چهار روش تحقیق اساسی برای راه اندازی کسب و کار
تحقیقات بازار یک جنبه اساسی برای حصول اطمینان از شروع هر کسب و کار جدید است. ارتباط با بازار هدف خود و ارائه یک جایگزین ارزشمند برای رقبا یا حتی پر کردن شکاف بسیار مورد نیاز در بازار.
با این حال، نوع دادههایی که نیاز دارید و بودجهای که میخواهید به تحقیقات تجاری اختصاص دهید، تعیین میکند که از کدام روشهای تحقیق برای به دست آوردن تصویری دقیق از چشمانداز بازار استفاده میکنید.
در این مقاله، ما چهار روش اساسی تحقیق کسب و کار را مورد بحث قرار میدهیم که استارتآپها میتوانند به سرعت از آنها برای تصمیمگیری کلیدی در مورد راهاندازی یا عدم راهاندازی یک کسبوکار خاص یا اصلاح یک ایده تجاری استفاده کنند.
چه تعداد مصرف کننده در آنجا محصول یا خدمات من را می خرند؟ مصرف کنندگان بالقوه من چه کسانی هستند ؟ آنها در حال حاضر از چه رقیبی استفاده می کنند؟ چقدر حاضرند بپردازند؟ آیا من وارد یک بازار از قبل اشباع شده هستم؟
اینها همه انواع سؤالاتی هستند که احتمالاً برای تعیین سطح فرصت رشد کسب و کار به پاسخ آنها نیاز دارید.
نظرسنجی های کمی
نظرسنجی که به عنوان یکی از رایجترین روشهای تحقیق تجاری در نظر گرفته میشود، به شما این امکان را میدهد که حجم وسیعی از دادهها را در مدت زمان بسیار کوتاه و با هزینه نسبتاً کم جمعآوری کنید. هنگامی که شما نیاز به شناسایی خروجی عددی دارید که به پاسخ به سوال تحقیق شما کمک می کند، همیشه باید از نظرسنجی کمی نسبت به نظرسنجی کیفی استفاده شود.
به عنوان مثال، اگر به دنبال تعیین اندازه بازار بالقوه خود هستید، ممکن است به دنبال بررسی سریع 1000 مصرف کننده یا متخصص در زمینه خود باشید. اگر می دانید 50000 مصرف کننده یا متخصص وجود دارد که به طور بالقوه به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، می توانید به سادگی تعداد پاسخ های نظرسنجی مثبت را در 50 ضرب کنید تا اندازه بازار خود را مشخص کنید.
به زبان ساده، زمانی که به یک رقم خاص برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل خود نیاز دارید، این یک روش تحقیقاتی تجاری بسیار قدرتمند است.
گروه های متمرکز
یک رویکرد تصفیهشدهتر برای تحقیقات تجاری، گروههای متمرکز معمولاً از خوشههای کوچکی از افراد تشکیل میشوند که با مشخصات بازار هدف شما مطابقت دارند . در این گروههای تمرکز، میتوانید با بهرهگیری کامل از عمقی که مصاحبهها فراهم میکنند، بحث درباره محصول یا خدمات خود را تسهیل کنید.
بینش گروه متمرکز می تواند ارزشمند باشد. پیشنهاد کسب و کار شما را انسانی می کند، تا شما را قادر سازد درک کنید که مردم در مورد محصول شما چه احساسی دارند و تنها از طریق گفتگو، روندها و فرصت های بالقوه را شناسایی کنید.
اگر یک ایده تجاری دارید و می خواهید بازار بالقوه آن را کشف کنید، مرکز تجاری و IP می تواند به شما کمک کند. در کارگاه آموزشی “معرفی مرکز کسب و کار و IP ” ما ثبت نام کنید و در مورد نحوه پیمایش انبوه منابع اطلاعاتی کسب و کار در مرکز تجاری و IP اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مصاحبه تحقیق کیفی
مصاحبه های یک به یک شبیه به گروه های متمرکز است، زیرا شامل سوالات باز و بدون ساختار است که به مصاحبه شونده آزادی بیان خود را می دهد. این یک فرصت عالی برای درک عمیق تر از دیدگاه کاربر در مورد یک محصول، خدمات یا شرکت است.
