• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

بازاریابی

  • خانه
  • بلاگ
  • بازاریابی
  • چگونه یک فروشنده موفق شویم؟

چگونه یک فروشنده موفق شویم؟

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی بازاریابی
  • تاریخ فروردین 6, 1401
  • نظرات 0 نظر

چگونه یک فروشنده موفق شویم؟ 33 کیفیت (فهرست کامل)

به روز شده در: 16 اکتبر 2019 پیام بگذارید

کیفیت فروشندگان موفق از صنعت به صنعت و کشور به کشوری که شرکت می خواهد محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کند متفاوت است. این سوال وجود دارد که یک فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد و یک فروشنده بد. اما ممکن است یک لیست کلی از ویژگی های یک فروشنده موفق تهیه شود. و شما می توانید پاسخ را پیدا کنید.

ویژگی های فروشنده موفق
ویژگی های یک فروشنده موفق

ویژگی های فروشنده موفق

این خصوصیات کلی به شرح زیر است:

1. دانش محصول

فروشنده باید دانش جامع و فشرده محصولاتی را که توسط او به فروش می رسد پردازش کند.

این به عنوان یک دارایی مهم برای فروشنده عمل می کند و مهارت های ارتباطی او را افزایش می دهد.

زمانی که محصولی که قرار است توسط فروشنده به فروش می رسد، فنی و نیمه فنی باشد، دانش محصول عامل اصلی موفقیت می شود.

دانش محصول سالم در خدمت اهداف دوگانه ارتباط موثر و رسیدگی به اعتراضات به شیوه ای چشمگیر است.

مطالب مرتبط: 15 ویژگی مهم روابط عمومی (توضیح داده شده) .

2. از شکست ها درس بگیرید

او باید از شکست درس بگیرد. در آینده هم نباید همین اشتباه تکرار شود. بنابراین ، یادگیری او باید موثر باشد.

او باید نقاط ضعف خود را شناسایی کند و برای رفع آنها تلاش زیادی کند.

3. شخصیت

فروشنده باید دارای شخصیتی چشمگیر باشد.

شخصیت ترکیبی از ویژگی های مختلف ظاهر شخصی، عادات، آداب، نحوه لباس پوشیدن و خطاب، وضعیت بدن، حمل و نقل است.

4. ایمان و اعتقاد

فروشنده باید به محصولاتی که در آن معامله می کند ایمان و اعتقاد کامل داشته باشد.

پایه و اساس ارتباط موثر است.

مطالب مرتبط: فرآیند کنترل بازاریابی چیست؟ (گام به گام) .

5. اعتماد به نفس

این امر مستلزم شناخت کامل محصول، کاربردها و موارد نادرست آن است.

اعتماد به نفس فوق العاده ای در یک فروشنده لازم است. برای این منظور باید از نقاط قوت خود آگاهی کامل داشته باشد و آماده بهره برداری از آنها باشد.

6. برنامه ریزی تخصصی

فروشنده باید در برنامه ریزی کلان و خرد متخصص باشد.

7. استقامت

او باید استقامت خوبی برای کار سخت و مداوم داشته باشد، مثل اینکه زود و به راحتی خسته نشود.

8. تناسب روانی

سلامت روانی او باید سالم باشد.

مرتبط: 15 عاملی که بر تقسیم بندی بازار تأثیر می گذارد .

9. هوشیاری

در حین برخورد با مشتریان او باید به طور رضایت بخشی تمام شبهات مطرح شده توسط آنها را برطرف کند.

او باید بسیار هوشیار، مراقب و فعال باشد تا بتواند با مخالفت‌ها مقابله کند، دلهره‌ها را برطرف کند، نیاز واقعی را بیابد و بر آن تاکید کند و بهترین ارضای آن را برآورده کند.

10. افزایش قابلیت ها

فقط فروشنده جویای چالش می تواند به طور مداوم توانایی های خود را افزایش دهد.

11. سیستماتیک

یک فروشنده خوب باید سیستماتیک باشد.

12. لبخند بزنید

لبخند برای یک فروشنده موفق فضیلت بزرگی است. لبخند باعث جذابیت شخصیت می شود.

فروشنده باید یک انگیزه درونی برای پیشرفت داشته باشد.

موارد مرتبط: 17 تکنیک قدرتمند ارتقای فروش مصرف کننده (توضیح دهید).

13. شناخت صحیح رقبا

شناخت صحیح محصولات رقبا نیز کیفیت مهمی است. برای تجزیه و تحلیل مقایسه ای محصولات خود با محصولات رقبا بسیار ضروری است.

روحیه رقابت پذیری در یک فروشنده موفق نیز لازم است.

14. صلاحیت ها

او باید مدارک تحصیلی خوبی داشته باشد.

15. سلامت جسمانی

فرد باید از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشد، که بتواند تغییرات آب و هوایی و رژیم غذایی را در کشورهای مختلف تحمل کند.

“زبان بدن” او باید چشمگیر باشد.

موارد مرتبط: 7 تکنیک قدرتمند ارتقاء نیروی فروش (با مثال) .

16. دانش زبان 

فروشنده باید به زبان های خارجی بازارهای هدف آشنایی داشته باشد.

ویژگی های یک فروشنده خوب در بازاریابی

او باید زبان انگلیسی عالی داشته باشد زیرا این یک زبان بین المللی است.

17. اشتیاق

او باید بتواند با خوشحالی و اشتیاق با ناراحتی ها روبرو شود و در تلاش ها معکوس شود.

خوش‌بینی و جاه‌طلبی کلیدهای موفقیت هستند.

18. نظم و انضباط

او باید در صحبت، رفتار و برخورد با مشتری منظم باشد.

آموزش روش های فروش اثربخش.

مطالب مرتبط: 18 مزایا و معایب عمده سوپرمارکت ها.

19. دانش مشتریان 

فروشنده باید شناخت کاملی از مشتریان هدف خود به ویژه در زمینه روانشناسی، انگیزه خرید، سبک زندگی، عوامل اجتماعی و فرهنگی داشته باشد .

20. صفات اجتماعی

ویژگی های اجتماعی نیز برای یک فروشنده موفق ضروری است.

ویژگی های اجتماعی عبارتند از : ادب، خوش اخلاقی، همدلی، همکاری و کمک، درایت و توانایی در ملاقات با مردم.

21. سلامت صدا

او باید یک فرد دارای حافظه سالم باشد.

تخیل سالم و خلاقیت یکی دیگر از فضیلت های مهم برای یک فروشنده موفق است.

مانند ، فارغ از هر گونه نقص جسمی مانند لکنت زبان، لنگیدن، و غیره. او به نظر می رسد که به سرعت و به راحتی خسته نمی شود.

22. حضور ذهن

او باید سریعاً موقعیت را درک کند و مطابق با نیازهای زمان آن را مدیریت کند.

23. تخیلی

تخیل به مشتری با درایت که کاملاً بی پاسخ، ساکت و بلاتکلیف است. باید اطلاعاتی در مورد نیازش از او استخراج شود.

تخیل برای قدردانی، درک و ارضای نیاز مشتریان با قرار دادن ذهنی خود در موقعیت خریدار.

مرتبط: 13 نوع اصلی خرده فروشان در بازاریابی (با مثال) .

24. ابتکار عمل

ابتکار عمل در جست‌وجوی، نزدیک شدن و متقاعد کردن خریداران حتی بدون جهت‌گیری قبلی لازم است.

همچنین برای ارتقای یک رابطه هماهنگ بین این دو از طریق برقراری ارتباط با یکدیگر، ابتکار عمل لازم است.

25. حافظه تیز

توانایی شناخت مشتریانش، یادآوری مصاحبه هایش و یادآوری نیازها و پیشنهادات خاص آنها.

26. باهوش

باهوش و باید دارای عقل سلیم خوب، آگاهی عمومی و ویژگی های مثبت باشد.

توانایی کنار آمدن با مردم.

مطالب مرتبط: 5 نوع برتر کانال های توزیع در بازاریابی (توضیح داده شده)

27. درایت در برخورد با مردم

شنونده صبور، فرانک شوخ طبع و غیره.

28. متقاعد کننده گفتگو

مکالمه گر متقاعد کننده است و باید بتواند پیشنهاد خود را به خوبی ارائه دهد.

صدای شیرین، تلفظ واضح، دایره لغات خوب، استفاده مناسب از کلمات و بیان روان از عناصر ضروری مکالمه متقاعد کننده و مؤثر است.

29. منش دوست داشتنی

ادب، مودب، خوش اخلاقی، خوشرویی، شوخ طبعی، ظرافت در ذائقه، عادات خوشایند مرد را دوست داشتنی می کند.

30. صداقت و شخصیت صدا

فروشنده باید در اظهارات خود صادق، صریح، صریح، صمیمانه، جدی و صادق باشد.

مطالب مرتبط: 10 عامل اصلی موثر بر قیمت گذاری محصول (توضیح داده شده) .

31. تعاون و کمک

همکاری با مشتریان، فروشنده و کارفرما الزامی است.

32. استعداد

او باید دارای استعداد ویژه، نظم و انضباط خاصی از ذهن، بدن و قلب باشد. او باید خلاق و خود راضی باشد.

33. مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی یک فروشنده باید بسیار موثر باشد. موارد زیر ممکن است در این زمینه بسیار مفید باشد:

  • تنها یک شنونده خوب می تواند ارتباط موثری داشته باشد.
  • ارزش مکانی و ارزش زمانی را باید در نظر داشت.
  • قبل از ارائه، فروشنده باید در صورت وجود ترس از خریدار احتمالی خلاص شود.
  • ارائه باید طبیعی باشد.
  • ارزش توجه ارائه باید زیاد باشد.
  • ارزش پیشنهادی خوب، که مناسب بودن محصول را برای خریدار احتمالی توضیح می دهد نیز مفید است.
  • باید ارزش سود در ارائه وجود داشته باشد. برای این منظور ، پیام باید کوتاه و شیرین باشد.
  • فروشنده باید از خودستایی، انحراف و تکرار خودداری کند.
  • ارزش ارتباطی نیز ضروری است. این بدان معناست که رمزگشایی توسط گیرنده باید با کدگذاری مطابقت داشته باشد.
  • ارتباط کامل نیز مورد نیاز است، به این معنی که همه چیز باید در یک ارائه توضیح داده شود.
  • مناسب است که ارائه ویژه مشتری از قبل آماده شود.
  • سبک اکسترنال ارائه تاثیر منحصر به فرد خود را می گذارد.

بنابراین ، ویژگی های شخصی فوق برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق ضروری است.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

12 ویژگی رهبری مؤثر در یک کارآفرین
فروردین 6, 1401

مطلب بعدی

21 ویژگی برجسته تبلیغات (بازاریاب باید بداند)
فروردین 6, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download
مروری بر روش های تحقیق بازار
12 بهمن, 1401
download (1)
تحقیقات تجاری: تعریف، روش ها، انواع و مثال ها
19 شهریور, 1401
images (9)
7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران
8 شهریور, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید