود و انتقال نام تجاری خود به خارج از دیوار خود – به صورت رایگان دارند. اگر رستوران شما از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کند ، این سوال را از شما می پرسم: چرا؟ رسانه های اجتماعی رایگان هستند، زمان کمی از روز شما را می گیرند و به شما امکان می دهند با مشتریان در سطح فردی ارتباط برقرار کنید. با اظهار نظر در مورد پست های طرفداران خود، به اشتراک گذاری عکس های غذا و کارکنان خود، و ارائه پیشنهادات انحصاری برای دنبال کنندگان خود، جامعه ای برای کسب و کار خود ایجاد می کنید که بسیار فراتر از موقعیت فیزیکی شما گسترش می یابد. رسانه های اجتماعی به افزایش آگاهی از کسب و کار شما در دنیایی که بیش از حد از انتخاب رستوران ها اشباع شده است کمک می کند و در نتیجه می تواند به شما در افزایش فروش رستوران کمک کند.
3) برنامه وفاداری را اتخاذ کنید
برای افزایش فروش رستوران، تمرکز به درون قبل از تمرکز بر بیرون آسانتر است. بیایید آن را در زمینه مناسب قرار دهیم: تمرکز بر مشتریان فعلی اولین مکان عالی برای شروع افزایش فروش است و یک برنامه وفاداری می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. طبق LevelUp ، اعضای یک برنامه وفاداری رستوران به طور متوسط 19٪ بیشتر هنگام بازخرید پاداش خود خرج می کنند و تعداد دفعات بازدید از رستوران شما بین اولین و دهمین بازخرید پاداش آنها 75٪ افزایش می یابد. یکی از عوارض جانبی طبیعی برنامه وفاداری افزایش بازدیدکنندگان است، زیرا کسانی که به دنبال جایی برای غذا خوردن هستند ممکن است همکاران، دوستان یا خانواده خود را به رستوران شما بیاورند.
4) صفحه خود را در «Google برای کسب و کار من» ادعا کنید
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، اکنون رستوران خود را در «Google برای کسبوکار من» ثبت کنید. حضور در «Google برای کسبوکار من» اعتبار غیرقابل حلی را به حضور آنلاین شما میافزاید. اگر شخصی شما را در Google جستجو میکند، ساعتها، وبسایت، مکان و عکسهای شما همگی در بالای نتایج جستجو قرار میگیرند – درست در یک مکان برای جستجوگران. این امر باعث میشود هر تردیدی استراحت کند و به مهمانان اجازه میدهد رستوران شما را پیدا کنند و از شما سفارش دهند یا فوراً رزرو کنند. بهترین بخش – ثبت نام در Google برای کسب و کار من 10 دقیقه طول می کشد . درباره اهمیت «Google برای کسبوکار من» و نحوه راهاندازی رستوران خود در اینجا بیشتر بدانید .
5) از فناوری رستوران مناسب استفاده کنید
رایانهها و صندوقهای پولی نامرتب میتوانند خطوط شما را مسدود کنند، سفارشهای دستنویس میتوانند منجر به اشتباهات یا سوء تفاهمهای تیم آشپزخانه شما شوند، و فناوری قدیمی به دلایلی قدیمی شده است. بدون یک سیستم POS قابل اعتماد و ویژگی های مربوطه، کارایی رستوران شما در خطر توقف است، بنابراین میزان فروش شما در یک زمان معین محدود می شود. فن آوری قدیمی همچنین می تواند منجر به یک تجربه ناامید کننده برای کارکنان و مشتریان شما شود – و باعث ترک هر دو شود. در عوض، یک POS مدرن با ویژگی گزارشدهی وارد کنید تا بتوانید عملیات خود را ساده کنید و به تمام دادههایی که برای افزایش فروش رستوران خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید.
6) منوی خود را با دقت بسازید
برخی از اقلام منو و قیمت غذا در رستوران شما ممکن است فروش شما را پایین تر از آنچه می تواند باشد نگه دارد. شاید منویی که فکر می کنید سودآورترین است در واقع از نظر مشتریان شما بسیار گران باشد، یا شاید زمان آن رسیده است که غذاهایی را که به نظر می رسد هیچکس سفارش نمی دهد، متوقف کنید. فکر می کنید ممکن است مدل قیمت گذاری شما نیاز به به روز رسانی داشته باشد؟ تنها راه اطمینان از شروع مهندسی منو و انتخاب استراتژیک امتیاز قیمت و پیشنهادات منو است که باعث افزایش فروش رستوران می شود.
7) مشتریان خود را به تبلیغ کننده تبدیل کنید
این یکی باید واضح باشد – اما نمیتوانید انتظار افزایش فروش رستورانها را بدون وعدههای غذایی، ارائه و خدمات عالی داشته باشید! تبلیغات شفاهی بسیار قدرتمند است: در حالی که یک مشتری راضی ستایش خود را با سه نفر به اشتراک میگذارد، مشتری ناراضی نارضایتی خود را با 10 نفر در میان میگذارد. با این منطق، شما میتوانید یک مشتری را برای همیشه قبل از اینکه وارد خانه شما شود از دست بدهید. نذار این اتفاق بیفته به طور مداوم یک تجربه استثنایی برای همه مهمانان فراهم کنید که باعث افزایش فروش رستوران از آنها و ارتباطات آنها می شود.
نکات رستوران دار
فرمول هزینه اصلی رستوران
فرمول هزینه اصلی رستوران مهمترین محاسبه در رستوران شما است. شرط می بندم شنیده اید که یک رستوران معمولی با هر دلاری که وارد می کند، نیکل به 8 سنت می رسد. شرط می بندم که شما در مورد مطالعه ای که دانشگاه ایالتی اوهایو بیش از یک دهه پیش انجام داد، شنیده اید که در آن متوجه شدند 60 درصد از کل رستوران ها در 3 تا 5 سال اول کسب و کار خود شکست بخورند. شرط می بندم شنیده اید که یک رستوران معمولی با خدمات کامل قرار است 65 درصد هزینه اصلی داشته باشد. شرط میبندم سالها پیش از انجمن رستورانهای ملی شنیدهاید که میگوید یک رستوران با خدمات کامل به طور متوسط 34 درصد هزینه غذا و 32 درصد هزینه کار دارد. خدای من! این تعداد زیادی است! و چگونه آنها برای رستوران شما اعمال می شوند؟
حقیقت این است … آنها نمی کنند!
اشتباه نکنید برای رستوران خود به اعداد نیاز دارید. چالشی که من با داده های محک دارم این است که همه چیز در مورد میانگین است. رستوران متوسط تولید می کند؛ رستوران متوسط کار می کند، میانگین و غیره. آیا رستوران شما متوسط است؟ چند رستوران مستقل با مالکان مختلف می شناسید که در یک گوشه باشند، غذای مشابهی سرو کنند، سبک و سطح خدمات یکسانی را ارائه دهند، محصولات با کیفیت یکسانی سرو کنند و با قیمت یکسان سرو کنند؟ پاسخ هیچ است! اگر رستوران متوسطی نیستید، معیارها برای چه چیزی خوب هستند؟ مطلقا هیچ چیزی!
بیایید اعداد را تجزیه کنیم تا معیار شخصی شما را پیدا کنیم، که هزینه اولیه هدف شماست. وقتی در این کسب و کار بزرگ شدم، ما به هزینه اصلی به عنوان هزینه های قابل کنترل اشاره کردیم. هزینه هایی وجود دارد که در کنترل مستقیم مدیریت است، مانند نحوه استخدام، آموزش، برنامه ریزی و اخراج کارکنان و نحوه خرید و استفاده از محصول. برای همه مقاصد، این هزینه های قابل کنترل گزارش کار تیم مدیریت شما هستند. این اندازه گیری می کند که آنها چقدر کسب و کار را خوب اداره می کنند و اعدادی را که کنترل می کنند. اعداد معمولاً ربطی به مبلغی که برای اجاره پرداخت میکنید، چقدر برای بازاریابی هزینه میکنید، صورت حساب مالیاتی شما چقدر است و غیره ندارند. اما میتوان از اعداد برای کنترل محصول و افراد استفاده کرد.
فرمول هزینه اصلی رستوران چیست؟ پاسخ کوتاه: این هزینه کل کالاهای فروخته شده شماست (برای محاسبه صحیح به موجودی هفتگی یا ماهانه برای محاسبه استفاده نیاز دارد، زیرا خریدها تقسیم بر فروش دقیق نیستند)، به اضافه هزینه کل نیروی کار شما، از جمله مالیات، مزایا و بیمه، سپس تقسیم بر فروش ناخالص شما (فروش قبل از تخفیف، بدون احتساب مالیات بر فروش).
زمانی که من برای اولین بار در سال 2003 مربیگری رستوران های مستقل را شروع کردم، هزینه اصلی هدف 65 درصد برای یک رستوران با خدمات کامل و 60 درصد برای یک رستوران با خدمات سریع بود. اما پس از آن در سال 2007 اقتصاد ضربه بزرگی خورد. یادت هست قبل از آن، پس از بدترین روز در تاریخ مدرن آمریکا، 11 سپتامبر، هزینه های مواد غذایی از طریق تعدیل عمده ای انجام شد و قیمت ها همچنان در حال افزایش بودند. امروزه هزینههای اضافی و هزینههای اضافی در عملیات ما وجود دارد که پتانسیل سود را کاهش میدهد، مانند افزایش حداقل دستمزدها، و به سرعت میتوانید ببینید که آن اهداف دیگر کارساز نیستند.
اگر رستورانی دارید که فروش ناخالص آن 850000 دلار در سال یا بیشتر است، هدف هزینه اصلی شما 55 درصد یا کمتر است! این بدان معناست که برای رستورانی که سالانه 1 میلیون دلار فروش دارد و با 65 درصد هزینه اولیه کار میکند و فکر میکند که خوب کار میکند، 10 امتیاز روی میز یا 100000 دلار در سودآوری نهایی وجود دارد. اگر مایل به انجام کار برای به دست آوردن آن هستید، این پول در دسترس است. و بخش دیوانه کننده این است که هر چه فروش شما بیشتر باشد، این تعداد می تواند کمتر شود. بسیاری از رستوران های عضو ما با 50 درصد، 42 درصد و حتی به 34 درصد کار می کنند! آنها بدون تغییر کیفیت محصول یا سطح خدمات، به این هزینه های اولیه پایین دست می یابند.
اینکه چگونه به هدف هزینه اصلی خود برسید به وضعیت مالی، ارزش های اصلی، آنچه که مایل به تغییر آن هستید و در نهایت به بودجه شما بستگی دارد. همه چیز با یک بودجه سالانه شروع می شود که به شما امکان می دهد به راحتی ببینید برای دستیابی به این نوع اعداد چه کاری باید انجام شود و سپس به طور فعال سیستم هایی را اعمال کنید که عملکرد شما را برای دستیابی به آن اعداد تغییر می دهند. بودجه شما در نهایت تعیین می کند که هزینه های شما باید کجا باشد.
برای مثال، یک رستوران خانوادگی با خدمات کامل ممکن است 35 درصد هزینه کالاهای فروخته شده و 20 درصد هزینه کار داشته باشد. یک رستوران همبرگر سریع ممکن است 25 درصد هزینه کالاهای فروخته شده و 30 درصد هزینه کار داشته باشد. یک استیکخانه گرانقیمت ممکن است تا 40 درصد بهای تمام شده کالای فروخته شده و 15 درصد هزینه نیروی کار (مفهومی به نام «سهم نقدی») بالا باشد، و همه این سناریوها برابر با 55 درصد است. می بینی؟ اهداف شما هیچ ارتباطی با میانگین صنعت ندارند.
آخرین اما نه کم اهمیت ترین، با بودجه بندی مناسب و سیستم های پیاده سازی شده در کسب و کار شما که هزینه های شما را کنترل می کند، هدف شما می تواند 15-20 درصد حاشیه سود باشد!
در حالی که اداره یک رستوران می تواند یک بازی اعداد باشد، شما نمی خواهید این بازی را با اعداد اشتباه انجام دهید. برای درک اینکه اعداد شما باید کجا باشند نیاز به بودجه دارد. دستیابی به آن اعداد مستلزم پیاده سازی سیستم هایی برای دستیابی و کنترل آن اعداد است. زیرا معامله این است: شما باید تصمیم بگیرید که در کدام بازی بازی کنید و برنده شوید یا نبازید. اکنون زمان تصمیم گیری برای تغییر بازی و برنده شدن است!

