چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم: راهنمای عملی 22 مرحله ای برای موفقیت
ایجاد کسب و کار خود فرصتی ارزشمند برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی در حالی که به دنبال علایق خود هستید، است، اما آسان نیست. بسیاری از صاحبان مشاغل موافقند که سال اول سخت ترین سال است. با این حال، اگر هنگام راه اندازی کسب و کار خود کوشا باشید، خود را در موقعیت بسیار بهتری برای موفقیت قرار خواهید داد.
برای کمک، QuickBooks از 965 صاحبان مشاغل کوچک باتجربه پرسید که آیا توصیه ای برای افرادی که در شرف راه اندازی اولین کسب و کار خود هستند، دارند. این صاحبان کسب و کار سه کاری را توصیه می کنند که حتماً باید قبل از شروع انجام دهید، به ترتیب:
- یک طرح تجاری بنویسید
- در مورد رقابت تحقیق کنید
- یک مربی پیدا کنید
صاحبان مشاغل کوچک کنونی می گویند که این سه چیز می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. و با این حال، طبق نظرسنجی، همه صاحبان مشاغل احتمالی قصد ندارند از این توصیه پیروی کنند. گزارش کامل را دانلود کنید تا بدانید صاحبان کسب و کار فعلی چه چیزی را برای صاحبان کسب و کار جدید توصیه می کنند و آرزو می کنند چه کارهایی متفاوت انجام می دادند.
کار آماده سازی:
1 . چشم انداز خود را مشخص کنید
2 . درباره فرصت بازار خود تحقیق کنید
3 . در مورد رقابت خود تحقیق کنید
6 . هزینه راه اندازی خود را درک کنید
7 . برای شروع امور مالی خود برنامه ریزی کنید
9 . ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید
10 . الزامات قانونی خود را بررسی کنید
اقدام به:
11 . برای مجوزها و مجوزهای تجاری اقدام کنید
13 . یک حساب بانکی کسب و کار کوچک باز کنید
14 . راه اندازی سیستم های حسابداری و پرداخت
15 . امور مالی خود را جاری نگه دارید
16 . کارکردهای ضروری را زودتر برون سپاری کنید
17 . نحوه استخدام و دستمزد کارکنان را بیاموزید
19 . کسب و کار خود را بازاریابی کنید و یک وب سایت راه اندازی کنید
20 . مشارکت های تجاری را بررسی کنید
1. چشم انداز خود را تعریف کنید
تجارت بدون چشم انداز مانند یک کشتی بدون بادبان است. تعریف چشم انداز کسب و کار شما همه چیز را به حرکت در می آورد.
پیش نویس بیانیه ماموریت باید به عنوان پایه و اساس چشم انداز شما باشد. در چند پاراگراف، اهداف شرکت خود و استراتژی های سطح بالایی را که برای دستیابی به آنها استفاده خواهید کرد، شناسایی کنید.
هنگام نوشتن دیدگاه خود، تا حد امکان واضح و مختصر باشید. مطمئن شوید که پیامی قانعکننده و انگیزشی درج کردهاید که به شما انگیزه میدهد تا برای رسیدن به هدفتان با هم کار کنید. بیانیه شما باید به انتقال “چرا” شما کمک کند. در ابتدایی ترین سطح، پاسخ می دهد که چرا وارد تجارت شدید.
2. درباره فرصت بازار خود تحقیق کنید
هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید، از توسعه محصول گرفته تا حسابداری و اقدامات قانونی، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. به همین دلیل است که میخواهید مطمئن شوید که یک فرصت تجاری قوی قبل از اینکه زیاده روی کنید، دارید.
یک محصول یا خدمات را انتخاب کنید
کسب و کار شما چه چیزی را می فروشد و چگونه برنامه ریزی می کنید که از رقبا متفاوت باشید؟ به عبارت دیگر، پیشنهاد ارزش یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیست؟
ایده محصول خود را تأیید کنید
قبل از اینکه وارد علف های هرز شوید، مهم است که ایده محصول خود را تأیید کنید. این کار توسط:
- انجام آزمایشی برای تولید سرنخ
- در بازار تحقیق کنید تا ببینید چه چیزی در اطراف محصول شما رواج دارد
- به بازار هدف خود وارد شوید تا ببینید چه پاسخی دریافت می کنید
همچنین با پرسیدن این سوالات:
- آیا این یک ایده اصلی است یا یک بهبود در یک محصول موجود؟
- آیا نیازی به این محصول وجود دارد؟
- آیا بازار از قبل اشباع شده است؟
اینها سوالاتی هستند که باید به طور جدی در هنگام حرکت به سمت تعریف بازار هدف خود در نظر بگیرید.
بازار هدف خود را مشخص کنید
کسب و کار شما به چه کسی خدمت خواهد کرد؟ شروع به شناسایی بازار هدف خود با اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت، درآمد و موقعیت کنید. سپس شخصیت ها را عمیق تر کنید یا یک نقشه سفر مشتری ایجاد کنید.
اندازه یا فرصت بازار خود را بشناسید
در پایان، تحقیقات بازار به معنای کمی کردن فرصتی است که محصول یا خدمات شما ارائه می دهد. برای کشف کل بازار آدرس پذیر (TAM) پایگاه مشتریان بالقوه خود وقت بگذارید. تخمین ارزش فعلی و آتی ایده کسب و کار و تعیین اهداف معقول می تواند به شما کمک کند تا یک تکه از کیک را به دست آورید.
3. در مورد رقابت خود تحقیق کنید
تجزیه و تحلیل رقبا یکی از عناصر کلیدی یک کسب و کار موفق است. این نه تنها به شما امکان میدهد ببینید چه چیزی برای مقایسه وجود دارد، بلکه میتوانید ببینید که کجا رقابت شما کم است. این به معنای یافتن شکافها، بهرهبرداری از آنها و بهرهگیری از مزایای بهبود خود در بازار است.
4. یک طرح تجاری بنویسید
تقریباً 70 درصد از افرادی که قبلاً صاحب یک کسب و کار کوچک هستند، توصیه می کنند قبل از اینکه ایده کسب و کار خود را پیش ببرند، یک طرح کسب و کار بنویسند، اما 13 درصد از صاحبان مشاغل احتمالی می گویند که نوشتن یک طرح کسب و کار جزو اولویت های آنها نیست.
نوشتن یک طرح تجاری می تواند یک چشم انداز دلهره آور باشد. خبر خوب این است که شما قبلاً برخی از کارها را با انجام مراحل بالا انجام داده اید. به خاطر داشته باشید که اولین طرح تجاری شما نهایی نیست. بخش هایی از آن به احتمال زیاد با یادگیری بیشتر در مورد بازار خود و رشد شرکت خود تغییر خواهد کرد.
برخی از کارشناسان توصیه می کنند که با بوم مدل کسب و کار شروع کنید: یک سند یک صفحه ای که اطلاعات مهمی را که برای شروع نیاز دارید پوشش می دهد. این گزینه می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و شما را سریعتر راه اندازی کند.
هنگامی که برای مدتی در تجارت هستید یا برای جستجوی بودجه آماده هستید، می توانید یک برنامه دقیق تر ایجاد کنید. طرح شما باید شامل موارد زیر باشد:
- منابع عملیاتی شما
- برنامه بازاریابی کلی شما
- ساختار هزینه و فروش شما
- مدیریت مالی و رشد کسب و کار شما
5. سطح فروش خود را کامل کنید
اگر قصد دارید سرمایهگذاران را دنبال کنید یا برای کسبوکارتان تامین مالی کنید، میخواهید یک زمین آسانسور ایجاد کنید . یک elevator pitch سه تا چهار جمله است که به سرمایه گذار می گوید:
- کاری که کسب و کار شما انجام می دهد
- چرا کسب و کار شما منحصر به فرد است
- چگونه آنها سود خواهند برد
- چگونه آنها می توانند از طریق سرمایه گذاری خود به کسب و کار شما کمک کنند
علاوه بر ایجاد یک زمین منحصر به فرد و بهینه، ممکن است بخواهید یک سکوی زمینی نیز در نظر بگیرید. این یک نمایش اسلاید اولیه است که تصاویری از آسانسور شما را ارائه می دهد و معمولاً شامل آمار و اطلاعات عمیق تر در مورد کسب و کار شما می شود.
6. هزینه راه اندازی خود را درک کنید
حتی اگر خودتان سرمایه گذاری می کنید و هنوز با سرمایه گذاران فرشته کار نکرده اید ، هنوز باید هزینه های راه اندازی خود را بدانید. با ترسیم تمام هزینه های پیش بینی شده خود برای سال آینده شروع کنید. سپس تعیین کنید که ماهانه چقدر پول نیاز دارید تا در تجارت بمانید (به عنوان مثال، درآمد عملیاتی و حقوق خود)، و مراقب هزینه هایی مانند مالیات کسب و کار باشید .
علاوه بر این، یک طرح B را در نظر بگیرید. طبق تحقیقات QuickBooks، بیش از سه چهارم (76٪) از افرادی که در 12 ماه آینده کسبوکاری را راهاندازی میکنند، گفتهاند که «قطعاً» یا «احتمالاً» یک برنامه اضطراری دارند .
ایجاد درآمد ممکن است زمان بر باشد، بنابراین بسیار مهم است که هزینه ها و روندهای مدیریت جریان نقدی را زودتر تشخیص دهید.

از هر 3 نفری که می خواهند یک کسب و کار راه اندازی کنند، یک نفر اذعان می کند که دریافت بودجه یکی از سه اولویت اصلی مالی آنهاست. اگر پول نقد راه اندازی ندارید، لازم نیست به دنبال سرمایه گذاری فرشته یا سرمایه گذاری خطرپذیر باشید. در عوض میتوانید به روشهای دیگری مانند پسانداز شخصی، تأمین مالی جمعی یا وام روی بیاورید.
پس انداز شخصی
یکی از بهترین راه ها برای تامین مالی کسب و کارتان استفاده از سرمایه شخصی است. استفاده از پس انداز شما می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما مزایایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- شما مالک کسب و کار خود هستید
- لازم نیست مالکیت را از دست بدهید
- شما زحمت گرفتن بدهی را از بین می برید
- نیازی به آوردن شرکای اضافی نیست
تامین مالی جمعی
احتمالاً نام پلتفرم های تأمین مالی جمعی Kickstarter یا Indiegogo را شنیده اید . تامین مالی جمعی یک مسیر محبوب برای بسیاری از صاحبان مشاغل جدید است. شما می توانید از آن برای جستجوی وجوه از افراد زیادی به جای یک سرمایه گذار عمده استفاده کنید.
وام های خرد
اینها وام های کسب و کار کوچک هستند ، اغلب کمتر از 10000 دلار، که می توانید از آنها برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کنید. شما باید در مورد گزینه های وام خرد در شهر، ایالت یا کشور خود تحقیق کنید، زیرا خدمات مختلفی برای انتخاب وجود دارد.
وام های شخصی
اگر رتبه اعتباری خوبی دارید، می توانید به جای وام تجاری، وام شخصی بگیرید. همچنین می توانید با کارت اعتباری یا خط اعتباری شخصی وام بگیرید. فقط از سود بلند مدت و پیامدهای مالیاتی آگاه باشید.
کمک های مالی
بسته به کشور خود، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک های مالی، از سوی دولت یا سازمان های خصوصی خود باشید. باز هم، شما باید کمی تحقیق کنید تا بفهمید واجد شرایط چیست و چگونه باید درخواست دهید.
دوستان و خانواده
آخرین اما نه کم اهمیت، بسیاری از کسب و کارها از طریق کمک دوستان و خانواده شروع به کار می کنند. از دراز کردن خجالت نکشید اما با تشریح تمام کارهایی که از طریق بوم نقاشی یا طرح کسب و کار خود انجام داده اید، این موارد را جدی بگیرید.
8. محصول خود را توسعه دهید
در مرحله بعد، اگر قبلاً شروع نکرده اید، باید وارد مرحله تحقیق و توسعه شوید. از آنجایی که قبلاً محصول خود را تأیید کرده اید، اکنون زمان آن رسیده که چند نمونه اولیه را برای دیدن جهانیان ارائه دهید. این کار با ایجاد نمونه ای از محصول شما برای انجام تحقیقات انجام می شود. در طول مرحله توسعه، از اینکه چندین بار امتحان کنید تا زمانی که نسخه (یا چندین نسخه) از محصول خود را دریافت کنید که به آن اطمینان دارید، نترسید.

ساختار حقوقی نهاد تجاری خود را انتخاب کنید. آیا به عنوان مالک انحصاری بهتر است یا مالک ؟ شریک داری ؟ آیا قصد دارید کسب و کار خود را با هم ترکیب کنید ؟
اگر مطمئن نیستید که چگونه به این سوالات پاسخ دهید، تنها نیستید. صاحبان مشاغل باتجربه اکیداً توصیه می کنند برای انتخاب ساختار کسب و کار کمک بگیرند، اما 50 درصد از صاحبان مشاغل احتمالی می گویند که این کار را به تنهایی انجام خواهند داد.
هر گزینه ساختار کسب و کار دارای مزایای خود و همچنین مسئولیت های گزارش مالیاتی مرتبط و الزامات نظارتی است. همچنین ممکن است بخواهید به جای استفاده از شماره تامین اجتماعی خود، یک شماره شناسه مالیاتی فدرال یا یک شماره شناسایی کارفرما (EIN) را انتخاب کنید. این شماره ای است که IRS برای مرتبط کردن شما با کسب و کارتان استفاده می کند.
مالک یا مالک انحصاری
این یک گزینه محبوب برای هر کسی است که هنگام شروع کار تعهدات زیادی ندارد (به عنوان مثال، بدون کارمند یا سرمایه گذاری قابل توجهی). همانطور که تجارت شما رشد می کند، ممکن است بخواهید ساختارهای قانونی را تغییر دهید. یک مالک انحصاری میتواند گزینهی عالی برای کسانی باشد که مشاغل کوچک یا روزانه دارند.
مشارکت تجاری
اگر با یک شریک وارد تجارت می شوید، باید به عنوان مشارکت تجاری یا مشارکت محدود ثبت نام کنید. انتظار داشته باشید که با یک وکیل و یک متخصص مالیات کار کنید تا نوع شراکت، شرایط و پیامدهای مالیاتی خود را مشخص کنید.
تجارت ثبت شده
برخی از مزایای قابل توجه ادغام کسب و کار شما معافیت های مالیاتی و حفاظت از مسئولیت است. به دلیل هزینه های اولیه، بسیاری از مالکان انفرادی منتظر می مانند تا سرمایه کافی به دست آورند و در مرحله مناسب برای ثبت نام باشند.
شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
LLC یک فرم خاص ایالات متحده از یک شرکت سهامی خاص است. این ساختار از صاحبان مشاغل، مدیران و خود LLC در برابر انواع خاصی از مسئولیت های شخصی محافظت می کند. اگر قصد دارید از یک مکان آجر و ملات کار کنید، مسئولیت شخصی یک ملاحظه مهم است. اگر شخصی در ملک شما آسیب ببیند، ممکن است شخصاً مسئول خسارات وارده نباشید.
اگر کسب و کار شما یک LLC، شرکت یا شراکت است، احتمالاً باید کسب و کار خود را در هر ایالتی که در آن فعالیت های تجاری انجام می دهید، ثبت کنید.
بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید چندین ساختار تجاری دیگر نیز وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.
10. الزامات قانونی خود را بررسی کنید
مطابق نظرسنجی QuickBooks، رعایت مقررات قانونی برای صاحبان مشاغل فعلی و بالقوه اولویت اصلی است. قبل از راه اندازی کسب و کار خود، با یک وکیل مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام الزامات قانونی را در نظر گرفته اید. یک وکیل قابل اعتماد می تواند به شما در حل اختلافات حقوقی و قراردادی کمک کند و قبل از امضای قرارداد جدید مشاوره دهد.
در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که باید از وکیل خود بپرسید:
- آیا باید نام یا لوگوی شرکت خود را علامت تجاری بگذارم؟
- آیا من به حق ثبت اختراع، حق چاپ یا حمایت از مالکیت معنوی نیاز دارم ؟
- آیا می توانید قراردادهای استانداردی برای مذاکره با سایر مشاغل و فروشندگان ایجاد کنید؟
- چگونه می توانم یک شرکت سهامی خاص، مشارکت یا شرکت تشکیل دهم؟
- هنگام جستوجوی سرمایهگذاران خصوصی، فرآیند اشتراکگذاری سهام چیست؟
قوانین مختلفی برای هر نوع کسب و کار، محصول یا خدمات اعمال می شود. هر کشوری، از جمله ایالات متحده و مناطق داخل آن، مجموعه قوانین خاص خود را خواهند داشت. وب سایت های دولت محلی و فدرال شما مکانی عالی برای شروع تحقیقات خود در مورد الزامات قانونی است.
همچنین برای جمعآوری اطلاعات شخصی مشتریان باید از قوانین ملی مصرفکننده و حریم خصوصی استفاده کنید.
11. درخواست مجوزها و مجوزهای تجاری
برای تعیین اینکه آیا کسب و کار شما به مجوزها یا مجوزهای ملی یا محلی نیاز دارد یا خیر ، از خدمات دولتی یا اداره تجارت کوچک (SBA) بازدید کنید.
در حالی که در آن هستید، بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت هرگونه کسر مالیات و اعتبار هستید یا خیر. بسیاری از دولتهای محلی اعتبارات ویژهای را برای کمک به رشد سریعتر کسبوکارهای کوچک طراحی میکنند.
همچنین اگر قصد استخدام کارمندان یا افتتاح حساب بانکی تجاری را دارید، به EIN نیاز خواهید داشت. این همچنین به عنوان شناسه مالیاتی شما عمل می کند تا بتوانید مالیات های فدرال، ایالتی و محلی را پرداخت کنید.
حسابدار یا حسابدار شما می تواند در مورد سایر برنامه های مربوط به مالیات که ممکن است نیاز به تکمیل آن داشته باشید به شما مشاوره دهد. باز هم، این فرآیند بستگی به محل زندگی شما و نوع کسب و کار شما دارد.
12. نام تجاری ایجاد و ثبت کنید
پس از گفتگو با حسابدار و وکیل خود، زمان آن فرا رسیده است که نام خود را به عنوان «انجام کسب و کار» ثبت کنید. فرآیند ممکن است بر اساس کشور و منطقه متفاوت باشد.
صاحبان مشاغل باتجربه توصیه می کنند با یک متخصص مشورت کنید تا به شما در انتخاب نام کسب و کار، ایجاد لوگو و ثبت کسب و کار کمک کند. اما 76 درصد از صاحبان مشاغل احتمالی می گویند که نام خود را انتخاب می کنند و 53 درصد سعی می کنند لوگوی خود را طراحی کنند.
می توانید نام و لوگوی خود را در آینده تغییر دهید، اما سعی کنید با نام و برندی شروع کنید که بتوانید به آن پایبند باشید. قبل از اینکه نام کسب و کار خود را ثبت کنید، می توانید چند گزینه را در کنار یک متخصص اجرا کنید.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از نهایی کردن انتخاب نام تجاری خود در نظر داشته باشید:
- نامگذاری وب دوستانه: در صورت امکان URL خود را کمتر از سه کلمه نگه دارید.
- سازگاری: از یک نام در سراسر تابلو استفاده کنید.
- منحصر به فرد اما تلفظ یا تلفظ آن سخت نیست: شما نمی خواهید مشتریان حدس بزنند نام شما چه می گوید.
هنگامی که به نامی رسیدید که نسبت به آن احساس خوبی دارید، مطمئن شوید که در دسترس است. سریع ترین راه برای پیدا کردن این موضوع از طریق جستجوی آنلاین است. نام مورد نظر خود را در گوگل وارد کنید و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر را بررسی کنید. سپس به دفتر وزیر امور خارجه محلی خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که شرکت دیگری از نام استفاده نمی کند. اگر قصد دارید در چندین کشور تجارت کنید، در دسترس بودن نام در آن کشورها را نیز بررسی کنید.
شما باید قبل از ایجاد کارت ویزیت، آرم، وب سایت و سایر مطالب، نام را ثبت کرده و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. باز هم، سایت های ثبت نام بر اساس منطقه و کشور متفاوت است.
در نهایت، اگر تصمیم دارید نام خود را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کنید، در این مرحله باید این کار را انجام دهید. وکیل شما می تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند. به خاطر داشته باشید که هر ثبت نام هزینه های اضافی دارد.
13. یک حساب بانکی تجاری کوچک باز کنید
یک حساب بانکی تجاری می تواند به شما کمک کند هزینه های کسب و کار را پیگیری کنید و از کسر مالیات و اعتبارات موجود برای صاحبان مشاغل کوچک استفاده کنید. ممکن است به محض شروع معاملات تجاری، یک حساب بانکی تجاری باز کنید. اگر LLC یا شرکتی هستید، باید یک حساب بانکی جداگانه برای امور مالی شرکت داشته باشید.
با یک متخصص بانکداری تجاری ملاقاتی ترتیب دهید تا تعیین کنید کدام نوع حساب برای کسب و کار شما مناسب است. توصیه های بانک را با حسابدار خود ارجاع دهید تا مشخص کنید کدام دسته های پس انداز یا حساب های ویژه به نفع شما خواهد بود.
ممکن است در حال برنامه ریزی یک استراتژی تجاری بین المللی باشید و انتظار داشته باشید که حجم فروش بالایی در آن بازارهای خارج از کشور ایجاد کنید. در این صورت، افتتاح حساب بانکی در بازار محلی منطقی تر است. در هزینه های انتقال بانکی و نرخ تبدیل ارز صرفه جویی خواهید کرد.
به علاوه، ایجاد حضور مالی بر اساس کشور، کار حسابدار و حسابدار شما را در طول فصل مالیات آسانتر میکند، زیرا آنها میتوانند صورتهای جداگانهای را برای درآمدهای خاص کشور ببینند.
افتتاح حساب بانکی تجاری مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:
- امکان خطوط اعتباری را باز می کند
- در دسترس بودن کارت اعتباری
- دسترسی به وام های داخلی
- پرداخت های مشتری می تواند مستقیماً به حساب شما برود
14. راه اندازی سیستم های حسابداری و پرداخت
صاحبان مشاغل فعلی می گویند که راه اندازی سیستم های مالی اولین چیزی است که باید هنگام شروع یک تجارت جدید از آن کمک بگیرید. اگر سیستم حسابداری شما از ابتدا به درستی تنظیم شده باشد – با در نظر گرفتن رشد آینده – در دراز مدت در زمان و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.
بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک حسابداری خود را به یک حسابدار یا حسابدار رسمی برون سپاری می کنند. در حالی که این امر می تواند در زمان شما صرفه جویی زیادی کند، اما همچنان نیاز به دسترسی به ابزارهایی دارید که به شما در بررسی ماه به ماه مالی خود کمک می کند.
سه فرآیند مالی برتر صاحبان کسب و کار فعلی می گویند که ای کاش زودتر روی آنها سرمایه گذاری می کردند، ردیابی هزینه، ردیابی موجودی و صورتحساب است. از آنجایی که جریان نقدی در راه اندازی یک کسب و کار بسیار مهم است، بدون صفحه گسترده جریان نقدی و ترازنامه راه اندازی نکنید . همچنین میتوانید نرمافزار حسابداری را در نظر بگیرید که این فرآیند را خودکار میکند و میتواند به شما در تجسم درآمد و خروج پول کمک کند.
صرف نظر از انتخاب خود، یک رکورد کامل از تمام امور مالی خود را در یک مکان نگه دارید. هر سطح از کسب و کار دارای تعهدات مالیاتی قانونی و ثبت سوابق است. کاهش حسابداری از روز اول شما را آزاد می کند تا روی رشد کسب و کار خود کار کنید.
15. امور مالی خود را جاری نگه دارید
برای صاحبان مشاغل کوچک، زمان مالیات همیشه است. در نهایت، صاحبان مشاغل کوچک ادعای معافیت مالیاتی در اظهارنامه مالیاتی خود دارند، اما برنامه ریزی مالیاتی در تمام طول سال برای به حداکثر رساندن مزایای مالیاتی مهم است. برای استفاده حداکثری از این فصل مالیاتی، حفظ وضعیت مالی خود ضروری است.
مهم نیست که چگونه مالیات را ثبت می کنید، صاحبان مشاغل کوچک باید سوابق دقیقی از فعالیت های مالی در طول سال داشته باشند. اگر کاملاً مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، با یک متخصص مالیات کار کنید. اگر ترجیح می دهید مالیات خود را به تنهایی انجام دهید، ممکن است در کلاس های آمادگی مالیاتی سرمایه گذاری کنید تا به شما در درست کردن آن کمک کند.
16. وظایف ضروری را زودتر برون سپاری کنید
هنگام راه اندازی یک کسب و کار، ممکن است وسوسه شوید که هر کاری را خودتان انجام دهید تا در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما صرف وقت برای کارهایی که در مجموعه مهارت شما نیستند، می تواند هزینه و زمان بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.
وظایفی را که در حوزه تخصص شما نیستند، مانند حسابداری، کارهای اداری، یا روابط عمومی، محول کنید یا برون سپاری کنید. اگر بودجه و موارد قانونی را در اختیار دارید، می توانید چند کارمند را استخدام کنید تا حجم کار را به اشتراک بگذارند.
در واقع، طبق نظرسنجی QuickBooks، صاحبان مشاغل جدید قصد دارند تا 12 ماه آینده به طور متوسط 10 کارمند و هفت پیمانکار را استخدام کنند.
ممکن است در ابتدا سخت باشد که به دیگران در کسب و کار خود اعتماد کنید. اما اگر کارمندان عالی را استخدام کنید، این سوال برایتان پیش خواهد آمد که چرا آنها را زودتر استخدام نکردید.
اگر پول کم است اما همچنان به کمک نیاز دارید، می توانید از پیمانکاران یا مترجمان آزاد استفاده کنید. مدیریت سلامت عقل به اندازه مدیریت زمان مهم است.
17. نحوه استخدام و دستمزد کارکنان را بیاموزید
اگر تصمیم دارید به جای برون سپاری به یک پیمانکار، شخصی را استخدام کنید ، باید با موارد زیر آشنا شوید:
- ایجاد آگهی های شغلی
- ایجاد اسناد قانونی (NDA، غیر رقابتی و غیره)
- فرصت های شغلی خود را کجا پست کنید
- مالیات کسب و کار
شما باید مالیات را از چک حقوق کارمندان خودداری کنید. با حسابدار خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که تمام مسئولیت های مالیاتی خود را انجام می دهید. برای درک اصول حقوق و دستمزد ، سوالات رایج حقوق و دستمزد را بپرسید .
خدمات حقوق و دستمزد دیجیتال هر دو گزینه سلف سرویس و خدمات کامل را ارائه می دهد. استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد می تواند به شما کمک کند:
- بیمه سلامت کارکنان، برنامه های بازنشستگی، کسورات و گارانتی ها را تنظیم و پیگیری کنید.
- دادههای حقوق و دستمزد کارمندان و تغییرات سالانه، مانند پاداشها و دستمزدها را نظارت کنید.
- یک فرآیند دیجیتالی برای واریز خودکار مالیات خود ایجاد کنید.
- کارمندان جدید را به صورت خودکار به سیستم حقوق و دستمزد خود اضافه کنید.
- سپرده گذاری مستقیم آنلاین خودکار را فعال کنید ، که وجوه را به حساب های کارمندان شما در سراسر جهان منتقل می کند.
به طور کلی، نرم افزار حقوق و دستمزد می تواند به شما در مدیریت موثر حقوق و دستمزد و درک بهتر نحوه پردازش حقوق و دستمزد کمک کند.

تقریباً از هر 4 کسب و کار کوچک که به زودی شروع به کار می کنند، 1 نفر دارای 100٪ نیروی کار از راه دور خواهد بود. اکثر کسب و کارهای کوچک همچنان تا حدودی از یک مکان تجاری فعالیت می کنند.
اگر در حال آماده شدن برای افتتاح یک تجارت خرده فروشی یا مواد غذایی آجر و ملات هستید، انتخاب مکان مناسب بسیار مهم است. هنگام جستجوی مکان ها، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
- فقط آنلاین: بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک کاملاً مجازی شده اند. اگر کسب و کار شما آنلاین است، باید محل میزبانی سایت خود و همچنین طراحی و سرعت مدیریت ترافیک وب را در نظر بگیرید.
- جمعیت شناسی: در نظر بگیرید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه با موقعیت مکانی شما تعامل خواهند داشت. آیا جمعیت هدف شما در این مکان بالقوه مکرر است؟ مطمئن شوید که موقعیت مکانی شما منعکس کننده تصویری است که می خواهید ایجاد کنید.
- ترافیک پیاده: قبل از امضای قرارداد اجاره، ترافیک پیاده خارج از یک مکان احتمالی را در طول روز کنترل کنید. آیا آن را جمع کرده است، یا رهگذران زیادی را می بیند؟ آیا مکان پارکینگ مناسبی برای مشتریان آینده شما دارد؟ آیا در دسترس است؟
- رقابت: داشتن رقبای نزدیک همیشه چیز بدی نیست. در هر صورت، قبل از تصمیم گیری در مورد مکان، باید از آنها آگاه باشید.
- جامعه تجاری: آیا سایر مشاغل آنها در نزدیکی هستند؟ شما ممکن است از ترافیک پیاده آنها بهره مند شوید. آیا رستوران های نزدیک وجود دارد؟ مشتریان شما (و کارمندان شما) ممکن است بعد از خرید از فروشگاه شما از خوردن یک لقمه لذت ببرند. به دنبال مکانی باشید که بتوانید از سایر مشاغل بهره مند شوید—و آن ها نیز می توانند از مزایای شما بهره مند شوند.
- تاریخچه: در مورد تاریخچه مکان تحقیق کنید. اگر کسبوکارهای دیگر در یک فضا تلاش کردهاند و شکست خوردهاند، شاید بخواهید دلیل آن را بدانید.
مهم نیست که چه نوع کسب و کاری را می خواهید شروع کنید، مطمئن شوید که مکان شما می تواند نیازهای فعلی و آینده شما را برآورده کند. به دنبال سیم کشی و وسایل برقی کافی، فضایی برای کارمندان خود یا هر تجهیزات خاص و حتی قوانین منطقه بندی باشید.
در نهایت، هزینه را در نظر داشته باشید. اجاره یک هزینه ماهانه عمده برای بسیاری از مشاغل کوچک است و ممکن است هزینه های مربوط به مکان دیگری مانند بیمه، خدمات نظافت و هزینه های پارکینگ وجود داشته باشد.
19. تجارت خود را بازاریابی کنید و یک وب سایت راه اندازی کنید
صاحبان مشاغل کوچک جدید می گویند ایجاد یک وب سایت تجاری اولویت اصلی بازاریابی آنها است. در دنیای دیجیتالی فزاینده، این یک حرکت هوشمندانه است. در واقع، 28 درصد از مشاغل کوچک می گویند که نسبت به سال گذشته محصولات و خدمات بیشتری را به صورت آنلاین می فروشند. اکثر آنها این کار را به عنوان یک نتیجه مستقیم از همه گیری COVID-19 انجام می دهند. و کارشناسان پیشبینی میکنند که این تغییر به سمت تجارت الکترونیکی باقی خواهد ماند.
چه شما یک کسب و کار آنلاین دارید یا یک مکان کاملاً آجری، باید یک وب سایت را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. خوشبختانه، برای راه اندازی کسب و کار خود برای فروش آنلاین نیازی به صرف هزینه های زیادی ندارید . بسیاری از گزینه های وب سایت با ساخت آسان و مقرون به صرفه وجود دارد. چند نکته قابل تامل عبارتند از:
- ایجاد طرح / تم وب سایت شما
- انتخاب طرح رنگ شما
- میزبانی وب سایت شما
- بازاریابی برای ترافیک
وقتی زمان و منابع در اختیار دارید، می توانید برای تقویت حضور خود در رسانه های اجتماعی و جذب مشتریان جدید، شروع به ایجاد پروفایل های رسانه های اجتماعی کنید. از آنجا، سرمایه گذاری در تاکتیک های بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات پولی، بررسی ها و بهینه سازی موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، می توانید برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی تر و تاثیرگذارتر بودجه بندی کنید.
20. مشارکت های تجاری را بررسی کنید
ما دلایل ورود به یک مشارکت تجاری را مورد بحث قرار دادیم، اما باید به مشارکت با سایر شرکت ها برای رشد جمعی نیز بپردازیم. راه های مختلفی برای ایجاد مشارکت وجود دارد، مانند استفاده از ارجاع یا سرمایه گذاری مشترک.
ارجاعات و سهم درآمد
برخی با شرکا همکاری می کنند تا به آنها در فروش خدمات در ازای کمیسیون یا سهم درآمد کمک کنند که در آن یک کسب و کار درصدی از فروش را ارائه می دهد. سهم درآمد برای تیمهای فروش کوچک و صاحبان مشاغلی که میخواهند بدون استخدام کارمندان تماموقت بیشتر توسعه پیدا کنند، رایج است.
با ارجاعات، ممکن است به شریکی که به شما در معرفی و بستن مشتری احتمالی کمک می کند، کمیسیون پیشنهاد دهید.
تقسیم درآمد معمولاً برای مشاغلی که به مشتری کمک می کند از محصول یا خدمات شما بهتر استفاده کند بهتر است. به عنوان مثال، فروشندگان نرم افزار شرکای خبره ای دارند که ممکن است به یک مشتری متقابل کمک کنند تا از نرم افزار به طور موثرتر استفاده کند. در نتیجه، مشتری ممکن است پول بیشتری را با فروشنده نرم افزار خرج کند. و شریک متخصص درصدی از فروش را بر اساس شرایط توافقی دریافت می کند.
سرمایه گذاری مشترک
اگر قصد دارید یک برج برای فضای اداری بسازید یا یک فیلم بسازید، به فکر تشکیل یک سرمایه گذاری مشترک با کسب و کار یا گروهی از شرکت ها باشید.
فرض کنید همه تجهیزات و کارکنان را برای فیلمبرداری از داستان دارید اما می خواهید گرافیک کامپیوتری را اضافه کنید. اینجاست که مشارکت با یک شرکت تولیدی دیگر با این قابلیت ها معنا پیدا می کند.
تبلیغات متقابل
اگر دو کسب و کار مشتریان هدف مشابهی داشته باشند، اغلب منطقی است که در یک تبلیغات متقابل شریک شوند.
مدتی را به این فکر کنید که آیا کسب و کارهایی در جامعه شما وجود دارد که بتوانید با آنها شریک شوید. هنگام نزدیک شدن به آنها:
- در مورد آنچه می خواهید و چه چیزی در آن برای آنها وجود دارد صادق و شفاف باشید.
- صبور باشید و مایل به مذاکره باشید تا مطمئن شوید که هر دو طرف از معامله راضی هستند.
- اگر نمی توانید یک فرصت منصفانه و سودآور را ترتیب دهید، آماده باشید که از آنجا دور شوید.
درست مانند زمانی که کارمندانی را استخدام می کنید، اعتماد را به حق بیمه کنید. همیشه می توانید از شرکای فعلی یا گذشته آنها بپرسید که آیا آنها از یک سرمایه گذاری مشترک اخیر یا تجربه تبلیغات متقابل راضی هستند یا خیر.
21. مشتریان را به سمت کسب و کار خود سوق دهید
در حالی که ایجاد یک وب سایت را می توان با ابزارهای آنلاین فراوان برای کمک به شما در سفر ساده کرد، هدایت مشتریان به سمت کسب و کار شما می تواند بسیار دشوارتر باشد. بسته به نوع کسب و کار شما به موارد زیر نیاز دارید:
- تبلیغات آنلاین: قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت و رسانه های اجتماعی محبوب
- تبلیغات چاپی: درج آگهی در مجله یا روزنامه
- فرصت های شبکه: در رویدادهای تجاری در جامعه خود شرکت کنید
- ارجاعات : از مشتریان خود از طریق شفاهی یا اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی آنها درخواست معرفی کنید
حتی با این ابزارها، هم زمان و هم تعهد برای ایجاد شهرت برند و وفاداری مشتری لازم است.
از پرسیدن سوال نترسید
درخواست کمک ممکن است گاهی اوقات یک چالش باشد، اما قدرت استفاده از شبکه خود یا همکاری با یک مربی برای کمک را دست کم نگیرید. برای بینش بهتر از حلقه اجتماعی و تجاری دوستان خود استفاده کنید.
هزینه راه اندازی کسب و کار چقدر است؟
هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد هزینه راه اندازی یک کسب و کار جدید بسته به نوع کسب و کار، صنعت و مکان متفاوت است. قبل از شروع کسب و کار خود، هزینه های راه اندازی خود را در وب سایت SBA تخمین بزنید تا مشخص کنید به چه مقدار نیاز دارید و آیا باید برای بودجه درخواست دهید یا خیر.
هزینه های کمی وجود دارد که هر کسب و کاری می تواند در هنگام راه اندازی متحمل شود. این موارد شامل مواردی مانند:
- مجوزها
- مجوزها
- هزینه های ثبت نام
- بیمه
اگر قصد دارید یک کسب و کار آجر و ملات راه اندازی کنید، باید هزینه فضای اداری، تجهیزات و لوازم، و خدمات آب و برق را بپردازید.
صرف نظر از ساختار کسب و کارتان، همچنان باید برای موارد زیر هزینه کنید:
- بازار یابی
- تبلیغات
- یک وبسایت
- تحقیقات بازار
ایده خوبی برای هر صاحب کسب و کار جدیدی است که روی یک حسابدار یا متخصص حقوقی سرمایه گذاری کند. و اگر قصد دارید کارمندان یا پیمانکارانی را استخدام کنید، آنها نیز انتظار دریافت حقوق خواهند داشت. اگر در یک تجارت کار می کنید، ممکن است برای شروع نیاز به خرید تجهیزات یا ماشین آلات خاصی داشته باشید، یا ممکن است نیاز به برون سپاری تولید خود داشته باشید.
با مشخص کردن تمام هزینه های کسب و کار خود و میزان هزینه آنها شروع کنید. برخی هزینه های مشخصی خواهند داشت. شما باید دیگران را به بهترین شکل ممکن تخمین بزنید. از آنجا، هزینه های خود را به هزینه های یکبار مصرف و هزینه های مداوم سازماندهی کنید.
این هزینه ها را با دقت پیگیری کنید زیرا ممکن است کسر مالیات باشند. SBA توصیه می کند حداقل یک سال از هزینه های ماهانه را در هزینه های راه اندازی خود حساب کنید.

هرگز زمان مناسبی برای شروع یک کسب و کار وجود نخواهد داشت. تا زمانی که یک توپ کریستالی نداشته باشید، نمی توانید پیش بینی کنید چه چیزی برای اقتصاد یا زندگی شما در انتظار است. بنابراین بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار زمانی است که احساس می کنید زمان و انرژی لازم برای اختصاص دادن به آن را دارید. شما مشتاق ایده خود هستید و آماده جهش هستید.
اما چند شاخص دیگر وجود دارد که ممکن است آماده باشید.
- شما تحقیقات بازار خود را انجام داده اید. می دانید که فضایی برای کسب و کار جدید شما در بازار وجود دارد. شما می دانید رقبای شما چه کسانی هستند و چگونه می خواهید متمایز شوید.
- شما یک طرح تجاری دارید. به یاد داشته باشید، صاحبان مشاغل باتجربه توصیه می کنند با یک طرح تجاری شروع کنید.
- شما با این خطر مشکلی ندارید. اگر از شکست می ترسید – آنقدر ترسیده اید که نمی توانید ریسک کنید – ممکن است آماده راه اندازی یک تجارت نباشید.
- مقداری پول نقد ذخیره کرده اید. احتمالاً در مرحله راه اندازی به حداقل مقداری دسترسی به پول نیاز خواهید داشت. اگر مقداری پول نقد ذخیره کرده اید، ممکن است در موقعیت بهتری نسبت به کسی که بدهی های بزرگ را پرداخت می کند، باشید.
- می توانید انرژی خود را وقف کنید. اگر در حال حاضر استرس زیادی را در زندگی شخصی خود تجربه می کنید، ممکن است بهترین زمان نباشد.
البته اینها قوانین سخت و سریعی نیستند. بسیاری استدلال می کنند که یک بیماری همه گیر زمان خوبی برای شروع یک تجارت نیست. اما 28 درصد از مردم می گویند که ویروس کرونا تنها به برنامه های آنها برای راه اندازی یک تجارت در 12 ماه آینده سرعت بخشیده است. و 72 درصد از صاحبان مشاغل بالقوه نسبت به مسیر پیش رو احساس خوش بینی دارند. آنها تأیید می کنند که بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار زمانی است که احساس آمادگی می کنید.
آیا راه اندازی یک کسب و کار سخت است؟
راه اندازی یک کسب و کار می تواند دشوار باشد، اما با کمک آسان تر است.
صاحبان مشاغل باتجربه توصیه می کنند برای راه اندازی سیستم های مالی، انتخاب ساختار کسب و کار، ثبت کسب و کار جدید و حتی انتخاب نام کسب و کار کمک بگیرید. اما کارآفرینان بالقوه کاملاً مشتاق پیروی از این توصیه نیستند.
تقریبا نیمی از صاحبان مشاغل احتمالی می گویند که قصد دارند سیستم های مالی خود را به تنهایی راه اندازی کنند. 50 درصد دیگر می گویند که ساختار کسب و کار خود را انتخاب می کنند و به بهترین ها امیدوارند. و 76 درصد می گویند که برای انتخاب نام کسب و کار نیازی به کمک ندارند.
ممکن است سرمایه گذاری برای کمک در این زمینه ها هزینه گزافی به نظر برسد. اما صاحبان مشاغل فعلی بر اهمیت درست کردن این موارد در اولین بار تأکید دارند. بسیاری گفتند که ای کاش زودتر روی مدیریت مالی سرمایه گذاری می کردند، از جمله راه حل های ردیابی هزینه و صورتحساب. و اگرچه ثبت کسب و کار شما ممکن است ساده به نظر برسد، ساختار نادرست یک کسب و کار می تواند عواقب پرهزینه ای داشته باشد.
برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باید گام های زیادی بردارید، اما هیچ کس از شما انتظار ندارد که در همان ابتدا متخصص باشید. پیدا کردن یک مربی یا سرمایه گذاری در کمک های خارجی، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.
چگونه یک کسب و کار را با اطمینان راه اندازی کنیم
این مقاله مراحل لازم را که باید برای راهاندازی یک کسبوکار جدید دنبال کنید، تشریح میکند، اما ما فقط سطح را خراشیدهایم. شما باید مسیر خود را ترسیم کنید. به یاد داشته باشید که با چشم انداز خود شروع کنید، درباره فرصت های خود تحقیق کنید و همه آن را در یک طرح تجاری یا مجله ثبت کنید.
درک و مدیریت عاقلانه هزینه های راه اندازی و جریان نقدی بسیار مهم است. اگر خودتان سرمایه گذاری نمی کنید، دریابید که کدام گزینه های سرمایه گذاری برای کسب و کار شما منطقی تر است.
برون سپاری یا استخدام کارمندانی که در زمینه کاری خود خبره هستند، می تواند زمان شما را برای تمرکز بر کارهایی که به بهترین شکل انجام می دهید آزاد کند و باعث رشد شود. بهعلاوه، میتوانید از خدماتی برای خودکارسازی فرآیندها استفاده کنید، مانند نرمافزار حسابداری برای کمک به کتابها و بستن. همچنین می توانید برای حمایت و رشد مشتریان خود به صورت جمعی به شرکای تجاری در جامعه خود تکیه کنید.
وقتی شک دارید، کمک بخواهید. مشاوره تخصصی می تواند کسب و کار شما را به ارتفاعات بیشتری برساند. و به یاد داشته باشید که ثروت به نفع جسوران است، اما به افراد آماده لبخند می زند.


