شش روندی که می تواند آینده صنعت غذا را شکل دهد
لوکس ریسرچ مستقر در ایالات متحده در گزارشی با عنوان شرکت غذایی سال 2050، روند استارتآپها، هنجارهای اجتماعی و نگرانیهای شرکتها را تجزیه و تحلیل کرد تا شش ابرروند شکلدهنده صنعت غذا را شناسایی کند.
توماس هیز، یکی از نویسندگان گزارش، گفت که شرکتهای مواد غذایی برای رشد واقعی باید خود را با این شش روند سازگار کنند.
«مصرفکنندگان به طور فزایندهای خواستار هستند و عادتهای خرج کردن را با سلامت و پایداری هماهنگ میکنند. شرکت های مواد غذایی برای رشد واقعی و رقابتی ماندن در درازمدت باید ریسک های بزرگی را متحمل شوند.
در اینجا شش مگاترند مورد تجزیه و تحلیل در این مطالعه آمده است:
1. توسعه غذا برای سلامتی
غذا باید خیلی بیشتر از اشتها را سیر کند. غذاها و نوشیدنی ها چه کمک به نیات ورزشی مصرف کننده، عملکرد شناختی یا جنبه دیگری از حفظ سلامتی، اغلب فراتر از ادعای راحتی، لذت و سیری هستند.
شرکتهایی که به دنبال زنده ماندن در دهههای آینده هستند، باید تلاشهای توسعه محصول را بر روی محصولات «بهتر برای شما» و اجزای خاص مرتبط با عملکرد متمرکز کنند.
لوکس پیشبینی میکند که تقریباً تمام محصولات فروخته شده با هدف کاهش وابستگی به مداخلات پزشکی، به ادعاهای مرتبط با سلامتی تبدیل میشوند. محصولات همچنین برای پایداری بیشتر از نظر کاهش ضایعات مواد غذایی، تلاش برای کربن زدایی و ارائه بسته بندی پایدار باید چرخش کنند.
2. گنجاندن حسگری در همه جا
همانطور که سنسورها کوچکتر، ارزانتر و قدرتمندتر می شوند، گنجاندن آنها در تمام فرآیندها ضروری می شود. به آنها نقش نظارت بر کیفیت غذا، ایمنی غذا و حتی سلامت مصرف کننده داده می شود.
بر اساس این تحقیق، پیشی گرفتن از منحنی در این زمینه، کسب و کار کارآمدتر و سودآورتری را در سالهای آینده ممکن میسازد.
هیز توضیح داد: «همهگیری جهانی فوریت تازهای را در مورد سنجش ویروس و نظارت بر خود ایجاد میکند و همچنین عادات مصرف مصرفکنندگان را تغییر داده است. درک اینکه چگونه مصرف در حال تغییر است، از جمله تغییر به سمت غذاهای تازه و پروتئین های گیاهی، و اینکه چگونه آلرژن ها بر زندگی افراد تاثیر می گذارند، کلید موفقیت آینده خواهد بود.
3. افزایش پایداری
بیانیه های شرکتی و شستشوی سبز در آینده کافی نخواهد بود. واقعاً انجام کارهای بیشتر با کمتر باید هدف باشد – از بسته بندی گرفته تا تولید و توزیع.
4. سازگاری با ساختارهای جدید صنعت
گزینههای اشتراک و تحویل، شخصیسازی، ایمنی و قابلیت ردیابی مواد غذایی، و ترکیب ابزارهای دیجیتال برای هدایت سریعتر و ارزانتر نوآوریهای غذایی، همگی کلید رقابت شرکتهای بزرگ مواد غذایی با رقبای کوچکتر و چابکتر خود خواهند بود. لوکس گفت همچنین برای شرکت های مواد غذایی مهم است که هویت خود را به عنوان بخشی از این سازگاری با ساختارهای جدید برای درک نقشی که می توانند در تولید محصولات کشاورزی ایفا کنند و نیازهای سلامت مصرف کننده ایفا کنند، بازنگری کنند.
5. درک مصرف آینده
COVID-19 برخی تغییرات را تسریع کرده است، اما برخی دیگر از قبل برای تغییر اساسی الگوهای مصرف در حال انجام بودند.
درک نیازهای آینده یک محصول جمعیتی یا بازار هدف، کلید تضمین طول عمر است.
6. تسلط بر نقش میکروبیوم
در این گزارش آمده است که از روشهای تولید گرفته تا تشخیص، تسلط بر این قلمرو برای شرکتهای مواد غذایی ساخت یا شکستن خواهد بود.
این صنعت تازه شروع به خراش دادن سطح بینش در مورد عملکرد و ترکیب جوامع میکروبی کرده است.

