کارآفرین بودن به چه معناست و آیا این برای شماست؟

پرش به بخش
در «Tank کوسه»، یک برنامه تلویزیونی تلویزیونی محبوب آمریکایی، کارآفرینان مشتاق ایدههایی را برای گروهی از غولهای تثبیت شده مطرح میکنند.
درام واقعی از مدیران کسب و کار ثروتمند وجود دارد که چیزهای ظالمانه – و معمولاً بدی – می گویند. همراه با زینگرها، صاحبان مشاغل کوچک بازخورد و انتقاد صادقانه را از اعضای با تجربه تر نمایش دریافت می کنند.
اصطلاح «کارآفرین» به کسی اطلاق میشود که کسبوکاری را راهاندازی میکند و ریشه در کلمه فرانسوی entreprendre، فعل «تعهد کردن» دارد.
کارآفرینی چیزی فراتر از داشتن یک رویا و به دست آوردن انبوهی از پول است. یک تعهد است. بسیاری از کارآفرینان موفق سال ها – و هر روز ساعت ها کار سخت – را صرف اجرای ایده های خود می کنند. (بسیاری از افراد ناموفق هم همین کار را می کنند.)
صاحبان مشاغل نقش مهمی در جامعه و اقتصاد ما دارند. آنها به ثبات بازار و ایجاد شغل کمک می کنند.
در حالی که همه نمی توانند در مقابل هیئتی از غول های کسب و کار بایستند تا نظرات آنها را در مورد ایده شما بشنوند، درک اینکه کارآفرینان چیست و چه می کنند به سفر شما برای تبدیل شدن به یک کمک می کند.
کارآفرین چیست؟
کارآفرینی فرآیند ایجاد یک کسب و کار است. این شامل تمام جزئیات راه اندازی یک تجارت، مانند استخدام کارمندان و ایجاد یک فضای کاری است. همچنین به معنای توسعه یک پیشنهاد نوآورانه، پرورش مشتریان، و جستجوی منابع مالی برای تأمین مالی نوآوری بیشتر، استخدام یا به دست آوردن موجودی است.
تا قرن بیستم، بسیاری کارآفرینی را به عنوان یک جنبه اساسی اقتصاد نمی شناختند. جوزف شومپیتر، فرانک نایت، و اسرائیل کرزنر اقتصاددانانی هستند که مسئول وارد کردن فعالانه این ایده در اقتصاد هستند.
این سه مرد معتقد بودند که افراد، نه فقط سازمانها، نقش مهمی در کمک به پیشرفت بازار دارند. آنها این کار را با ریسک کردن، اکتشافات و کسب سود انجام دادند.
سرمایه گذاری زمان و تلاش خود در یک استارتاپ یک کار بزرگ است. بخش بزرگی از روحیه کارآفرینی ، تمایل به ریسک است. این خطرات می تواند منجر به پاداش یا ضرر شود.
کارآفرینی چگونه کار می کند
فرآیند کارآفرینی را می توان به دو چیز اصلی خلاصه کرد: پول و کار سخت . پوله که دنیا رو میچرخونه. برای استخدام کارکنان و دسترسی به مهارت ها، خرید تجهیزات (یا دسترسی به آن) و سرمایه گذاری استفاده می شود. این در مورد هر کسب و کاری صادق است.
تداوم و خلاقیت در میان محدودیت ها چیزی است که کارآفرینی را منحصر به فرد می کند.
صاحبان مشاغل افراد قابل توجهی هستند. همه انواع مسئولیت ها بر دوش آنها می افتد، از جمله:
- تنظیم یک طرح کسب و کار
- تشریح اهداف آنها
- یافتن و استخدام کارمندان
- جستجوی سرمایه گذاران مالی
- ارائه آموزش و رهبری برای تیم خود
در کنار زمین و پول، کالاها، خدمات و سود حاصل از کارآفرینی تنها با نیروی کار این افراد ممکن می شود.
انواع کارآفرینان

در زیر انواع اصلی کارآفرینان شرح داده شده است:
کارآفرینی اجتماعی
کارآفرینان اجتماعی از فرصت های تجاری خود برای حل مسائل اجتماعی استفاده می کنند. یکی از راههای بهبود رفاه اجتماعی-اقتصادی یک جامعه، مشارکت با یک آژانس غیرانتفاعی است.
بیل کلینتون، فلورانس نایتینگل و ماریا مونته سوری سه نمونه قابل توجه هستند.
کارآفرین سریالی
کارآفرینان سریالی به طور مداوم سرمایه گذاری های تجاری جدید ایجاد می کنند و سرمایه گذاری های جدیدی را شروع می کنند. آنها ریسک پذیر هستند و کارهایی را که در کوتاه مدت بر اقتصاد تأثیر می گذارد اولویت می دهند.
مایکل روبین، سرمایهدار مخاطرهآمیز آمریکایی، و اندی بچتولشیم، مهندس و سرمایهگذار آلمانی، دو بازیکن مهم در این حوزه از کارآفرینی هستند.
کارآفرین سبک زندگی
کارآفرینان سبک زندگی از علایق خود درآمد کسب می کنند. آنها معمولاً خوداشتغال هستند. این آزادی به این معنی است که آنها به جای پایبندی به محدودیت ها و برنامه های یک شرکت بزرگتر، سرمایه گذاری های خود را دیکته می کنند.
پت فلین و کریس گیبو دو کارآفرین برجسته سبک زندگی هستند.
5 ویژگی که کارآفرینان دارند

اگرچه سفر هر کس متفاوت است، در اینجا برخی از مشترکات بین کارآفرینان موفق وجود دارد:
1. آنها ارتباطات مؤثری هستند
اگر نتوانید ارتباط برقرار کنید، انجام کاری غیرممکن خواهد بود . انتقال ایده ها و نظرات، معاملات مذاکره، نظم دادن به کارمند و ارائه سخنرانی در حوزه کسب و کار ضروری است.
در BetterUp ، ما معتقدیم که هرکسی میتواند به بهترین نسخه خود تبدیل شود. ما اینجا هستیم تا از افراد و شرکتها به طور یکسان در تلاش برای دستیابی به اهداف خود و تأثیر مثبت بر دیگران از طریق منابع مربیگری و رفتاری قابل تنظیم حمایت کنیم.
2. همه کاره هستند
پریدن به داخل و به عهده گرفتن برخی وظایف یا کار زمانی که کسب و کار شما جدید است به شما کمک می کند تا طناب ها را یاد بگیرید. این در مورد کارمندان شما نیز صدق می کند. هرچه کارکنان شما دانش بیشتری داشته باشند، مشکلات کمتری پیش خواهد آمد. آموزش متقابل مهارتهای مختلف، روند را روانتر میکند و مشتریان به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد.
3. آنها سازگار هستند
راه اندازی یک شرکت مستلزم آزمون و خطای زیادی است. شما باید از خطا عقب نشینی کنید و به طور همزمان خود را رها کنید تا با جریان حرکت کنید. شما باید خود را با شرایط جدید وفق دهید و به سختی ها سریع و موثر پاسخ دهید. باز بودن به این امر کمک می کند. گاهی اوقات بهترین ایده ها آنهایی هستند که در ابتدا ندیدیم.
4. آنها از نظر مالی آگاه هستند
جریان نقدینگی یکی از حیاتی ترین جنبه های هر کسب و کاری است. حسابداری ممکن است هیجان انگیز نباشد، اما مدیریت حساب های خود و ماندن در بودجه در حال حاضر و آینده به شما کمک می کند.
5. انعطاف پذیر هستند
شما تلاش خواهید کرد و شکست خواهید خورد ، اما اجازه ندهید که شما را متوقف کند. دوباره بلند شوید و دوباره امتحان کنید. اشتباهات ما درس های ارزشمندی از زندگی به ما می دهند. اگر می خواهید موفق شوید، نمی توانید تسلیم شوید.
چرا کارآفرینی مهم است؟

کارآفرینان شعله پیشرفت، اکتشاف و فرصت را شعله ور می کنند که منجر به رشد اقتصادی می شود. آنها رقابتی را ایجاد می کنند که بازار را به حرکت در می آورد و ثبات و شغل ایجاد می کند و استاندارد زندگی یک جامعه را بالا می برد.
اختراعات و فناوری های جدید نیز به تغییرات اجتماعی کمک می کند. یک مثال شناخته شده در این مورد، تغییر دستگاه های یکبار مصرف (فکر کنید: پخش کننده های MP3) به گوشی های هوشمند شیک است که موسیقی پخش می کنند، دوربین دارند و به شما امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را می دهند.
کارآفرینی یک نیروی مثبت در هر اقتصادی است و هر کسی میتواند در چنین حرکتی شرکت کند.
چگونه یک کارآفرین باشیم
همه کسب و کارها شروعی ساده دارند. پتانسیل موفقیت همیشه وجود دارد – فقط باید شروع کنید.
بسیاری از مردم به دلیل دستاوردهای انفجاری شرکت هایی مانند گوگل، آمازون و فیس بوک شیفته ایده راه اندازی کسب و کار خود شده اند.
به یاد داشته باشید، هیچ مسیر مشخصی برای کارآفرینان وجود ندارد. جاده دائماً می پیچد و می پیچد و مسیری که در آن حرکت می کنید با مسیر دیگری یکسان نخواهد بود. در اینجا چند قدم وجود دارد که ممکن است لازم باشد در سفر خود برای تبدیل شدن به یک کارآفرین انجام دهید:
1. حمایت مالی پیدا کنید
ثبات مالی مطمئناً روند شروع یک تجارت را بسیار روان تر می کند. پول برای شما زمان برای کار کردن، شکست خوردن، ریسک کردن و رشد میخرد.
2. یک مجموعه مهارتی متنوع بسازید
صاحب کسب و کار بودن به این معنی است که با پول، مردم و کار فیزیکی سر و کار دارید. موانعی به وجود خواهند آمد، بنابراین شما باید توانایی رسیدگی به این مسائل را داشته باشید. این روزها، مدرک بازرگانی به نوعی بسیار مورد علاقه است، اگرچه تحصیلات پس از متوسطه الزامی نیست.
3. مجموعه ای از محتوا را مصرف کنید
در مورد آخرین روندها به روز باشید و در مورد رقابت خود تحقیق کنید. همچنین می توانید دانش خود را با شرکت در کلاس ها یا شرکت در سمینارها گسترش دهید.
4. شناسایی یک مشکل برای حل
سرمایه گذاری های تجاری جدید قصد دارند شکاف موجود در بازار را پر کنند. کارآفرینان می توانند مشکل یا محصولی را که مصرف کنندگان فاقد آن هستند شناسایی کنند و از آن به عنوان ستونی برای ایجاد کسب و کار خود استفاده کنند.
5. آن مشکل را حل کنید
هنگامی که کارآفرینان مشکلی را که شناسایی کردهاند، که به عنوان «ارزش افزودن» شناخته میشود، حل کنند، موفق شدهاند. نوع. در واقع، به ندرت یکباره انجام می شود. باید آن مشکل را بهتر و بهتر حل کنید. غالباً مشکلی که ابتدا شناسایی کردید مشکل درستی نبود یا کاملاً آن را درک نکردید. و مشکلات تغییر می کنند، بنابراین راه حل ها نیز نیاز دارند.
6. شبکه

دلیلی وجود دارد که آنها می گویند، “این چیزی نیست که شما می دانید، مهم این است که شما چه کسی را می شناسید.” فرد مناسب می تواند فرصت ها، تامین کنندگان، کارگران و شراکت های جدید را به شما معرفی کند. آنها همچنین می توانند با مربیان ارتباط برقرار کنند .
انتشار اخبار در مورد کسب و کار شما باعث افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر می شود.
یکی دیگر از دلایل مهم بودن شبکه این است که در صورت نیاز به شما پشتیبانی می کند. حتی مارک زاکربرگ هم نیاز به مشاوره دارد.
افکار نهایی
BetterUp اینجاست تا به شما کمک کند. بهعنوان یک شرکت تحول انسانی، ما از رشد شخصی، ارتباطات اجتماعی و تناسب ذهنی حمایت میکنیم، همه اینها به نام زندگی پرنشاطتر و کاملتر.
اگر مایلید سخت کار کنید، ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم تا در این سفر به نام زندگی حرکت کنید و به بهترین فردی تبدیل شوید. فراموش نکنید که روحیه کارآفرینی در شما زندگی می کند.


