شش مولفه کلیدی یک کسب و کار خوب
شش مولفه کلیدی یک کسب و کار خوب
سیستم عامل کارآفرینی
جینو از طریق سیستم عامل کارآفرینی خود (EOS) به موفقیت کسب و کارها و دستیابی به عظمت کمک می کند. EOS اساساً راهی برای سیستماتیک تر و تکرارپذیرتر کردن موفقیت تجاری است، و بر اساس تجربه دنیای واقعی او است (جینو از سن 21 سالگی کارآفرین بوده است.) بدون هیچ مقدمه ای، جینو …
من شخصاً بیش از 1200 جلسه تمام روزه را با بیش از 110 تیم رهبری کارآفرین برای کمک به ایجاد شرکتهای بزرگ ارائه دادهام، یک واقعیت را غیرقابل انکار میبینم: وقتی یک سازمان اجزای کلیدی خود را تقویت میکند، همه چیز سر جای خود قرار میگیرد.
در EOS Worldwide، تیم پیادهکننده EOS ما و من روزهای خود را صرف کمک به مردم برای ایجاد کسبوکارهای بسیار خوب با تقویت شش مؤلفه کلیدی میکنیم. بنابراین شش مؤلفه کلیدی چیست و چگونه آنها را تقویت می کنید؟
یک سیستم جامع و فراگیر
قبل از اینکه آنها را یکی یکی بررسی کنیم، اولین قدم این است که سازمان خود را متفاوت ببینیم. با فرض اینکه محصول یا خدمات مناسبی دارید که در دنیا دارای ارزش است (لطفاً بدون کسب و کار حشره دار)، باید تمام بخش های متحرک کسب و کار خود را در یک سیستم جامع و فراگیر سازماندهی کنید که به طور مداوم آن محصول یا ارائه می کند. خدمات با عالی برای کمک به شما در انجام این کار، پیشنهاد می کنم کسب و کار خود را از شش مؤلفه کلیدی تشکیل شده است. همانطور که روی تقویت این شش جزء کلیدی تمرکز می کنید، کسب و کار شما کامل می شود، همه چیز به طور هماهنگ شروع به کار می کند و همه موانع، مشکلات و ناامیدی های شما تا حد زیادی کاهش می یابد. در نتیجه، کشش فوق العاده ای به دست خواهید آورد.
6 مولفه کلیدی یک تجارت خوب
با استفاده از سیستم عامل کارآفرینی من (EOS)، هر سازمانی دارای شش جزء کلیدی است:
- چشم انداز
- مردم
- داده ها
- مسائل
- روند
- کشش
شماره 1 – بینایی
اکنون، بیش از هر زمان دیگری، چشم انداز یک سازمان باید ساده، واضح و مختصر باشد. اگر نمی توانید به وضوح دیدگاه خود را در یک یا دو صفحه بیان کنید و ارتباط برقرار کنید، خیلی پیچیده است.
قدرت واقعی در کوتاه و شیرین نگه داشتن آن است در حالی که همه را در یک صفحه قرار می دهید. مؤلفه چشم انداز زمانی قوی است که همه افراد در سازمان شما 100 درصد با جایی که سازمان می رود و چگونه به آنجا می رسد یکسان باشد. برای تقویت مولفه چشم انداز خود، با تشکیل تیم رهبری خود برای پاسخ به این هشت سوال، دیدگاه خود را از ذهن خود خارج کنید و روی کاغذ بیاورید:
- ارزش های اصلی شما چیست؟
- تمرکز اصلی شما چیست؟
- هدف 10 ساله شما چیست؟
- استراتژی بازاریابی شما چیست؟
- تصویر سه ساله شما چیست؟
- برنامه یک ساله شما چیست؟
- راک های فصلی شما چیست؟
- مسائل شما چیست؟
تا زمانی که خرید مطلق، موافقت و تعهد به پاسخ هر سوال نداشته باشید، به سراغ سوال بعدی نروید. با تیم رهبری شما که اکنون کاملاً در یک صفحه است، دیدگاه خود را با سایر اعضای سازمان خود به اشتراک بگذارید تا همه با هم در یک جهت حرکت کنند و آن چشم انداز را به اشتراک بگذارند. به طور پیش فرض، این بدان معنی است که هرکسی که نمی خواهد بخشی از آن باشد، باید برود. خشن اما واقعی با تقویت کامل این مؤلفه اول، به ریشه اکثر مسائل علامتی خود رفته اید.
شماره 2 – مردم
افراد هم بزرگترین دارایی یک شرکت هستند و هم به طور بالقوه بزرگترین بدهی آن. دریافت احساسات گذشته، تاریخچه های شخصی، منیت های فردی و عقاید ذهنی و قرار دادن افراد “بزرگ” برای انجام کاری که باید انجام شود یک گام حیاتی است. تأثیر حتی یک فرد که تناسب ضعیفی دارد می تواند عمیق باشد، و من با مشتریانی کار کرده ام که کل عملیاتشان با یک شیفت پرسنل احیا و تجدید قوا شده است.
تقویت مؤلفه افراد به این معنی است که شما به درستی ساختار یافته اید و فقط صندلی های لازم برای ارائه محصول یا خدمات خود را به طور مداوم و با عالی در اختیار دارید. همیشه ابتدا روی ساختار تمرکز کنید و آن را حل کنید، سپس در مرحله بعدی افراد. با ساختار مناسب، اکنون می توانید به آنچه که افراد «بزرگ» در سازمانتان را تعریف می کند، برسید. این دو حقیقت ساده است: اول، هر فردی دارای ارزشهای اصلی شماست، و دوم، آنها روی صندلیهای مناسب نشستهاند و شما متقاعد شدهاید که آن را دریافت میکنند، آن را میخواهند و ظرفیت انجام کار (GWC) را دارند. شما باید افراد خود را به طور مداوم پیرامون این حقایق استخدام کنید، اخراج کنید، بررسی کنید، پاداش دهید و بشناسید. اگر به این دو حقیقت صادق و سازگار بمانید، روزی به زودی، به بالا نگاه خواهید کرد و متوجه خواهید شد که افراد بزرگی در هر سطحی دارید و فرهنگ شما رشد خواهد کرد.
شماره 3 – داده ها
تقویت مؤلفه داده به شما این امکان را می دهد تا تجارت خود را از طریق مجموعه کوچکی از اعداد مبتنی بر فعالیت که شاخص های اصلی نتایج آتی هستند، به طور عینی مدیریت کنید و نبض دقیقی در کسب و کار و توانایی پیش بینی نتایج آینده به شما می دهد. برای قویتر کردن مؤلفه داده، همین حالا پنج عدد را انتخاب کنید که باید به صورت هفتگی به آنها نگاه کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در مسیر کسب و کار شما درست است. اگر نمی توانید پنج مورد را بیابید، در اینجا تعداد انگشت شماری وجود دارد که شما را به فکر وادار می کند: تعداد مخاطبین فروش، تعداد قرارهای فروش، تعداد پیشنهادات، کسب و کار بسته شده، رضایت مشتری، حاشیه سود ناخالص و موجودی A/R. یک هدف هفتگی تعیین کنید و شخصی را برای مدیریت و پاسخگویی برای هر شماره تعیین کنید و سپس شروع به پیگیری هفتگی آنها کنید. وقتی شماره ای خارج از مسیر است، طرف پاسخگو باید اقدامات لازم را برای بازگرداندن آن عدد به مسیر درست انجام دهد. 13 هفته را در یک نگاه نگه دارید. این به شما توانایی دیدن الگوها و روندها را می دهد. همچنان که به جلو می روید، به اصلاح این کارت امتیازی ادامه دهید. حدود یک تا سه ماه طول می کشد تا تبدیل به چیزی شود که شما دوست دارید.
شماره 4 – مسائل
تقویت مؤلفه مسائل به شما کمک می کند تا همه مسائل را در سازمان خود تقسیم بندی کنید و آنها را به ترتیب اولویت در همه سطوح به طور مؤثر حل کنید. مسائل حل نشده انرژی شما را تخلیه می کنند و مانعی برای حرکت به جلو هستند. برای تقویت مؤلفه Issues، همه مسائل را در صورت بروز فهرست کنید. به همه کمک کنید بفهمند که مطرح کردن مسائل خوب، سالم و درست است. آنها را روی کاغذ بیاورید. هنگامی که با تیم خود به صورت هفتگی ملاقات می کنید، مسائل را به ترتیب اولویت رتبه بندی کنید، از سه مورد اول شروع کنید و سپس مسیر حل مسائل را دنبال کنید تا آنها را به ترتیب اولویت حل کنید. مرحله 1: علت اصلی مشکل را شناسایی کنید. مرحله 2: در مورد بهترین راه های ممکن برای حل مشکل بحث کنید. مرحله 3: حل کنیدبا انتخاب بهترین اقدامات برای رفع مشکل برای همیشه مشکل را انتخاب کنید. این کار باعث میشود که مشکلات برای روزها، هفتهها، ماهها و گاهی سالها باقی بماند.
شماره 5 – فرآیند
تقویت مؤلفه فرآیند به شما کمک می کند تا سازمانی مقیاس پذیر، سازگار و با مدیریت آسان تر ایجاد کنید که در نهایت سودآورتر باشد. برای تقویت مولفه فرآیند خود، یک قدم بزرگ به عقب بردارید و به این فکر کنید که مدل کسب و کار شما چیست و فرآیندهای اصلی آن چیست (مانند منابع انسانی، بازاریابی، فروش، عملیات، حسابداری، حفظ مشتری). هر یک از فرآیندهای اصلی را در سطح بالایی بدون جزئیات زیاد، با تمرکز بر مراحل اصلی و اساسی در هر فرآیند، مستند کنید و سپس همه را مدیریت کنید تا آنها را دنبال کنند. شناسایی فرآیندهای اصلی که مدل کسبوکار شما را میسازند، مستندسازی آنها به شیوهای ساده، و سپس دنبال کردن آنها توسط هر فرد، شما را قادر میسازد تا موارد قابل پیشبینی را سیستمبندی کنید تا بتوانید موارد استثنایی را انسانی کنید.
شماره 6 – کشش
اگر هیچ سرمایه گذاری دیگری در زمان و انرژی در شرکت خود انجام نمی دهید، متعهد شوید که تیم رهبری خود را هر 90 روز یک بار برای یک روز کامل در یک اتاق حبس کنید و آن روز را صرف هش کردن موارد، بازگشت به همان صفحه، حل مسائل و تصمیم گیری کنید. سه تا هفت اولویت اصلی برای سه ماهه آینده چیست. در زمان سرمایه گذاری شده، بازدهی بزرگی خواهید دید. درصد زیادی از مشکلات و مسائل آزار دهنده به سادگی با اختصاص زمان لازم حل می شود. با این نظم و انضباط در عمل، آن را یک قدم جلوتر بردارید و در این دورههای 90 روزه، برنامهریزی کنید که هر هفته 90 دقیقه با هم ملاقات داشته باشید و حداقل نیمی از زمان جلسه را صرف کار سازنده برای حل مشکلات کنید (به دنبال مسیر حل مسائل بالا) . کسبوکارهایی که متعهد به این «دنیای ۹۰ روزه» هستند، نتایج بزرگی بهدست میآورند و در واقع در زمان صرفهجویی میکنند، خطاها را کاهش میدهند. عدم ارتباط و مشکلات حل نشده همچنین آنها را از تلاش برای به عهده گرفتن همه چیز باز می دارد. این معادل عملیاتی تنظیم مجدد دوره ای ابزار و همگام سازی ساعت های شما است.
ممکن است همچنین دوست داشته باشید

