چگونه رشد کسب و کار را اندازه گیری کنیم
چگونه رشد کسب و کار را اندازه گیری کنیم
بسیار مهم است که کسب و کارها بدانند با چه سرعتی در حال رشد هستند . داشتن این دانش به مدیران کمک می کند تا برای آینده برنامه ریزی کنند و همچنین نشان دهند که آیا استراتژی رشد آنها کارآمد است یا خیر.
اگر مالکان بدانند که احتمالاً در مدت شش ماه 10 درصد مشتریان بیشتری خواهند داشت، می توانند تغییرات ساختاری را برای آماده شدن از جمله استخدام کارمندان جدید یا خرید تجهیزات جدید ایجاد کنند.
این مقاله به چگونگی اندازه گیری رشد کسب و کار می پردازد.
اهداف رشد کسب و کار خود را مشخص کنید
اولین قدم برای اندازه گیری رشد کسب و کار این است که در مورد اهداف خود تصمیم بگیرید. اینها احتمالاً مربوط به مرحله رشد شرکت شما خواهد بود.
برای استارتآپها، هدف ممکن است صرفاً ایجاد پایگاه مشتری و رشد فروش باشد، حتی اگر به معنای زیان کوتاهمدت به دلیل هزینههای مرتبط با گسترش کسبوکار باشد. با این حال، شرکتهای معتبرتر ممکن است بخواهند سطح سود را بهبود بخشند و در عین حال یک جریان ثابت از چشماندازهای جدید را حفظ کنند.
در اینجا چند معیار رشد وجود دارد که مشاغل می توانند روی آنها تمرکز کنند:
- درآمد – درآمد نشان می دهد که یک شرکت چقدر پول آورده است.
- سود بیشتر – سود بیشتر به طور کلی نشانه ای است که همه چیز به خوبی پیش می رود. با این حال، کسبوکارها همچنان باید به عواملی مانند تعداد مشتریانی که وارد میشوند یا سرنخهایی که وارد میشوند برای اطمینان از موفقیت آینده نگاه کنند.
- فروش بالاتر – افزایش فروش معمولاً نشان می دهد که یک شرکت در حال رشد است. صاحبان مشاغل باید مراقب باشند اگر افزایش فروش کوتاه مدت به دلیل عواملی مانند تخفیف های سنگین ایجاد شده باشد یا اگر افزایش فروش باعث شود شرکت در معرض خطر بیش از حد معامله قرار گیرد.
- مشتریان بیشتر – مشتریان بیشتر نشانه رشد است. با این حال، اگر هزینه های جذب مشتری بالا باشد و حفظ مشتری ضعیف باشد، می تواند مشکل ساز باشد.
بر اساس این اهداف داده ها را جمع آوری کنید
هنگامی که یک کسب و کار تعریف می کند که می خواهد به چه چیزی برسد، باید داده ها را بر اساس این اهداف جمع آوری کند. شرکت ها هر چه داده های بیشتری داشته باشند، می توانند رشد را با دقت بیشتری اندازه گیری کنند.
دادههای بیشتر به کسبوکارها امکان میدهد تا مشکلات احتمالی را شناسایی کنند. برای مثال، یک کسب و کار ممکن است در آستانه رسیدن به هدف رشد درآمد سالانه 10 درصدی خود باشد. با این حال، دسترسی به دادههای جذب مشتری و همچنین دادههای درآمد میتواند نشان دهد که شرکت در حفظ مشتریان شکست خورده است. با این رشد که در عوض توسط کمپین های بازاریابی پرهزینه تسهیل می شود. این امر به مسائلی در حفظ مشتری اشاره می کند که با مراقبت از آنها می تواند سودآوری کسب و کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
عوامل بیرونی را فراموش نکنید
هنگام اندازه گیری نرخ رشد شرکت، مهم است که عوامل خارجی را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است به افزایش چشمگیر در فروش ماهانه نگاه کند و موفقیت را به یک کمپین بازاریابی اخیر نسبت دهد. با این حال، اگر ماه دسامبر بود و شرکت یک فروشگاه اسباب بازی بود، افزایش فروش به همان اندازه به دلیل فصل تعطیلات است. داشتن دادههای بلندمدت میتواند در اینجا به شما کمک کند زیرا کسبوکارها میتوانند از آن برای دریافت دیدگاهی از روندهای گستردهتر استفاده کنند.
چگونه نرخ رشد شرکت خود را محاسبه کنیم
محاسبه نرخ رشد شرکت خود با استفاده از این فرمول نرخ رشد کسب و کار آسان است. شما فقط باید ارقامی را که معیار رشد را در حال حاضر نشان می دهند با شکلی که معیار رشد را در نقطه ای از گذشته نشان می دهد، مقایسه کنید.
به عنوان مثال، شرکتی را تصور کنید که در سال 2018 200,000 پوند و در سال 2017 160,000 پوند درآمد داشته است. برای اطلاع از نرخ رشد سالانه، تفاوت بین درآمد 2018 و 2017
(200,000 پوند تا 160,000 پوند = 40,00 پوند) را پیدا می کنید.
سپس این تفاوت را بر درآمد یک سال پیش تقسیم میکنید و این رقم را به درصد تغییر میدهید (40000 پوند/160000 پوند=0.25=25%). به این ترتیب نرخ رشد سالانه این شرکت 25 درصد است.
در نهایت، مطمئن شوید که رشد را به طور منظم اندازه گیری کنید
اندازه گیری رشد باید به صورت مداوم انجام شود. نگهداری سوابق ماهانه یا فصلی به مالکان بینش مفیدی در مورد چگونگی گسترش کسب و کارشان می دهد و به آنها این امکان را می دهد تا مطمئن شوند که با نرخی رشد می کنند که اهداف را برآورده می کند، بدون اینکه در معرض خطر بیش از حد معامله قرار گیرند.
ممکن است همچنین دوست داشته باشید
