نقاط قوت و ضعف یادگیری آنلاین
همه مربیان با درجات مختلفی از اشتیاق و نگرانی به این الگوی جدید نزدیک می شوند. آیا در مورد آموزش آنلاین خوش بین هستید یا شک دارید؟ آیا علاقه دارید بدانید که چگونه ارائه دوره های آنلاین می تواند تدریس شما را بهبود بخشد و فرصت های بی سابقه یادگیری را برای دانش آموزان خود فراهم کند ، یا می خواهید بدانید که هنگام برنامه ریزی و ارائه کلاس های خود به صورت آنلاین در مقابل چه چیزی خواهید بود؟ در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی یادگیری آنلاین بسیار مهم است تا بتوانید آمادگی بیشتری برای مقابله با چالش کار در این محیط جدید و همچنین پذیرفتن فرصت های جدیدی که ارائه می دهد ، داشته باشید. نقاط قوت یا نقاط ضعف؟ شما ابتدا پیوند را انتخاب کنید که پیوند را دنبال کنید ، اما لطفاً به هر دو نگاه کنید – این فقط منصفانه است!
نقاط قوت
نقاط ضعف
نقاط قوت یادگیری آنلاین
دلایل زیادی وجود دارد که امروزه برنامه های آنلاین به شکل محبوب آموزش از راه دور در آموزش عالی تبدیل شده اند. محیط آنلاین فرصت های بی سابقه ای را برای افرادی فراهم می کند که در غیر این صورت دسترسی محدودی به تحصیل دارند و همچنین الگوی جدیدی برای مربیان است که در آن می توان دوره های پویا با بالاترین کیفیت را ایجاد کرد. در اینجا لیستی از برخی از مزایای عمده برنامه های آنلاین آورده شده است:
هر جا…
مزیت اصلی یادگیری آنلاین ناهمزمان این است که به دانش آموزان امکان می دهد در موقعیت های یادگیری با کیفیت بالا شرکت کنند ، وقتی مسافت و برنامه یادگیری روی زمین را غیرممکن می کند. دانش آموزان می توانند از هرجای دنیا در کلاس ها شرکت کنند ، به شرط داشتن رایانه و اتصال به اینترنت. علاوه بر این ، قالب آنلاین به دانش آموزان معلول جسمی (و معلمان) آزادی بیشتری برای شرکت در کلاس می دهد. شرکت کنندگان به جای اینکه از نظر جسمی “به کلاس بروند” از طریق رایانه به کلاس مجازی دسترسی پیدا می کنند.
هر زمان ، هر سرعت …
هفت روز هفته ، 24 ساعت شبانه روز در کلاس مجازی قابل دسترسی است. بازدهی زمان یکی دیگر از نقاط قوت است که توسط قالب یادگیری آنلاین آورده شده است. ارتباطات ناهمزمان از طریق برنامه های کنفرانس آنلاین به مشاغل حرفه ای ، خانواده و برنامه های تحصیلی اجازه می دهد تا در بحث های کلاسی شرکت کنند. در مورد انجام کار هیچ سوالی وجود ندارد. فقط در مواقعی که راحت تر هستند این کار را انجام دهید. دانش آموزان می توانند در هر ساعت از شبانه روز به دوره های خود دسترسی پیدا کنند. بعلاوه ، آنها به طور مداوم به سخنرانی ها ، مطالب درسی و بحث های کلاسی دسترسی دارند. این امر به ویژه برای کسانی که ممکن است قبل از ادامه کار نیاز به بازخوانی یک سخنرانی داشته باشند یا زمان بیشتری برای تأمل در برخی از مطالب نیاز دارند ، راحت است.
هم افزایی
قالب آنلاین امکان تعامل پویا بین مربی و دانشجویان و بین خود دانشجویان را فراهم می کند. منابع و ایده ها به اشتراک گذاشته می شوند و از طریق فرایند یادگیری هم افزایی مداوم ایجاد می شود. هر فرد می تواند در بحث دوره و نظر در مورد کار دیگران شرکت کند. هم افزایی ای که در کلاس مجازی دانشجو محور وجود دارد ، یکی از منحصر به فردترین و حیاتی ترین ویژگی هایی است که قالب یادگیری آنلاین از آن برخوردار است.
گفتگوی با کیفیت بالا
در یک ساختار بحث ناهمزمان آنلاین ، یادگیرنده ممکن است قبل از پاسخ دادن یا رفتن به مورد بعدی ، در مورد نظرات دیگران تأمل کند. این ساختار به دانش آموزان فرصت می دهد تا پاسخ ها را با عمق و تدبیر بسیار بیشتری نسبت به یک وضعیت بحث چهره به چهره سنتی بیان کنند ، جایی که شرکت کننده باید نظر دیگری را درجا تجزیه و تحلیل کند و پاسخی را تنظیم کند یا در غیر این صورت فرصت کمک به مشارکت را از دست بدهد. بحث.
دانشجو محور
در یک بحث آنلاین ، دانش آموز منفرد به مطالب دوره (به عنوان مثال سخنرانی ها و کتاب های درسی) و نظرات سایر دانشجویان پاسخ می دهد. دانش آموزان معمولاً در گفتگوی گسترده تر به آن مباحث پاسخ می دهند که واضح تر بیانگر نگرانی های فردی آنهاست. این شرایط منجر به مکالمه های کوچکتر به طور همزمان در گروه می شود. در حالی که دانش آموزان باید همه مشارکت های همکلاسی های خود را بخوانند ، آنها فعالانه فقط در بخشهایی از گفتگو که بیشتر مربوط به علایق خودشان است شرکت می کنند. به این ترتیب ، دانش آموزان تجربه یادگیری خود را کنترل می کنند و بحث های کلاس را متناسب با نیازهای خاص خود تنظیم می کنند. در حالت ایده آل ، دانش آموزان مشارکت های شخصی خود را در این دوره انجام می دهند در حالی که در همان زمان ترکیبی منحصر به فرد از اطلاعات مربوطه را می گیرند.
زمین بازی سطح
در محیط آنلاین ، زبان آموزان معیار مشخصی برای گمنامی دارند. عوامل تبعیض آمیز مانند سن ، لباس ، شکل ظاهری ، ناتوانی ها ، نژاد و جنسیت تا حد زیادی وجود ندارد. درعوض ، تمرکز توجه به وضوح بر محتوای بحث و توانایی فرد در پاسخگویی و کمک متفکرانه و هوشمندانه به مطالب موجود است.
دسترسی به منابع
به راحتی می توان متخصصان مهمان برجسته یا دانشجویان سایر موسسات را در یک کلاس آنلاین قرار داد. علاوه بر این ، دانشجویان امروز به منابع و موادی دسترسی دارند که ممکن است از نظر فیزیکی در هر جای دنیا واقع شده باشد. یک مربی می تواند یک قسمت منابع را به صورت آنلاین با پیوند به مقالات علمی ، م institutionsسسات و سایر مطالب مرتبط با موضوع دوره برای دسترسی دانشجویان به تحقیق ، گسترش یا تجزیه و تحلیل عمیق مطالب محتوای دوره ، جمع آوری کند.
آموزش خلاق
ادبیات آموزش بزرگسالان از استفاده از محیط های یادگیری تعاملی به عنوان سهمی در جهت دهی به خود و تفکر انتقادی پشتیبانی می کند. برخی از مربیان در زمینه استفاده از این مفاهیم در زمینه آموزش زمینی گام های بلندی برداشته اند. با این حال ، بسیاری از کلاسها هنوز مبتنی بر سخنرانی ها و حفظ مطالب پایه هستند. ماهیت دنیای نیمه خودمختار و خودگردان کلاس مجازی ، رویکردهای نوآورانه و خلاقانه آموزش را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند. در محیط آنلاین ، مجری و دانش آموز برای ایجاد یک تجربه یادگیری پویا همکاری می کنند. تحقق یک تغییر در فناوری این امیدواری را ایجاد می کند که کسانی که به فناوری جدید روی می آورند با اتخاذ این الگوی جدید آموزش ، عادت های بدی را نیز پشت سر خواهند گذاشت. همانطور که مربیان دوره های خود را برای استفاده کامل از قالب آنلاین تغییر می دهند ، باید در اهداف دوره و سبک های تدریس خود تأمل کنند. بسیاری از ویژگی هایی که یک مجری آنلاین موفق را ایجاد می کند ، در کلاس سنتی نیز فوق العاده مثر است.
نقاط ضعف یادگیری آنلاین
در حالی که برنامه های آنلاین دارای نقاط قوت قابل توجهی هستند و امکان دسترسی بی سابقه به آموزش با کیفیت را دارند ، نقاط ضعفی ذاتی در استفاده از این رسانه وجود دارد که می تواند تهدیدهای بالقوه ای برای موفقیت هر برنامه آنلاین باشد. این مشکلات به شش دسته اصلی تقسیم می شوند:
1. فناوری
عدالت و دسترسی به فناوری
قبل از اینکه هر برنامه آنلاین امیدوار به موفقیت شود ، باید دانش آموزانی داشته باشد که قادر به دسترسی به محیط یادگیری آنلاین باشند. عدم دسترسی ، خواه به دلایل اقتصادی یا لجستیکی باشد ، دانشجویان واجد شرایط دیگر را از دوره خارج می کند. این مسئله قابل توجهی در محله های اقتصادی اجتماعی روستایی و پایین است. بعلاوه ، از نظر اداری ، اگر دانشجویان توانایی استفاده از فناوری موسسه را ندارند ، به عنوان مشتری گم می شوند. تا آنجا که به دسترسی به اینترنت مربوط می شود ، جهانی نیست و در برخی از مناطق ایالات متحده و دیگر کشورها ، دسترسی به اینترنت هزینه قابل توجهی را برای کاربر به همراه دارد. برخی از کاربران برای اتصال به اینترنت ماهانه نرخ مشخصی پرداخت می کنند ، در حالی که برخی دیگر بابت زمانی که در اینترنت می گذرانند از آنها هزینه دریافت می کنند. اگر زمان آنلاین شرکت کنندگان به دلیل میزان دسترسی به اینترنت که توانایی پرداخت آنها را دارند محدود است

