• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

کسب و کار

  • خانه
  • بلاگ
  • کسب و کار
  • تحقیقات تجاری: تعریف، روش‌ها، انواع و مثال‌ها

تحقیقات تجاری: تعریف، روش‌ها، انواع و مثال‌ها

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی کسب و کار
  • تاریخ اسفند 9, 1400
  • نظرات 0 نظر

تحقیقات تجاری: تعریف، روش‌ها، انواع و مثال‌ها

  • تیم اهرم Edu
  • به روز شد  
  • 20 دسامبر 2021
14 دقیقه مطالعه کنید
20.9 هزار بازدید
10 سهم
تحقیقات تجاری

آیا تا به حال فکر کرده اید که برای ایجاد یک کسب و کار شکوفا چه چیزی لازم است ؟ تحقیقات تجاری با هدف ارائه حداکثر فروش و سود به شما کمک می کند تا اطلاعات جامع مربوط به کسب و کار خود را جمع آوری کنید و در صورت نیاز تغییرات مربوطه را ایجاد کنید. بنابراین، در این فرآیند موفقیت، ما انواع داده ها را جمع آوری می کنیم تا استراتژی های خود را بهتر تعریف کنیم و درک کنیم که مشتریان واقعاً چه محصولات یا خدماتی را می خواهند. و در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید، تحقیقات می تواند به شما در تعیین شانس نتایج مثبت کمک کند. در این وبلاگ، به شما کمک می کنیم تا اصول تحقیق و تحلیل را درک کنید .

“هر کس به مشتری نزدیک تر شود، برنده است.” – برنادت جیوا

این وبلاگ شامل:
  1. تحقیقات تجاری چیست؟
  2. نمونه تحقیق کسب و کار
  3. اهمیت تحقیقات تجاری
  4. انواع و روش ها
  5. روش تحقیق کیفی 
    1. مصاحبه
    2. گروه های تمرکز 
    3. تحقیق موردی 
    4. تحقیق قوم نگاری
  6. روش تحقیق کمی 
    1. نظر سنجی 
    2. تحقیقات همبستگی 
    3. تحقیقات تجربی 
  7. مزایا و معایب تحقیقات تجاری
  8. روند
  9. دامنه تحقیقات تجاری
  10. نقش تحقیقات تجاری
  11. کتابهای تحقیقاتی بازرگانی
  12. گزارش تحقیقات تجاری
  13. اهداف
  14. 10 ابزار برتر برای تحقیقات تجاری
  15. شرکای تحقیقات تجاری
  16. 10 موضوع برتر تحقیقات تجاری
  17. چشم انداز شغلی 
  18. [پاداش] بهترین کالج های MBA در جهان
  19. سوالات متداول

تحقیقات تجاری چیست؟

تحقیقات تجاری را می توان به سادگی به عنوان فرآیند جمع آوری داده ها و اطلاعات جامع از تمام زمینه های تجارت و ترکیب این اطلاعات برای فروش و به حداکثر رساندن سود تعریف کرد. اگر می‌پرسید تحقیقات تجاری چیست، این یک فعالیت مدیریتی سیستماتیک است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تعیین کنند تولید کدام محصول برای شرکت‌ها سودآورتر است. همچنین، مراحل متعددی در انجام تحقیقات وجود دارد که هر کدام به طور کامل بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که بهترین تصمیم برای کل شرکت گرفته می شود.

نمونه تحقیق کسب و کار

فرض کنید یک شرکت خودروسازی در حال برنامه ریزی برای عرضه خودرویی است که با CNG کار می کند. به منظور ترویج سوخت پاک تر، این شرکت در توسعه طرح ها و استراتژی های مختلف برای شناسایی تقاضا برای خودرویی که قصد عرضه آن را دارند، مشارکت خواهد داشت. به غیر از این، این شرکت همچنین با در نظر گرفتن توزیع CNG در هند، به دنبال رقبا، مخاطبان هدف خواهد بود. از این رو تحقیقات بر روی ایده های مختلف برای تدوین یک طراحی پایدار و کارآمدتر انجام می شود. 

اهمیت تحقیقات تجاری

هنگامی که به این سوال می رسد که چرا تحقیقات تجاری مهم است، نقش اساسی در زمینه های مختلف کسب و کار ایفا می کند. در اینجا برخی از دلایلی که اهمیت تحقیقات تجاری را توصیف می کند آورده شده است:

  • این به کسب و کارها کمک می کند تا بینش بهتری در مورد ترجیحات مشتری هدف، الگوهای خرید، نقاط دردناک و همچنین جمعیت شناسی به دست آورند.
  • تحقیقات تجاری همچنین یک نمای کلی از بازارهای هدف خود، آنچه در روند است و همچنین تقاضای بازار به کسب و کارها ارائه می دهد.
  • با مطالعه الگوها و ترجیحات خرید مصرف کنندگان و همچنین روندها و تقاضاهای بازار با کمک تحقیقات تجاری، کسب و کارها می توانند به طور مؤثر و کارآمد بهترین برنامه ها و استراتژی های ممکن را بر اساس آن تنظیم کنند.
  • اهمیت تحقیقات تجاری همچنین در برجسته کردن زمینه هایی است که می توان هزینه های غیرضروری را به حداقل رساند و بخش هایی در یک تجارت که نیاز به توجه بیشتری دارند و می توانند مشتریان بیشتری را به همراه داشته باشند و در نتیجه سود را افزایش دهند.
  • کسب و کارها می توانند به طور مداوم بر اساس ترجیحات و علایق مشتریان خود نوآوری کنند و توجه خود را به برند حفظ کنند.
  • تحقیقات تجاری همچنین نقش یک کاتالیزور را ایفا می کند، زیرا به کسب و کار کمک می کند تا با در اختیار گرفتن همه فرصت های موجود و همچنین برآورده کردن نیازها و ترجیحات مشتریان، در بازارهای خود رشد کنند.

همچنین بخوانید: تحلیلگر تجاری در مقابل تحلیلگر داده

انواع و روش ها

تحقیقات تجاری نقش مهمی در فرآیند هوش تجاری ایفا می کند. این معمولاً برای تعیین اینکه آیا یک شرکت می تواند در یک منطقه جدید از طریق تحلیل های رقابتی و رویکرد بازاریابی بهتر موفق شود انجام می شود. به همین دلیل این حوزه وسیع به دو نوع تحقیق کیفی و روش تحقیق کمی تقسیم شده است.

 

روش تحقیق کیفی 

این شامل قرار دادن سؤالات باز برای مخاطبان از طریق کانال های ارتباطی مختلف است تا بفهمند چرا محققان به شیوه ای خاص فکر می کنند. استرس بر درک قصد، نگرش و باورها برای پی بردن به رفتار و پاسخ مشتریان است. علاوه بر این، هدف پژوهش کیفی کسب و کار، کسب دانش عمیق در مورد موضوعات تحقیق است. علاوه بر این، تحقیقات کیفی ما را قادر می‌سازد تا دیدگاه مصرف‌کننده را در مقابل محقق قرار دهیم تا بتوانیم همسویی ایده‌ها را بین بازار و کسب‌وکار درک و مشاهده کنیم. 

جمع آوری داده ها در این نوع تحقیقات تجاری به روش زیر است:

  • مصاحبه ها 
  • مطالعه موردی 
  • گروه های تمرکز 
  • تحقیق قوم نگاری 
  • پروفایل بازدیدکنندگان وب سایت 
  • تحلیل محتوا 

 

ا

مصاحبه

مصاحبه ها و نظرسنجی ها ماهیت مشابهی دارند. تنها تفاوت در این واقعیت نهفته است که پاسخ دهنده می تواند یک سؤال را در مصاحبه مطرح کند در حالی که در طول یک نظرسنجی امکان پذیر نیست. از طریق مصاحبه، درک دیدگاه دقیق فرد نسبت به موضوع تحقیق آسان تر است. یک برند موبایل تحقیقی را انجام داد تا بفهمد چرا برخی رنگ‌ها توسط مشتریان زن و مرد ترجیح داده می‌شوند. این تحقیق نشان داد که از آنجایی که قرمز به عنوان یک رنگ زنانه فرض می‌شود، ترجیح داده می‌شود که رنگ قرمز برای زنان بیشتر از مردان باشد. 

گروه های تمرکز 

گروه های کانونی نوعی از تحقیقات تجاری هستند که تنها شامل مجموعه ای از افراد می شود. هر فرد انتخاب شده نشان دهنده دسته خاصی از بازار هدف است. تفاوت عمده بین مصاحبه ها و گروه های متمرکز در تعداد افرادی است که در آن شرکت می کنند. با هدف عرضه محصول جدید برای گروه خاصی از جامعه، گروه های متمرکز بهترین راه برای درک نیازهای مخاطبان محلی هستند. 

به عنوان مثال، تسلا تصمیم می گیرد آخرین مدل خودروی خود را در هند عرضه کند. بنابراین، این شرکت فقط به بازخورد مخاطبان هندی نیاز دارد.

آیا می دانستید؟ آمازون، غول اینترنتی، استراتژی پرداخت خود را برای ورود به بازار هند تغییر داد. از آنجایی که اقتصاد هند کاملاً برای روش‌های پرداخت آنلاین آماده نبود، آمازون روش پرداخت جدیدی را معرفی کرد و برای جلب اعتماد مصرف‌کننده، « پول نقد هنگام تحویل » را ارائه کرد.

تحقیق موردی 

یکی از موثرترین روش ها برای تحقیقات تجاری، انجام مطالعات موردی است. با انگیزه درک رضایت مشتری، چالش هایی که معمولاً مشتریان در هنگام استفاده از محصول با آن مواجه هستند و از این رو ارائه راه حل مناسب برای آنها می تواند با تجزیه و تحلیل داده های ایمن شده از طریق داده های ایمن شده توسط مطالعات موردی به دست آید. محققان مطالعه موردی در بسیاری از زمینه های کسب و کار انجام می شوند که در نهایت به سازمان ها در بهبود محصول یا خدمات خود کمک می کنند. 

تحقیق قوم نگاری

تحقیق قوم نگاری به درک افراد به عنوان یک کل اشاره دارد. فرد باید بتواند مصرف کنندگان یا مخاطبان هدف خود را جذب کند که به شناسایی الگوها، نقص ها و غیره کمک می کند. مردم نگاری شاخه ای از انسان شناسی است که مطالعه ای است درباره اینکه چه عناصر یا ویژگی هایی ما را انسان می سازند. مردم چگونه زندگی می کردند؟ چه جنبه ای ما را تا این حد به گوشی های هوشمند و فناوری وابسته کرده است. چرا مردم یک محصول را بر دیگری می خرند؟ این به پرسیدن سؤالاتی در مورد سبک زندگی، جوامع و غیره و تلاش برای به دست آوردن بینشی در مورد رفتار مصرف کننده و الگوهای خرید اشاره دارد.

به عنوان مثال، یک محصول تصادفی را در نظر بگیرید. آیا مردم واقعاً به دنبال آن محصول هستند؟ آیا آنها به آن نیاز دارند؟ آیا این یک ضرورت است یا یک تجمل؟ کدام دسته از مردم بیشتر تمایل به خرید آن دارند؟ مردم اغلب نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند درک کنند. به دست آوردن ادراکات مختلف می تواند به ما کمک کند تا محصولات خود را مطابق با مصرف کنندگان تنظیم کنیم. چه کسی فکر می کرد که اکثریت انسان ها برای بقا به ماسک صورت نیاز دارند؟

 

روش تحقیق کمی 

با استفاده از تکنیک های ریاضی، آماری و محاسباتی، تحقیقات کمی برای مقابله با اعداد انجام می شود. این بررسی تجربی سیستماتیک با جمع‌آوری داده‌ها شروع می‌شود و سپس به تجزیه و تحلیل آن با کمک ابزارهای مختلف می‌پردازد. هدف شناسایی مشتریان و سپس دستیابی به اهداف مخاطبان است. از آنجایی که روش تحقیق تجاری از یک پرسشنامه برای تعیین پاسخ مخاطبان استفاده می کند، سؤالات حول این ایده ساخته می شوند که مخاطب در مورد محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد می داند. برخی از سوالات کلیدی که در روش‌های تحقیق کمی پاسخ داده می‌شوند عبارتند از، چه کسی با شبکه شما مرتبط است، چگونه “محصول” را واجد شرایط می‌کند یا به طور منظم از وب‌سایت شما بازدید می‌کند.

داده ها بر اساس تحقیقات زیر جمع آوری شده است:

  • همبستگی
  • نظر سنجی 
  • برخط 
  • ادبیات
  • مقایسه گاه به گاه 
  • تجربی 

اجازه دهید نگاهی دقیق به برخی از راه ها بیندازیم –

نظر سنجی 

این رایج ترین روش در تحقیقات کمی است که از طریق آن می توان حجم عظیمی از داده ها را در رابطه با یک محصول یا خدمات جمع آوری کرد. مجموعه‌ای از سوالات متداول از مردم پرسیده می‌شود و از آنها خواسته می‌شود نظرات خود را ارائه کنند. برای درک عمیق ماهیت بازار، این روش به طور گسترده توسط سازمان های پیشرو در سراسر جهان استفاده می شود. تجزیه و تحلیل داده های ثبت شده از طریق سرویس به سازمان ها در اتخاذ تصمیمات مناسب کمک می کند.

تحقیقات همبستگی 

در این تحقیق، معمولاً دو موجودیت در کنار هم قرار می‌گیرند تا تأثیری که بر یکدیگر ایجاد می‌کنند را بررسی کنند. همانطور که از نام آن نشان داده شده است، بهترین فرآیند برای درک الگوها، روابط و روندها است. داده های درک شده از طریق تحقیقات همبستگی به طور کلی با ابزارهای دیگر ترکیب می شوند زیرا نمی توان با استفاده از این نوع تحقیقات تجاری به یک نتیجه قطعی دست یافت.  

تحقیقات تجربی 

تحقیقات تجربی صرفاً مبتنی بر اثبات یک نظریه خاص است که از پیش فرض شده است. شرکت‌های تحقیقات تجربی واقعی می‌توانند ویژگی‌های رفتاری مشتریان را درک کنند که بیشتر به آنها در ایجاد درآمد بیشتر کمک می‌کند. با قرار دادن مجموعه ای از مخاطبان در معرض پارامترهای مشترک، رفتار آنها ثبت و از این رو مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این را می توان به عنوان مبنای اصلی تحقیق تجربی درک کرد. 

همچنین بخوانید: حوزه تحقیق در عملیات

اعتبار: GreggU

مزایا و معایب تحقیقات تجاری

مزایا و معایب خاصی در تحقیقات تجاری وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. در اینجا به مزایا و معایب تحقیقات تجاری می پردازیم.

مزایای تحقیقات تجاری

  • تحقیقات تجاری نقش یک کاتالیزور را در شناسایی تهدیدها، مسائل و همچنین فرصت های بالقوه ایفا می کند .
  • تجزیه و تحلیل دقیقی از مشتریان و مخاطبان هدف ارائه می دهد ، بنابراین به ایجاد روابط بهتر با مخاطبان خود کمک می کند و زمینه هایی را که ممکن است از دست داده باشیم را به دست آوریم.
  • همچنین مشکلات آینده را پیش‌بینی می‌کند، بنابراین شرکت می‌تواند با آن عدم قطعیت‌ها مقابله کرده و از قبل برای آنها آماده شود.
  • ردیابی مستمر رقابت در بازار را حفظ می کند و به کسب و کارها این فرصت را می دهد تا استراتژی های بهتری برای مقابله با رقبای خود ارائه دهند.
  • تحقیقات تجاری همچنین تجزیه و تحلیل کامل هزینه را انجام می دهد و در نتیجه به شرکت کمک می کند تا منابع را به طور کارآمد مدیریت کند و آنها را به شیوه ای بهینه تخصیص دهد.
  • این شما را با آخرین روندها و تجزیه و تحلیل رقبا به روز نگه می دارد .

معایب تحقیق تجاری

  • تحقیقات تجاری می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد.
  • همچنین این خطر را دارد که گاهی اوقات فرضی و نادقیق باشد ، زیرا گروه های کانونی ممکن است کوچک باشند یا می توانند بسیار مبتنی بر فرضیات باشند.
  • بازار همیشه در حال تغییر و تحول است و گرفتن روندهای مناسب یا پیش بینی آنها می تواند فرآیند پیچیده ای برای تحقیقات تجاری باشد.

همچنین بخوانید: انواع طرح تحقیق

روند

فرآیند تحقیقات تجاری می تواند به همان اندازه که یک کسب و کار می خواهد جامع و جزئی باشد. به طور کلی، یک شرکت تحقیقاتی را با هدف یا فرضیه خاصی انجام می دهد تا مسائل، فرصت ها و روندها را کشف کند و اینکه چگونه می توان از آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

در اینجا روند گام به گام تحقیقات تجاری آمده است:

  1. شناسایی فرصت یا مشکل – برای شروع تحقیق، ابتدا باید بدانیم مشکل یا فرصتی که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم چیست. این می تواند یک روند محبوب یا یک مشکل رایج باشد که یک کسب و کار با آن مواجه است و به طور بالقوه می تواند به سرآغاز فرآیند تحقیق تبدیل شود. هنگامی که مشکل یا فرصت را شناختید، با ارائه یک بیانیه قابل درک از موضوع، فرضیه تحقیق و همچنین اهداف آن ادامه دهید.
  2. تصمیم گیری و برنامه ریزی طرح تحقیق – مرحله بعدی در فرآیند تحقیق تجاری برای یافتن طرح تحقیقی مناسب که متناسب با اهداف و طرح کلی تحقیق باشد. محبوب ترین طرح های پژوهشی، تحقیقات کمی و کیفی هستند.
  3. تعیین روش تحقیق – طرح تحقیق ارتباط تنگاتنگی با روش تحقیق دارد زیرا هم طرح های تحقیق کمی و هم کیفی روش های مختلفی برای جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و غیره دارند. بنابراین، هنگامی که روی طراحی صحیح تحقیق انگشت گذاشتید، با یافتن روش تحقیق مناسب مطابق با برنامه، انواع جمع‌آوری داده‌ها، هدف، هزینه‌های مربوطه و سایر عوامل تعیین‌کننده، پیش بروید.
  4. جمع آوری داده ها – با استفاده از روش و طراحی تحقیق، گام بعدی در فرآیند تحقیق تجاری، جمع آوری داده ها و جذب آن است.
  5. تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده ها – پس از جذب داده های مورد نیاز، تجزیه و تحلیل داده ها برای جمع آوری کلیه مشاهدات و یافته ها انجام می شود.
  6. ارتباط با نتایج – ارائه گزارش تحقیقات تجاری مرحله پایانی این روش است که پس از آن مدیریت بالاتر بر روی بهترین تکنیک ها و استراتژی ها برای استفاده از فرصت یا مقابله با موضوع کار می کند.

 

دامنه تحقیقات تجاری

دامنه تحقیقات تجاری متنوع است و به تخصص ها و زمینه های زیادی می رسد. بیایید به دامنه تحقیقات تجاری در تخصص های مختلف نگاهی بیندازیم:

  • مدیریت بازاریابی
    هنگامی که صحبت از تحقیقات تجاری می شود، بخش مهمی از مدیریت بازاریابی است که رفتار مصرف کننده، مخاطبان هدف، رقابت، سیاست قیمت، برنامه های تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر را تجزیه و تحلیل می کند.
  • مدیریت مالی
    همچنین نقش اساسی در بودجه بندی، برنامه ریزی مالی، تخصیص هزینه، افزایش سرمایه، مقابله با نوسانات با ارز بین المللی و همچنین تصمیم گیری های مربوط به امور مالی ایفا می کند.
  • مدیریت
    تولید مدیریت تولید همچنین شامل تحقیقات تجاری می شود زیرا به توسعه محصول، برنامه ریزی برای محصول جدیدتر، نهایی کردن فناوری های مناسب برای تولید و غیره کمک می کند.
  • تحقیقات تجاری مدیریت مواد
    جنبه مهمی برای بررسی بهترین مواد و انجام تولید آن، مدیریت زنجیره تامین ، تدارکات و همچنین فهرست کوتاه استراتژی‌های مذاکره است.

همچنین بخوانید: دامنه MBA در تجارت بین المللی

نقش تحقیقات تجاری

نقش فزاینده ای از تحقیقات تجاری وجود دارد، زیرا اهمیت آن در تمام جنبه های کسب و کار است. بیایید نگاهی به نقش تحقیقات تجاری در یک شرکت بیندازیم:

  • اصلی ترین نقش تحقیقات تجاری این است که به هر تصمیمی در کسب و کار، از نوآوری محصول گرفته تا بازاریابی و برنامه ریزی تبلیغاتی کمک می کند.
  • تحقیقات تجاری همچنین به پیش بینی یک کسب و کار کمک می کند، چه از نظر رقابت یا هر نوع مشکل دیگری که با آن مواجه خواهد شد.
  • یکی دیگر از زمینه‌های کلیدی که در آن نقش بزرگ‌تری ایفا می‌کند، اطمینان از رضایت مصرف‌کننده است، زیرا از طریق تحقیق، می‌توانیم تحقیقات انجام دهیم و حوزه‌هایی را برجسته کنیم که می‌توانیم به طور مؤثر به مخاطبان هدف خود خدمت کنیم.
  • تحقیقات تجاری همچنین به اجرای مقرون به صرفه بودن در یک کسب و کار کمک می کند، زیرا می تواند به کاهش هزینه ها در هر کجا که نیاز باشد و سرمایه گذاری بیشتر در مناطقی که سود از آن می آید کمک کند.

کتابهای تحقیقاتی بازرگانی

آیا می خواهید درباره تحقیقات تجاری بیشتر بدانید و بدانید؟ در اینجا چند کتاب وجود دارد که شما را در این زمینه حرفه ای می کند. فهرست کتاب‌های تحقیقات تجاری را بررسی کنید:

روش های تحقیق کسب و کار توسط اما بل اینجا بخر
روش های تحقیق کسب و کار توسط دونالد آر کوپر اینجا بخر
اصول روش‌های تحقیق کسب‌وکار نوشته جوزف اف.هیر جونیور اینجا بخر
تحقیقات مدیریت و بازرگانی توسط انتشارات SAGE اینجا بخر
تجزیه و تحلیل داده ها در تحقیقات تجاری توسط دی ایزارل اینجا بخر

همچنین بخوانید: آیا تحصیل MBA در اروپا بدون GMAT امکان پذیر است؟

گزارش تحقیقات تجاری

هدف از تهیه گزارش اطلاع رسانی به سایر اعضا، خردسالان و زیردستان تیم برای ارائه اطلاعات در مورد موضوع خاص است. فرمت خاصی از گزارش تجاری وجود دارد که آن را حرفه ای تر و قابل ارائه تر می کند. باید عنوانی با تاریخ و ماهیت داشته باشد. بخش دوم شامل مقدمه، بدنه و سپس نتیجه گیری است. گزارش ها به شناسایی مشکلات کمک می کند و به حل آنها در مراحل اولیه کمک می کند. همچنین می‌تواند شامل نمودارها، نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌ها، جریان و نمودارهای کوچک باشد.

نمونه گزارش کسب و کار
اعتبار: Venngage

اهداف

آیا از خود می پرسید که چرا نیاز به انجام تحقیقات تجاری وجود دارد؟ کسب و کار پایدار نیست و به روز ماندن با همه داده ها و تحولات حیاتی است. همچنین اتخاذ تصمیمات مرتبط با کسب و کار، پیگیری رقبا، بازخورد مشتریان و تغییرات بازار بسیار مهم است. هدف اصلی تحقیقات تجاری شناسایی مسائل و ارزیابی طرحی برای حل آنها برای عملکرد بهتر مدیریتی است.

10 ابزار برتر برای تحقیقات تجاری

اکنون که با هدف، اهمیت، مزایا آشنا شدید، قدم مهم بعدی آگاهی از نحوه انجام تحقیق است. ابزارهای متعددی به صورت رایگان در دسترس هستند در حالی که برای برخی از ابزارهای پیشرفته عضویت وجود دارد. لیست 10 ابزار برتر را بررسی کنید:

  1. ابزار کلمات کلیدی گوگل
  2. Questback
  3. کلوت
  4. چه زمانی
  5. شاخص همتا
  6. تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  7. KeySurvey
  8. ناهار رایگان
  9. Google Trends
  10. سوول

شرکای تحقیقات تجاری

تنها چیزی که در یک تجارت ثابت است، تغییرات بازار است. هر بار که چشم بر هم می زنید یک روند یا تغییر جدید ایجاد می شود. برای پیگیری همه چیزهای خارجی و داخلی، یک شریک تحقیقاتی مفید است. چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که به شما در انتخاب شریک تجاری مناسب کمک می کند. اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که فرد باید تجربه کاری مرتبط و تخصص در آن زمینه خاص داشته باشد. یک شریک با تجربه می تواند به کسب و کارها در رسیدن به ارتفاعات جدید کمک کند. به دنبال شریکی باشید که بتواند راه حل های مناسب ارائه دهد و نه ایده های عمومی که هر سازمانی از آن پیروی می کند. آخرین اما مهم این است که شریک تحقیقاتی تجاری شما باید از جدیدترین ابزارها و تکنیک ها آگاهی داشته باشد.

همچنین بخوانید: MBA در توسعه پایدار: دوره ها و دانشگاه ها

10 موضوع برتر تحقیقات تجاری

آیا ارائه بزرگ شما در راه است یا گزارش شما در روز دوشنبه است اما هنوز موضوع تحقیقات تجاری خود را نهایی نکرده اید؟ در اینجا برخی از مرسوم ترین موضوعات تحقیقاتی برای شما آورده شده است:

  1. چگونه تبلیغات بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد؟
  2. آیا انگیزه باعث افزایش بهره وری کارکنان می شود؟
  3. چگونه می توان با بحران در کسب و کار کنار آمد؟
  4. چگونه تعادل کار و زندگی را در سازمان ایجاد کنیم؟
  5. یک صاحب کسب و کار کوچک با چه چیزهایی روبرو است؟
  6. چگونه شرکت را در سطح جهانی گسترش دهیم؟
  7. بازاریابی دیجیتال چگونه به هر نوع کسب و کاری کمک می کند؟
  8. چگونه کیفیت و کمیت محصولات را حفظ کنیم؟
  9. کارآفرینان یک استارت آپ با چه مشکلاتی روبرو هستند؟
  10. چگونه می توان بودجه ایجاد کرد و امور مالی شرکت را حفظ کرد؟

چشم انداز شغلی 

به منظور ایجاد یک شغل در تحقیقات ، می توانید به سادگی مدرکی در زمینه مدیریت ، بازرگانی یا مدیریت بگیرید. بنابراین، دانشجویان با درک مفاهیم اصلی تجارت و تمایل به تحقیق می توانند آن را به عنوان یک گزینه پیش رو در نظر بگیرند. از دیگر برنامه های مناسب می توان به کارشناسی ارشد در مدیریت ، MBA Business Analytics ، MBA Data Analytics اشاره کرد.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

در آب و هوا، سرعت همه چیز است
اسفند 9, 1400

مطلب بعدی

اقدام پژوهی در کسب و کار و مدیریت ، بررسی ، درونی
اسفند 9, 1400

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

images (1)
مدل تجاری
28 مرداد, 1402
images
چگونه به طور موثر عملکرد کسب و کار را در 7 مرحله اندازه گیری کنیم
19 مهر, 1401
download (5)
راه هایی برای محافظت از کسب و کار کوچک خود در برابر فشار تورم
9 شهریور, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید