• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

بازاریابی

  • خانه
  • بلاگ
  • بازاریابی
  • مقدمه ای بر استراتژی کسب و کار

مقدمه ای بر استراتژی کسب و کار

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی بازاریابی
  • تاریخ اردیبهشت 25, 1401
  • نظرات 0 نظر

مقدمه ای بر استراتژی کسب و کار

صرف زمان برای تعیین استراتژی مناسب، اهداف روشنی را برای موفقیت کسب و کار به شما می دهد و افراد و فعالیت های شما را به این اهداف مرتبط می کند.

این صفحه به شما کمک می‌کند استراتژی را با توضیح اینکه چیست، چرا مهم است و چگونه و چه زمانی روی آن تمرکز کنید، ابهام زدایی کنید.

استراتژی کسب و کار شما را روی موفقیت متمرکز می کند

تعریف استراتژی کسب و کار به شما کمک می کند تا از منابع خود نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید به اهداف خود برسید. یک استراتژی تجاری خوب می تواند تفاوت بین بقا و شکوفا باشد.

بسیاری از کسب و کارها به حدی گسترش می یابند که موسس دیگر نمی تواند همه کارها را خودش انجام دهد. این زمان عالی برای شروع به فکر کردن در مورد استراتژی است که کسب و کار شما را برای دستیابی به اهدافش راهنمایی می کند، مثلاً با توانمندسازی دیگران برای تصمیم گیری. داشتن یک استراتژی مشخص برای دستیابی به اهداف کسب و کارتان همچنین می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را برای کارمندان، شبکه ها، مربیان، مشاوران، حسابداران، وام گیرندگان و سرمایه گذاران خود توضیح دهید. برای مراحلی مانند جستجوی امور مالی بسیار مهم است.

به طور کلی، نتیجه یک استراتژی خوب این است که در درازمدت سودآور بمانید، از اشتباهات رایج اجتناب کنید و از رقبا جلوتر بمانید. یک استراتژی یک حس مشترک از ماموریت شما ایجاد می کند و به همه افراد در کسب و کار کمک می کند تا بفهمند برای چه چیزی تلاش می کنید. می تواند به شما کمک کند:

  • کار را در اولویت قرار دهید
  • تصمیمات درست بگیرند
  • به حواس پرتی «نه» بگویید
  • از موقعیت خود در بازار نهایت استفاده را ببرید.

اگر با رقابت زیادی روبرو هستید، ایجاد یک استراتژی به معنای شناسایی مزیت و موقعیت ایده آل خود در بازار است. سپس می توانید فعالیت هایی را برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید.

کار بر روی استراتژی به شما کمک می کند تا کلیدهای موفقیت خود را پیدا کنید و مسیری را برای دستیابی به اهداف خود تعیین کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند محصولات یا خدمات نوآورانه را گسترش دهید. بدون یک استراتژی تجاری واضح، می توانید تصمیماتی بگیرید که با یکدیگر در تضاد باشند یا در موقعیت مالی و رقابتی ضعیفی قرار بگیرند.

مطالعه موردی

مطالعه موردی

هاینوای به استراتژی کسب و کار توجه می کند

هینوای یک باشگاه ورزشی مستقل در تاورانگا راه اندازی می کند. او اخیرا شعبه دوم خود را در همیلتون افتتاح کرد و اکنون 20 مربی شخصی را به عنوان پیمانکار استخدام می کند. در ابتدا، او فقط پیمانکاران را استخدام کرد تا وظایف منابع انسانی را به حداقل برساند. اما اکنون او زمان و پول بیشتری برای فکر کردن به ظاهر و احساس تجارت دارد.

چگونه استراتژی با کسب و کار روزانه تناسب دارد؟

استراتژی کسب‌وکار همان برنامه‌ریزی منابع یا تغییر نحوه عملکرد کسب‌وکارتان نیست. این در مورد ایجاد برنامه ای است که به شما کمک می کند بهترین تصمیمات تجاری را بگیرید – کنترل را به دست بگیرید و اطمینان حاصل کنید که هر کاری که انجام می دهید با یک برنامه کلی مطابقت دارد.

برنامه ریزی منابع

منابع همه چیزهایی هستند که برای انجام فعالیت هایی که برنامه ریزی می کنید نیاز دارید – افراد، تجهیزات، دارایی و امور مالی. برنامه ریزی منابع منابع مناسب را در مکان مناسب در زمان مناسب دریافت می کند، بنابراین شما می توانید برنامه خود را دنبال کنید. در حالی که برنامه ریزی منابع خوب به خودی خود به این معنی است که شما کاری را بسیار کارآمد انجام می دهید، شما همچنین به یک استراتژی تجاری نیاز دارید که بقیه کسب و کار، رقبا و صنعت شما را در نظر بگیرد. در غیر این صورت، نمی توانید مطمئن باشید کاری که به خوبی انجام می دهید حتی کار درستی است.

عملیات

در عملیات روزمره، شما بر بهبود فعالیت های دقیق، مانند کاهش ضایعات تمرکز می کنید. تمرکز عملیات شما باید بر تبدیل ورودی‌ها، مانند منابع و تلاش کارکنان، به محصولات یا خدماتی باشد که خروجی‌های شما هستند. شما روی عملیات خود کار می کنید تا نحوه عملکرد کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

استراتژی کسب و کار شما بالاتر از این قرار دارد و مطمئن شوید که خروجی های شما با اهداف و اهداف تجاری شما مطابقت دارد و کارهای درست را انجام می دهید. به عنوان مثال، بخشی از استراتژی شما ممکن است رقابت با قابل اعتماد شدن باشد. در این صورت، عملیات شما ممکن است نیاز به تمرکز بر این داشته باشد که محصول شما همه چیزهایی را که مشتریان از آن می‌خواهند ارائه می‌کند و اطمینان حاصل شود که تحویل و پشتیبانی مشتری شما نیز قابل اعتماد هستند.

این فعالیت های دیگر جایگزینی برای استراتژی نیستند

استراتژی کسب و کار تنها راهی نیست که شما از وظایف روزمره خارج می شوید تا به طور استراتژیک روی کسب و کار خود کار کنید. در اینجا برخی از فعالیت های مرتبط وجود دارد که هر کدام با استراتژی کسب و کار شما ارتباط برقرار می کنند.

حکومت

حکمرانی شامل بررسی ها و توازن ها و توصیه های تخصصی است که کسب و کار شما را در مسیر درست نگه می دارد. این موضوع مهمی است، اما چندان بر شکل دادن به کسب و کار یا توسعه یک استراتژی تمرکز نمی کند. با وجود این، حکمرانی می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی خود را اجرا کنید، و اطمینان حاصل کند که برنامه خود را دنبال می‌کنید و بررسی می‌کنید که آیا چیزی اساساً از زمان تنظیم آن تغییر کرده است یا خیر.

چشم انداز

تنظیم چشم انداز شما شامل توصیف این است که برای دستیابی به آنچه می خواهید در کسب و کارتان چه شکلی به نظر می رسد و چه احساسی دارد. به عنوان مثال، چشم انداز یک باشگاه مستقل می تواند این باشد که “ما به عنوان رهبران جامعه ای دیده می شویم که از تناسب اندام لذت می برند و از نتایج سلامتی بهتری برخوردار هستند”. اظهارات چشم انداز اغلب به عنوان نقطه شروع زمانی که شما شروع به کار بر روی یک استراتژی می کنید استفاده می شود تا به شما کمک کند تا به انگیزه های خود وفادار بمانید.

ماموریت

تعیین ماموریت شما شامل تعریف چیزی است که می خواهید به آن برسید، به گونه ای که بتوانید تجزیه و اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، ماموریت باشگاه می‌تواند «ارائه یک تجربه تناسب اندام فردی به افراد باشد، جایی که می‌توانند با شرایط خود شرکت کنند و ورزش به راحتی در زندگی پرمشغله آنها قرار می‌گیرد».

ماموریت و چشم انداز شما متفاوت است. چشم انداز شما بر فردا و آنچه می خواهید در نهایت تبدیل شوید متمرکز است. ماموریت شما بر روی امروز و آنچه انجام می دهید تا به سمت چشم انداز خود حرکت کنید متمرکز است. چشم انداز و ماموریت شما هر دو به تعیین جهت شما کمک می کند، اما استراتژی شما هر چیزی را که ممکن است بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد را در نظر می گیرد و شما را در مسیر دستیابی به آنها قرار می دهد.

حکمرانی چیست و چرا اهمیت دارد

چه زمانی روی استراتژی کسب و کار تمرکز کنیم

اگر استراتژی ندارید، خوب است که آن را توسعه دهید. همچنین مفید است که هر زمان که فرصتی را در بازار خود مشاهده کردید که کسب و کار شما می تواند به آن دست پیدا کند، درباره استراتژی فکر کنید – نه فقط زمانی که در حال راه اندازی یا برنامه ریزی برای رشد هستید. این فرصت ها می تواند شامل نیاز به همگامی با بازار در حال تغییر باشد. ممکن است با یک رقیب جدید، تغییرات نرخ بهره، ورود یا خروج تامین کنندگان به صنعت شما، تغییر در اولویت مشتری یا روندهای جهانی جدید روبرو باشید. هنگامی که یک استراتژی دارید، ایده خوبی است که آن را به روز نگه دارید، در صورتی که شرایط تغییر کند.

همچنین مفید است که در مورد استراتژی زمانی که:

  • شما به منابع مالی یا یک شریک تجاری جدید نیاز دارید
  • شما در حال برنامه ریزی برای فروش کسب و کار هستید که استراتژی خروج نیز نامیده می شود
  • شما می خواهید موقعیت کسب و کار خود را متفاوت نشان دهید
  • شما در حال سرمایه گذاری برای بهبود کسب و کار هستید
  • اعضای مهم کارکنان ادامه می دهند
  • شما کارکنانی را استخدام می کنید که دانش، مهارت یا فرصت هایی را در یک مکان جدید یا بخشی از بازار ارائه می دهند
  • شما به مکان هایی با ویژگی های مختلف مانند فضای بیشتر، ترافیک کمتر مشتری یا اتصال بهتر به حمل و نقل نقل مکان می کنید.

مدل های استراتژیک – یکسان، اما متفاوت

کارشناسان استراتژی کسب و کار چندین مدل مختلف ارائه کرده اند که می تواند به شما کمک کند تا بینشی در مورد استراتژی های تجاری احتمالی کسب کنید و تصمیم بگیرید که کدام استراتژی برای شما مناسب است. برخی از مدل ها به درون، به منابع و نقاط قوت شما نگاه می کنند، در حالی که برخی دیگر به بیرون، به تفاوت رقبای شما نگاه می کنند.

محبوب‌ترین مدل‌ها برای تفکر در مورد استراتژی کسب‌وکار با یکدیگر همپوشانی دارند و دیدگاه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند – زمینه کسب‌وکار شما مدل‌های استراتژی مناسب برای شما را تعیین می‌کند. برخی از مدل ها در موقعیت های خاص، به عنوان مثال در یک بازار رقابتی بسیار مناسب هستند.

همه مدل ها باید به شما کمک کنند تا سه عنصر کلیدی استراتژی خود را تعیین کنید:

  • هدف شما
  • محدوده ای که به آن پایبند خواهید بود
  • مزیتی که کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند.

ما این سه اصل استراتژی را در ادامه بخش استراتژی پوشش خواهیم داد.

به درون، بیرون یا هر دو نگاه کنید؟

برخی از مدل‌های استراتژیک بر روی نگاه به بازار تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر روی نگاه به درون به کسب و کار شما تمرکز دارند. پس از بررسی هر دو، ممکن است متوجه شوید که می توانید فضای خود را در بازار ایجاد کنید.

بیرون: استراتژی مبتنی بر رقابت

استراتژی مبتنی بر رقابت در مورد نگاه کردن به بازار است – تعیین جایی که در بازار مناسب هستید و کجا می خواهید باشید. این استراتژی‌ها تفاوت‌های شما را با رقبا مشخص می‌کنند و مشخص می‌کنند که کجا باید کسب‌وکار خود را برای حفظ این تفاوت ایجاد کنید.

به بازار خود به بیرون نگاه کنید

به درون: استراتژی مبتنی بر کسب و کار

استراتژی کسب‌وکار محور بیشتر در مورد ایجاد فضای شخصی در بازار است، و برای شناسایی مزیت استراتژیک خود، به کسب و کار خود نگاه کنید. این استراتژی ها بر اساس دارایی ها، قابلیت ها، نقاط قوت و ضعف شما هستند.

به کسب و کار خود به درون نگاه کنید

ایجاد فضای خود: استراتژی مبتنی بر نوآوری

همانطور که بازار یا تمرکز شما تغییر می کند، ممکن است لازم باشد بین تمرکز استراتژیک که به درون و بیرون نگاه می کند تغییر دهید یا از ترکیبی از این دو استفاده کنید.

برخی از مدل‌های استراتژیک عناصر درون‌نگر و بیرون‌نگر را ترکیب می‌کنند تا به جای مبارزه بر سر تقاضای موجود، فضای خود را در بازار ایجاد کنند. این استراتژی ها می توانند فرصتی برای رشد سریع و سودآور فراهم کنند.

ایجاد فضای خود در بازار

کاربرگ برنامه ریزی استراتژی

کاربرگ برنامه ریزی استراتژی

در اینجا یک کاربرگ وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید کدام استراتژی در حال حاضر برای شما مناسب است. همانطور که در مورد هر رویکرد می خوانید، برخی از یادداشت ها را در کاربرگ یادداشت کنید.

کاربرگ برنامه ریزی استراتژی،دانلود کاربرگ

تناسب استراتژیک خود را پیدا کنید

بسیاری از فعالیت های تجاری تنها با یک استراتژی کلی خاص به خوبی کار می کنند. به عنوان مثال، برای سفارشی سازی بهتر خدمات خود، ممکن است نیاز به استخدام کارگران بسیار ماهر داشته باشید. از سوی دیگر، اگر نیاز به کاهش هزینه ها و افزایش حجم دارید، ممکن است معقول تر باشد که روی کارگران غیر ماهر تمرکز کنید و تعداد بیشتری از آنها را با همان پول استخدام کنید.

یافتن تناسب استراتژیک خود به معنای دنبال کردن اهدافی است که متناسب با کسب و کار شما هستند و کپی برداری از شما را برای دیگران دشوار می کند. این شامل این است که چگونه بخش های مختلف کسب و کار شما می توانند مکمل یکدیگر باشند تا مزیت رقابتی شما را بهبود بخشند. برای مثال، اگر یک مکان مرکزی با لینک های حمل و نقل خوب به مشتریان اصلی خود دارید، ممکن است روی سیستم ها و کارکنان خود سرمایه گذاری کنید. این به شما امکان می دهد سفارشات را سریعتر پردازش کنید و مزیت شما را در ارسال سریعتر سفارشات به مشتریان نسبت به رقبا بهبود بخشد.

کمتر از 50 درصد از استراتژی ها موفق هستند.  شما به برنامه هایی نیاز دارید که به اندازه کافی کاربردی باشند تا عملی شوند.

کمتر از 50 درصد از استراتژی ها موفق هستند. شما به برنامه هایی نیاز دارید که به اندازه کافی کاربردی باشند تا عملی شوند.

استراتژی خود را به عمل تبدیل کنید

شما باید استراتژی کلی خود را به مجموعه ای از ابتکارات دقیق تر تبدیل کنید و تصمیم بگیرید که چگونه پیشرفت خود را دنبال کنید تا متوجه شوید که آیا آنها کار می کنند یا خیر. قبل از اینکه سعی کنید استراتژی خود را به وظایف تقسیم کنید، بررسی کنید که هدف، دامنه و مزیت شما مشخص باشد.

همچنین باید عوامل دیگری را که می‌توانند مانع تغییر شوند، زیر نظر داشته باشید. به عنوان مثال، دریافت برخی مطبوعات بد می تواند برنامه های جابجایی شما را متوقف کند. یا ورود یک رقیب غیر انتفاعی به بازار شما می تواند اهداف جامعه شما را در چشم کارمندان و مشتریان کمتر چشمگیر کند.

اطمینان حاصل کنید که تغییراتی که به دلیل استراتژی جدید خود ایجاد می کنید، برای کسب و کار فعلی شما مشکلی ایجاد نمی کند، مانند:

  • استخدام کارکنان جدید ماهر بدون داشتن ساختار یا فرهنگ مناسب برای آنها
  • افزایش قیمت ها برای معرفی ویژگی های جدیدی که مشتریان فعلی شما به آنها نیاز ندارند.

تبدیل استراتژی به عمل

مدیریت تغییر کلید موفقیت است

 

تبدیل استراتژی به عمل

برنامه های استراتژیک شما تنها در صورتی موفق خواهند شد که بتوانید آنها را عملی کنید. پس از بررسی وضعیت خود و بررسی گزینه ها، باید ایده ای از استراتژی مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید. اکنون باید استراتژی خود را مستند کنید، آن را به اهداف و وظایف کوچکتر تقسیم کنید، آن وظایف را انجام دهید و پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید. شما همچنین باید تغییر در کسب و کار خود را مدیریت کنید و تیم خود را با خود همراه کنید.

از برنامه تا بیانیه استراتژی

بیانیه استراتژی این است که چگونه استراتژی را که انتخاب کرده اید ثبت می کنید و نشان می دهید که چگونه به نتیجه مورد نظر شما منجر می شود. این نقطه شروع برای تبدیل استراتژی شما به وظایف قابل انجام است. این زمانی است که شروع به واقعی شدن می کند.

آیا استراتژی خود را با نگاه کردن به بازار خود، نگاه به درون به کسب و کار خود و جستجوی فرصت هایی برای ایجاد فضای خود در بازار شناسایی کرده اید؟ یادداشت های خود را در برگه برنامه ریزی استراتژی خود بگیرید و از این صفحه به عنوان راهنمای مستندسازی استراتژی خود و اجرای آن استفاده کنید.

بیانیه استراتژی شما به شما کمک می کند تا استراتژی خود را به اشتراک بگذارید و هر کاری را که انجام می دهید در برابر آن آزمایش کنید. یک بیانیه استراتژی ساده در یک صفحه قرار می گیرد و هدف، دامنه و مزیتی که استراتژی شما را تشکیل می دهد را به وضوح نشان می دهد. می توانید بیانیه استراتژی خود را در سه مرحله بنویسید.

1. هدف خود را انتخاب کنید

هدف استراتژیک شما باید یک هدف واحد باشد. آن را مشخص و قابل اندازه‌گیری کنید و تاریخ هدفی را برای زمان دستیابی به آن تعیین کنید.

هدف شما باید از برنامه هایی که با نگاه کردن به بازار، کسب و کارتان یا هر دو ایجاد کرده اید، سرچشمه بگیرد. به عنوان مثال، شاید موقعیت فعلی شما در بازار به عنوان خرده فروش شومینه با کمترین قیمت در منطقه شما مناسب با مشخصات تجاری شما نباشد. هدف شما باید به شما کمک کند تا این را درست انجام دهید. می توانید هدفی را برای بهبود سفارشی سازی برای جابجایی موقعیت بازار خود تعیین کنید. هدف شما این است که 50٪ از کل مشتریان امروزی شومینه های سفارشی خود را در دو سال آینده طراحی کنند و ارزشی را اضافه کنید که قیمت ها را حدود 40٪ بالاتر پشتیبانی می کند.

2. محدوده خود را تنظیم کنید

محدوده شما مرزهایی است که کسب و کار شما برای رسیدن به هدف شما فراتر نخواهد رفت. در مورد دامنه خود در سه زمینه فکر کنید: مشتری یا پیشنهاد، موقعیت جغرافیایی، و یکپارچگی عمودی (خرید بخش هایی از فرآیند تولید یا فروش که قبلاً برون سپاری کرده بودید). بخش “نگاه به درون” کاربرگ برنامه ریزی استراتژی باید به شما کمک کند تا محدوده خود را با یافتن موارد زیر تعیین کنید:

  • فعالیت‌های منحصربه‌فردی که برای شما پول در می‌آورند – روی آن‌ها تمرکز کنید
  • فعالیت هایی که منحصر به فرد نیستند یا برای شما پول در نمی آورند – کمتر روی آنها تمرکز کنید، اگر می توانید آنها را کاهش دهید
  • فرصت های دیگر برای اضافه کردن ارزش بیشتر بدون هزینه اضافی یا کاهش هزینه ها بدون آسیب رساندن به ارزش شما.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کسب و کار خود را گسترش دهید، اما تصمیم بگیرید که تا زمانی که کسب و کار شما به اندازه مشخصی نرسد، شعبه جدیدی در جزیره جنوبی باز نکنید. یا ممکن است بخواهید انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهید، به این معنی که تا زمانی که فرآیند تولید خود را کارآمدتر نکنید، کسب و کار را افزایش نمی دهید.

تعریف محدوده خود از قبل به شما کمک می کند تا از هدر دادن تلاش برای کارهایی که با استراتژی شما سازگار نیستند جلوگیری کنید.

3. مزیت خود را شناسایی کنید

مزیت شما چیزهایی را توضیح می دهد که کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند، و اینکه چگونه و چرا آن چیزها به شما کمک می کند تا موفق شوید. شما ممکن است برنامه ریزی کنید که بر روی یک مزیت موجود ایجاد کنید، یا نقطه تمایز خود را دوباره تعریف کنید.

کاربرگ برنامه ریزی استراتژی شما باید به شما کمک می کرد تا با نگاه کردن به کسب و کار، مشتریان و بازار خود، مزیت خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال، مزیت شما می تواند این باشد:

  • اگر منابع کلیدی خود ارزشمند، کمیاب و سخت هستند – مانند مکان عالی، بهترین استفاده را ببرید
  • ارائه چیزی که مشتریان شما برای آن ارزش قائل هستند و نمی توانند در جای دیگری به دست آورند
  • ایجاد ارزش جدید با افزودن عناصر محصول یا خدمات به آنچه امروز ارائه می دهید
  • از فرصتی که شناسایی کرده اید برای متمایز شدن از رقبا استفاده کنید.
بیانیه استراتژی خود را بنویسید

بیانیه استراتژی خود را بنویسید

برای نوشتن بیانیه استراتژی خود، از الگوی ما با دستورالعمل ها، نکات و مثال هایی برای هر یک از سه مرحله بالا استفاده کنید.

بیانیه استراتژی خود را بنویسید،بیانیه استراتژی خود را توسعه دهید
مطالعه موردی

مطالعه موردی

هاینوای بیانیه استراتژی خود را می نویسد

چشم انداز هاینوای این است که سالن بدنسازی او شادترین مکان برای ورزش کردن برای افراد در هر سنی در همیلتون در سه سال گذشته باشد. او می‌خواهد یک استراتژی ایجاد کند که بتواند به او کمک کند تا به آنجا برسد.

یک کارت امتیازی استراتژی ایجاد کنید

هنگامی که هدف استراتژیک خود را روشن کردید، برای اجرای آن به جزئیات نیاز دارید. هر کاری که انجام می دهید باید با هدف کلی شما مطابقت داشته باشد. ایجاد یک کارت امتیازی به شما کمک می کند تا تمام پروژه ها و اهدافی را که برای رسیدن به هدف استراتژیک شما پیش می روند توسعه دهید. سپس کارت امتیازی شما به شما کمک می کند کارهایی که انجام می دهید را پیگیری کنید و ببینید که چگونه به هدف کلی شما کمک می کند. شما می توانید کارت امتیازی استراتژی خود را در سه مرحله ایجاد کنید.

1. با بیانیه استراتژی خود شروع کنید

کارت امتیازی برای استراتژی تنها در صورتی می تواند کارساز باشد که تصویر واضحی از آنچه می خواهید به دست آورید داشته باشید. همه چیز در کارت امتیازی شما به بیانیه استراتژی شما مربوط می شود. این بیانیه به شما کمک می کند تا توضیح دهید که کسب و کار شما در یک زمان مشخص در آینده چگونه خواهد بود. اگر قبلاً یکی را نوشته اید، یک نقطه شروع عالی برای کارت امتیازی خود دارید.

2. هدف استراتژیک خود را بشکنید و جزئیات را اضافه کنید

این مرحله هدف استراتژیک شما را در زمینه هایی که برای کسب و کار شما حیاتی هستند به جزئیات بیشتری تقسیم می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک خرده فروش هستید، ممکن است علاقه مند به بهبود خدمات مشتری خود باشید. اگر یک موسسه خیریه هستید، ممکن است به اهداف اجتماعی و رفاهی علاقه مند باشید. پی بردن به اهداف دقیق به شما کمک می‌کند تا نحوه اندازه‌گیری پیشرفت، تعیین اهداف و برنامه‌ریزی پروژه‌هایی را بیابید که به شما در رسیدن به آنها کمک می‌کند.

هدف کلی استراتژی خود را به چهار دسته تقسیم کنید. در اینجا چند دسته بندی محبوب وجود دارد که می تواند نقطه شروع خوبی باشد.

  • امور مالی: استراتژی من به دستیابی به چه اهداف مالی کمک می کند؟
  • مشتریان و ذینفعان: چقدر باید عملکرد خوبی داشته باشم تا انتظارات آنها را برآورده کنم؟
  • فرآیندهای داخلی : برای برآوردن انتظارات مشتری به چه اهدافی برای سیستم ها و فرآیندها نیاز دارم؟
  • نوآوری و یادگیری : برای رسیدن به هدف کلی خود به چه محصولات یا فرآیندهای جدیدی نیاز دارم؟

اهداف مالی برای اکثر کارت های امتیازی استراتژی مشترک است، اما سایر زمینه ها ممکن است متفاوت باشند. اگر دسته بندی های خود را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با استراتژی کلی شما مطابقت دارند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید روی پایداری تمرکز کنید، می‌توانید از آن به عنوان یک مقوله، نوشتن اهداف دقیق برای استفاده از انرژی، کاهش ضایعات و سایر موضوعات مرتبط استفاده کنید.

برنامه ریزی کنید که برای هر دسته چه کاری انجام می دهید. هر کاری که انجام می دهید باید عملکرد شما را در آن دسته بهبود بخشد و به هدف کلی استراتژیک شما کمک کند. Hinewai در مثال بالا ممکن است مشتریان را به عنوان یک دسته انتخاب کند و اهداف دقیق مربوط به موارد زیر را شناسایی کند:

  • حصول اطمینان از اینکه همه فعالیت ها برای افراد با تحرک کمتر قابل دسترسی است
  • پذیرایی از مشتریان با بینایی یا شنوایی ضعیف
  • فراهم کردن وسایل نقلیه برای کسانی که برای رسیدن به باشگاه نیاز به کمک دارند.

بیانیه استراتژی و هدف کلی خود را در مرکز نگه دارید و بررسی کنید که چهار دسته شما چگونه به دستیابی به آن کمک می کنند. اهداف تفصیلی شما در هر دسته باید با یکدیگر و با اهداف دسته های دیگر سازگار باشد. برای مثال، ممکن است بررسی کنید که اهداف مالی شما با اهداف شما برای نوآوری و یادگیری یا اهداف جامعه سازگار است.

اطمینان حاصل کنید که جدول زمانی شما برای این وظایف با هدف کلی شما هماهنگ است. برخی از پروژه های شما می توانند سریع و نسبتا ساده باشند. برخی دیگر می توانند پروژه های پیچیده تری باشند که تکمیل آنها ماه ها یا سال ها طول می کشد.

3. اهداف مناسب را تعیین کنید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

هرچه کسب و کار کوچکتر باشد، عموماً می خواهید زمینه های بیشتری را بهبود ببخشید. اما اتصال هر هدف دقیق به استراتژی کلی به شما کمک می کند تا روی اقدامات و اهداف درست تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است “افزایش فروش نسبت به سال گذشته” را به عنوان یکی از معیارهای افزایش سود خود تعریف کنید و “20٪ بر اساس ارزش” را به عنوان هدف خود انتخاب کنید.

وقتی برای هدف استراتژیک خود کار می کنید، اقدامات شما به شما کمک می کند پیشرفت خود را پیگیری کنید. برای مثال، ممکن است اهداف نهایی خود را بررسی کنید یا یک سری نقاط عطف را در مسیر تعیین کنید.

از اعداد برای تجزیه و تحلیل کسب و کار خود استفاده کنید

کارت امتیازی استراتژی خود را ایجاد کنید

کارت امتیازی استراتژی خود را ایجاد کنید

برای ایجاد کارت امتیازی استراتژی خود، از الگوی ما با دستورالعمل ها، نکات و مثال هایی برای هر یک از مراحل بالا استفاده کنید. شما یک کارت امتیازی ایجاد می‌کنید که بیانیه استراتژی شما را به چهار دسته که می‌خواهید روی آنها تمرکز کنید، گسترش می‌دهد، که هر کدام دارای اهداف، اقدامات، اهداف و کارهایی است که برای رسیدن به آنها انجام خواهید داد.

کارت امتیازی استراتژی خود را ایجاد کنید،کارت امتیازی استراتژی خود را توسعه دهید

کارت امتیازی بیش از اندازه گیری انجام می دهد

هنگامی که کارت امتیازی خود را ایجاد کردید، آن را برای مواردی بیشتر از ردیابی استراتژی خود مفید خواهید یافت. همچنین یک نقطه شروع عالی برای انتقال تغییرات به تیم شما، برای برنامه ریزی سرمایه گذاری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، و برای بررسی مجدد اینکه آیا استراتژی شما به خوبی ادامه دارد یا نیاز به بررسی دارد.

برقراری ارتباط و پیوند

کارت‌های امتیازی به شما کمک می‌کنند مطمئن شوید که همه یک هدف استراتژیک و نحوه ارتباط اقداماتشان با آن را درک می‌کنند. به عنوان مثال، تیم شما ممکن است نگران تغییر باشد و این نگرانی اغلب باعث می شود افراد در برابر مسئولیت های جدید مقاومت کنند.

شما می توانید یک کارت امتیازی تهیه کنید و با همه در مورد آن صحبت کنید، بنابراین همه شما درک یکسانی از تصویر بزرگتر داشته باشید. شما همچنین می توانید از کارت امتیازی به عنوان وسیله ای برای صحبت با هر یک از اعضای تیم به صورت جداگانه استفاده کنید.

بررسی اینکه چگونه وظایف روزمره جدید آنها به استراتژی کلی کمک می کند به مردم کمک می کند تا ببینند کاری که انجام می دهند مهم است و به آنها کمک می کند بفهمند چگونه به موفقیت کسب و کار کمک می کنند.

برنامه ریزی مالی خود

هر هدف استراتژیکی که دنبال می‌کنید بر امور مالی شما تأثیر می‌گذارد. هدف استراتژیک شما برای راهنمایی بودجه و نحوه تخصیص منابع شما جهت می دهد. شما به افراد و تجهیزات مناسبی نیاز دارید که برای رسیدن به هدف کار می کنند و پولی که برای آنها پرداخت کنید.

هدف شما همچنین به شما کمک می کند تا اهداف مالی را برای درآمدها، هزینه ها، سود و سرمایه گذاری تعیین کنید. به صورت های مالی خود نگاه کنید و آنها را با بیانیه استراتژی خود و اطلاعات مالی موجود در کارت امتیازی خود مقایسه کنید. نقاط قوت شما کجاست؟ اگر بخواهید به برخی از حوزه ها بپردازید، آنها چه خواهند بود؟

از کتاب کار مدلسازی مالی ما برای تخمین جریان نقدی آتی که برای دستیابی به هدف استراتژیک خود نیاز دارید استفاده کنید.

نحوه خواندن صورت های مالی

مدل های مالی: راهنمای گام به گام

بازخورد و یادگیری

می توانید از کارت امتیازی برای دریافت بازخورد در مورد استراتژی خود و به دست آوردن بینش های جدید در مورد تجارت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شاید پروژه های شما برای کاهش هزینه ها به خوبی پیش می رود، اما هزینه های کلی شما هنوز بسیار بالاتر از هدف شما است. این ممکن است به شما نشان دهد که سایر عوامل مهم را برای اندازه گیری از دست داده اید، یا اینکه پروژه ها یا اهداف دیگر با این یکی در تضاد هستند.

مدیریت تغییر کلید موفقیت است

قرار دادن یک استراتژی جدید به معنای تغییر برای کسب و کار شما خواهد بود. وقتی هر تغییری را در کسب‌وکار معرفی می‌کنید، می‌توانید افراد، فرآیندها، سیستم‌ها، ساختار کسب‌وکار، نقش‌های شغلی یا ترکیبی از این‌ها را تحت تأثیر قرار دهید. مدیریت تغییر همیشه سخت است. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، احتمالاً این کار را به تنهایی، بدون متخصص یا بودجه کلان انجام خواهید داد. طرف دیگر این است که شما همچنین می توانید به فرصت های جدید سریعتر از یک شرکت بزرگتر واکنش نشان دهید. و اگر در استراتژی خود مشکلی پیدا کردید، می توانید به سرعت در پاسخ تغییر دهید.

مراحل حیاتی برای تغییر موفق در یک کسب و کار کوچک

مهمترین مراحل مدیریت تغییر عبارتند از:

  • کمک به همه در درک تغییر – موافقت با مهم و فوری بودن آن به طوری که آنها احساس ارتباط عاطفی با آن کنند، به جای اینکه فقط احساس کنند که مجبور به مشارکت هستند.
  • ایجاد یک چشم انداز مشترک و رویکرد مشارکتی – کار با کارکنان به جای فرمان دادن به آنها، کمک به آنها احساس کنند بخشی از فرآیند هستند.
  • ایجاد سیستم‌ها و فرآیندهای جدید – شروع با پیروزی‌های سریع برای حفظ فوریت، سپس افزایش تغییرات در شیوه‌های کسب‌وکار شما
  • ثابت ماندن تغییر – نشان دادن این که چگونه رویکردهای جدید عملکرد را بهبود بخشیده اند و اطمینان حاصل کنید که افراد کلیدی در تیم شما از تغییر حمایت می کنند و الگوی خوبی هستند.

اگر بتوانید هر یک از این موارد را زیر نظر داشته باشید، با استراتژی جدید خود شانس خوبی برای موفقیت خواهید داشت.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

Digital Marketing courses to boost your career 8 د - 8دوره دیجیتال مارکتینگ برای ارتقای شغل شما
اردیبهشت 25, 1401

مطلب بعدی

اردیبهشت 25, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download
مروری بر روش های تحقیق بازار
12 بهمن, 1401
download (1)
تحقیقات تجاری: تعریف، روش ها، انواع و مثال ها
19 شهریور, 1401
images (9)
7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران
8 شهریور, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید