• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

خانواده

  • خانه
  • بلاگ
  • خانواده
  • بهبود ارتباط با بیماران مسن: نکاتی از ادبیات

بهبود ارتباط با بیماران مسن: نکاتی از ادبیات

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی خانواده
  • تاریخ مهر 15, 1400
  • نظرات 0 نظر

ارتباط ضعیف با این جمعیت آسیب پذیر و رو به رشد می تواند تلاش های شما برای ارائه مراقبت خوب از بیمار را تضعیف کند.

Thomas E. Robinson II ، PhD ، George L. White Jr.، PhD، MSPH، and John C. Houchins، MD

Fam Pract Manag. 2006 سپتامبر ؛ 13 (8): 73-78.

با افزایش سن نوزادان ، چهره مردم آمریکا به طور چشمگیری تغییر می کند. بر اساس گزارش اداره سرشماری ایالات متحده ، تا سال 2030 ، 71 میلیون آمریکایی پیش بینی می کنند 65 سال یا بیشتر داشته باشند ، که از سال 2000 بیش از 200 درصد افزایش یافته است. 1 تخمین زده می شود که روزانه 6000 نفر 65 ساله می شوند و تا سال 2012 ، روزانه 10 هزار نفر 65 ساله می شوند

افزایش سن مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی باعث افزایش تقاضا برای خدمات پزشکان می شود. در ایالات متحده ، افراد بالای 65 سال به طور متوسط ​​هشت بار در سال به پزشک خود مراجعه می کنند ، در حالی که جمعیت عمومی پنج بار در سال مراجعه می کند. 3 پزشکان باید با افزایش درک بیشتر ، خود را برای افزایش تعداد بیماران مسن آماده کنند. این جمعیت و نحوه تقویت ارتباط با آنها

فرایند ارتباطات به طور کلی پیچیده است و با افزایش سن می تواند پیچیده تر شود. یکی از بزرگترین مشکلاتی که پزشکان هنگام برخورد با بیماران مسن با آن روبرو می شوند این است که آنها در واقع ناهمگن تر از افراد جوان هستند. طیف گسترده ای از تجربیات زندگی و پیشینه فرهنگی آنها اغلب بر “درک بیماری ، تمایل به رعایت رژیم های پزشکی و توانایی برقراری ارتباط م effectivelyثر با ارائه دهندگان خدمات درمانی” تأثیر می گذارد. از دست دادن ، کاهش حافظه ، کندتر پردازش اطلاعات ، کاهش قدرت و تأثیر بر زندگی خود ، بازنشستگی از کار و جدایی از خانواده و دوستان. 5 در زمانی که بیماران مسن بیشترین نیاز را برای برقراری ارتباط با پزشکان خود دارند ، زندگی و تغییرات فیزیولوژیکی آن را سخت ترین می کند.

از آنجا که “ارتباط نامشخص می تواند باعث از بین رفتن کل برخورد پزشکی شود” ، 6 پزشک باید به این جنبه از عمل خود توجه دقیق داشته باشند. این مقاله پیشنهاداتی را از مرور گسترده ادبیات ارائه می دهد تا به پزشکان و کارکنان در بهبود ارتباط با بیماران مسن کمک کند. بسیاری از پیشنهادات را می توان برای بیماران در همه گروه های سنی اعمال کرد. با این حال ، آنها به ویژه در مورد افراد مسن مهم هستند ، زیرا ارتباطات کمتر از مطلوب ممکن است پیامدهای منفی بیشتری داشته باشد.

نکات ارتباطی برای پزشکان
اگر وارد اتاقی شدید و می خواهید به رادیو گوش دهید ، ابتدا باید آن را به منبع تغذیه وصل کنید. به طور مشابه ، هنگامی که برای ارتباط با بیماران مسن خود وارد اتاق امتحان می شوید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که “وصل کنید” ، یعنی از نظر جسمی و احساسی با آنها ارتباط برقرار کنید. هنگامی که این ارتباط را برقرار کردید ، می توانید اطلاعات و دستورالعمل های لازم را ارسال کنید. در زیر لیستی از نکاتی است که به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

1 – برای بیماران مسن زمان بیشتری بگذارید. مطالعات نشان داده است که بیماران مسن نسبت به بیماران جوانتر اطلاعات کمتری از پزشکان دریافت می کنند ، در حالی که در واقع ، آنها اطلاعات بیشتری را از پزشکان خود می خواهند. برای عدم تمرکز ، بیماران مسن به زمان بیشتری نیاز دارند. برای آن برنامه ریزی کنید و عجولانه یا بی علاقه به نظر نرسید. بیماران شما آن را درک کرده و تعطیل می شوند و ارتباط موثر را تقریباً غیرممکن می سازد.

2 – از حواس پرتی پرهیز کنید. بیماران می خواهند احساس کنند که شما زمان با کیفیتی را با آنها گذرانده اید و آنها مهم هستند. محققان توصیه می کنند که اگر در 60 ثانیه اول توجه بدون نقص خود را به بیماران خود معطوف کنید ، می توانید “این تصور را ایجاد کنید که زمان معنی داری با آنها صرف شده است.” کل بازدید در صورت امکان ، میزان حواس پرتی بینایی و شنوایی ، مانند سایر افراد و سر و صدای پس زمینه را کاهش دهید

3 – رو در رو بنشینید. برخی از بیماران مسن بینایی و کم شنوایی دارند و خواندن لب های شما برای دریافت اطلاعات صحیح ممکن است برای آنها بسیار مهم باشد. این عمل ساده این پیام را می دهد که آنچه شما باید به بیماران خود بگویید ، و آنچه آنها باید به شما بگویند ، مهم است. محققان دریافتند که پیروی بیمار از توصیه های درمانی در پی برخوردهایی که پزشک هنگام ارائه اطلاعات در مورد بیماری به صورت رودررو با بیمار انجام می دهد ، بیشتر است.

4 – حفظ تماس چشمی. تماس چشمی یکی از مستقیم ترین و قوی ترین شکل های ارتباط غیرکلامی است. این به بیماران می گوید که شما به آنها علاقه دارید و آنها می توانند به شما اعتماد کنند. حفظ تماس چشمی فضای مثبت و راحت تری ایجاد می کند که ممکن است منجر به باز شدن بیماران و ارائه اطلاعات بیشتر شود

5 – گوش کن. رایج ترین شکایتی که بیماران از پزشکان خود دارند این است که آنها گوش نمی دهند. بسیاری از مشکلات مربوط به عدم رعایت را می توان به سادگی با صرف زمان برای گوش دادن به صحبت های بیمار کاهش داد یا از بین برد. 10 محققان گزارش داده اند که پزشکان به طور متوسط ​​قبل از وقفه گوش می دهند و باعث می شود اطلاعات مهمی که بیماران در حال تلاش برای گفتن آن هستند از بین برود. 15. آنها

6 – آهسته ، واضح و بلند صحبت کنید. میزان یادگیری افراد مسن اغلب بسیار کندتر از افراد جوانتر است. بنابراین ، میزان ارائه اطلاعات می تواند تا حد زیادی بر میزان دریافت ، یادگیری و حفظ حافظه توسط بیماران مسن تأثیر بگذارد. 10،12 در دستورالعمل های خود به این بیماران عجله نکنید. آنقدر واضح و بلند صحبت کنید که آنها صدای شما را بشنوند ، اما فریاد نزنید.

7 – از کلمات و جملات کوتاه و ساده استفاده کنید. ساده سازی اطلاعات و صحبت به شیوه ای که به راحتی قابل درک باشد یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از پیروی بیماران از دستورالعمل های شما است. از اصطلاحات پزشکی یا اصطلاحات فنی که درک آن برای افراد غیرممکن است استفاده نکنید. علاوه بر این ، تصور نکنید که بیماران حتی اصطلاحات پزشکی اولیه را نیز درک می کنند. در عوض ، مطمئن شوید که برای بیماران خود از “آشنا و راحت” استفاده می کنید.

8 – در یک زمان به یک موضوع پایبند باشید. اضافه بار اطلاعات می تواند بیماران را گیج کند. از این امر اجتناب کنید ، به جای ارائه توضیحات طولانی و مفصل به بیمار ، اطلاعات را به صورت کلی امتحان کنید. این به شما امکان می دهد اطلاعات مهم را در یک سری مراحل توضیح دهید. به عنوان مثال ، ابتدا در مورد قلب صحبت کنید. دوم ، در مورد فشار خون صحبت کنید. و سوم ، در مورد درمان فشار خون صحبت کنید

9 – دستورالعمل های خود را ساده کرده و بنویسید. هنگام دادن دستورالعمل به بیماران ، از پیچیدگی بیش از حد یا گیج کننده آنها خودداری کنید. در عوض ، دستورالعمل های خود را در قالب اولیه و آسان برای دنبال کردن بنویسید. نوشتن ارتباط دائمی تری نسبت به صحبت کردن است و این فرصت را برای بیمار فراهم می کند که بعداً آنچه را که گفته اید در محیطی کمتر استرس زا مرور کند.

یکی از راه های تحقق این امر ارائه برگه اطلاعاتی است که مهمترین نکات ویزیت را خلاصه کرده و توضیح می دهد که بیمار پس از خروج از مطب شما باید چه کار کند. (به مثال مراجعه کنید.) به عنوان مثال ، به جای این که فقط به بیماران مسن بگویید که داروهای خود را مصرف کنند و ورزش کنند ، می توانید خلاصه ویزیت را به آنها بدهید تا به خانه بروند که شامل دستورالعمل های مفصل است ، مانند “هنگامی که برای اولین بار از خواب بیدار می شوید یک قرص بخورید در صبح ، “صبح در اطراف بلوک قدم بزنید” و “بعد از ظهر در اطراف بلوک قدم بزنید.”

با داشتن چنین لیستی ، بیمار می تواند هر موردی را که هر روز تکمیل می شود از نظر ذهنی بررسی کند. ارسال اطلاعات روی یخچال یا تابلوی اعلانات می تواند به تازه نگه داشتن دستورالعمل ها در ذهن بیمار کمک کند

10 – از نمودارها ، مدلها و تصاویر استفاده کنید. کمک های بصری به بیماران کمک می کند تا وضعیت و درمان خود را بهتر بشناسند. تصاویر می توانند بسیار مفید واقع شوند زیرا بیماران می توانند نسخه ای را برای مراجعات بعدی به خانه ببرند. روی “آناتومی و تصاویر پزشکی” در زیر عنوان “بیماری ها و شرایط” کلیک کنید.

اغلب مهمترین نکات را خلاصه کنید. همانطور که در مورد مهمترین نکات با بیماران صحبت می کنید ، از آنها بخواهید دستورالعمل های شما را تکرار کنند. اگر پس از شنیدن صحبت های بیمار ، به این نتیجه رسیدید که وی دستورات شما را درک نکرده است ، فقط تکرار آنها ممکن است م workثر باشد ، زیرا تکرار منجر به یادآوری بیشتر می شود. دستورالعمل های مربوط به مصرف داروها ، و توصیه می کند که همیشه دستورالعمل های کتبی و شفاهی را ترکیب کنید. یک تکنیک م toثر برای تلاش در آن نقطه این است که پیام را مجدداً بیان کنید ، و آن را کوتاه تر و ساده تر کنید. شما همچنین ممکن است از بیماران مسن بخواهید برای اطمینان از درک اطلاعات ، یکی از اعضای خانواده یا دوست خود را در طول مشاوره به آنجا بیاورند

به بیماران فرصت دهید تا سوالات خود را مطرح کرده و نظرات خود را بیان کنند. هنگامی که درمان را توضیح دادید و تمام اطلاعات لازم را ارائه کردید ، به بیماران خود فرصت کافی برای پرسیدن سوالات را بدهید. این به آنها این امکان را می دهد تا نگرانی های خود را بیان کنند و از طریق سوالات آنها می توانید تعیین کنید که آیا آنها اطلاعات و دستورالعمل هایی را که داده اید کاملاً درک کرده اند یا خیر. 12 بیمار در 24 ساعت نکات آموزشی را مرور می کند.

 

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

ارتباط با افراد مسن که نیازهای متنوعی دارند.
مهر 15, 1400

مطلب بعدی

8 مرحله برای ایجاد تجارت سبد هدیه در خانه
مهر 19, 1400

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download (5)
تغییر رفتار در روانشناسی چیست؟
3 اردیبهشت, 1401
download (1)
فهرست کلماتی که رفتار را توصیف می کنند
3 اردیبهشت, 1401
download (2)
انواع رفتار از نظر روانشناسی: شما کدام هستید؟
3 اردیبهشت, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید