نحوه برگزاری کلاس های خیاطی بدون از دست دادن نخ
آیا ساعت های بی شماری را در چرخ خیاطی خود سپری کرده اید؟ آیا خود را یک متخصص خیاطی می دانید؟ بنابراین، چه چیزی می تواند رضایت بخش تر از بردن آن به سطح بعدی باشد: انتقال دانش خود به افرادی که می خواهند خیاطی بیاموزند. با ابزار مناسب می توانید کلاس های خیاطی را تشکیل دهید و آن را به تنهایی به یک تجارت تبدیل کنید. این چند نکته را دنبال کنید و برای شروع آماده خواهید بود!
فهرست
یافتن دانش آموزان
انتخاب چیزی که آموزش خواهید داد
ایجاد طرح درس
تعیین قیمت کلاس های خود
پیدا کردن مکانی برای کلاس های خود
1. یافتن دانش آموزان
قبل از شروع به برگزاری کلاس های خیاطی، باید دریابید که آیا در اطراف شما نیازی به آن وجود دارد یا خیر. اگر کسی علاقه مند به خیاطی در شهر شما یا اطراف آن نیست، این پروژه خطرناک به نظر می رسد.
به دنبال آموزشگاه ها و دوره های خیاطی موجود باشید. حضور آنها به این معنی است که تقاضا برای این کلاس ها وجود دارد اما همچنین باید برای جذب دانش آموزان به کلاس های خود برجسته باشید. با این حال، اگر در حال حاضر دوره های به خوبی تثبیت شده وجود دارد، که ممکن است «بهتر» از دوره شما به نظر برسد، دلسرد نشوید، زیرا این موضوع یک نظر است، و احتمالاً سبک شخصی خود را برای مشارکت دارید.
هیچ کلاس یا مدرسه دیگری در افق وجود ندارد؟ سپس از اطرافیان خود بپرسید که آیا این ممکن است برای آنها جالب باشد یا کسی تا به حال از نبود کلاس های خیاطی در سطح شهر شکایت کرده است. اگر شواهدی مبنی بر علاقه پیدا نکردید، شروع نکنید، یا شاید به آرامی از خانه با هزینه راه اندازی کم شروع کنید – پاره وقت روی آن کار کنید و ببینید ایده و پروژه شما را به کجا می برد.
2. انتخاب چیزی که آموزش خواهید داد
خیاطی یاد میدی؟ گلدوزی؟ هر دو؟ این به شما بستگی دارد که آنچه را که می خواهید آموزش دهید انتخاب کنید. به نظر می رسد به جای تلاش برای پوشش دادن بیش از حد زمین، روی چند تکنیک خاص تمرکز کنید. به طور کلی بهتر است در چند زمینه متخصص باشید تا متوسط در همه چیز.
اگر با برخی از تکنیک های خیاطی یا گلدوزی آشنایی ندارید، آنها را آموزش ندهید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در مواجهه با خواسته های دانش آموزی که از شما حداقل دانش را دارد، بدون راه حل باقی بمانید. قبل از تدریس یاد بگیرید – دانش آموزان شما را به عنوان یک الگو می بینند، و اگر آنها را ناامید کنید، بر کلاس های شما و شهرت آنها تأثیر می گذارد.
برای سازماندهی کامل، میتوانید یک نوع کلاس را در روزهای سهشنبه، دیگری را در پنجشنبه و یک کلاس آخر را در شنبه برنامهریزی کنید. آنها مخاطبان مختلفی را هدف قرار می دهند و به شما اجازه می دهند پیشنهاد خود را تغییر دهید. Weezevent می تواند به شما کمک کند جلسات را در زمان کمتری نسبت به دوختن جوراب با سوراخ در آن تنظیم کنید.
3. ایجاد طرح درس
آیا به افراد مبتدی یا افرادی با تجربه خیاطی آموزش خواهید داد؟ آیا دروس شما بر روی چندین پروژه (مثلاً دو شکل لباس، سه برش تی شرت و غیره)، یک موضوع واحد (مثلاً دوخت دامن برای مبتدیان) یا فقط یک تکنیک (مثلاً دوختن زیپ) متمرکز خواهد بود؟
به نظر میرسد بهتر است تکنیکها یا پروژههای خاصی مانند نحوه دوخت متقاطع دستمال یا روسری قلاببافی را به جای آموزش خیاطی بهطور کلی آموزش دهید. دانشآموزان شما هر چه موفقتر به یک تکنیک یا پروژه تسلط پیدا کنند، بیشتر میخواهند از شما یاد بگیرند.
تعداد تکنیک ها یا پروژه های آموزش داده شده، تعداد جلسات و مدت آنها نیز باید به دقت در نظر گرفته شود. این در مورد برنامه کلاس ها نیز صادق است. توصیه می کنیم در ابتدای کلاس، زمانی که توجه دانش آموزان هنوز تازه است، تکنیک های دشوار را آموزش دهید. آنها بیشتر پذیرای توصیه های شما خواهند بود و بهتر می توانند آن را عملی کنند.
با مبتدیان، باید با اصول اولیه شروع کنید: نحوه استفاده از چرخ خیاطی، نحوه دوخت در یک خط مستقیم و غیره.
4. تعیین قیمت کلاس های خود
هنگامی که در مورد قیمت کلاس های خیاطی خود تصمیم می گیرید، ابتدا باید واحد قیمت خود را انتخاب کنید: یک ساعت، یک جلسه، یک روز، یک ماه، تعداد معینی از پروژه ها و غیره. عناصر زیادی در قیمت گذاری شما تأثیر خواهند گذاشت. به عنوان مثال، پیچیدگی تکنیک های آموزش داده شده، مدت زمان کلاس، قیمت های اعمال شده توسط رقبا و مشارکت شما از نظر تجهیزات/ابزار نقش مهمی ایفا می کند.
یک طرح درس با لیستی از جلسات و تکنیک ها یا پروژه ها بنویسید. این به شما تخمینی از پیچیدگی و مدت زمان هر کلاس خیاطی می دهد.
صرف نظر از قیمت تعیین شده، حتما قبل از هر کلاس هزینه خود را دریافت کنید. برای انجام این کار، می توانید از یک ابزار آنلاین کاربر پسند استفاده کنید: راه حل ثبت نام آنلاین. این تضمین می کند که هزینه های خود را به موقع دریافت کنید. مهمتر از همه، دانشآموزانی که هزینه کلاس خود را در یک وبسایت پرداخت کردهاند، در مقایسه با افراد بلاتکلیف که بین پرداخت در محل یا آنلاین انتخاب شدهاند، انگیزه بیشتری برای حضور خواهند داشت.
نرخ ساعتی را که می خواهید اعمال کنید انتخاب کنید و آن را در تعداد ساعات تدریس ضرب کنید. سپس آن را بر تعداد دانش آموزان تقسیم کنید، قیمت منصفانه خود را پیدا خواهید کرد.
سپس با توجه به تقاضا تنظیم کنید. اگر زیاد باشد می توانید قیمت ها را افزایش دهید و برعکس اگر تقاضا کم باشد. در هر دو مورد، زیاده روی نکنید، به ندرت راه حل خوبی است.
5. یافتن مکانی برای کلاس های خود
مکان کلاس های شما ممکن است بسته به تعداد دانش آموزان مورد انتظار بسیار متفاوت باشد. شما می توانید از استودیوی خود برای یک درس خصوصی استفاده کنید اما برای یک درس گروهی به یک اتاق بزرگ نیاز دارید. بیشتر مراقب باشید که کل بودجه خود را به محل برگزاری اختصاص ندهید، به خصوص اگر نیاز به اجاره تجهیزات خاصی – چرخ خیاطی، لامپ، قیچی و غیره – و/یا خرید لوازم – پارچه، نخ، روبان، و غیره برای خود دارید. دانش آموزان.
به طور کلی، معلمان کسب و کار کلاس خیاطی خود را در خانه، با اتاقی که به آتلیه خیاطی تبدیل شده است، شروع می کنند. در هر صورت، محرک اصلی شما به جای پول، اشتیاق خواهد بود. با گذشت زمان، کسب و کار ممکن است سودآور باشد، اما ابتدا چندین مرحله را طی خواهید کرد و باید مصمم باشید که بهترین کلاس ها را به دانش آموزان خود ارائه دهید. پس از آن، ممکن است زمانی فرا برسد که باید به دنبال مکان مناسبی باشید.
اکنون با ابزارهای مناسب، از جمله راه حل ثبت نام همه کاره ما، شروع کنید. بسیاری از خدمات کاربر پسند آن از روز اول سرمایه گذاری تجاری شما کمک خوبی خواهد بود! با کلیک بر روی دکمه زیر آنها را کشف کنید.