مصاحبه به شما این امکان را می دهد که سؤالات بعدی بپرسید تا عمیق تر شوید، اما این نیز خطرات خاص خود را به همراه دارد. یک مصاحبهکننده بیدقت میتواند با پرسیدن سؤالات اصلی که متعاقباً بازتابی واقعی از نظر کاربر ارائه نمیدهند، پاسخهای مصاحبهشونده را سوگیری کند.
مطالعات موردی کیفی
مطالعات موردی به استارتآپهای نوپا درک جامعتری از نحوه تعامل یک فرد با یک محصول یا خدمات ارائه میدهد. تصویر کامل تری از رضایت، استفاده و نگرش آنها نسبت به یک محصول، خدمات یا صنعت خاص در زمینه مناسب به شما می دهد.
این وسیله ای روشنگر برای اصلاح پیشنهاد کسب و کار شما، استفاده از مشتریان هدف برای ایجاد چیزی است که معنادار است و به محصول یا خدمات شما ارزش می افزاید و شما را از رقبا متمایز می کند.
به عنوان مثال، ممکن است ایده محصول یا خدمات خود را به یک فرد یا متخصص برجسته در صنعت خود بدهید و به آنها اجازه دهید آن را در یک دوره زمانی آزمایش کنند. این نوع بینش است که می تواند در حل مشکلات دندان درآوردن با مفهوم شما بی ارزش باشد. همچنین ممکن است پتانسیل برآوردن نیازهایی را که مصرف کنندگان در صنعت شما به شدت به دنبال آن هستند، آشکار کند.
اما کدام روش های تحقیق در کسب و کار بهتر عمل می کنند؟
در حقیقت، تحلیل کیفی و کمی دارای مزایا و معایبی است . شکی نیست که نظرسنجی ها و تحقیقات کمی می توانند آمار و دیدگاه عددی را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهند، اما درک تصویر بزرگتر از بازار هدف شما نیز دشوار است.
به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل کمی می تواند اندازه و دامنه یک بازار هدف را نشان دهد، اما به شما اطلاع نمی دهد که چگونه برند خود را در بازار قرار دهید تا بهترین شانس ممکن برای رشد را به شما بدهد.
روشهای تحقیق کیفی کسبوکار مانند گروههای متمرکز و مطالعات موردی فردی به شما رنگ میدهد تا وثیقه بازاریابی خود را شکل دهید، ایده و موقعیت کلی شما را در بازار مشخص کنید، یعنی امتیاز قیمت و جمعیت هدف.
در یک دنیای ایده آل، شما این دو را با هم ترکیب می کنید تا دیدگاهی چندجانبه از صنعت خود داشته باشید و بهترین شانس ممکن را برای هدایت ایده کسب و کار خود در مسیر درست به شما می دهد.
در مرکز تجاری و IP می توانید تحقیقات کمی و کیفی کسب و کار را برای توسعه ایده های تجاری جدید خود به راحتی ترکیب کنید. به عنوان یک خواننده در اتاق مطالعه BIPC، به گزارش های جامع تحقیقات بازار ما که توسط ناشران ما انجام شده است، دسترسی خواهید داشت . در بازار فعلی بیش از 5 میلیون پوند ارزش دارد.
از تجارت الکترونیک و بازاریابی آنلاین گرفته تا فناوری پزشکی، مواد شیمیایی، پلاستیک و غذا و نوشیدنی، تحقیقات عمیق و گزارشات استراتژی بازار جهانی ما میتواند واضحترین تصویر ممکن را از بازار شما به شما ارائه دهد.
برای کسانی که به خانه نزدیکتر نگاه می کنند، می توانید از داده های موقعیت مکانی خرده فروشی در سراسر کشور و بینش 2700 منطقه بریتانیا، از جمله 450 نوع کسب و کار مختلف و هزاران شرکت تاسیس، بهره ببرید.
پنج نکته برای ارائه ایده های تجاری
1. بدانید که به چه کسی ارائه می دهید
اگر بتوانید از قبل بفهمید افرادی که به آنها پیشنهاد می دهید چه کسانی هستند، هنگام ارائه ایده کسب و کارتان بسیار سودمند خواهد بود. در مورد صنایعی که آنها در آن کار کرده اند و برندهایی که ممکن است با آنها مرتبط باشند، تحقیق کنید. حتی بهتر از آن، اگر بتوانید از قبل شخصاً با آنها صحبت کنید، میتوانید قبل از طرح ایده کسبوکار خود، روابط ارزشمندی ایجاد کنید. علاوه بر این، بسیاری از مردم متوجه می شوند که دانستن نوع شخصیت هایی که به آنها پیشنهاد می دهند مفید است. برای مثال، اگر با تیپ شخصیتی خلاق سر و کار دارید، می توانید ارائه خود را طوری تنظیم کنید که ایده خود را به صورت بصری نشان دهد.
2. آن را ساده نگه دارید
ممکن است در اصل آسان به نظر برسد، اما مختصر و دقیق بودن ارائه به این معنی است که می توانید توجه اتاق را حفظ کنید و با ایده های خود تأثیر بیشتری ایجاد کنید. اگر متوجه شدید که روی یک مماس حرکت می کنید، توقف کنید. زمان معمولاً یک کالای گرانبها در دنیای تجارت است، بنابراین بهتر است تمرکز خود را حفظ کنید و تعداد اسلایدها را، اگر از آنها استفاده می کنید، به حداقل برسانید.
3. نقاط ضعف را برطرف کنید
اگر ضعفهای احتمالی در ایده کسبوکار شما وجود دارد، باید آشکارا به آنها رسیدگی کنید و نشان دهید که یک برنامه اضطراری در اختیار دارید. نشان دادن اینکه تمام مشکلات احتمالی را پیشبینی کردهاید، نشان میدهد که برای هر مسیری برنامهریزی کردهاید و شما را به چشمانداز مطمئنتری برای سرمایهگذاری تبدیل میکند. به همین ترتیب، برای پاسخ به سخت ترین سوال آماده باشید: چرا؟ خواه در مورد محل انتخابی شما، نام یا لوگوی کسب و کار شما، یا حتی خود محصول باشد، آماده باشید تا تصمیمات خود را تا ریزترین جزئیات توجیه کنید.
4. چهره های خود را بشناسید
اگر از یک حسابدار یا مشاور در مورد طرح کسب و کار خود کمک گرفته اید، مطمئن شوید که با تمام اعداد آشنا هستید و ارقام کلیدی خود را به طور کامل یاد گرفته اید. همچنین باید به اندازه کافی آماده باشید تا به هر سوالی بدون توجه به اینکه چقدر خاص پاسخ دهید. این اعداد را به عنوان محافظی در صورتی که آنقدر عصبی هستید که نمیتوانید به خاطر بسپارید، یادداشت کنید، اما فقط به آنها به عنوان آخرین راهحل اشاره کنید.
5. در مورد رقبای خود تحقیق کنید
برای جلوگیری از بمباران احتمالی در حین بازی، حتماً از قبل درباره رقبای احتمالی خود تحقیق کنید. امروزه یافتن یک ایده کاملاً بدیع امری نادر تلقی میشود، بنابراین وقتی صحبت از کسبوکارهایی با مدلی مشابه با شما میشود، همه احتمالات را بررسی کنید. اگر موضوع یک محصول یا خدمات مشابه در ارائه مطرح شود، نه تنها برای بحث در مورد آن آماده می شوید، بلکه می توانید با توضیح اینکه چرا ایده کسب و کار شما مزیت دارد و چه چیزی، آن را به نفع خود تبدیل کنید. باعث می شود مشتریان خدمات شما را به جای خدمات خود خریداری کنند.

