چگونه یک مشاور کسب و کار شویم
یک مشاور کسبوکار استراتژیهایی را برای کمک به کسبوکارها در بازسازی ساختار، بهبود بازاریابی و سودآوری بیشتر توسعه میدهد. برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار، باید مدرک خود را دریافت کنید و تجربیات و مهارت های خاصی را در طول مسیر کسب کنید. در این مقاله، نحوه دریافت آموزش، گواهینامهها و مجموعه مهارتهایی را که برای دنبال کردن این مسیر شغلی مفید نیاز دارید، به شما آموزش میدهیم.
قسمت1
تحصیل
دانلود مقاله
-
1از دبیرستان شروع کنید. در دوران دبیرستان، اگر دبیرستان شما آنها را ارائه می دهد، کلاس هایی را در زمینه تجارت و مدیریت بازرگانی در نظر بگیرید. همچنین می توانید برای کمک به کسب تجربه به باشگاه هایی با سایر دانش آموزان همفکر بپیوندید.- یکی از باشگاههای مرتبط با رشته شما Future Business Leaders of America است، یک باشگاه سراسری که احتمالاً شعبهای در مدرسه شما دارد. اگر اینطور نیست، می توانید فصل خود را شروع کنید. در واقع این سازمان دارای باشگاه هایی است که از مقطع راهنمایی تا دانشگاه فعالیت می کنند. [1]
- در کلاس های همزمان شرکت کنید. اگر مدرسه شما کلاس های تجاری ارائه نمی دهد، ببینید آیا می توانید در کلاس های همزمان در یک کالج محلی شرکت کنید. در مورد کلاس های همزمان با مشاور راهنمایی خود صحبت کنید.
-
2مدرک لیسانس بگیرید. اگر قرار است به عنوان مشاور بازرگانی کار کنید، حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارید. در حالی که برخی از شرکت ها ممکن است شما را بدون مدرک استخدام کنند، اما برای ایجاد یک تجارت قوی به عنوان یک مشاور مستقل، حداقل به مدرک لیسانس در کسب و کار یا مدیریت بازرگانی نیاز دارید.- زمانی که در دانشگاه هستید، بخش محلی رهبران تجارت آینده آمریکا را پیدا کنید. پیوستن به بخش محلی خود می تواند به شما کمک کند تجربه کسب کنید و با افراد دیگری که می خواهند وارد رشته شما شوند ملاقات کنید.
- امروزه اکثر شرکت های مشاوره مدیریت، به استثنای مشاوران فناوری اطلاعات، برای استخدام به مدرک MBA نیاز دارند.
-
3در مورد یک تخصص تصمیم بگیرید. در برخی مواقع، باید تصمیم بگیرید که دوست دارید در چه چیزی تخصص داشته باشید. اینکه در چه زمینه ای تخصص داشته باشید به شما بستگی دارد، اما می تواند تعیین کند که چه موقعیت هایی کسب می کنید یا چه نوع مشاوره تجاری دارید.- برخی از تخصص هایی که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از فروش، مدیریت، مدیریت و منابع انسانی. همچنین ممکن است به سیستم های فناوری اطلاعات، حسابداری، امور مالی، پروژه ها و سازمانی و شرکتی نگاه کنید. برخی از افراد فقط بر بازاریابی تمرکز می کنند.
- برای کمک به تعیین تخصص خود، کلاس هایی را در زمینه هایی که به آن علاقه مند هستید شرکت کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید به چه چیزی علاقه دارید.
-
4مدرک کارشناسی ارشد (MBA) را در نظر بگیرید. در حالی که MBA به شدت ضروری نیست، می تواند به شما کمک کند در رشته خود برجسته شوید. مدرک کارشناسی ارشد در بازرگانی، مدیریت بازرگانی یا یک رشته مرتبط ایده خوبی است. علاوه بر اینکه به شما کمک می کند برجسته شوید، به شما کمک می کند تا تخصص بیشتری کسب کنید تا بتوانید در کاری که انجام می دهید خوب باشید.[2]- اگر به دنبال یک تخصص هستید، سعی کنید برنامه ای را پیدا کنید که به شما امکان می دهد در آن زمینه تخصص داشته باشید. بسیاری از برنامه ها دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه های بسیار تخصصی یا مواردی هستند که به شما امکان می دهد روی یک مدرک عمومی تر تمرکز کنید.
-
5در کار مهارت کسب کنید. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه یا بین ترم ها، باید به دنبال کارآموزی مشاوره باشید یا به عنوان کارآموز مشاور کار کنید، زیرا این رشته در سطوح بالا بسیار محدود است. داشتن تجربه با یک کارفرمای معروف اغلب مهمتر از تحصیلات یا گواهینامه های شما است. با دفتر توسعه شغلی مدرسه خود برای پیدا کردن و درخواست برای این موقعیت ها همکاری کنید.- اگر قصد دارید برای یک شرکت مشاوره ای بزرگ که با شرکت های Fortune 500 کار می کند، کار کنید، داشتن این نوع سابقه بسیار مهم است.
قسمت2
گرفتن گواهینامه
دانلود مقاله
-
1گواهینامه مناسب را پیدا کنید. در زمینه مشاور کسب و کار، گواهینامه بر اساس تخصص شما است. به عنوان مثال، اگر می خواهید با مشاغل کوچک کار کنید، احتمالاً گواهینامه خود را از انجمن مشاوران معتبر مشاغل کوچک دریافت خواهید کرد. از سوی دیگر، اگر وارد حوزه سلامت میشوید، احتمالاً گواهینامه خود را از طریق انجمن ملی مشاوران کسبوکار مراقبتهای بهداشتی معتبر دریافت خواهید کرد.- می توانید گواهینامه عمومی تری دریافت کنید. به عنوان مثال، موسسه مشاوران کسب و کار معتبر گواهینامه ای را به عنوان مشاور تجاری عمومی ارائه می دهد.
-
2شرایط تجربه کاری کامل در برخی موارد، قبل از اینکه بتوانید گواهینامه بگیرید، باید مقدار مشخصی تجربه در این زمینه داشته باشید. به عنوان مثال، مؤسسه مشاوران کسب و کار خبره از شما می خواهد که قبل از دریافت گواهینامه، 3 سال تجربه داشته باشید. -
3برای آموزش وقت بگذارید. با اکثر گواهینامه ها، باید زمانی را صرف مطالعه یا آموزش کنید. در برخی موارد، شما فقط یک دوره مروری را قبل از شرکت در آزمون می گذرانید. اغلب، این آموزش یا بررسی با سرعت خودتان انجام می شود، زیرا شما از طریق مطالب و آموزش ها برای یادگیری اطلاعات کار می کنید. -
4امتحان بده اغلب اوقات، صدور گواهینامه مستلزم آن است که در پایان دوره امتحانی بدهید. در واقع، امتحان اغلب تمرکز اصلی فرآیند صدور گواهینامه است. معمولاً میتوانید برای دریافت گواهینامه خود در آزمون آنلاین شرکت کنید، اما ممکن است لازم باشد برای صدور گواهینامه به یک مرکز تست مراجعه کنید.- اغلب، امتحان بخش خوبی از زمان را می گیرد، مانند نیم روز یا بیشتر، بنابراین باید زمانی را برای شرکت در آن اختصاص دهید.
- هر دو دوره و آزمون هزینه ای دارد که توسط سازمان تعیین می شود.
-
5برنامه را تکمیل کنید. با داشتن برخی از گواهینامه ها، برای دریافت گواهینامه نیز باید یک بسته درخواست را پر کنید. هنگامی که شرایط اولیه را برآورده کردید، بسته را درخواست می کنید یا آن را به صورت آنلاین پر می کنید. سپس آن را ارسال می کنید تا توسط سازمان بررسی شود.- صدور گواهینامه معمولاً مستلزم آن است که دوره را کامل کرده و در مدت زمان مشخصی در آزمون شرکت کنید. به عنوان مثال، انجمن ملی مشاوران کسب و کار معتبر مراقبت های بهداشتی از شما می خواهد که دوره و امتحان را ظرف 90 روز به پایان برسانید.
قسمت3
توسعه مهارت های مناسب
دانلود مقاله
-
1روی تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله خود کار کنید. به عنوان یک مشاور تجاری، از شما دعوت می شود تا روی مشکلات شرکت کار کنید، به این معنی که باید راه حل های خلاقانه ای برای مشکلات سخت پیدا کنید. برای مؤثر بودن، باید از تفکر انتقادی و حل مسئله به طور منظم برای حل مشکلات استفاده کنید. [3]- با یادگیری اصول تفکر انتقادی شروع کنید. به عنوان مثال، مهم این است که یاد بگیرید سؤال بپرسید و در مورد مشکل فرضیات نسازید. اگر همیشه یک راه حل به عنوان تنها راه حل دیده می شود، دلیل آن را بپرسید. به راه های دیگری فکر کنید که می توانید به همان مشکل نزدیک شوید.
- از شواهد استفاده کنید وقتی انتقادی فکر می کنید و به حل مسئله می پردازید، باید داده ها و شواهدی برای تصمیم گیری داشته باشید. این فقط در مورد بیرون کشیدن یک تصمیم از هوا نیست.
- زمانی را با استفاده از مهارت های تفکر انتقادی خود در زندگی روزمره صرف کنید. به عنوان مثال، هنگامی که به یک خبر نگاه می کنید، زمانی را برای ارزیابی منبع داستان اختصاص دهید. به داده ها نگاه کنید. آیا آنها آن را کج می کنند تا نکته ای را بیان کنند؟
-
2مهارت های ارتباطی را توسعه دهید. مهارت های ارتباطی تقریباً در هر زمینه ای ضروری است، اما به ویژه در زمینه ای که شما همیشه خود را به مشاغل می فروشید، بسیار مهم هستند. یکی از بهترین راه هایی که می توانید مهارت های ارتباط شفاهی خود را بهبود بخشید، کار در خرده فروشی است. [4]- همچنین مهم است که در کلاس های ارتباطی در کالج شرکت کنید، مانند سخنرانی، بحث، یا نوشتن تجاری. آنها می توانند به شما در توسعه مهارت های ارتباطی کمک کنند.
- در مکالمات روزمره به کار بر روی ارتباطات خود توجه کنید. به عنوان مثال، به سرعت صحبت خود توجه کنید و سعی کنید آهسته صحبت کنید. همچنین، مطمئن شوید که در هر گروهی که در آن هستید، کلمات خود را بیان می کنید و با صدای مناسب صحبت می کنید.
- همچنین مهم است که در هر ارتباطی به طور فعال گوش کنید. اگر گوش میدهید، میتوانید به آنچه که شخص واقعاً میگوید، پاسخ دهید، که باعث میشود فرد احساس مهم بودن کند، کیفیتی که وقتی میخواهید خودتان یا کسبوکارتان را بفروشید.
-
3رهبر باشید. اغلب در مشاوره کسب و کار، شما به تنهایی کار خواهید کرد، حتی اگر بخشی از یک شرکت مشاوره بزرگتر باشید. با این حال، زمانی که وارد یک کسبوکار میشوید، باید یک رهبر باشید، زیرا آن کسبوکار به شما کمک میکند تا روش کار را بهبود بخشد.- یکی از راههایی که میتوانید مهارتهای رهبری خود را بهبود ببخشید، این است که در دوران تحصیل در دانشگاه و دبیرستان برای پستهای رهبری شرکت کنید.
- برو بیرون شورای دانش آموزی برای یک موقعیت رهبری در رهبران تجارت آینده آمریکا کاندید شوید. این موقعیت ها به شما کمک می کند تا مهارت های رهبری را آموزش دهید.
-
4روی مهارت های سازمانی خود کار کنید. هنگامی که به عنوان مشاور کسب و کار کار می کنید، احتمالاً نیاز دارید که بیش از یک تجارت را همزمان مدیریت کنید. از آنجایی که شما روی چندین کسب و کار و چندین پروژه کار می کنید، باید بسیار سازماندهی شده باشید. [5]- یکی از راه های سازماندهی این است که از ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید. سازماندهی ایمیل، تقویم های آنلاین و سایر ابزارهای مدیریت پروژه می تواند کمک بزرگی باشد. [6]
- راه دیگر برای کار بر روی سازمان، توسعه سیستم های خود است، به طوری که فایل های شما به گونه ای سازماندهی شده اند که همیشه بتوانید آنها را پیدا کنید.
-
5بتوانید تا مهلت مقرر کار کنید. مشاوران کسب و کار اغلب باید ضرب الاجل های تنگاتنگی را رعایت کنند تا نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند. بنابراین، شما باید بتوانید تحت استرس کار کنید و زمانی که میخواهید این کار را انجام دهید، کار را تحویل دهید.[7]- رفتن به کالج در واقع آمادگی نسبتاً خوبی برای کار در یک مهلت است، زیرا باید چندین کلاس را همزمان مدیریت کنید و کار خود را به موقع انجام دهید. با این حال، هنگامی که در دنیا بیرون می روید، شغل شما اغلب به این بستگی دارد که این ضرب الاجل ها را تعیین کنید.
-
6برای ساعات طولانی آماده باشید. اداره آمار کار ایالات متحده تخمین می زند که حدود یک سوم از تحلیلگران مدیریت، زیر مجموعه ای از مشاوران تجاری، بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنند. این بدان معناست که شما باید برای ساعات طولانی آماده باشید، به خصوص زمانی که برای اولین بار شروع به کار می کنید.[8]- این موقعیت معمولاً شما را ملزم به سفر می کند زیرا در بیشتر مواقع فقط با مشاغل در منطقه خود کار نمی کنید. از آنجایی که بیشتر کار شما با مشتری در محل کار او انجام می شود، باید به جایی که او هستند سفر کنید.
قسمت4
کار به عنوان مشاور
دانلود مقاله
-
1یک دوره کارآموزی را در نظر بگیرید. دوره کارآموزی یک راه عالی برای کسب تجربه است، و حتی می توانید آن را در مدرسه انجام دهید. بسیاری از کسبوکارها، حتی شرکتهای مشاوره، دورههای کارآموزی را ارائه میدهند تا به مردم کمک کنند تا پای خود را در کسبوکار خیس کنند. [9]- با مدرسه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها از دوره های کارآموزی در این منطقه اطلاع دارند، زیرا مشاغل اغلب با مدارس محلی تماس می گیرند.
- همچنین می توانید در وب سایت های کاریابی سنتی به دنبال دوره های کارآموزی باشید.
-
2شبکه خود را بسازید شبکه برای مشاور بودن بسیار مهم است. برای یکی، می تواند به شما کمک کند تا توسط یک شرکت مشاور استخدام شوید. با این حال، ایجاد شبکهای از افرادی که صاحب کسبوکار خود هستند یا در شرکت خود در سطح بالایی قرار دارند نیز ضروری است، زیرا این افراد احتمالاً شما را برای مشاوره استخدام میکنند. [10]- در جلسات محلی و احوالپرسی در منطقه خود برای کارآفرینان جوان شرکت کنید. شما همچنین باید در جلسات و رویدادهای اجتماعی که توسط اتاق بازرگانی محلی شما برگزار می شود شرکت کنید.
- همانطور که با مردم ملاقات می کنید، گفتگوها را شروع کنید. وقتی شخصی را پیدا کردید که با او کلیک می کنید، اطلاعات تماس او را بخواهید. حتما بعدا باهاشون پیگیری کنید.
- برای مثال، میتوانید به آنها ایمیلی بفرستید که در مورد جلسه شما صحبت میکند، و چیزی شبیه به: “سلام جاش، خیلی عالی بود که روز گذشته در آن رویداد شبکهای با شما آشنا شدم. خوشحالم که طرفدار دیگری از Sooner در آن منطقه پیدا کردم. وجود ندارد. خیلی از ما نیستیم! اگر میخواهید زمانی نوشیدنی بنوشید، با من تماس بگیرید.”
-
3در منطقه خود شغل پیدا کنید. برای شروع در این زمینه، به دنبال مشاغل سطح پایه در شرکت های مشاوره کسب و کار در منطقه خود باشید. می توانید از موتورهای جستجوی کار استاندارد مانند Indeed، Jobs.com، Yahoo یا Monster استفاده کنید.- همچنین می توانید از فهرست های شغلی مرتبط با هر باشگاه یا سازمان ملی که به آن تعلق دارید استفاده کنید.
- فراموش نکنید که شرکت های خاص را شکار کنید. گاهی اوقات، آنها ابتدا پست های سایت خود را لیست می کنند.
-
4برای موقعیت های مناسب اقدام کنید. مشاغلی را انتخاب کنید که تخصص شما را پوشش می دهد. اگر مهارتهایتان کاملاً مناسب باشد، فروش مهارتهای خود به شرکت آسانتر خواهد بود. با این حال، ممکن است لازم باشد زمانی که وارد میدان می شوید، موقعیتی بگیرید که کمی خارج از مجموعه مهارت شما باشد. به عنوان مثال، برخی از مشاوران کسب و کار یا مدیریت در جای دیگری در یک شرکت کار می کنند، مانند کار در منابع انسانی یا رسیدن به سمت های مدیریتی.[11]- البته، بخشی از فرآیند مصاحبه شغلی نشان دادن این است که چگونه مهارتهای شما برای این موقعیت مناسب است.
- یکی از راههای نشان دادن کامل بودن شما این است که با برجسته کردن مهارتها و تجربههای مرتبط، رزومه و نامه پوششی خود را با موقعیتی که برای آن درخواست میدهید، تنظیم کنید.
-
5کسب و کار مشاوره خود را باز کنید. گزینه دیگر این است که برای خودتان وارد تجارت شوید. به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، حتی می توانید برای شروع کار خارج از خانه خود کار کنید و با مشتریان در دفاتر آنها یا کافی شاپ های محلی ملاقات کنید. ممکن است بخواهید در زمانی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید در جای دیگری کار کنید، در همان اوایل ممکن است جریان نقدی زیادی نداشته باشید.[12]- قبل از راهاندازی کسبوکار خود، بدانید که راهاندازی یک کسبوکار مشاوره قبل از کسب تجربه واقعی میتواند دشوار باشد، زیرا تجربه به اعتبار ذهن مشتری تبدیل میشود. ممکن است بخواهید قبل از اینکه خودتان بیرون بروید، تجربه و شهرت کسب کنید.
- هنگام راهاندازی کسبوکارتان، تمام کارهایی را که برای شخص دیگری انجام میدهید، در نظر بگیرید، مانند نوشتن بیانیه مأموریت، ایجاد یک وبسایت، ایجاد یک برنامه بازاریابی و ایجاد یک طرح تجاری. [13]
- در مورد جنبه های قانونی کسب و کار خود تصمیم بگیرید. میتوانید یک کسبوکار با مسئولیت محدود راهاندازی کنید، جایی که کسبوکار شما تا حدی از امور مالی شخصیتان جدا میشود، وقتی صحبت از مسئولیتهای بدهی به میان میآید. راه اندازی یک شرکت انفرادی آسان تر است، اما شما شخصاً مسئول هرگونه بدهی شرکت هستید.
- برای کمکی که نیاز دارید بپردازید. اگر به مشاوره حقوقی در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید، یک وکیل استخدام کنید. اگر حسابداری کسب و کار را نمی دانید، یک CPA استخدام کنید.[14]
- فراموش نکنید که قوانین محلی خود را بررسی کنید تا ببینید برای داشتن کسب و کار مشاوره خود به چه مجوزهایی نیاز دارید.
-
6ساعت ها را قرار دهید. به عنوان یک مشاور جوان، باید ساعات بیشتری را برای جذب مشتری و همچنین برای برآورده کردن تمام خواسته های یک شغل بسیار سخت وقت بگذارید. شما در یک موقعیت پر استرس کار خواهید کرد که در آن باید بتوانید مشکلات را خیلی سریع و در زمانی که شما و مشتری با هم تعیین می کنید حل کنید. علاوه بر این، اگر برای خودتان کار می کنید، تحت فشار بیشتری قرار می گیرید زیرا در صورت بروز مشکل نمی توانید از دیگران در شرکت خود کمک بخواهید.[15]- بازاریابی و فروش یک فعالیت پولی نیست. فقط مشاوره درآمد دارد برای تعیین نرخ صورتحساب خود باید تخمین بزنید که واقعاً چند ساعت در سال کار خواهید کرد (و حقوق دریافت خواهید کرد). نرخ صورتحساب شما باید با مشاوران دیگری که ممکن است نسبت کار به ساعت بازاریابی بالاتری داشته باشند رقابتی باشد.
- برای این واقعیت آماده باشید که برخی از مشتریان می خواهند ضرب الاجل غیرواقعی تعیین کنند. اگر تنها هستید، باید با مشتری واقع بین باشید، زیرا به او بگویید می توانید ضرب الاجلی را که نمی توانید انجام دهید برای هیچ یک از شما خوب نیست.
- اگر در یک شرکت هستید، در مورد خط مشی شرکت برای ضرب الاجل ها بپرسید. اگر خطمشی در مورد کوتاهترین مهلت تعیین شده داشته باشد، ممکن است شرکت از شما پشتیبانی کند.
-
7خود را برای سازمان ها بازاریابی کنید. به عنوان یک مشاور، وظیفه شما این است که مشتریانی را جذب کنید، چه برای کسب و کار خود یا یک شرکت مشاوره بزرگ. این بدان معناست که شما باید خود و مهارت های خود را به آن تجارت بفروشید. اغلب، این جایی است که شبکه شما وارد می شود. شما باید افراد شبکه خود را متقاعد کنید که به کمک شما نیاز دارند تا به عنوان یک کاتالیزور برای شرکت خود عمل کنند یا مشکلاتی که پیش می آید را برطرف کنند. [16]- راه دیگری که می توانید خودتان را بفروشید این است که نشان دهید می توانید پول خود را پس انداز کنید. یعنی اگر در صورت نیاز شما را بیاورند، نیازی به استخدام تحلیلگر تمام وقت در شرکت خود ندارند. همچنین ممکن است برای کمک به آموزش کارکنان و مدیریت در مهارتهای خاص یا درک اینکه چرا فروش بالا نمیرود، استخدام شوید.
- مطمئن شوید که نام خود را از طریق یک طرح بازاریابی درج می کنید. شما باید در وب حضور داشته باشید، از جمله یک وب سایت با توصیفات در صورت امکان.
- همچنین به کسب و کارهای تماس سرد ضرری نمی رساند. یعنی از مشاغل موجود در آن منطقه بازدید کنید و با افرادی که در آنجا کار می کنند احوالپرسی کنید و به آنها اطلاع دهید که در صورت نیاز خدمات شما در دسترس است. [17]
