• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

اقتصاد

  • خانه
  • بلاگ
  • اقتصاد
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت

مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی اقتصاد
  • تاریخ بهمن 28, 1401
  • نظرات 0 نظر

مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت

مدیریت مالی
در تجارت، مدیریت مالی عبارت است از مدیریت امور مالی یک شرکت به گونه ای که به آن اجازه می دهد تا موفق و مطابق با مقررات باشد. که هم به یک طرح سطح بالا نیاز دارد و هم به اجرای کامل روی زمین.

مدیریت مالی چیست؟
در هسته خود، مدیریت مالی، تمرین ایجاد یک طرح کسب و کار و سپس تضمین ماندن همه بخش ها در مسیر است. مدیریت مالی جامد، مدیر مالی یا معاون امور مالی را قادر می‌سازد تا داده‌هایی را ارائه دهد که از ایجاد چشم‌انداز بلندمدت پشتیبانی می‌کند، تصمیم‌گیری در مورد محل سرمایه‌گذاری را اطلاع می‌دهد، و بینش‌هایی در مورد نحوه تأمین مالی آن سرمایه‌گذاری‌ها، نقدینگی، سودآوری، باند نقدی و موارد دیگر به دست می‌دهد.

نرم افزار ERP می تواند به تیم های مالی در دستیابی به این اهداف کمک کند: یک سیستم مدیریت مالی چندین عملکرد مالی مانند حسابداری، مدیریت دارایی های ثابت، شناسایی درآمد و پردازش پرداخت را ترکیب می کند. با ادغام این مؤلفه‌های کلیدی، یک سیستم مدیریت مالی، مشاهده بلادرنگ وضعیت مالی یک شرکت را تضمین می‌کند و در عین حال عملیات روزانه را تسهیل می‌کند، مانند فرآیندهای پایان دوره.

ویدئو: مدیریت مالی چیست؟

اهداف مدیریت مالی
با تکیه بر این ستون‌ها، مدیران مالی به روش‌های مختلف به شرکت‌های خود کمک می‌کنند، از جمله اما نه محدود به:

به حداکثر رساندن سود
برای مثال، بینش‌هایی در مورد افزایش هزینه‌های مواد خام که ممکن است باعث افزایش بهای تمام شده کالاهای فروخته شده شود، ارائه دهید.

ردیابی نقدینگی و جریان نقدی
اطمینان حاصل کنید که شرکت پول کافی برای انجام تعهدات خود دارد.

حصول اطمینان از رعایت
با مقررات ایالتی، فدرال و صنعت خاص همراه باشید.

توسعه سناریوهای مالی
اینها بر اساس وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های کسب‌وکار است که طیف وسیعی از نتایج را بر اساس شرایط احتمالی بازار در نظر می‌گیرد.

روابط را مدیریت کنید
برخورد موثر با سرمایه گذاران و هیئت مدیره .

در نهایت، این در مورد اعمال اصول مدیریت موثر در ساختار مالی شرکت است.

7 مرحله برای اثبات رکود – کسب و کار شما
وقتی نوبت به رکود می رسد، توپ کریستالی ما شکسته می شود. اما ما می دانیم که مدیران مالی هوشمند یک برنامه کاری دارند تا کسب و کار خود را انعطاف پذیرتر و برای هر شرایطی آماده کنند. این راهنمای کسب‌وکار هفت گام را ارائه می‌کند که مدیران مالی و شرکت‌هایشان اکنون می‌توانند بردارند.
راهنمای رایگان خود را دریافت کنید(در یک برگه جدید باز می شود)

حوزه مدیریت مالی
مدیریت مالی شامل چهار حوزه اصلی است:

برنامه ریزی
مدیر مالی پیش‌بینی می‌کند که شرکت به چه مقدار پول برای حفظ جریان نقدی مثبت، تخصیص بودجه برای رشد یا افزودن محصولات یا خدمات جدید و مقابله با رویدادهای غیرمنتظره نیاز دارد و آن اطلاعات را با همکاران تجاری به اشتراک می‌گذارد.

برنامه ریزی ممکن است به دسته هایی از جمله هزینه های سرمایه ای، T&E و نیروی کار و هزینه های غیرمستقیم و عملیاتی تقسیم شود.

بودجه بندی
مدیر مالی وجوه موجود شرکت را برای تامین هزینه‌ها، مانند رهن یا اجاره، حقوق، مواد اولیه، T&E کارکنان و سایر تعهدات تخصیص می‌دهد. در حالت ایده‌آل، مقداری باقی می‌ماند که برای موارد اضطراری و تأمین بودجه فرصت‌های تجاری جدید کنار گذاشته شود.

شرکت ها عموماً دارای بودجه اصلی هستند و ممکن است اسناد فرعی جداگانه ای داشته باشند که به عنوان مثال، جریان نقدی و عملیات را پوشش می دهد. بودجه ممکن است ثابت یا انعطاف پذیر باشد .

حتی اگر تغییرات قابل توجهی از مفروضات ایجاد شده در طول برنامه ریزی وجود داشته باشد، یکسان باقی می ماند.

بر اساس تغییرات در مفروضات مورد استفاده در فرآیند برنامه ریزی تنظیم می کند.

مدیریت و ارزیابی ریسک
مدیران خط کسب و کار به مدیران مالی خود برای ارزیابی و ارائه کنترل های جبرانی برای انواع خطرات، از جمله:

ریسک بازار
بر سرمایه گذاری های کسب و کار و همچنین برای شرکت های دولتی، گزارش و عملکرد سهام تأثیر می گذارد. همچنین ممکن است منعکس کننده ریسک مالی خاص در صنعت باشد، مانند یک بیماری همه گیر که رستوران ها را تحت تأثیر قرار می دهد یا تغییر خرده فروشی به مدل مستقیم به مصرف کننده .

ریسک اعتباری
اثرات، برای مثال، عدم پرداخت به موقع صورتحساب‌های مشتریان و در نتیجه نداشتن بودجه برای انجام تعهدات توسط مشتریان، که ممکن است بر اعتبار و ارزشگذاری تأثیر منفی بگذارد، که توانایی وام گرفتن با نرخ‌های مطلوب را دیکته می‌کند .

ریسک نقدینگی
تیم های مالی باید جریان نقدی جاری را ردیابی کنند، نیازهای نقدی آینده را برآورد کنند و آماده باشند تا در صورت نیاز سرمایه در گردش را آزاد کنند.

ریسک عملیاتی
این یک مقوله فراگیر است و برای برخی از تیم های مالی جدید است. برای مثال، ممکن است شامل خطر حمله سایبری و خرید بیمه امنیت سایبری ، برنامه‌های بازیابی بلایا و تداوم کسب‌وکار و اقدامات مدیریت بحران در صورت متهم شدن یک مدیر ارشد به کلاهبرداری یا سوء رفتار باشد.

رویه ها
مدیر مالی رویه‌هایی را در رابطه با نحوه پردازش و توزیع داده‌های مالی، مانند فاکتورها، پرداخت‌ها و گزارش‌ها، با امنیت و دقت توسط تیم مالی تعیین می‌کند. این رویه های مکتوب همچنین مشخص می کند که چه کسی مسئول تصمیم گیری های مالی در شرکت است – و چه کسی این تصمیمات را امضا می کند.

شرکت ها نیازی به شروع از صفر ندارند. الگوهای خط‌مشی و رویه‌ای برای انواع سازمان‌ها وجود دارد، مانند این مورد برای سازمان‌های غیرانتفاعی.

وظایف مدیریت مالی
به طور عملی تر، فعالیت های یک مدیر مالی در زمینه های فوق حول محور برنامه ریزی و پیش بینی و کنترل هزینه ها می چرخد.

تابع FP&A شامل صدور صورت‌های P&L، تجزیه و تحلیل خطوط تولید یا خدماتی است که بیشترین حاشیه سود را دارند یا بیشترین سهم را در سود خالص دارند، حفظ بودجه و پیش‌بینی عملکرد مالی آتی شرکت و برنامه‌ریزی سناریو.

مدیریت جریان نقدی نیز کلیدی است. مدیر مالی باید مطمئن شود که پول نقد کافی برای عملیات روزانه، مانند پرداخت حقوق به کارگران و خرید مواد خام برای تولید، وجود دارد. این شامل نظارت بر نقدینگی در جریان جریان آن در داخل و خارج از کسب و کار است که به آن مدیریت پول نقد می گویند.

همراه با مدیریت وجوه نقد، مدیریت مالی شامل شناسایی درآمد یا گزارش درآمد شرکت بر اساس اصول استاندارد حسابداری است. نسبت های گردش حساب های دریافتنی تعادل بخشی کلیدی از حفظ و مدیریت استراتژیک وجه نقد است. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما همیشه اینطور نیست: در برخی شرکت‌ها، مشتریان ممکن است ماه‌ها پس از دریافت خدمات شما هزینه پرداخت کنند. در چه مقطعی آن پول را «مال خود» می‌دانید – و خبر خوب را به سرمایه‌گذاران گزارش می‌دهید؟

5 نکته برای بهبود نسبت گردش حساب های دریافتنی
فاکتور را به طور منظم و دقیق انجام دهید . اگر فاکتورها به موقع خارج نشود، پول به موقع وارد نمی شود.

همیشه شرایط پرداخت را ذکر کنید . نمی‌توانید خط‌مشی‌هایی را که به مشتریان ابلاغ نکرده‌اید، اجرا کنید. اگر تغییراتی ایجاد کردید، با آنها تماس بگیرید.

راه های متعددی برای پرداخت ارائه دهید . گزینه های B2B جدید در حال آمدن آنلاین هستند. آیا درگاه پرداخت در نظر گرفته اید؟

یادآوری های بعدی را تنظیم کنید . منتظر نباشید تا مشتریان معوقه باشند تا مراحل جمع آوری را شروع کنید. با یادآوری، فعال باشید، اما آزاردهنده نباشید.

ارائه تخفیف برای پول نقد و پیش پرداخت را در نظر بگیرید . پول نقد (کمتر) در خرده‌فروشی پادشاه است ، و می‌توانید با تشویق مشتریان به پرداخت از قبل به جای شرایط عادی اعتبار مشتری، هزینه‌های واقعیت افزوده را کاهش دهید.

درباره به حداکثر رساندن نسبت گردش مالی AR خود بیشتر بیاموزید.

در نهایت، مدیریت کنترل های مالی شامل تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد مالی شرکت در مقایسه با برنامه ها و بودجه های آن است. روش‌های انجام این کار شامل تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی است که در آن مدیر مالی اقلام موجود در صورت‌های مالی شرکت را مقایسه می‌کند.

مدیریت مالی استراتژیک در مقابل تاکتیکی
در سطح تاکتیکی، رویه‌های مدیریت مالی بر نحوه پردازش تراکنش‌های روزانه، انجام بسته‌های مالی ماهانه، مقایسه هزینه‌های واقعی با آنچه در بودجه است و اطمینان از برآورده کردن الزامات حسابرس و مالیات را کنترل می‌کند.

در یک سطح استراتژیک تر، مدیریت مالی به فعالیت های حیاتی FP&A (برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مالی) و چشم انداز، که در آن رهبران مالی از داده ها برای کمک به همکاران خط کسب و کار برای برنامه ریزی سرمایه گذاری های آینده، شناسایی فرصت ها و ایجاد شرکت های انعطاف پذیر استفاده می کنند، تغذیه می شود.

اهمیت مدیریت مالی
مدیریت مالی مستحکم پایه و اساس سه رکن حاکمیت مالی سالم را فراهم می کند:

راهبردی کردن
شناسایی آنچه باید از نظر مالی اتفاق بیفتد تا شرکت به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست یابد. به عنوان مثال، رهبران برای برنامه ریزی سناریو به بینش هایی در مورد عملکرد فعلی نیاز دارند .

تصمیم گیری
کمک به رهبران کسب‌وکار در تصمیم‌گیری بهترین راه برای اجرای برنامه‌ها با ارائه گزارش‌های مالی به‌روز و داده‌های KPI مربوطه.

کنترل کردن
حصول اطمینان از اینکه هر بخش به چشم انداز کمک می کند و در چارچوب بودجه و در راستای استراتژی عمل می کند.

با مدیریت مالی موثر، همه کارکنان می دانند که شرکت به کجا می رود و پیشرفت را در معرض دید قرار می دهند.

سه نوع مدیریت مالی چیست؟
عملکردهای فوق را می توان به سه نوع مدیریت مالی دسته بندی کرد:

بودجه بندی سرمایه ای
مربوط به شناسایی آنچه که باید از نظر مالی اتفاق بیفتد تا شرکت به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست یابد. منابع مالی برای حمایت از رشد کجا باید هزینه شود ؟

ساختار سرمایه
نحوه پرداخت هزینه عملیات و/یا رشد را تعیین کنید. اگر نرخ بهره پایین باشد، گرفتن بدهی ممکن است بهترین پاسخ باشد. یک شرکت همچنین ممکن است از یک شرکت سهام خصوصی به دنبال تأمین مالی باشد ، فروش دارایی هایی مانند املاک و مستغلات یا، در صورت لزوم، فروش سهام را در نظر بگیرد.

مدیریت سرمایه در گردش
همانطور که در بالا بحث شد، اطمینان از وجود پول نقد کافی برای عملیات روزانه، مانند پرداخت حقوق به کارگران و خرید مواد خام برای تولید است.

نمونه ای از مدیریت مالی چیست؟
ما چند نمونه از مدیریت مالی را در بخش “توابع” در بالا پوشش داده ایم. اکنون، بیایید نحوه کار همه آنها با هم را پوشش دهیم:

می گویند مدیر عامل یک شرکت خمیردندان می خواهد محصول جدیدی معرفی کند: مسواک. او از تیم خود می خواهد تا هزینه تولید مسواک ها را تخمین بزند و از مدیر مالی برای تعیین اینکه این سرمایه ها باید از کجا تامین شود – به عنوان مثال، یک وام بانکی.

مدیر مالی آن وجوه را به دست خواهد آورد و اطمینان حاصل می کند که آنها برای تولید مسواک به مقرون به صرفه ترین روش ممکن تخصیص داده می شوند. با فرض فروش خوب مسواک‌ها، مدیر مالی داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند تا به تیم مدیریت کمک کند تا تصمیم بگیرد که آیا سود خود را برای تولید مسواک‌های بیشتر، راه‌اندازی خط تولید دهان‌شویه‌ها، پرداخت سود سهام به سهامداران یا انجام برخی اقدامات دیگر انجام دهد.

در طول فرآیند، مدیر مالی اطمینان حاصل می کند که شرکت پول کافی برای پرداخت به کارگران جدید تولید کننده مسواک در اختیار دارد. او همچنین تجزیه و تحلیل خواهد کرد که آیا شرکت به اندازه ای که در زمان بودجه برای پروژه تخمین زده بود هزینه می کند و پول تولید می کند.

مدیریت مالی برای استارت آپ ها
در ابتدا، مسئولیت‌های مدیریت مالی در یک استارت‌آپ شامل ساختن و پایبندی به بودجه‌ای است که با طرح کسب‌وکار منطبق است، ارزیابی کاری که باید با سود انجام دهید و مطمئن شوید که صورت‌حساب‌هایتان پرداخت می‌شوند و مشتریان به شما پرداخت می‌کنند.

با رشد شرکت و اضافه کردن پیمانکاران یا کارکنان امور مالی و حسابداری ، مدیریت مالی پیچیده تر می شود. شما باید مطمئن شوید که کارکنان شما با کسر دقیق حقوق دریافت می کنند. مالیات ها و صورت های مالی را به درستی ثبت کنید. و مراقب خطاها و تقلب باشید.

مدیریت مالی جامد سیستم ها و فرآیندهایی را برای پاسخ به این سؤالات فراهم می کند.

مدیریت مالی چیست؟
ویدئو: مدیریت مالی چیست؟
اهداف مدیریت مالی
حوزه مدیریت مالی
وظایف مدیریت مالی
مدیریت مالی استراتژیک در مقابل تاکتیکی
اهمیت مدیریت مالی
سه نوع مدیریت مالی چیست؟
نمونه ای از مدیریت مالی چیست؟
مدیریت مالی برای استارت آپ ها
چند برابر ارزش گذاری
چگونه از چندگانه ارزش گذاری برای مقایسه کسب و کار خود استفاده کنید
هزینه در مقابل مخارج
هزینه در مقابل هزینه: تفاوت چیست؟
مدل سازی مالی
مدل‌سازی مالی تعریف شده: مرور کلی، بهترین روش‌ها و مثال‌ها

برچسب:مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
بهمن 28, 1401

مطلب بعدی

سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
اردیبهشت 21, 1402

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download
30 اردیبهشت, 1401
download (5)
WHY INVEST IN SHARE MARKET?- چرا در بازار سهام سرمایه گذاری کنیم؟
30 اردیبهشت, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید