• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

کسب و کار

  • خانه
  • بلاگ
  • کسب و کار
  • کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی چیست؟

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی کسب و کار
  • تاریخ فروردین 5, 1401
  • نظرات 0 نظر

تعریف کارآفرینی توسط محققان مختلف
  • کارآفرینی به عنوان ظرفیت ریسک پذیری
  • کارآفرینی به عنوان یک توانایی سازمانی
  • کارآفرینی به عنوان واکنش پذیری در سطح گروه
  • کارآفرینی به عنوان وظایف سازمان ها و هماهنگی.
  • کارآفرینی به عنوان مهارت های مدیریتی
“کارآفرینی چیست؟” تلاش برای ساختن صفات و
ویژگی های فردی «کارآفرین» منجر به نتایج نامطلوب و آن شده است
به نظر می رسد که رویکرد قابل دوام تر و مفیدتر این است که به کارآفرینی به عنوان یک رویکرد نگاه کنیم
فرآیندی که شامل کشف، تصویب، ارزیابی و بهره برداری است
فرصت هایی برای ایجاد کالاها و خدمات آینده
موضوعات کمی در حوزه کسب و کار توجه بیشتری را در بین دانشگاهیان و دانشگاهیان به خود جلب کرده است
روزنامه نگاران از «کارآفرینی». تحقیقاتی در مورد «کارآفرینی» انجام شده است
به دلیل عدم وجود یک تعریف ثابت از این اصطلاح در سراسر جهان چالش برانگیز است

بسیاری از محققان بر عملکرد اقتصادی متمرکز شده اند
توسط کارآفرین به عنوان مثال، یکی از اولین تعاریف کارآفرینی
تمرکز بر بازرگانانی که مایل بودند خطرات خرید اقلام خاص را بپذیرند
قیمت ها در حالی که عدم اطمینان در مورد قیمت هایی که آن اقلام در نهایت می توانند در آن ها قرار گیرند وجود داشت
دوباره فروخته شود تعاریف بعدی شروع به تمرکز بر خطرات و چالش های مرتبط با آن کردند
ترکیب عوامل مختلف تولید برای تولید خروجی هایی که در دسترس خواهند بود
برای فروش در بازارهای دائما در حال تغییر. شومپیتر یکی از اولین کسانی بود که به آن اشاره کرد
نوآوری در تعریف کارآفرینی و اعتقاد قوی بر این بود که نقش مناسبی دارد
کارآفرین به ایجاد و پاسخگویی به ناپیوستگی های اقتصادی می پرداخت. دیگران
درگیر در مطالعه کارآفرینی بر ویژگی های شخصیتی و زندگی تمرکز دارد
تجارب کارآفرین در تلاش برای تولید لیستی از کارآفرینان رایج
ویژگی ها – تمایل به “ریسک پذیری”، نیاز به موفقیت و دوران کودکی
محرومیت در حالی که این مطالعات جالب هستند، اما به طور کلی از آن دور بوده اند
قطعی است و اغلب نتایج متناقضی ایجاد کرده است.

ناظر جهانی کارآفرینی (“GEM”)، مشارکتی بین تجارت لندن
مدرسه و کالج بابسون که یک تحقیق جامع را انجام داده است
برنامه از سال 2001 برای تولید ارزیابی سالانه سطوح ملی کارآفرینی
فعالیت، کارآفرینی را به طور کلی تعریف می کند که شامل «… هر گونه تلاش برای کسب و کار جدید یا
ایجاد سرمایه گذاری جدید، مانند خوداشتغالی، یک سازمان تجاری جدید، یا
گسترش یک کسب و کار موجود، توسط یک فرد، تیم هایی از افراد، یا تاسیس
کسب و کار”. جی.جی. برچ که مطالب زیادی در این زمینه نوشته است به آن اشاره کرده است
کارآفرینی به عنوان «آغاز تغییر» و «فرایند تولد یک چیز جدید».
تجارت.”16
Burch همچنین فهرستی از دسته بندی های زیر را تهیه کرده است
که معمولاً محصولات جانبی خاص فعالیت های کارآفرینی هستند:
 معرفی یک محصول یا خدمات جدید که باعث بهبود کیفیت آن می شود
محصول یا خدمات موجود
 معرفی فرآیند یا روش جدیدی که بهره وری را افزایش می دهد.
 گشایش یک بازار جدید، به ویژه یک بازار صادراتی در یک قلمرو جدید.
 تسخیر منبع جدید تامین مواد اولیه، محصولات نیمه ساخته
یا مواد جایگزین
 ایجاد یک سازمان جدید.

کارآفرینان و اقتصاد

در زبان اقتصاددانان، یک کارآفرین به عنوان عامل هماهنگ کننده در اقتصاد سرمایه داری عمل می کند . این هماهنگی به شکل منابعی است که به سمت فرصت‌های سود بالقوه جدید هدایت می‌شوند. کارآفرین منابع مختلف، اعم از محسوس و نامشهود را به حرکت در می آورد و تشکیل سرمایه را ارتقا می دهد.

تا سال 2021، 32.5 میلیون کسب و کار کوچک در ایالات متحده وجود دارد. 8

در بازاری پر از عدم قطعیت، این کارآفرین است که در واقع می تواند به رفع عدم قطعیت کمک کند، زیرا آنها قضاوت می کنند یا ریسک را به عهده می گیرند. تا جایی که سرمایه داری یک سیستم سود و زیان پویا است، کارآفرینان به کشف کارآمد می پردازند و دانش را به طور مداوم آشکار می کنند.

شرکت های تاسیس شده با افزایش رقابت و چالش های کارآفرینان روبرو هستند که اغلب آنها را به سمت تلاش های تحقیق و توسعه نیز سوق می دهد. در شرایط فنی اقتصادی، کارآفرین مسیر تعادل در حالت پایدار را مختل می کند .

چگونه کارآفرینی به اقتصاد کمک می کند

پرورش کارآفرینی می تواند از چندین جهت بر اقتصاد و جامعه تأثیر مثبت بگذارد. برای شروع، کارآفرینان کسب و کارهای جدیدی ایجاد می کنند. آنها کالاها و خدمات را اختراع می کنند و در نتیجه اشتغال ایجاد می کنند و اغلب یک اثر موج دار ایجاد می کنند و در نتیجه توسعه هر چه بیشتر می شود. به عنوان مثال، پس از شروع چند شرکت فناوری اطلاعات در هند در دهه 1990، مشاغل در صنایع مرتبط مانند عملیات مرکز تماس و ارائه دهندگان سخت افزار نیز شروع به توسعه کردند و خدمات و محصولات پشتیبانی را ارائه کردند.

کارآفرینان به درآمد ناخالص ملی اضافه می کنند . کسب و کارهای موجود ممکن است محدود به بازارهای خود باقی بمانند و در نهایت به سقف درآمدی خود برسند. اما محصولات یا فناوری های جدید بازارهای جدید و ثروت جدیدی ایجاد می کنند. و افزایش اشتغال و درآمد بیشتر به پایه مالیاتی یک کشور کمک می کند و امکان هزینه های بیشتر دولت را برای پروژه های عمومی فراهم می کند.

کارآفرینان تغییرات اجتماعی را ایجاد می کنند. آنها با اختراعات منحصر به فردی که وابستگی به روش ها و سیستم های موجود را کاهش می دهد، سنت شکنی می کنند و گاهی اوقات آنها را منسوخ می کند. برای مثال، گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های آن‌ها، کار و بازی را در سراسر جهان متحول کرده‌اند.

کارآفرینان در پروژه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند و به موسسات خیریه و سایر سازمان های غیر انتفاعی کمک می کنند و از اهدافی فراتر از خودشان حمایت می کنند. به عنوان مثال، بیل گیتس از ثروت قابل توجه خود برای آموزش و ابتکارات بهداشت عمومی استفاده کرده است.

اکوسیستم های کارآفرینی

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح بالای خوداشتغالی می‌تواند توسعه اقتصادی را متوقف کند: اگر کارآفرینی به درستی تنظیم نشود، می‌تواند منجر به اعمال ناعادلانه بازار و فساد شود و تعداد زیاد کارآفرینان می‌توانند نابرابری درآمدی را در جامعه ایجاد کنند. با این حال، به طور کلی، کارآفرینی یک محرک حیاتی برای نوآوری و رشد اقتصادی است. بنابراین، تقویت کارآفرینی بخش مهمی از استراتژی‌های رشد اقتصادی بسیاری از دولت‌های محلی و ملی در سراسر جهان است.

برای این منظور، دولت‌ها معمولاً به توسعه اکوسیستم‌های کارآفرینی کمک می‌کنند، که ممکن است شامل خود کارآفرینان، برنامه‌های کمکی تحت حمایت دولت و سرمایه‌گذاران خطرپذیر باشد. آنها همچنین ممکن است شامل سازمان های غیر دولتی مانند انجمن های کارآفرینان، مراکز رشد کسب و کار و برنامه های آموزشی باشند.

به عنوان مثال، دره سیلیکون کالیفرنیا اغلب به عنوان نمونه ای از یک اکوسیستم کارآفرینی با عملکرد خوب ذکر می شود. این منطقه دارای یک پایگاه سرمایه گذاری خطرپذیر به خوبی توسعه یافته، یک مجموعه بزرگ از استعدادهای تحصیلکرده، به ویژه در زمینه های فنی، و طیف گسترده ای از برنامه های دولتی و غیردولتی است که سرمایه گذاری های جدید را تقویت می کند و اطلاعات و حمایت از کارآفرینان را فراهم می کند.

سوالاتی برای کارآفرینان

شروع در مسیر شغلی کارآفرینی برای “رئیس خود بودن” هیجان انگیز است. اما در کنار تمام تحقیقات خود، مطمئن شوید که تکالیف خود را در مورد خود و وضعیت خود انجام دهید.

چند سوال که باید از خود بپرسید:

  • آیا من شخصیت، خلق و خوی و طرز فکری دارم که دنیا را بر اساس شرایط خودم بپذیرم؟
  • آیا محیط و منابع لازم را دارم تا تمام وقت خود را به سرمایه گذاری خود اختصاص دهم؟
  • آیا من یک برنامه خروج آماده با یک جدول زمانی کاملاً مشخص در صورت عدم موفقیت سرمایه گذاری من دارم؟
  • آیا برنامه مشخصی برای تعداد ماه های “x” بعدی دارم یا در میانه راه به دلیل تعهدات خانوادگی، مالی یا دیگر با چالش هایی مواجه خواهم شد؟ آیا من برای آن چالش ها برنامه کاهشی دارم؟
  • آیا شبکه مورد نیاز برای کمک و مشاوره در صورت نیاز را دارم؟
  • آیا پل هایی را با مربیان مجرب برای یادگیری از تخصص آنها شناسایی کرده و ساخته ام؟
  • آیا من پیش نویس کلی یک ارزیابی ریسک کامل، از جمله وابستگی به عوامل خارجی را آماده کرده ام؟
  • آیا به طور واقع بینانه پتانسیل پیشنهادم را ارزیابی کرده ام و اینکه چگونه در بازار موجود شکل خواهد گرفت؟
  • اگر قرار است پیشنهاد من جایگزین یک محصول موجود در بازار شود، رقبای من چه واکنشی نشان خواهند داد؟
  • برای ایمن نگه داشتن پیشنهادم، آیا گرفتن حق ثبت اختراع منطقی است؟ آیا ظرفیت این را دارم که این مدت صبر کنم؟
  • آیا پایگاه مشتری هدف خود را برای فاز اولیه شناسایی کرده ام؟ آیا من برنامه های مقیاس پذیری را برای بازارهای بزرگتر آماده کرده ام؟
  • آیا کانال های فروش و توزیع را شناسایی کرده ام؟

سوالاتی که به عوامل خارجی می پردازد:

  • آیا سرمایه گذاری کارآفرینی من با مقررات و قوانین محلی مطابقت دارد؟ اگر به صورت محلی امکان پذیر نیست، آیا می توانم و آیا باید به منطقه دیگری نقل مکان کنم؟
  • چه مدت طول می کشد تا مجوز یا مجوزهای لازم از مراجع مربوطه دریافت شود؟ آیا می توانم آنقدر زنده بمانم؟
  • آیا من برنامه ای برای به دست آوردن منابع لازم و کارمندان ماهر دارم و آیا برای آن هزینه ها را در نظر گرفته ام؟
  • زمان بندی آزمایشی برای ارائه اولین نمونه اولیه به بازار یا عملیاتی شدن خدمات چیست؟
  • مشتریان اصلی من چه کسانی هستند؟
  • منابع مالی که ممکن است نیاز داشته باشم برای این بزرگ کردن چه کسانی هستند؟ آیا سرمایه گذاری من به اندازه کافی خوب است که ذینفعان بالقوه را متقاعد کند؟
  • به چه زیرساخت های فنی نیاز دارم؟
  • آیا پس از تأسیس کسب‌وکار، بودجه کافی برای دریافت منابع و ارتقاء آن به سطح بعدی خواهم داشت؟ آیا شرکت های بزرگ دیگر مدل من را کپی می کنند و عملیات من را از بین می برند؟

سوالات متداول در مورد کارآفرینی

کارآفرین بودن به چه معناست؟

کارآفرین فردی است که ریسک راه اندازی کسب و کار خود را بر اساس ایده ای که دارد یا محصولی که ایجاد کرده است، می پذیرد، در حالی که بیشتر ریسک ها را به عهده می گیرد و بیشتر پاداش های کسب و کار را به دست می آورد.

بهترین تعریف از کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی فرآیند راه اندازی یک کسب و کار است که آن را از یک ایده به تحقق می رساند.

4 نوع کارآفرین چیست؟

کسب و کار کوچک، استارتاپ مقیاس پذیر، شرکت بزرگ و اجتماعی.

7 ویژگی کارآفرینان چیست؟

همه کاره، انعطاف پذیر، انعطاف پذیر، باهوش پول، کسب و کار هوشمند، متمرکز، و ارتباط برقرار می کند.

خط پایین

کارآفرین فردی است که ایده یا محصولی را انتخاب می کند و یک کسب و کار ایجاد می کند، فرآیندی که به عنوان کارآفرینی شناخته می شود. ایجاد یک کسب و کار مستلزم کار و فداکاری زیادی است که همه برای آن کوتاهی نمی کنند. کارآفرینان ریسک پذیرانی با انگیزه بالا هستند که چشم انداز دارند و برای رسیدن به آن چشم انداز زیادی فداکاری می کنند.

کارآفرینان وارد بازار می‌شوند زیرا عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند، معتقدند محصولشان تاثیر مثبتی خواهد داشت و امیدوارند از تلاش‌هایشان سود ببرند. اقداماتی که کارآفرینان برمی دارند به اقتصاد دامن می زند. آنها مشاغلی ایجاد می کنند که افراد را استخدام می کنند و محصولات و خدماتی را ایجاد می کنند که مصرف کنندگان می خرند.

بعد

تفاوت بین کسب و کار و کارآفرینی

توضیح واضح تفاوت بین یک کسب و کار و یک نگرش کارآفرینی می تواند بسیار دشوار باشد، اما، از آنجایی که این چیزی است که اخیراً در مورد آن بسیار فکر کرده ام، می خواهم پیش نویس نتیجه خود را با شما به اشتراک بگذارم.

به نظر من چیزی که یک تاجر را از یک کارآفرین متمایز می کند، مدل ذهنی (شیوه تفکر) است: یک تاجر بیشتر یک “متفکر تحلیلی” است در حالی که یک کارآفرین بیشتر یک “متفکر احتمالی” است.

این بدان معناست که، برای مثال، تمرکز اصلی یک مرد تجاری بر نوآوری نیست، بلکه بیشتر روی اطمینان از کسب سود یک شرکت است. برعکس، کارآفرینی بر تولید ارزش جدید تمرکز دارد و این ارزش می تواند اجتماعی، عاطفی، زیبایی شناختی و/یا مالی باشد.

من یک پست دیگر در مورد مفهوم ارزش خواهم نوشت زیرا این یک موضوع کاملاً پیچیده است. آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که ارزش برای یک کارآفرین لزوماً سود نیست، بلکه می تواند چیزی کمتر ملموس باشد اما برای فردی که یک تجارت را اداره می کند، پاداش بیشتری در نظر گرفته شود.

همچنین، در حالی که یک تاجر بیشتر بر روی بهبودهای کوچک یک موقعیت موجود تمرکز می کند، یک کارآفرین سعی می کند تصور کند که اوضاع در آینده چگونه ممکن است باشد و برای تحقق بخشیدن به آن ایده تلاش کند (این نگرش، با فشار دادن مرزهای آنچه می دانیم، مستلزم بالاتری است. خطرات و همچنین پاداش های بالاتر در صورت موفقیت).

برای ساده تر، تمرکز اصلی برای یک تاجر این است:

  • اداره بازرگانی
  • جستجوی حقیقت، کوتاه مدت
  • منطقی، خطی، سودمند، افزایشی
  • امکانات
  • حقایق، شفاهی، اندازه گیری
  • حداقل خطرات، قابل پیش بینی
  • پاداش های کوچکتر
  • سود

در حالی که، برعکس، تمرکز اصلی برای یک کارآفرین این است:

  • اختراع تجارت
  • جستجو برای آنچه جالب، شهودی، بلند مدت است
  • کل نگر، اهمیت، معنا، جهش به جلو
  • فواید
  • عاطفه، تفکر بصری
  • ریسک، عدم اطمینان،
  • جوایز بالقوه بالا
  • مقدار

 

تفاوت بین کسب و کار و کارآفرینی

اگر چه تفاوت بین یک تاجر و کارآفرین تمایل دارد
بسیار باریک، جنبه هایی وجود دارد که این دو با هم تفاوت دارند. اگر هنوز در آن زندگی می کردیم
در قرون وسطی، تاجر تاجر بود و کارآفرین
مخترع. بازرگانان کالاها، غذاها، قلعه ها و غیره را می فروختند. مخترعان جدید خلق کردند
اختراعاتی مانند سیستم کشاورزی برای بهبود برداشت و البته به دست آمده است
پول حاصل از اختراعات آنها
در اینجا چند زمینه وجود دارد که در آنها تفاوت رویکرد بین بازرگانان وجود دارد
و کارآفرینی:
1. هدف
تاجران کسب و کار خود را با هدف اصلی کسب سود اداره می کنند.
کارآفرینان قصد دارند سود به دست آورند اما با هدف ایجاد تفاوت.
آنها می خواهند با پرداختن به یک مشکل دنیا را تغییر دهند. آنها پرشور هستند
در مورد ارائه راه حل های منحصر به فرد برای مشکلات موجود در جامعه.
2. منحصر به فرد بودن که خودنمایی می کند
یک تاجر ممکن است کسب و کاری را اداره کند که ممکن است مبتنی بر مفهومی باشد که اینطور نیست
اصلی یا منحصر به فرد او می تواند کسی باشد که حق رای دادن، اجاره آپارتمان،
و از اجرای اینها سود می برد. تجار سرمایه گذاری انرژی، منابع و
زمان برای اجرای کسب و کار بر اساس یک مدل از قبل موجود است.
از سوی دیگر، کارآفرین کسی است که انرژی، منابع و
زمان ساخت مدلی است که اصلی است و از ابتدا تکامل یافته است. حتی اگر
این یک محصول موجود است، او چرخشی منحصربه‌فرد به آن می‌دهد و در نتیجه یک فضای طاقچه ایجاد می‌کند
برای این.

3. خطرات
پیچیدگی و شدت ریسک هایی که کسب و کارها متحمل می شوند بر اساس آن است
محاسبات این بدان معنی است که مشاغل بر اساس ریاضیات ریسک می کنند. آنها ریسک می کنند
پس از سنجش نتایج چندین آزمایش آنالیز. آنها قبل از خطر برای ملاقات عمل می کنند
این خطرات
از سوی دیگر، کارآفرینان در معرض خطرات هستند. آنها ریسک پذیری دیوانه هستند
که ترجیح می دهند برای غلبه بر خطرات بر آنها عمل کنند.
4. زمان سرمایه گذاری شده برای دستیابی به اهداف
بازرگانان سریع عمل می کنند. آرزوهای صاحبان مشاغل بر اساس چه چیزی استوار است
بلافاصله جلوتر از آنها قرار می گیرد. آنها برای زمان حال عمل می کنند و بنابراین برای تقویت عمل می کنند
آنچه در دسترس است از آنجایی که آنها بیشتر به مسائل روزمره اهمیت می دهند
آنها همیشه روی پای خود هستند. کارآفرینان چشم اندازی دارند که گسترش می یابد
فراتر از حال و به آینده آنها برای رسیدن به اهدافی کار می کنند که فقط نیستند
برای آن سال اما برای بلندمدت. بنابراین آنها آن را مانند یک هنر کار می کنند و ممکن است
کندتر از تاجران
5. ویژگی های رهبری
یک کارآفرین الهام بخش، نوآور، هنرمند، پشتکار و تاثیرگذار است.
او عموماً با افرادی کار می کند یا آنها را استخدام می کند که استعداد یا پتانسیل را دارند
مهارت یک تاجر یک برنامه ریز ماهر، یک مدیر آگاه، یک نتیجه است
تحلیلگری که همه چیز را تحت کنترل خود نگه می دارد و حس جهت گیری واضحی دارد. او کار می کند
با / استخدام افراد بر اساس ویژگی ها و دانش.
تجار و کارآفرینان هر دو برای اقتصاد ضروری هستند. مشتاق
به سرمایه گذاری خود را؟ چه تاجر باشید و چه کارآفرین،

    • شتر این کتاب را بخرید:

کارآفرینی چیست؟


کارآفرینی فرآیند راه اندازی، راه اندازی، توسعه و طراحی یک کسب و کار جدید است. اغلب در شروع یک تجارت کوچک است. به زبان ساده، کارآفرینی تمایل به راه اندازی یک کسب و کار جدید است. افرادی که چنین مشاغلی را انجام می دهند، کارآفرین نامیده می شوند.

این کار آسانی نیست زیرا 90 درصد استارت آپ ها هر سال شکست می خورند. با این وجود، افراد بیشتر و بیشتری در مشاغل حرفه ای خود مستقل هستند. طبق گفته Deal Sunny ، از هر 3 نفر 2 نفر فکر می کنند که این انتخاب مناسبی است.

انواع کارآفرینی:


اکثر مردم فکر می کنند که کارآفرینی فقط یک معنی دارد. اما کارآفرینی انواع مختلفی دارد. استیو بلنک توسعه مشتری و تاریخچه مخفی را آموزش می دهد. در استنفورد، برکلی و کلمبیا در ایالات متحده آمریکا. او مقاله ای به نام Startup America – Dead on Arrival نوشت . وی در این مقاله به تشریح چهار نوع کارآفرینی پرداخت. مانند:-

  1. کارآفرینی کسب و کارهای کوچک
  2. کارآفرینی استارت آپی مقیاس پذیر
  3. کارآفرینی شرکت های بزرگ
  4. کارآفرینی اجتماعی

الف. کارآفرینی مشاغل کوچک:


در حال حاضر، تعداد کارآفرینان و استارت آپ ها ایالات متحده را با انواع مختلف کارآفرینی غرق کرده است. از این تعداد، 5.7 میلیون کسب و کار کوچک هستند. آنها 99.7٪ از کل شرکت ها را تولید می کنند و 50٪ از همه کارمندان غیر دولتی را درگیر می کنند.

آنها به سختی سود می کنند. آنها با این سودها زندگی می کنند و از خانواده خود حمایت می کنند. چنین مشاغلی قادر به جذب سرمایه خطرپذیر نیستند. بودجه آنها از خانواده ها، دوستان یا وام های کسب و کار کوچک تامین می شود.

نمونه‌هایی از کسب‌وکارهای کوچک شامل فروشگاه‌های مواد غذایی، مشاغل کلبه‌های صنعتی کوچک، مشاوران، آرایشگاه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، برق‌کارها، نجاران و غیره است.

ب. کارآفرینی استارتاپی مقیاس پذیر:


تحت رویاهای این کارآفرینان برای تغییر جهان. سرمایه گذاران خطرپذیر از نظر مالی در این تجارت کمک می کنند. آنها فرد متخصص و ماهر را به عنوان یک کارمند می یابند. هر مرحله آنها یک مدل تجاری قابل تکرار و مقیاس پذیر است. استارت آپ های مقیاس پذیر درصد کمی از استارت آپ ها را تشکیل می دهند. به دلیل درآمدهای کلان، آنها تقریباً تمام سرمایه ریسک را جذب می کنند.

نمونه هایی از کارآفرینی استارتاپ مقیاس پذیر عبارتند از: اینستاگرام، فیس بوک، خرید آنلاین لوازم الکترونیکی و غیره.

ج. کارآفرینی شرکت های بزرگ:


از طریق ارائه محصولات جدید و حفظ نوآوری، این شرکت ها حول محصول اصلی خود تغییر می کنند. وقتی محصول جدیدی را در بازار عرضه می کنند، باید به نیازها و خواسته های مشتری و فناوری پیشرفته به آن اهمیت داده شود. اغلب، ما متوجه می شویم که این نوع شرکت ها این کار را با مشارکت یا خرید شرکت های نوآور انجام می دهند.

نمونه هایی از کارآفرینی شرکت های بزرگ عبارتند از: مایکروسافت، گوگل، سامسونگ، بی ام و و غیره.

د. کارآفرینی اجتماعی:


کارآفرینان اجتماعی نوآوران واقعی هستند. آنها محصولات و خدماتی را ایجاد می کنند که به وسیله آنها نیازها و مشکلات اجتماعی برطرف می شود. تمرکز اصلی آنها حفظ امنیت جهان است. حداکثر کردن سود موضوع آنها نیست. در این دسته از کارآفرینی ممکن است غیرانتفاعی، انتفاعی یا ترکیبی باشد.

کارآفرینی چیست؟  انواع کارآفرینی با مثال
انواع کارآفرینی

 دیدگاه فنی انواع کارآفرینی:


ما قبلاً اعلام کردیم که همه کارآفرینی یکسان نیست. بنابراین می توانیم دسته بندی کنیم. به طور متفاوت، ما در اینجا به 6 نوع کارآفرینی از منظر فنی خواهیم رسید. برای نمونه:-

1. کارآفرینی داخلی:


ابتدا، گیفورد پینچات برای اولین بار در سال 1973 ما را با کارآفرین درون شرکتی آشنا کرد. بعداً این کارآفرین داخلی تجدید نظر شد. در سال 1992، این اصطلاح به طور رسمی به رسمیت شناخته شد. علاوه بر این، فرهنگ لغت میراث آمریکایی نیز یک تعریف ارائه شد. بر این اساس، فردی که به یک شرکت بزرگ تعلق دارد و مسئولیت مستقیم حداکثرسازی سود از طریق ریسک پذیری قاطعانه و نوآوری را بر عهده می گیرد، کارآفرینی درونی نامیده می شود. چهار عنصر مستلزم ایجاد یک کارآفرینی موفق داخلی است. مانند:-

  • محیط استراتژیک و ساختاری مناسب در سازمان
  • نیروی کار با استعداد، ماهر، آموزش دیده و با انگیزه شناخته شد
  • تضمین همکاری و شبکه طبیعی در بین کارکنان
  • ابزارهای پاداش و جریمه موجود است

2. فناوری آفرینی:


ثانیاً اگر اصطلاح فن‌آفرینی را بشکنیم ، می‌توانیم دو کلمه مجزا پیدا کنیم، یکی فناوری و دیگری کارآفرینی . این یک فرآیند ترکیبی در مهندسی آینده یک فرد، یک گروه، یک سازمان، یک قوم، یک ملت و جهان است. ، یک کارآفرین همه اقدامات خود را مبتنی بر فناوری انجام می دهد. به آن فن آفرینی می گویند. برخی از ویژگی ها را دارد. مانند:-

  • اشتغال زایی
  • بهترین استفاده از منابع محلی
  • کسب و کار غیرمتمرکز و متنوع
  • ترویج فناوری
  • تشکیل سرمایه
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین رهبر و رئیس

3. کارآفرینی:


ثالثاً، وقتی تراجنسیتی‌ها و هجری‌ها با کسب‌وکارهای کوچکی به راه می‌افتند تا زندگی معیشتی خود را بدرخشند، به آن ترانس‌افرینی می‌گویند. این با جنسیت سوم عمل می کند که در آن فرد متکدیان یا کارهای جنسی را شامل نمی شود.

آنام پرم از بمبئی در هند یک نمونه شناخته شده از کارآفرینی است.

4-شبکه آفرینی:


چهارم، سایبرآفرینی و کارآفرینی الکترونیکی نام‌های جایگزین Netpreneurship هستند. بر اساس فرهنگ لغت معاصر انگلیسی Longman ، Netpreneur فردی است که محصولات و خدمات را پس از ایجاد از طریق حالت آنلاین ارائه می دهد.

5. کشاورزی:


پنجم، کشاورزی و کارآفرینی . این دو کلمه با هم کشاورزی را می سازند . این یک مفهوم مبتنی بر کشاورزی است که تغییر یک ایده یا چشم انداز به یک تجارت جدید را پوشش می دهد.

کلینیک های گیاهی، اسپین فارمینگ، واحدهای فرآوری گیاهی، رانتچوک نیز نمونه هایی از کشاورزی هستند.

6. اکوآفرینی:


ششم، کارآفرینی سبز و کارآفرینی محیطی از دیگر نام‌های بوم‌آفرینی هستند. این چنین کارآفرینی زیست محیطی است که از دیدگاه مسئولانه زیست محیطی به طور مثبت مورد توجه قرار می گیرد. دیوید کاینراث سه شکل از کارآفرینی را دسته بندی کرده است که عبارتند از:

  1. نوآوری در محیط زیست
  2. فرصت های زیست محیطی
  3. تعهد زیست محیطی

بخوانید: تجزیه و تحلیل PESTLE برای تجارت

مقوله های چشم انداز مکان کارآفرینی:


از منظر مکان، ما می توانیم انواع مختلفی از کارآفرینی را پیدا کنیم. در اینجا سه ​​نوع وجود دارد. مانند:-

1. کارآفرینی داخلی:


در شکل‌های کارآفرینی داخلی، کارآفرین در یک کشور یا کشور خاص کالا ایجاد می‌کند و خدمات ارائه می‌کند. آنها باید از تمام قوانین و مقررات موجود آن دولت پیروی کنند.

به عنوان مثال، سگ گردانی، فریلنسرینگ، نظافت خانه و غیره.

2. کارآفرینی دولتی:


در انواع کارآفرینی، کارآفرینی دولتی کل دولت ایالت را اداره می کند. فقط حالت؛ حتی یک کارآفرین تمام سرمایه گذاری های صنعتی و همچنین تجارت را انجام نمی دهد.

به عنوان مثال، هر کسب و کار دولتی مانند Investpunjab در هند.

3. کارآفرینی بین المللی:


در انواع کارآفرینی، کارآفرینی بین المللی جذاب ترین است. هنگامی که یک کارآفرین فعالیت های تجاری خود را در خارج از مرزهای ملی انجام می دهد، به آن کارآفرینی بین المللی می گویند. به کارآفرینی بین المللی اهمیت داده می شود. برای نمونه:-

  • افزایش فروش و سود
  • استفاده از استعداد و شایستگی مدیریتی
  • ایجاد فرصت
  • ایجاد تصویری از شرکت
  • افزایش کیفیت محصول

بخوانید: مدیریت خصوصی در مقابل مدیریت دولتی

دسته های بیشتر کارآفرینی:


ما قبلاً تعداد انواع کارآفرینی را شرح داده ایم. چند دسته دیگر از کارآفرینی ذکر شده است. مانند:-

1. کارآفرینی اداری:


تحت این دسته، کلیه وظایف و ابتکارات اداری شامل می شود. این یک فرآیند بسیار موثر برای ارتقای مزیت رقابتی و شایستگی آینده است.

طرح بازنشستگی سالمندی مقامات دولتی یا کارمندان بهترین نمونه آن است.

2. کارآفرینی فرصت طلب:


در زمان مناسب، یک کارآفرین باید تصمیم درستی بگیرد. به این ترتیب، یک کارآفرین فرصت طلب شناسایی، بهره برداری و اجرای فرصت های آینده را تضمین می کند. بنابراین در سایر انواع کارآفرینی اولویت بیشتری دارد.

FedEx، Lan Hancock، Arthur Fry و … نمونه های شناخته شده آن هستند.

3. کارآفرینی نهفته:


در اینجا، پرستاری می‌کند و سرمایه‌گذاری‌ها و ایده‌های جدیدی را در سازمان ایجاد می‌کند. این یک راه مولد را مدیریت می کند و سود مادی را برای شرکت تجاری تضمین می کند.

برای مثال، نوکیا و مایکروسفت همیشه فناوری‌های جدید خود را در طیف گسترده‌ای از خدمات و محصولات در میان همه خدمات موجود در بازار ترویج و کشف می‌کنند.

4. کارآفرینی تقلیدی:


یک نام جایگزین دارد که Adoptive Entrepreneurship است. در اینجا، کارآفرین محصول قبلی را از کشور یا ملت دیگری، اما در آن منطقه یا کشور خاص، جدید می‌پذیرد.

به عنوان مثال، فناوری‌های موبایل چین برای ارتقای سطح جدیدی تطبیق داده و اصلاح می‌شوند.

بیشتر بخوانید: فرآیند مدیریت ریسک

5. کارآفرینی فرهنگی:


کارآفرینی فرهنگی در انواع کارآفرینی مهم است. در اینجا، کارآفرینان رویاپردازان و عوامل تغییر فرهنگی هستند که سرمایه مالی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی را توسعه می‌دهند تا از فعالیت‌های فرهنگی سود حاصل کنند. نمونه‌هایی از کارآفرینان فرهنگی نویسندگان، هنرمندان، نوازندگان، رقصندگان، بازیگران، تبلیغ‌کنندگان، و تولیدکنندگان تلویزیون/موسیقی جدیدتر، توسعه‌دهندگان بازی، طراحان گرافیک و وبلاگ‌نویسان هستند.

در کنار این انواع کارآفرینی، می‌توان کارآفرینی را به روش‌های مختلفی دسته‌بندی کرد – به عنوان مثال، انواع جمعیت شناختی، انواع اقتصادی، انواع اخلاقی و غیره. اما نام‌های بیشتری از این نوع کارآفرینی ذکر شده است. مانند:-

  1. کارآفرینی عمومی
  2. کارآفرینی خصوصی
  3. کارآفرینی فردی
  4. کارآفرینی انبوه
  5. کارآفرینی اکتسابی
  6. کارآفرینی مشترک
  7. کارآفرینی تجاری
  8. کارآفرینی تجاری

      توسعه کسب و کار چیست و چگونه می توان در آن موفق بود؟

      4 دقیقه خوانده شده · 3 هفته پیش

      توسعه کسب و کار برای کارآفرینان، صرف نظر از صنعت، مهم است. بالاخره چه کسب و کاری نمی خواهد توسعه پیدا کند؟ با این حال، دیدگاه های مختلفی در مورد آنچه که این نقش مستلزم آن است، وجود دارد. این بحث به این سوال کلیدی پاسخ می دهد: توسعه کسب و کار چیست؟ و مهارت ها و مثال هایی را به اشتراک می گذارد تا به شما کمک کند در تلاش های “biz dev” خود موفق باشید.

      به اندازه افراد در این نقش، دیدگاه‌های متفاوتی در مورد « توسعه کسب‌وکار چیست» وجود دارد. همانطور که یکی از ستون نویسان در فوربس اشاره کرد ، “از ده معاون توسعه کسب و کار یا افرادی که کارت ویزیت دارند بپرسید توسعه کسب و کار چیست، و می خواهید به همان تعداد پاسخ دریافت کنید.” با این حال، این مقاله قصد دارد بر روی یک تعریف حل و فصل کند. سپس، ما به اشتراک می گذاریم:

      •   مهارت های توسعه کسب و کار
      •   فعالیت های توسعه کسب و کار

       

      توسعه کسب و کار چیست؟

      خوب، ستون نویس فوربس که قبلاً از آن نقل شده است، به شما می گوید که «ایجاد ارزش بلندمدت برای یک سازمان از مشتریان، بازارها و روابط است».

      در راهنمای MarketSplash ، توسعه کسب‌وکار به این صورت تعریف می‌شود: «اساساً هر فعالیت یا ایده‌ای که هدف آن بهبود کسب‌وکار در طول زمان است … استفاده از مشتریان، اجرای مشارکت‌های استراتژیک، استفاده از بازارهای شما و ایجاد شهرت شرکت شما ».

      ممکن است اکنون این تصویر را دریافت کنید: توسعه کسب و کار یک چیز گسترده و مبهم است که مردم آن را همانطور که برایشان مناسب است تعریف می کنند. این شامل فروش، امور مالی، بازاریابی ، خدمات مشتری، حقوقی، استراتژی، توسعه محصول و موارد دیگر است.

      در نهایت، متخصص توسعه کسب‌وکار در بسیاری از کیک‌ها انگشت خواهد داشت، کلاه‌های زیادی به سر می‌گذارد، یا توپ‌های زیادی را به‌طور هم‌زمان به بازی می‌گیرد (استعاره خود را برای الهام بخشیدن به پاسخ بصری از چگونگی توسعه کسب‌وکار انتخاب کنید).

      با این وجود، اجماع بر این است که بر رشد کسب و کار متمرکز است و می تواند با استفاده از مشتریان، بازارها، روابط و شهرت تجاری به عنوان اهرمی انجام شود.

      بنابراین، چه مهارت هایی برای موفقیت در نقش توسعه کسب و کار مورد نیاز است؟ این در آینده است.

       

      مهارت های توسعه کسب و کار

      مهارت های توسعه کسب و کار

      همانطور که نمی توان دامنه کامل توسعه کسب و کار را در یک تعریف ساده به تصویر کشید، نمی توانید انتظار داشته باشید که یک مهارت ضروری را برای متخصصان توسعه کسب و کار به راحتی انتخاب کنید. این یک شغل چند وجهی است که برای موفقیت به مهارت های ارزشمند زیادی نیاز دارد.

      ارتباط عالی . توسعه کسب و کار می تواند مسیرها را متقابل کند و با همه افراد سازمان شما روابط ایجاد کند. به علاوه، مشتریان شما و سایر شرکای جامعه. فردی که در این نقش قرار دارد باید در ترغیب مردم به جمع شدن حول یک هدف مشترک خوب باشد. به علاوه، این فرد باید یک بازیکن تیمی باشد. توسعه کسب و کار یک نقش یک طرفه نیست، بنابراین این فرد باید به خوبی با دیگران همکاری کند.

      خلاقیت . یک متخصص توسعه کسب و کار وظیفه دارد “با ابتکارات و ایده های جدید یک کسب و کار را بهتر و بزرگتر کند.” این به توانایی تفکر خلاق نیاز دارد. متخصص توسعه کسب و کار اغلب مسئول طوفان فکری رویکردهای جدید و ایجاد برنامه هایی برای ایجاد ارتباطات جدید یا حرکت در مسیرهای جدید است.

      سازمان . توسعه کسب و کار بسیاری از حوزه های تجاری را پل می کند و فرد را ملزم می کند تا با طرف های مختلف داخلی و خارجی ارتباط برقرار کند. این تنها زمانی کار می کند که فرد سازماندهی شده باشد. همه آن صفحات چرخان را که biz dev pro در هوا نگه می دارد را به خاطر دارید؟ ایجاد ارزش برای سازمان یا کسب و کار به یک رویکرد استراتژیک برای همه آن ابتکارات و روابط مختلف متکی است.

      تیزبینی تحلیلی اشتباه نکنید Biz dev فقط در آسمان فکر نمی کند و تعداد زیادی از مشتریان و شرکای جامعه خوشحال کننده نیست. این فرد برای شناسایی فرصت‌های رشد، شناسایی تهدیدها در بازار و توسعه رویکردهای استراتژیک جدید نیاز به تفکر انتقادی دارد. برای افزایش سودآوری و ایجاد روابط بلندمدت با ارزش، این فرد باید استراتژی صحبت کند و از ایده‌های خود با بینش‌های مبتنی بر داده پشتیبانی کند.

      جاه طلبی اگر هدف رشد کسب و کار است، می‌خواهید کسی در این نقش باشد که هدف‌گذار باشد و بخواهد به موفقیت برسد. این نقشی است که در تجارت شما بر تعیین انتظارات و جذب افراد برای دستیابی به آنها متمرکز است. این امر مستلزم رهبری قوی ، مدیریت و انگیزه برای عبور از خط پایان است.

       

      فعالیت های توسعه کسب و کار

      فعالیت های توسعه کسب و کار

      توسعه کسب و کار کار آسانی نیست. در یکی از مقاله های Adweek، توسعه کسب و کار به عنوان ” خطرناک ترین شغل ” در آژانس های تبلیغاتی توصیف شد. این یک شغل مهم است که فرد را به جهات مختلف می کشاند. این نمای کلی از فعالیت‌های مختلف توسعه کسب‌وکار می‌تواند به تکمیل تصویر شما از نقش توسعه‌دهنده biz کمک کند.

      در توسعه کسب‌وکار، برخی از فعالیت‌هایی که به شما تکلیف می‌شود می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

      • شبکه – شرکت در رویدادهای صنعت برای شناسایی شرکای بالقوه و فرصت های جدید بازار
      • تولید سرنخ – شناسایی، ارزیابی، و پیگیری (یا قرار دادن برنامه برای پیگیری دیگران) خریداران بالقوه
      • پشتیبانی فروش – کمک به توسعه خط لوله فروش و تنظیم معیارهای کلیدی عملکرد برای سنجش موفقیت
      • تحقیقات بازار – biz dev نه تنها باید تجارت داخلی و خارجی را بشناسد، بلکه باید بداند رقبا چه می‌کنند و مشتریان چگونه رفتار می‌کنند.
      • روابط با مشتری – مشارکت در توسعه کسب و کار بسیار مهم است، بنابراین این وظیفه این فرد است که روابط فعلی مشتری را حفظ کند و در عین حال با مشتریان جدید نیز ارتباط برقرار کند.
      • برنامه ریزی – تیم توسعه biz معمولاً در هر تصمیم استراتژیک در مورد رشد کسب و کار، از جمله امکانات جدید، گسترش بازار، توسعه محصول، و ابتکارات فروش و بازاریابی شامل می شود. 

      توسعه کسب و کار بهتر

      هیچ پاسخ واحدی برای این سوال که توسعه کسب و کار چیست وجود ندارد. توسعه کسب و کار می تواند سودآوری را افزایش دهد، زمان پاسخگویی به مشتری را بهبود بخشد، کارایی عملیاتی بیشتری را به همراه داشته باشد و عملیات تجاری را گسترش دهد. صرف نظر از این، مهارت‌ها و فعالیت‌های خاصی را می‌توان در نقش توسعه‌دهنده biz گنجاند که مفید خواهد بود. با استفاده از این مثال‌ها و توضیحات، می‌توانید با عمد بیشتری به ایجاد ارزش تجاری بلندمدت ادامه دهید.

      تعریف کارآفرینی توسط محققان مختلف

      تعریف کارآفرینی توسط محققان مختلف

      این دیدگاه ها را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

      1. کارآفرینی به عنوان ظرفیت ریسک پذیری
      2. کارآفرینی به عنوان یک توانایی سازمانی
      3. کارآفرینی به عنوان واکنش پذیری در سطح گروه
      4. کارآفرینی به عنوان وظایف سازمان ها و هماهنگی.
      5. کارآفرینی به عنوان مهارت های مدیریتی
      6. کارآفرینی به عنوان ظرفیتی برای دستاوردهای بالا
      7. کارآفرینی به عنوان کارکردهای نوآورانه و توانایی نوآورانه و
      8. کارآفرینی به عنوان کارکردهای رهبری

      دیدگاه های فوق به شرح زیر توضیح داده شده است:

      1. کارآفرینی ظرفیت تحمل ریسک

      محققانی مانند ریچارد کنتیلام ، نایت ، موسلمن و جکسون ، گایکواد و اسپنک و غیره ظرفیت ریسک پذیری را به عنوان یک کارکرد مهم کارآفرینی در نظر گرفته اند . از نظر آنها کارآفرینی عبارت است از:

      • سرمایه گذاری زمان، پول و تلاش برای شروع و موفقیت هر سرمایه گذاری و ریسک پذیری در کارآفرینی .
      • شخصی که محصولات را با قیمت نامشخص خرید و فروش می کند یک کارآفرین است.
      • گروهی از افراد خاص که دچار عدم قطعیت بودند، کارآفرینان هستند.
      • توانایی ریسک کردن و قدرت ارائه ضمانت در برابر میل و عدم اطمینان، کارآفرینی است .
      • این نهاد تمایل به ریسک کردن برای رویارویی با عدم اطمینان است.
      • ظرفیت تحمل ریسک برای هر بنگاه، توانایی سازماندهی، انجام تنوع و تمایل به ایجاد نوآوری، کارآفرینی است.

      از این رو، این دیدگاه با ظرفیت تحمل ریسک و ارتقای کسب و کار مرتبط است.

      اما علمای قدیم کارآفرینی را به عنوان یکی از مؤلفه های مهم جامعه اقتصادی نپذیرفته بودند و نیز تفاوت روشنی بین کارآفرینی و مدیریت قائل نشده بودند.

      علاوه بر این، این دیدگاه ها مربوط به اقتصاد توسعه نیافته است.

      مطالب مرتبط: کارآفرین و ظرفیت ریسک پذیری – معنا و توضیح.

      2. دیدگاه های کارآفرینی و توانایی سازمان سازی

      در خصوص سازماندهی در زمینه کارآفرینی، فردریک هاربیسون ، هیگینز ، فرانتز ، ریچمن و کوپن و … هستند.

      آنها مبانی زیر را برای دیدگاه خود در نظر گرفته اند:

      1. کارآفرینی کیفیت توسعه منابع برای شرکت، توسعه قابلیت های انسانی و توانایی رهبری برای هماهنگ کردن ایده های جدید است.
      2. رهبری و توانایی توسعه خلاقیت برای کارآفرینی مهمتر است ، زیرا ممکن است از چنین ایده هایی استفاده بیشتری شود. از این رو ، یک کارآفرین نباید تنها یک مبتکر باشد، بلکه باید یک رهبر خوب و یک مدیر کارآمد نیز باشد.
      3. کارآفرینان وظایف سازمانی و مدیریتی مختلفی مانند جستجوی فرصت‌های تولید، تنظیم مواد اولیه و منابع جدید آن را انجام می‌دهند.
      4. کارآفرینی توانایی سازماندهی و برنامه ریزی منابع مختلف تولید، در قالب یک واحد تولیدی است.
      5. کارآفرینی نشان‌دهنده برخی سیستم‌های خلاق، و همچنین بیرونی و باز است. عملکردهای نوآوری، کاهش بار ریسک و ارائه رهبری پویا را انجام می دهد.

      بنابراین ، ضروری نیست که یک کارآفرین باید یک مبتکر باشد، بلکه باید یک رهبر خوب و یک مدیر کارآمد باشد.

      او ممکن است با ویژگی های رهبری، مهارت های اداری و خلاقیت خود، سازمان بسازد.

      3. کارآفرینی واکنش پذیری در سطح گروه

      FW Young ، Copen و Kaul و غیره اجزای اصلی این دیدگاه هستند. در این زمینه دیدگاه های ایشان به شرح زیر است:

      • کارآفرینی فردی نیست، بلکه واکنشی است که در سطح گروه ظاهر می شود.
      • ناشی از گروه های واکنشی در جامعه است.
      • تغییر در ارزش های اجتماعی و فرهنگی باعث ایجاد افکار در سطح جمعی و توسط گروه های واکنشی می شود.
      • این نشان دهنده برخی از سیستم های خلاق، خارجی و باز است.
      • کارآفرینی فعالیت عینی یک فرد یا گروهی از افراد است. این شامل طیف یکپارچه از تصمیمات است.
      • واکنش‌پذیری ابراز شده توسط مصرف‌کنندگان اقلیت، زنان، اصلاح‌طلبان اجتماعی و محیط‌بانان، با توجه به تحول اجتماعی، تنوع را آشکار می‌کند.

      بنابراین، کارآفرینی یک کیفیت فردی نیست، بلکه در صورتی است که ظرفیت واکنشی برای یکنواختی اجتماعی بیان شود.

      مطالب مرتبط: 21 نقش و اهمیت کارآفرین (با مثال) .

      4. کارآفرینی یک کارکرد سازماندهی و هماهنگی

      اقتصاددانان برجسته جی بی سی و آلفرد مارشال دیدگاه های خود را با در نظر گرفتن سازماندهی و هماهنگی منابع مختلف تولید به عنوان کارکرد مهم کارآفرینی بیان کرده اند.

      علاوه بر این، این دو اقتصاددان، کیلواد، فرانتز و لیندسی نیز از آن دسته از محققینی هستند که بر این باورند:

      1. کارآفرینی ترکیبی از فعالیت‌های مختلف است که شامل ترکیب منابع تولید، تطبیق مدیریت تکنیک‌ها و کالا و غیره می‌شود.
      2. کارآفرینی عبارت است از سازماندهی و ترکیبی از منابع مختلف تولید، در قالب واحد تولیدی.
      3. تابعی از برآورد نیازهای آینده جامعه و برآورده ساختن موفقیت آمیز این الزامات با ترکیبی جدید، خلاقانه و تخیلی از منابع است.
      4. کارآفرین عاملی اقتصادی است که با سازماندهی و هماهنگ کردن منابع مختلف تولید مانند زمین، کار و سرمایه در عملکرد مناسب، کالاهای مفید اجتماعی را تولید می کند.
      5. معیارهای زیادی برای تفاوت بین یک کارآفرین و یک سرمایه دار وجود دارد.

      5. کارآفرینی به عنوان مهارت های مدیریتی

      محققینی مانند BF Haslez و JS Mill and Marshal و غیره به کارآفرینی از منظر مهارت های مدیریتی نگاه کرده اند .

      آنها دیدگاه های زیر را برای بیان کارآفرینی دارند.

      1. توانایی مالی توانایی مرد به عنوان یک کارآفرین نیست.
      2. مهارت مدیریتی یکی از جنبه های مهم کارآفرینی است.
      3. بازرسی، کنترل و هدایت از وظایف مهم کارآفرینی است .
      4. کارآفرینی همچنین شامل توانایی هدایت، همراه با ظرفیت تحمل ریسک در تجارت است.
      5. کارآفرینی شامل تحمل ریسک در کسب و کار، سازماندهی نیروی کار و سرمایه، تدوین برنامه‌های کلی، ایجاد بنگاه‌های جدید ، سرمایه‌گذاری منابع مختلف، انتخاب مدیران باکیفیت برای فعالیت روزانه کسب‌وکار و توانایی در اتخاذ تصمیم‌های مختلف برای کارآمدی و سودآوری است. بهره برداری از تجارت و نظارت بر فعالیت های مختلف مرتبط با تجارت.
      6. به گفته مارشال ، «یک کارآفرین پس از تأسیس شرکت، نقش یک مدیر را بازی می‌کند».

      بنابراین ، کارآفرینی مهارت های مدیریتی است که دستیابی آسان به اهداف تعیین شده موسسه را تسهیل می کند.

      بیشتر بخوانید: 60 کارکرد اصلی یک کارآفرین (با مثال).

      6. کارآفرینی ظرفیتی از دستاوردهای عالی

      به گفته مکلئود ، دستیابی به دستاوردهای بالا در کارآفرینی.

      با این حال ، برای آن ظرفیت تحمل خطرات و تصمیم گیری برای نوآوری ضروری است.

      تعریف کارآفرینی توسط محققان مختلف
      تعریف کارآفرینی توسط محققان مختلف

       

      او کارآفرینی را به عنوان یک انگیزه فیزیولوژیکی نیز پذیرفته است که در همه افراد وجود دارد.

      علاوه بر این، HN Pathak گفته است که کارآفرینی شامل آن حوزه‌های وسیعی می‌شود که تصمیمات مختلفی برای آن اتخاذ می‌شود.

      این تصمیمات به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند: 1. شناخت فرصت ها، 2. ساماندهی واحدهای صنعتی و 3. راه اندازی واحد صنعتی به عنوان یک مؤسسه پویا و پیشرو سودآور.

      مطالب مرتبط: 21 ویژگی و ویژگی برتر افراد خلاق .

      7. کارآفرینی به عنوان کارکردهای نوآور و نوآور

      توانایی: به گفته شومپیتر ، “کارآفرینی برای ایجاد هر اختراع جدید و اجرای آن، بهبود روش تولید یا ایجاد انقلاب در آن کار می کند.”

      برای اولین بار، شومپیتر کارآفرینی را به عنوان توانایی نوآورانه تعریف کرد.

      وی بر این عقیده بود که تولید هر محصول جدید، استفاده از هر روش جدید تولید ، توسعه بازار جدید ، جستجوی منابع جدید مواد اولیه و محصولات نیمه تمام، راه اندازی سازمان جدید در هر صنعتی و… فعالیت ها در کارآفرینی گنجانده شده است.

      مطالب مرتبط: 18 ویژگی یک کارآفرین (توضیح داده شده).

      8. کارآفرینی به عنوان کارکردهای رهبری

      کارآفرینی یک کارکرد رهبری است. چنین دیدگاه هایی توسط محققانی مانند هاربینسون و شومپیتر بیان شده است.

      آنها بر این عقیده هستند که برای کارآفرینی، رهبری و خلاقیت مهمتر است، زیرا ممکن است از ایده های جدید برای کارآفرینی اقتصادی استفاده شود.

      از این رو ، ضروری نیست که یک کارآفرین باید یک مبتکر باشد. او باید یک رهبر خوب و یک مدیر کارآمد باشد.

      او ممکن است سازمان را تنها با رهبری، توانایی های اداری و خلاقیت بسازد .

      از این رو ، تعاریف ارائه شده توسط شومپیتر دیدگاه کاملاً جدیدی را ارائه می دهد، زیرا سرعت توسعه تنها به تغییرات جدید، پیشرفت ها و کاربرد آنها در تجارت بستگی دارد.

      بنابراین، اکنون تعریف کارآفرینی توسط محققان مختلف را می دانید.

      ادامه مطلب

      • 16 عامل مؤثر بر محیط اقتصادی (با مثال)
      • 12 ویژگی رهبری مؤثر در یک کارآفرین
      • 14 اصل برنامه ریزی – با مثال توضیح داده شده است
      • 12 تکنیک برتر تصمیم گیری (گام به گام)
      • 10 هدف برنامه های توسعه کارآفرینی – تشریح شد
      • 21 نوع کارآفرینی (با مثال توضیح داده شده است)
      • ظهور کلاس کارآفرینی: با مثال توضیح داده شده است
      • Intrapreneurship: معنا، مفهوم، ویژگی ها، تفاوت ها
      • 19 عامل موثر بر توسعه کارآفرینی

      • اشتراک گذاری:
      author avatar
      ادمین 1

      مطلب قبلی

      سازمان شناسی
      فروردین 5, 1401

      مطلب بعدی

      فرآیند مدیریت ریسک
      فروردین 6, 1401

      ممکن است همچنین دوست داشته باشید

      images (1)
      مدل تجاری
      28 مرداد, 1402
      images
      چگونه به طور موثر عملکرد کسب و کار را در 7 مرحله اندازه گیری کنیم
      19 مهر, 1401
      download (5)
      راه هایی برای محافظت از کسب و کار کوچک خود در برابر فشار تورم
      9 شهریور, 1401

      نظر بدهید لغو پاسخ

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      آخرین نوشته ها

      • مدل تجاری
      • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
      • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
      • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
      • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

      درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

      برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
      reformh@yahoo.com

      ارسال درخواست

      [miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

      ورود با حساب کاربری سایت شما

      رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

      هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

      یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

      آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید