چگونه در 7 مرحله آسان مقاله بنویسیم
چگونه در 7 مرحله آسان مقاله بنویسیم
3 سپتامبر 2021
مقاله مطالب نوشته شده ای است که توسط مخاطب خوانده می شود و کیفیت محتوا می تواند تأثیر گسترده ای بر خوانندگان هدف بگذارد. مقالات را می توان توسط بخش های بازاریابی یا روابط عمومی نوشت تا با رهبری فکری یک سازمان ارتباط برقرار کند و در عین حال اطلاعات مرتبط مرتبط با صنعت خود را ارائه دهد. برخی از نویسندگان محتوا اگر به صورت روزانه یا هفتگی مقاله بنویسند، ممکن است در یک سیستم مدیریت محتوا مقاله بنویسند.
در این مقاله به چیستی مقاله، نحوه نگارش آنها و نکات قابل توجه برای نوشتن موثر آنها می پردازیم.
بیشتر بخوانید: سیستم مدیریت محتوا چیست؟
به کارفرمایان اجازه دهید هنگام ایجاد رزومه Indeed شما را پیدا کنند
مقاله چیست؟
مقاله یک ارتباط مکتوب است که موضوع اصلی نویسنده را به تصویر میکشد که میخواهند برای خوانندگان خود نمایش دهند. موضوعات مقاله ممکن است متفاوت باشد و رویدادهای فعلی یا گذشته را در سراسر جهان به نمایش بگذارد. علاوه بر این، نویسنده قصد دارد محتوایی بنویسد که در مقایسه با سایر داستانها به طور منحصر به فردی با بینندگان ارتباط برقرار کند.
چند هدف دیگر که یک نویسنده هنگام نوشتن مقاله برای دستیابی به آنها برنامه ریزی می کند عبارتند از:
-
مشاوره و دوره های اقدامات را ارائه می دهد
-
باعث قرار گرفتن در معرض اخبار و اخبار فناوری می شود
-
بر نظرات فعلی خوانندگان خود تأثیر می گذارد
بیشتر بخوانید: راهنمای OKR
چگونه مقاله بنویسیم
این دستورالعمل ها را برای نحوه نوشتن یک مقاله کارآمد که احتمالاً توسط مخاطبان هدف شما خوانده می شود، مرور کنید.
-
موضوعی را برای نوشتن انتخاب کنید.
-
مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.
-
درباره حقایقی تحقیق کنید که داستان شما را تقویت می کند.
-
یک طرح کلی از مقاله خود ارائه دهید.
-
یک پیش نویس خشن بنویسید و طرح کلی خود را کم کنید.
-
موضوع خود را مشخص کنید.
-
با صدای بلند بخوانید تا پیشنویس شما بدون خطا باشد.
1. موضوعی را برای نوشتن انتخاب کنید
قبل از شروع نوشتن، فهرستی از موضوعاتی که می خواهید درباره آنها بنویسید تهیه کنید. این به شما این فرصت را می دهد که بفهمید به چه چیزی علاقه دارید. اگر در حال نوشتن مقاله ای برای شرکت خود هستید، ایده های خود را با سایر اعضای تیم خود در میان بگذارید تا ببینید کدام موضوع می تواند علاقه مشتریان بالقوه را برانگیزد. ممکن است لازم باشد مستقیماً با مدیر یا تیم اجرایی خود صحبت کنید تا ایده بهتری از مخاطبی که هدف قرار داده اید به دست آورید. با این حال، توصیه می شود که مقاله خود را در اسرع وقت مشخص کنید، بنابراین می توانید شروع به نوشتن کنید و ببینید آیا این مسیری است که می خواهید در پیش بگیرید.
2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
شما باید دیدگاه خواننده مقاله خود را در نظر بگیرید تا مخاطب هدفی را که می خواهید به آن دست یابید شناسایی کنید. برای اینکه ببینید چه مخاطبانی با محتوای مقاله ای که می نویسید مطابقت دارند، یک تحلیل SWOT را فرموله کنید.
همچنین، هنگام جستجوی مخاطب هدف مناسب، به این عوامل توجه کنید:
-
جمعیت شناسی: این عامل به شما نگاهی جامع به سن، جغرافیای درآمد سالانه و سابقه تحصیلی افراد می دهد. به عنوان مثال، اگر بخواهید مقاله ای را در مورد محصولات زیبایی بنویسید، می توانید برای زنان 18 تا 35 ساله که در منطقه سه ایالتی زندگی می کنند، هدف قرار دهید، در حالی که می توانید مردان 35 تا 54 ساله حومه شهر را در مورد محصولات اصلاح هدف قرار دهید.
-
رفتارها و علایق: شما می خواهید بدانید که یک خواننده به چه نوع محتوایی علاقه دارد، بنابراین مطالعه روندهای صنعت در مورد بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم است تا ببینید چه نوع افرادی با برندهای خود بدون توجه به این واقعیت که به آنها می فروشند تعامل دارند. یک مثال می تواند شرکتی باشد که به دلیلی ترافیک زیادی را در رویدادهای ورزشی ایجاد می کند. دانستن اینکه چه چیزی خوانندگان را به انجام عمل ترغیب میکند، جزئیات کلیدی را در مورد اینکه چگونه میتوانید از آنها درخواست اقدام کنید، در اختیار شما قرار میدهد.
-
عادات خرید: دادههای مربوط به گرایشهای مشتری، آنهایی را که به دنبال خرید محصول هستند از کسانی که در اینترنت جستجو میکنند جدا میکند. یک شرکت می تواند از تبلیغات هدفمندی استفاده کند که آنها را متقاعد کند تا به وب سایت خود برگردند، بنابراین ممکن است لازم باشد با تیم بازاریابی شرکت خود بررسی کنید یا مقاله روندهای مشتری را به صورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید چه چیزی می تواند عاملی برای آنها در مصرف یک محصول باشد. به این ترتیب، ممکن است بدانید چه عناصری میتوانند برای مخاطبانتان روشنتر باشند و محتوایی را بنویسید که با آنچه خریداری میکنند هماهنگ باشد.
3. درباره حقایقی تحقیق کنید که داستان شما را تقویت می کند
داشتن حقایق برای نوشتن داستانی قدرتمند که خواننده را مجذوب خود می کند ضروری است. شما می خواهید یک منطقه متمرکز برای حفظ حقایق خود داشته باشید، بنابراین می توانید تمام عناصر داستان خود را در یک مکان جمع آوری کنید. داشتن یک دفترچه یادداشت مناسب است که بتوانید ایده ها را به سرعت یادداشت کنید، اما نوشتن یادداشت ها به صورت دیجیتالی بر روی یک سند پردازش کلمه در رایانه هوشمندتان برای شما آسان تر خواهد بود.
چند نمونه از تحقیقاتی که می توانید جمع آوری کنید عبارتند از:
-
آمار
-
نقل قول از منابع مرتبط با موضوعی که در مورد آن می نویسید
-
تعاریف در مورد موضوع مقاله
-
داستان های کوتاه
-
ارجاع به فرهنگ پاپ یا رسانه
-
رویدادهای محلی یا ملی
-
منابعی که ممکن است برای کاربر مفید باشد
4. طرح کلی مقاله خود را ارائه دهید
مقاله شما باید قبل از شروع نوشتن یک قالب اولیه داشته باشد، بنابراین می توانید زمان بیشتری را به جای ساختار، روی محتوا صرف کنید. منابع شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا قالبی را به دست آورید که برای خواننده واضح و قابل درک باشد.
چهار قطعه اصلی از یک طرح کلی که باید ترسیم کنید باید عبارتند از:
-
عنوان: عنوان معمولاً یک قسمت از مقاله است که بیننده هنگام جستجوی محتوا در موتورهای جستجوی خود به صورت آنلاین می بیند. اطمینان حاصل کنید که محتوایی را می نویسید که قطعه غنی را در بالای صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) هدف قرار می دهد تا بیننده آن را افزایش دهد.
-
پاراگراف مقدمه: پاراگراف مقدماتی نکته اصلی آنچه را که می خواهید در مورد یک موضوع بگویید را معرفی می کند. این روش ایدهآلی برای جلب توجه مخاطبان شماست، زیرا ارزشی از خود نشان میدهید که نشان میدهد چرا آنها باید به خواندن قطعه شما ادامه دهند.
-
پاراگراف بدنه: پاراگراف بدنه به شما امکان می دهد اطلاعات پشتیبانی را بسازید و سازماندهی کنید که از نکته ای که می خواهید بیان کنید پشتیبانی می کند. از نمونه هایی از تحقیقات خود در بالا استفاده کنید تا موضوع خود را برجسته کنید و به مخاطبان خود در مورد اطلاعات جدید و اینکه چرا برای آنها تأثیرگذار است آگاه کنید.
-
نتیجهگیری: نتیجهگیری مقاله شما میتواند با یک فراخوان برای اقدام یا چیزی که خواننده در آینده به آن فکر کند پایان یابد. شما می خواهید آنها بر ارزشی که از آموخته های خود دریافت کرده اند تمرکز کنند، بنابراین می توانند به دیگران بگویند که محتوای شما را بخوانند و آن را با شبکه خود به اشتراک بگذارند. اگر برای شرکتی می نویسید، آن ها می توانند از یک گروه متمرکز بخواهند درباره آنچه که می خواهند در آینده از شرکت ببینند، تصمیم گیری کنند، که می تواند نیروی محرکه ای برای پایان دادن به مقاله خود باشد و در عین حال آنها را وسوسه کند که منتظر مطالب بیشتری باشند. محتوای معنادار
5. یک پیش نویس خشن بنویسید و طرح کلی خود را کم کنید
قبل از شروع ویرایش، ابتدا باید همه چیز را یادداشت کنید تا بتوانید فرآیند خلاقیت خود را روی کاغذ آزاد کنید. میتوانید همه چیز را بعد از آن ویرایش کنید و در مورد کارهایی که میتوانید برای ارتقای کیفیت مقاله انجام دهید و موضوعاتی که قصد دارید بیشتر درباره آنها توضیح دهید، فکر کنید. مطمئن شوید که شروع به نوشتن و ویرایش از بالا تا پایین مقاله کرده اید، تا بتوانید در زمان خود در اولین پیش نویس خود صرفه جویی کنید.
6. موضوع خود را مشخص کنید
نکات کلیدی را برای هر بخش از طرح کلی تقسیم کنید تا بتوانید در مسیر مقاله خود بمانید. شما می خواهید همیشه چشم خواننده را روی مقاله خود نگه دارید. اگر در مورد محتوا و اینکه کجا می توانید آن را گسترش دهید، همیشه باید با یک ویرایشگر یا عضو داخلی تیم خود همکاری کنید.
7. با صدای بلند بخوانید تا پیش نویس شما بدون خطا باشد
آخرین مرحله این است که قبل از ارسال مقاله برای تأیید، چندین بار با صدای بلند بخوانید. شما می خواهید مطمئن شوید که برای خواننده مختصر و قابل درک است. از یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بخواهید آن را بخواند تا بازخورد صادقانه را نیز دریافت کنید.
بیشتر بخوانید: برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها
نکاتی برای نوشتن مقاله
برای کمک به بهبود محتوای مقالاتی که می نویسید، این نکات را تجزیه و تحلیل کنید:
-
خطاهای نقطه گذاری را بررسی کنید: مقالات برای نشریات رسانه ای معمولاً از دستورالعمل های سبک AP پیروی می کنند، اما شما باید محتوای خود را برای جداسازی واضح جملات و کلماتی که آنها را تولید می کنند بررسی کنید. همیشه در مواقعی که باید بررسی کنید کلمه ای باید با حروف بزرگ نوشته شود یا محل علامت گذاری، یک کتاب سبک AP نزدیک خود داشته باشید.
-
زمان نوشتن را به خود اختصاص دهید: اگر تعداد کلمات مشخصی دارید، اولین پیش نویس خود را بنویسید و ببینید چقدر طول می کشد. این یک راه عالی برای مدیریت زمان و نوشتن محتوای با کیفیت به صورت ثابت است و در عین حال مدیر یا سردبیر خود را در مورد پیشرفت خود مطلع میکنید.
-
نکات خود را ساده نگه دارید: وضوح برای موفقیت نوشتار شما بسیار مهم است، و شما باید با کلمات کمتری نسبت به نوشتن بیشتر به منظور پاسخگویی به یک نیاز کلمه، منظور خود را منتقل کنید. در مورد دستورالعمل های محتوا و تعداد کلمات با مدیر یا ویرایشگر خود مشورت کنید.

