• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

مطالب سازمانی و مدیریتی

  • خانه
  • بلاگ
  • مطالب سازمانی و مدیریتی
  • نحوه ایجاد یک برنامه آموزشی

نحوه ایجاد یک برنامه آموزشی

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی مطالب سازمانی و مدیریتی
  • تاریخ مهر 26, 1400
  • نظرات 0 نظر

ایجاد یک برنامه یادگیری به معلمان و دانش آموزان با اجازه دادن به آنها برای انجام کارهای بیشتر در کلاس ، پاداش می دهد. با این حال ، ایجاد الگوی طرح یادگیری به سادگی به معنی سفارشی کردن یک برنامه برای مطابقت با یک دانش آموز خاص نیست – این همچنین به معنای ایجاد یک محیط یادگیری جذاب تر است که در آن دانش آموزان می دانند که مسئول آنچه یاد می گیرند هستند. با این حساب ، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد یک برنامه یادگیری موثر برای دانش آموزان خود بیندازیم.

7 مرحله برای ایجاد یک برنامه یادگیری
کودک روی کاغذ با چند مداد رنگی کار می کند
مرحله 1: اندازه گیری و تعیین آنچه باید آموخته شود
همه دانش آموزان شما به رویکردهای مختلف آموزشی نیاز دارند که آنها را به یادگیری بیشتر ترغیب می کند. اما قبل از ایجاد یک برنامه آموزشی شخصی ، باید تعیین کنید که دانش آموزان شما از قبل چه می دانند و در چه چیزی مهارت دارند.

پیچیده به نظر می رسد؟ واقعا اینطور نیست! بهترین راه برای اندازه گیری میزان دانش آموزان شما این است که یک ارزیابی ساده را در ابتدای ترم توزیع کنید. در حالت ایده آل ، این ارزیابی باید تمام پیش نیازهای دوره شما را پوشش دهد: این به شما این ایده را می دهد که دانش آموزان شما در چه موضوعاتی قبلاً تسلط داشته اند.

مرحله 2: اهداف قابل دستیابی را با دانش آموزان خود تعیین کنید
پس از تعیین آنچه دانش آموزان شما باید یاد بگیرند ، می توانید با آنها صحبت کنید و به آنها در تعیین چندین هدف یادگیری شخصی کمک کنید. به آنها کمک کنید تا هم اهداف کوتاه مدت و هم بلندمدت را که مناسب شخصیت و علایق آنها است ، در نظر بگیرند.

به عنوان مثال ، برخی از بچه ها هر تکلیفی را که به آنها می دهید خالی می کنند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است علاقه ای به درس های شما نداشته باشند. و دانش آموزانی هستند که ممکن است با دقت به صحبت های شما گوش دهند و همیشه بهترین عملکرد خود را در طول سال تحصیلی ارائه دهند ، اما ممکن است هنوز به اهداف یادگیری خاصی نرسند.

تعیین اهداف قابل دستیابی بسیار قدرتمند است – این دانش آموزان را بر می انگیزد تا به چیزی دست یابند که می دانند در انجام آن قادرند و در واقع آن را انجام می دهند. و معمولاً ، اهداف کوتاه مدت می توانند به عنوان پله هایی عمل کنند که به دانش آموزان در دستیابی به اهداف بلند مدت مهمتر کمک می کند.

مرحله 3: به دانش آموزان اجازه دهید نحوه یادگیری خود را انتخاب کنند
من حتی اشاره نمی کنم که هر یک از دانش آموزان شما منحصر به فرد است – شما قبلاً آن را می دانید. اما دانش آموزان شما نیز شیوه های مختلف یادگیری را ترجیح می دهند. توسعه روش های تدریس که شامل چندین سبک یادگیری است ، مستلزم این است که شما بسیار خلاق باشید

به عنوان مثال ، برخی از دانش آموزان شما از تظاهرات شما ، مانند فیلم ها ، تصاویر یا آزمایشگاه ها درس می گیرند. از سوی دیگر ، سایر دانش آموزان ممکن است دوست داشته باشند که همه چیزهایی را که می گویید یادداشت کنند. دیگران ممکن است ترجیح دهند به سخنرانی های شما گوش دهند و برای حل مشکلات با شما صحبت کنند. زبان آموزان حرکتی دوست دارند عمل کنند (و حتی اگر نتوانند هدف یادگیری را لمس کنند ، دوست دارند آن را تجربه کنند – مانند بازی کردن).

با یکی از کلاسهایی که تدریس می کنید آزمایش کنید. به هر دانش آموز نگاه دقیق تری داشته باشید تا نحوه یادگیری آنها در کلاس شما مشخص شود. بیاموزید که چگونه دانش آموزان شما وقتی در خانه هستند یاد می گیرند. با آنها در مورد علایق خود صحبت کنید – از آنها بپرسید که چگونه زمان خود را بعد از مدرسه می گذرانند یا سرگرمی هایی دارند. به استعدادهای آنها فکر کنید. از آنها بخواهید داستانی از زندگی خود را به اشتراک بگذارند. با کمی خلاقیت ، می توانید ترجیحات دانش آموزان خود را با موفقیت شناسایی کنید تا بتوانید درس های خود را طوری تنظیم کنید که به آنها در یادگیری م effectivelyثرتر کمک کند.

مرحله 4: مرتباً ارزیابی کنید ، ارزیابی کنید و تأمل کنید
ارزیابی های مکرر ، فرصت کمی برای دانش آموزان باقی می گذارد تا بی ثمر باشند یا به تعویق بیندازند. در واقع ، ارزیابی ها اغلب دانش آموزان را با انگیزه نگه می دارد و درگیر یادگیری خود می شوند. و مهمتر از همه ، تکمیل ارزیابی ها به عنوان بخشی از دستیابی به اهداف کوتاه مدت می تواند اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش دهد.

دانش آموزان خود را تشویق کنید تا پیشرفت خود را پیگیری کرده و آن را با مراحل یا دستاوردهای قبلی خود مقایسه کنند. علاوه بر این ، دانش آموزان را تشویق کنید تا پیشرفت هایی را که انجام داده اند (در صورت وجود) ارزیابی و تأمل کنند.

کسب نمرات بهتر نه تنها دانش آموزان را شادتر می کند ، بلکه آنها را نیز در ادامه اهداف مورد نظر برای کلاس شما ترغیب می کند. نمرات بهتر گواهی ملموس برای پیشرفت دانش آموز است.

مرحله 5: پیشرفت کارها را در نمونه کارها دنبال کنید
یادگیری را می توان بیشتر شبیه یک فرآیند تجمعی توصیف کرد تا چیزی که فوراً اتفاق می افتد. وقتی دانش آموزان بتوانند ببینند چگونه در کسب دانش پیشرفت کرده اند ، می تواند بر عزت نفس آنها تأثیر مثبت بگذارد. نمونه کارها به آنها این فرصت را می دهد که نه تنها پیشرفت یادگیری خود را ببینند ، بلکه پیگیری کنند.

نمونه کارها جزئیات زیادی در مورد دانش آموزان شما آشکار می کنند و به شما امکان می دهد در مورد علایق و آرزوهای آنها بینشی به دست آورید. پس از گذراندن یک ترم ، از دانش آموزان خود بخواهید در مورد دستاوردهای خود صحبت کنند. آنها را به خاطر دستاوردهای خود تحسین کنید ، اما منصف باشید و به هر قسمتی که جایی برای پیشرفت دارند توجه کنید.

برای سهولت کار ، می توانید نمونه کارهایی ایجاد کنید که هم برای شما و هم برای دانش آموز شما مورد استفاده قرار گیرد و به روز شود. نمونه کارهای آنلاین برای این منظور بسیار مناسب هستند. برنامه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد نمونه کارها در رایانه و اینترنت استفاده کنید.

اگر سنتی تر هستید و دوست دارید نسخه های کاغذی داشته باشید ، می توانید نمونه کارهای دانش آموزان را در کشوی کلاس خود ذخیره کنید. به این ترتیب ، در هر زمان می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. و اگر والدین دانش آموزان بخواهند ، می توانند نحوه پیشرفت فرزندانشان را در کنفرانس های والدین معلم بررسی کنند.

گام ششم: با هر دانش آموز یک گفتگوی تک به تک داشته باشید
بعد از اینکه دانش آموزان وقت گذاشتند تا در مورد آنچه انجام داده اند تأمل کنند ، از آنها بخواهید تا اهداف یادگیری بعدی خود و گام هایی را که برای دستیابی به آنها باید بردارند ، مشخص کنند. اگر دانش آموزان شما می خواهند اهداف آموزشی خود را دوباره تعریف کنند ، به آنها پیشنهاد دهید. با آنها گفتگوهای تک به تک داشته باشید ، زیرا آنها احتمالاً در محیطی خصوصی که امکان قضاوت آنها توسط همسالانشان وجود ندارد ، بازتر و آرام تر خواهند بود.

بازخوردهای مربوطه را در اختیار دانش آموزان قرار دهید ، به آنها یادآوری کنید که اهداف خود را دنبال کنند و در صورت عدم موفقیت در اجرای هر یک از برنامه ها ، آنها را تشویق کنید. ارتباط خوبی با دانش آموزان خود برقرار کنید. برای آنها تصمیم نگیرید – در عوض ، آنها را در ایجاد استراتژی های فردی که منجر به موفقیت خودشان در یادگیری می شود ، راهنمایی کنید.

قابل توجه ، تکرار این مرحله پس از انجام هر یک از اهداف دانش آموزان ، آن را به عنوان یک بخش عادی از روال یادگیری خود ایجاد می کند. همچنین به آنها کمک می کند مهارت های مهم هدفمند و عادات یادگیری خوب را توسعه دهند.

مرحله 7: دانش آموزان را تشویق به همکاری کنید
ایجاد برنامه های یادگیری شخصی به این معنا نیست که دانش آموزان شما باید یادگیری با هم را متوقف کنند و فقط روی خود تمرکز کنند. دانش آموزان را تشویق کنید تا بزرگترین حامی یکدیگر باشند. اگر یکی از دانش آموزان با هدف خاصی دست و پنجه نرم می کند ، دیگران می توانند وارد شوند و دست یاری به شما بدهند. به هر حال ، آموزش دیگران راهی عالی برای یادگیری است.

از همکاری با دانش آموزان خود نترسید. اغلب ، معلمان بزرگترین الگوی دانش آموزان هستند. تجربیات تحصیلی و زندگی شخصی خود را با آنها به اشتراک بگذارید ، زیرا می تواند به آنها در رسیدن به اهداف خود انگیزه دهد. اما همچنین داستان هایی درباره نحوه آموختن درس های ارزشمند از اهدافی که در دستیابی به آنها شکست خورده اید برای آنها بازگو کنید و مطمئن باشید که چگونه این شکست را به موفقیت تبدیل کرده اید.

داستانهای شما به دانش آموزان شما کمک می کند تا بفهمند که برنامه های یادگیری شخصی آنها انعطاف پذیر است و می تواند تجدید نظر شده و با نیازهای یادگیری متغیر آنها سازگار شود.

دانش آموزان خود را به طور فعال در یادگیری خود مشارکت دهید
به عنوان یک معلم ، شما می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا موفقیت دانش آموزان خود را تضمین کنید. می توانید نحوه عملکرد همه چیز را در کلاس درس تغییر دهید و یادگیری را مثرتر کنید. و بخشی از آن شامل توسعه برنامه های درسی جذاب است که دانش آموزان را تشویق می کند تا اهداف واقع بینانه ای را تعیین کرده و پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشند. اگر به دانش آموزان خود کمک کنید تا امروز خود را در قبال یادگیری خود مسئول بدانند ، فردا فعالتر درگیر یادگیری خود خواهند شد.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

چگونه بدون از دست دادن تمام پول خود در بازار سهام سرمایه گذاری کنیم
مهر 26, 1400

مطلب بعدی

9 مزایای آموزش الکترونیکی برای دانش آموزان
مهر 26, 1400

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download (2)
سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
21 اردیبهشت, 1402
01400-06-03-12-0-47
شش روند برای سال 2021: آینده مدیریت دانش
22 دی, 1401
images
مسئولیت اجتماعی چیست؟
9 دی, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید