رابطه بین شرکت ها و تغییرات آب و هوا
رابطه بین شرکت ها و تغییرات آب و هوا
به رسمیت شناختن فزاینده ای در میان شرکت ها وجود دارد که تغییرات آب و هوایی خطر قابل توجهی برای درآمد آنها ایجاد می کند. تغییر در راه است – اگرچه فساد نیز همینطور است
شرکت ها تاثیری که تغییرات آب و هوایی بر کسب و کارشان خواهد داشت را درک می کنند. به این ترتیب، بسیاری از شرکت ها حقایق را تغییر می دهند تا عملیات خود را سبزتر از آنچه هستند نشان دهند.
گزارش های ویژه
نویسنده: مت تیمز
10 مارس 2016
5 تای اول
5 شرکت برتر فین تک با پیشانی زن
5 قطب برتر فناوری آمریکای لاتین
5 پیشگام برتر پایداری در اروپا
5 کلید اصلی بهبود اقتصاد جهانی در سال 2021
5 عادت برتر WFH به گفته موفق ترین رهبران تجارت جهان
5 صنعت برتر ضد بیماری همه گیر
5 کشور برتر که قطب های تولیدی بعدی جهان خواهند بود
5 تا از تاثیرگذارترین و الهام بخش ترین اقتصاددانان ایالات متحده
5 روش برتر برای افزایش مشارکت و تعهد کارکنان
5 سرویس مالی برتر که برای اتوماسیون آماده هستند
5 روش اصلی که GDPR بر بانکداری دیجیتال تأثیر گذاشته است
5 مرکز برتر فین تک در حال ظهور در سراسر جهان در حال حاضر
5 روش برتر که صنعت مالی می تواند برای هوش مصنوعی آماده شود
5 عامل اصلی ریسک اقتصادی که باید در نظر گرفته شوند
5 نکته برتر برای خرده فروشانی که به دنبال فروش در بازار چین هستند
این غیرمعمول نیست که شرکتها حقایق مربوط به پایداری را برای اهداف خود منحرف کنند، اگرچه تعداد کمی – اگر هیچ – فریب خود را به اندازه فولکس واگن برداشته باشند. خودروی موسوم به «دیزل دوپ» در سپتامبر در سرتاسر جهان خبرساز شد، زمانی که EPA دستگاههای شکستدهندهای را پیدا کرد که برای بازی کردن سیستم و اطمینان از اینکه خودروهای آنها از تمیزترین خودروهای موجود در بازار هستند، در خودروهای فولکس واگن نصب شده بودند، طراحی شده بودند.
این یافتهها منجر به جریمههایی با ابعاد حماسی و بهطور مناسبتر، افشای تلاشهای یکی از برجستهترین برندهای جهان برای پدال زدن یک محصول نادرست تحت پوشش پایداری شد. حماسه زشت تا زمانی که حقیقت کامل آن شناخته شود راهی در پیش دارد. با این حال، واقعیت تا به اینجا این است که بیش از 11 میلیون وسیله نقلیه به این دستگاه مجهز شده بودند، در حالی که میلیونها مصرفکننده – که به آنها اشاره نکنیم – در مورد اعتبار پایداری گروه گمراه شدند.
حتی با وجود مدیر اجرایی جدید، به علاوه تعهد تجدید نظر شده و تجدید شده به پایداری، مصرف کنندگان ناراضی با بدگمانی به خودروساز پیشرو اروپا چشم دوخته اند ( شکل 1 را ببینید ) – و این را شایسته است. ماتیاس مولر، رئیس هیئت مدیره گروه، در بیانیهای پس از بحران گفت: «ما به فرهنگ باز بودن و همکاری نیاز داریم». ما باید فراتر از وضعیت فعلی نگاه کنیم و شرایط را برای توسعه موفقیت آمیز بیشتر فولکس واگن ایجاد کنیم. با این حال، راه درازی در پیش است تا بتواند به بازپس گیری اعتماد مصرف کننده از دست رفته امیدوار باشد.
در پرتو سرد و سخت رسوایی انتشار گازهای گلخانه ای، ما وارد دوره ای شده ایم که مصرف کنندگان عاقلانه خواهند بود که وعده های شرکت ها در مورد تغییرات آب و هوا را زیر سوال ببرند.
فرانسیس وی، مدیر عملیاتی مشترک در CDP (پروژه افشای کربن سابق)، در مصاحبه ای با World Finance گفت: “فولکس واگن، در تعقیب افزایش فروش، بی توجهی آشکار به مقررات زیست محیطی نشان داد و اعتماد مشتریان خود را از دست داد . ” از آنجایی که نیاز به افشای شفاف تأثیرات آب و هوا وارد جریان اصلی شده است، شرکت ها نسبت به همه ذینفعان خود پاسخگوتر هستند.»
امروز، فولکسواگن که مدتها پیش خود را به عنوان یک چراغ پیشرو در موضوع تغییر آب و هوا معرفی کرده بود، به فهرست طولانی و رو به رشدی از شرکتهایی پیوست که قولهای پایداری خود را قول دادهاند و در نهایت شکست خوردهاند. و در حالی که شرکتها اهمیت تغییرات آب و هوایی را – بیشتر روز به روز – تصدیق میکنند، رسوایی فولکسواگن یادآور این است که این تعهدات همیشه واقعی نیستند.
در نور سرد و سخت رسوایی انتشار گازهای گلخانه ای، ما وارد دوره ای شده ایم که مصرف کنندگان عاقلانه خواهند بود که وعده های شرکت ها در مورد تغییرات آب و هوا را زیر سوال ببرند. خطرات ناشی از افزایش انتشار گازهای گلخانه ای به خوبی مستند شده است، اگرچه به نظر می رسد که بسیاری از شرکت ها تمایل زیادی به کنار گذاشتن خطرات با توجه به سودهای فوری دارند.
سوال تغییر آب و هوا
در اکثر موارد، شرکت ها تشخیص می دهند که پایداری یک انتخاب نیست، بلکه یک واقعیت بازار است. در هیچ جای دیگری نمی توان این تعهد را بهتر از موضوع تغییر آب و هوا دید. کوین ماس، مدیر جهانی مرکز تجاری WRI، در مصاحبه ای با مدیرعامل اروپایی گفت: “شرکت ها به طور مستقیم متوجه اختلالاتی هستند که تغییرات آب و هوایی بدون کاهش در زنجیره تامین، بازارها و عملیات آنها ایجاد می کند . ”
سپاه و تغییرات آب و هوا 1
بسیاری از کسبوکارها میدانند که تغییرات آب و هوایی میتواند فعالیتهای آنها را از مسیر خود منحرف کند، از خطرات فیزیکی که میتواند فرآیندهای آنها را تهدید کند، تا چالشهای نظارتی که میتواند بر قیمت نهایی آنها تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، به گفته Way، مقابله با تغییرات آب و هوایی یک فرصت تجاری مهم است: اقتصاد کم کربن در سالهای 2011-2012 5.5 تریلیون دلار ارزش داشت و هر سال بیش از سه درصد رشد میکند.
این احساس سال گذشته توسط یک ابتکار سرس، معروف به تجارت نوآورانه سیاست آب و هوا و انرژی، یا BICEP، تکرار شد، زمانی که بیش از 1000 شرکت برای “تلاش هماهنگ برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی” امضا کردند. با حضور اپل، اینتل، جنرال موتورز، نایک، یونیلور و صدها نفر دیگر، اعلامیه آب و هوا به اندازه کافی گواه این است که کسب و کارها شروع به توجه به مسائل مورد بحث کرده اند.
فرید باداش، مدیر عامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا در BSR، اظهار داشت که اکنون شرکتهای بیشتری روی تغییرات آب و هوایی تمرکز میکنند. ائتلاف We Mean Business، که BSR یکی از بنیانگذاران آن است، در حال حاضر شامل 329 شرکت و سرمایه گذار است که بیش از 500 تعهد برای کاهش ردپای کربن خود را انجام داده اند. حامیان تا کنون شامل برندهای بزرگ اروپایی مانند IKEA، BT Group، Commerzbank، H&M، Unilever و Marks & Spencer هستند و هر کدام متعهد شده اند 100 درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر تهیه کنند.
وی گفت: «پس از دههها بحث، جامعه علمی در مورد علمی که نشان میدهد فعالیتهای انسانی باعث ایجاد تغییرات آب و هوایی خطرناک میشود، توافق کردند.» به همان اندازه مهم، این یک واقعیت ثابت برای مشاغل پیشرو است که می دانند هیچ تهدیدی بزرگتر از تغییرات آب و هوایی برای اقتصاد جهانی وجود ندارد.
Baddache در مورد نقش رهبران کسب و کار در تسهیل این تحول، به مدیر عامل اروپایی گفت : “مدیران عامل باید چشم اندازی را بیان کنند که تغییرات دگرگونی مورد نیاز برای شرکت آنها را برای کاهش خطرات، تصرف فرصت ها و نشان دادن رهبری، ایجاد ارزش برای بلندمدت ممکن می سازد.”
در جایی که در سالهای گذشته تاکید زیادی بر دوش دولتها، جوامع و بخش سوم بوده است، شرکتهای چندملیتی ترغیب میشوند – در واقع به طور فزایندهای – با موضوع مورد نظر درگیر شوند.
ماتیاس مولر، مدیر اجرایی جدید فولکس واگن
ماتیاس مولر، مدیر اجرایی جدید فولکس واگن
شرکتهای بیشتر و بیشتری متوجه میشوند که به نفع کسبوکار خودشان است که برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اقدام کنند. گزارش تغییرات اقلیمی CDP در سال 2015 نشان میدهد که در مقایسه با سال 2010، زمانی که کمتر از نیمی از شرکتها گفتند که فعالیتهایی برای کاهش انتشار دارند، اکنون از هر 10 شرکت، 9 نفر در این فعالیتها شرکت میکنند. ما می بینیم که شرکت ها به وضوح استراتژی های خود را تغییر می دهند تا بخشی از راه حل چالش آب و هوا شوند. ماهیت مهم و جهانی تغییرات اقلیمی به این معنی است که در نهایت، ما به همه افراد حاضر در کشتی نیاز داریم تا اقدام کنند.»
ایفای نقش
بر اساس یک مقاله کاری که به طور مشترک توسط مرکز اقتصاد و سیاست تغییر آب و هوا و موسسه تحقیقاتی گرانتهام در مورد تغییرات آب و هوا و محیط زیست نوشته شده است، “شکست اقدامات انطباق” توسط کسب و کار و دولت ها در رتبه پنجم در بین خطرات جهانی با بالاترین قرار دارد. تأثیر. با این حال، نقش و تأثیر بخش خصوصی در ارائه سازگاری و به طور کلی، توسعه مقاوم در برابر آب و هوا، شاید به استثنای بخشهای خاصی – مانند بیمه، گردشگری، انرژی و آب و برق یا غذا و نوشیدنی، به خوبی درک نشده است. بخش – که از نظر پاسخ به خطرات آب و هوایی بیشتر قابل مشاهده بوده است.
عوامل داخلی، مانند اختلال در زنجیره تامین و فرهنگ شرکت، مهمترین مسائل در پیشبرد سازگاری بخش خصوصی هستند. عوامل خارجی در آینده نزدیک نقش بسیار بیشتری را ایفا خواهند کرد، اما با ورود رویدادهای شدید آب و هوایی، افزایش دما و افزایش سطح دریاها. تغییرات مقرراتی، همراه با فشار مستمر سهامداران و سهامداران، به همین ترتیب بر مشارکت بخش خصوصی تأثیر خواهد گذاشت، زیرا شرکت ها به دنبال گنجاندن تغییرات آب و هوا در تصمیم گیری های روزانه خود هستند.
بر اساس آخرین نظرسنجی GlobeScan/SustainAbility، 86 درصد از بیش از 600 ذینفع متخصص که نماینده کسب و کار، دولت ها، سازمان های غیردولتی و دانشگاه هستند، احساس می کنند که بخش خصوصی نقش “مهم” یا “بسیار مهم” در پیشبرد راه حل های تغییرات آب و هوایی ایفا خواهد کرد.
با این حال، در حالی که تعهد به تغییرات اقلیمی ستودنی است، تسلیم شدن از این تعهدات میتواند بیاعتمادی را در میان مصرفکنندگان ایجاد کند، و انجام این کار فقط به افسردگی افکار عمومی کمک میکند. نظرسنجی از 1500 شهروند آمریکایی که توسط مرکز تحقیقات پیو انجام شد، نشان میدهد که 43 درصد از آمریکاییها به شرکتها نگاه نامطلوب دارند. این رقم، از 31 درصد در سال 1985 ( نگاه کنید به شکل 2 )، نشان میدهد که رسواییهایی مانند خودروی دیزلی فولکسواگن، فشارهایی را که شرکتها با آن مواجه هستند را افزایش میدهند. درک این موضوع که اقدام در زمینه تغییرات آب و هوا امتیازات برند ارزشمندی را به همراه دارد و یک مزیت رقابتی بسیار مورد نیاز به این معنی است که شرکتها به سرعت وارد عمل شدهاند.
سپاه و تغییرات آب و هوایی 2
رسوایی اکسون
از آنجایی که اگر وضعیت برای شرکت ها به اندازه کافی سخت نبود، اخیراً زمانی بدتر شد که اخباری مبنی بر اینکه اکسون موبیل ممکن است آگاهانه شواهد تغییرات آب و هوایی ساخته دست بشر را نادرست ارائه کرده باشد، بدتر شد. اریک اشنایدرمن، دادستان کل ایالت نیویورک خواستار اسناد شرکتی شده است که ممکن است ثابت کند بزرگترین شرکت نفتی جهان آگاهانه خطرات را کم اهمیت جلوه داده است. در صورت صحت، این شرکت بزرگ نفتی ممکن است به دلیل عدم اطلاع کافی سرمایه گذاران در مورد خطرات موجود در قیمت نهایی خود با اتهامات قانونی مواجه شود.
برای نگاهی کوتاه به دوران تصدی لی ریموند، مدیر عامل سابق اکسون، کهنه کار بیش از 40 سال این شرکت در مورد اینکه آیا زمین اصلاً در حال گرم شدن است یا خیر ابراز تردید کرد. نه تنها نظرات او در مورد این موضوع با جامعه علمی در کل مخالف بود. آنها با مطالعات علمی انجام شده توسط خود اکسون از سال 1977 به بعد در تضاد بودند.
جیمز بلک، کارشناس ارشد تحقیقات و مهندسی این شرکت مینویسد: «در وهله اول، توافق علمی کلی وجود دارد که محتملترین روشی که بشر بر روی آب و هوای جهانی تأثیر میگذارد، از طریق انتشار دی اکسید کربن ناشی از سوزاندن سوختهای فسیلی است». بخش، در سال 1977. بلک با گسترش تحقیقات خود در سال بعد، به مدیران اکسون هشدار داد که دو برابر شدن CO2 می تواند میانگین دمای جهانی را تا سه درجه سانتیگراد و تا 10 درجه در قطب ها افزایش دهد. او نوشت: «تفکر فعلی معتقد است که انسان پنج تا 10 سال فرصت دارد تا نیاز به تصمیم گیری های سخت در مورد تغییر در استراتژی های انرژی حیاتی شود.» برای پیگرد قانونی، دولت باید اظهارات نادرستی در مورد هزینه های مربوط به آب و هوا پیدا کند. و منابع می گویند که اگر نتایج مثمر ثمر باشد، تحقیقات احتمالاً به شرکت های بزرگ نفتی رقیب نیز کشیده خواهد شد. به طور خلاصه، پیام شرکتهای انرژی این است که دیگر نمیتوانند مسئله آب و هوا را نادیده بگیرند و بیش از آن، انجام این کار عواقب قانونی را به دنبال دارد.
تحقیقات انجام شده توسط دکتر جاستین فارل از دانشگاه ییل نشان می دهد که رسوایی اکسون تنها مورد تأثیر یک شرکت بر درک عمومی از تغییرات آب و هوایی نیست، با داده های 20 ساله در مورد این موضوع نشان می دهد که بین تأمین مالی شرکت ها و انکار تغییرات آب و هوایی رابطه وجود دارد. در این مطالعه، فارل تا آنجا پیش رفت که به این نتیجه رسید که سرمایهگذاری شرکتها در واقع بر محتوا و زبان خاص مورد استفاده بدبینان تغییرات آب و هوایی تأثیر میگذارد.
فارل با تکیه بر دو مجموعه داده – اولین شبکه ای از 4556 نفر با 164 سازمان شکاک به آب و هوا و دومی 40785 متن با محوریت تغییرات آب و هوایی تولید شده توسط این سازمان ها در بازه زمانی 1993 تا 2013 است. تجزیه و تحلیل متن کاملاً محاسباتی است و یک اکوسیستم تأثیر را نشان می دهد. او در نسخه آنلاین مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ادامه داد: «آنها چیزهایی مینوشتند که با سازمانهای مخالفی که بودجه شرکتی دریافت نمیکردند متفاوت بود… با گذشت زمان، آنها را وارد یک جنبش اجتماعی منسجمتر کرد. پیام هایشان را هم تراز کردند.»
در جایی که بسیاری از شرکت ها خوشحال هستند که در مورد موضوع تغییرات آب و هوا تعهد بدهند، تعداد کمی از آنها مایل به تحقق این وعده ها هستند.
سبز رنگ
کردن در حالی که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شرکت ها شروع به توجه به موضوع تغییرات آب و هوا کرده اند، مواردی مانند فولکس واگن، اکسون موبیل و مواردی که در تحلیل فارل مورد بحث قرار گرفتند، نشان می دهند که برای هر موفقیت، معمولاً یک شکست وجود دارد. ترس این است که راه حل تغییر آب و هوا به طور داوطلبانه از سوی شرکت ها ارائه نشود، و بنابراین کسانی که احساس می کنند ممکن است نیاز به کاهش انتظارات خود داشته باشند. برای سالها، وعدههای شرکتها در مورد تغییرات آبوهوایی با بدبینی کم مواجه شدهاند، اما این اعتماد به تدریج در طول زمان از بین رفته است.
ماس گفت: “خطرات برای شرکت هایی وجود دارد که ترجیح می دهند به جای شکل دادن فعالانه به آینده صنایع خود، تماشاگر باشند یا از تجارت معمول دفاع کنند.” “آنها متوجه خواهند شد که رقبای فعال و مبتکری که به دنبال فرصتهای بازار برای پاسخگویی به نیازهای جامعه در سیارهای با محدودیت منابع هستند، کسانی هستند که مزیت کسب میکنند.” و در حالی که نظر ماس در اینجا تا حد زیادی اجماع عمومی است، اما کاری برای بازدارندگی شرکت ها از زیر پا گذاشتن مسئولیت های خود انجام نداده است.
در تحقیقات منظم افکار عمومی ما در مورد مصرف پایدار در 18 کشور با نشنال جئوگرافیک ، مدلسازی آماری نشان میدهد که بزرگترین موانع برای رفتار مصرفکننده پایدار، عدم اعتماد مصرفکنندگان به ادعاهایی است که شرکتها در مورد عملکرد زیستمحیطی محصولات خود دارند و استیسی رولند، مدیر روابط عمومی و ارتباطات در GlobeScan، به World Finance گفت .
در نهایت، کسانی که حقایق مربوط به تغییرات آب و هوایی را نادرست بیان می کنند، خطر آسیب جدی به اعتماد مصرف کنندگان را دارند. “در حالی که شرکت ها به عنوان بخش بزرگی از مشکل در نظر گرفته می شوند، تحقیقات ما با مصرف کنندگان و سهامداران به طور مداوم نشان می دهد که انتظار می رود آنها بخش بزرگی از راه حل باشند. ناتوانی در انجام این امر تنها باعث کاهش اعتماد می شود، و در حال حاضر در سطوح پایین تاریخی قرار دارد.»
سپاه و تغییرات آب و هوایی 3
آنهایی که ابتکارات زیست محیطی مبتنی بر سبز را تداوم می بخشند در حالی که در هیچ چیز مشابهی شرکت نمی کنند – فرآیندی که بیشتر به عنوان “سبزشویی” شناخته می شود – مسئله آب و هوا را آلوده کرده اند. مشابه با سفید کردن، جایی که یک شرکت ممکن است تلاشی هماهنگ برای پنهان کردن یک حقیقت ناخوشایند انجام دهد، شستشوی سبز بر اساس همان اصل عمل می کند، اما در زمینه محیطی.
نمونهای که اغلب ذکر میشود، یک شرکت سوخت فسیلی است که ممکن است ادعا کند سبز است، اگرچه در واقعیت این «سبزی» تنها بخش بسیار جزئی آن چیزی است که در اصل یک تجارت نه چندان سبز است. به غیر از ExxonMobil، شل بیش از هر شرکت انرژی دیگری مورد اتهامات مربوط به شستشوی سبز قرار گرفته است و منتقدان تلاش کرده اند تا تعهدات زیست محیطی این شرکت را مورد توجه قرار دهند.
مثالهایی که در اینجا ذکر شد، همراه با صدها – اگر نه هزاران – نمونه دیگر، این سوال را پیچیده کردهاند که آیا شرکتها به اندازه کافی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی تلاش میکنند یا خیر. اظهارات با نیت خوب اغلب برای اصلاح مسائل واقعی کار چندانی انجام نمی دهد، زیرا در جایی که بسیاری از شرکت ها خوشحال هستند که در مورد موضوع تغییر آب و هوا تعهد بدهند، تعداد کمی از آنها مایل به تحقق این وعده ها هستند. و در حالی که اجماع فزاینده ای وجود دارد که اقدامات معنادار در مورد تغییرات آب و هوایی از سوی بخش خصوصی بدون تشویق صورت نمی گیرد، چند استثنا وجود دارد که اقدامات آب و هوایی اولویت دارد.
آب و هوای روشن تر
هنگامی که کاخ سفید تعهد خود را به قانون تجاری آمریکا در مورد تغییرات آب و هوایی در ماه اکتبر اعلام کرد، دوستداران محیط زیست از دیدن اینکه برخی از نام های برجسته کشور تعهدات خود را در قبال تغییرات آب و هوایی روی کاغذ آورده اند خوشحال شدند. اپل که کل عملیات خود را در ایالات متحده در زمینه انرژی های تجدیدپذیر اجرا می کند، متعهد شد که تا پایان سال 2016 حدود 280 مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر اضافی را آنلاین کند. در همین حال، فیس بوک متعهد به 100 درصد انرژی پاک و تجدیدپذیر است و هدف قبلی خود را برای انرژی های تجدیدپذیر دو برابر کرده است. تا سال 2018 به 50 درصد برسد.
Aiste Brackley، مدیر تحقیقات SustainAbility، در مورد این تلاشها در بیانیه مطبوعاتی اخیر GlobeScan گفت: «چشمانداز رهبری شرکتها تحت تسلط شرکتهای فناوری و مصرفکننده است که در خط مقدم سرمایهگذاری در انرژیهای تجدیدپذیر و راهحلهای کم کربن بودهاند. درباره ابتکارات خود در صحنه جهانی با صدای بلند.” در حالی که خود تعهدات قابل ستایش است، تعداد کمی از گروه بودند که تغییرات برای آنها یک بازنگری فرهنگی بود.
اعضای مردم شعار “100% قابل تجدید” را خارج از جلسات COP21 در پاریس تشکیل می دهند.
اعضای مردم شعار “100% قابل تجدید” را خارج از جلسات COP21 در پاریس تشکیل می دهند.
از نظر وسعت، مطمئناً هیچ ابتکاری رقیب طرح زندگی پایدار یونیلور نیست. در آخرین نظرسنجی GlobeScan/SustainAbility که بیشترین سهم را در پیشبرد تغییرات آب و هوایی در پنج سال گذشته داشته است، مشارکت یونیلور از منشاء آن به عنوان یک شرکت هدفمند سرچشمه می گیرد. به گفته این گروه، “امروز هدف ما این است که زندگی پایدار را عادی کنیم”. هدف این است که رشد را از تأثیرات زیست محیطی جدا کنیم، همه اینها در عین ایجاد تفاوت اجتماعی مثبت، رشد سودآور، صرفه جویی در هزینه ها و تقویت نوآوری است.
این شرکت کالاهای مصرفی بهعنوان یک نمونه درخشان برای رقبا در COP21 به دلیل تعهدش به صفر کردن جنگلزدایی خالص تا سال 2020 معرفی شد، و دوباره زمانی که فاش کرد که فاز بعدی برنامهاش گسترش ابتکار زنجیره تامین پایدار است. یونیلور با همکاری با سازمان غیردولتی هلندی Solidaridad متعهد شده است تا به زنجیره تامین خود عمیقتر برسد و مزایای زیستمحیطی را برای بیش از یک میلیون نفری که مستقیماً یا غیر مستقیم برای این شرکت کار میکنند، ارائه دهد.
نمونه های قابل توجه دیگر عبارتند از IKEA، که تعهدش به پایداری در سال گذشته برای همه آشکار بود، زمانی که سازنده مبلمان سوئدی تعهد 1 میلیارد یورویی را برای سازگاری با انرژی های تجدیدپذیر و تغییرات آب و هوایی در کشورهای فقیرتر داد. این بیش از 1.5 میلیارد یورو است که از سال 2009 تاکنون خرج شده است. 23 مزرعه بادی و 700000 پنل خورشیدی ایکیا نیز تا حدودی به محافظت از شرکت در برابر هرگونه نوسان قیمت در بازار انرژی کمک می کند. همچنین باید به تسلا اشاره کرد، که دستاوردهای اخیرش شامل پیشرفت فناوری باتری و زیرساختهای سوختگیری بدون آلایندگی در سراسر جهان است، و همچنین به پاتاگونیا، برای تغییر هدف استراتژی عملیاتی خود بارها و بارها به منظور انعکاس سؤال آب و هوا.
مثالهای ذکر شده، مانند بسیاری از نمونههای دیگر، گواه زندهای هستند که تعهد به تغییرات آب و هوایی لزوماً به قیمت سودآوری تمام نمیشود. بیش از آن، آنها نشان میدهند که بخش خصوصی پاسخهای ارزشمندی در مورد سؤال آب و هوا دارد. «مصرفکنندگان اگر احساس کنند شرکتها شفاف و قابل اعتماد نیستند، با پای خود – و کیف پول خود – رأی میدهند. بنابراین شهرت شرکت در نهایت اهمیت دارد.» وی گفت.
مسلماً، ممکن است برخی از مدلهای کسبوکار وجود داشته باشند که برای ساختن جایگاه کاملاً مشابهی مجهز نباشند. با این حال، این واقعیت باقی میماند که کسبوکارها موظفند آنچه را که بسیاری آن را چالش تعیینکننده زمان ما میدانند، بپذیرند.

