آینده پژوه چیست؟ چگونه برای کسب و کار خود پیش بینی ایجاد کنید
آینده پژوه چیست؟ چگونه برای کسب و کار خود پیش بینی ایجاد کنید
آینده پژوه چیست؟ آینده پژوه نوعی دانشمند علوم اجتماعی است که به برندها در مورد شکل احتمالی آینده توصیه می کند. این ممکن است شامل روندها، فرصتهای احتمالی و تغییراتی باشد که در حال کاهش هستند. هدف کمک به شرکت ها برای استفاده از فرصت های بالقوه و اجتناب از تهدیدات احتمالی است.
اگر میخواهید در کسبوکار خود موفق شوید، باید کارهایی بیش از پاسخگویی به روندهای موجود انجام دهید. شما همچنین باید تحولات آینده را امروز کشف کنید. اگر می خواهید کسب و کارتان موفق شود، برنامه ریزی تجاری برای آینده اختیاری نیست. در واقع، تلاش برای یک ذهنیت فعال و برنامه ریزی برای آینده ضروری است.
همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: “شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است.” این ممکن است به معنای واقعی کلمه در هر موردی درست نباشد. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، برنامه ریزی طولانی مدت به حفظ عملیات شرکت شما کمک می کند.
به عنوان مثال، بازاریابی پیشبینیکننده میتواند به شما کمک کند تا با ملاقات با خریدارانی که در آینده در آن قرار خواهند گرفت، مشتریان بالقوه را آسانتر به مشتریان تبدیل کنید. برنامهریزی پیشبینیکننده سئو به بازاریابان محتوا کمک میکند تا تلاشهای خود را برای تولید محتوا افزایش دهند و همچنین سرنخهای بیشتری تولید کنند.
با این حال، برنامه ریزی نیز بدون توجه به شرایط، عوارضی را به همراه دارد. چگونه میخواهید بدانید که چه شرایطی در آینده ممکن است ایجاد شود تا چشمانداز و برنامههای با دقت ترسیم شدهتان را تغییر دهد؟
اینجاست که ظرفیت آیندهپژوه برای پیشبینی ظاهر میشود، و خوشبختانه، این مهارتی است که هر کسی میتواند آن را توسعه دهد.
شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است. چگونه می توانید مانند یک #آینده پژوه، تحولات تجاری پیش رو را #پیش بینی کنید؟برای توییت کلیک کنید
آینده پژوه چیست؟
آینده پژوه نوعی دانشمند علوم اجتماعی است که به برندها در مورد شکل احتمالی آینده توصیه می کند. این ممکن است شامل روندها، فرصتهای احتمالی و تغییراتی باشد که در حال کاهش هستند. هدف کمک به شرکت ها برای استفاده از فرصت های بالقوه و اجتناب از تهدیدات احتمالی است.
هیچ ابرقدرت یا توانایی روانی در کار نیست. در عوض، پیشبینیها بر اساس تحقیقات و دادههای مشخص و دقیق است تا آنچه را که در راه است روشن کند. برای مثال، این میتواند پیشرفتهای تکنولوژیکی یا تغییرات محیطی یا قانونی باشد که میتواند بر برنامههای تجاری تأثیر بگذارد یا به طور کامل آنها را مختل کند.
آینده پژوهان روانشناس نیستند. آنها به سادگی آینده را پیش بینی نمی کنند. در عوض، آنها سعی میکنند انواع مختلفی از نتایج و پیشرفتهای احتمالی را ترسیم کنند، در حالی که رویدادهای غیرعادی احتمالی را که میتواند یک توپ منحنی را در مسیر شما ایجاد کند و کاملترین آمادگیها را مختل کند، تصدیق میکند.
آینده پژوهان می توانند برای خود به عنوان فریلنسر یا صاحب مشاوران خود کار کنند، یا می توانند برای ارگان های دولتی، مشاغل، سازمان های غیرانتفاعی یا اتاق های فکر کار کنند. آنها در تشخیص و شناسایی روندها ، و همچنین توضیح نیروها و خطوط آن گرایش ها و چگونگی تأثیر آنها بر تجارت به طور کلی، صنایع خاص، و زندگی به طور کلی مهارت دارند.
پیش بینی چیست؟
آینده پژوهان واقعاً چگونه پیش بینی های خود را ایجاد می کنند؟ ماهیت فرآیند، داده های تاریخی را برای ایجاد برآوردهای آگاهانه در مورد روندهای آتی ترکیب می کند. با این حال، این یک توصیف گسترده است که شامل برخی جزئیات پیچیده است.
بخش دیگری از پیشبینی شامل دیدن احتمالات و شناسایی روندها به هنگام ظهور است، نه بعد از ایجاد. زمانی که داده های پایه زیادی برای فرموله کردن یک پیش بینی وجود داشته باشد، نسبتاً ساده است، اما زمانی که عوامل ناشناخته متعدد و کمبود داده های تاریخی وجود داشته باشد، می تواند پیچیده تر شود.
برای مثال، آینده پژوهان از روشی به نام تجزیه و تحلیل سناریو استفاده می کنند تا با توجه به برخی تحولات مفروض (به عنوان مثال، تغییر در محیط کسب و کار جهانی، روندهای در حال تحول بازار، ارزش آتی پورتفولیو، آیتم یا فرآیند در طول زمان، حدس بزنند). افزایش نرخ بهره و غیره). این به شدت بر اساس عوامل فرضی آینده پژوه و عناصر تعیین کننده است و ممکن است بر یک جزء شبیه سازی کامپیوتری تکیه کند. می تواند شرایط مورد انتظار و غیر محتمل یا “بدترین حالت” را ارزیابی کند.
آیندهپژوهان #دادههای تاریخی و #تفکر خلاق را ترکیب میکنند تا #پیشبینیهایی برای فروش، بازاریابی، توسعه محصول، رفتار مشتری و موارد دیگر ایجاد کنند.برای توییت کلیک کنید
مدل های پیش بینی برای کسب و کار شما
آینده پژوهان از انواع مختلفی از مدلهای پیشبینی استفاده میکنند که از نظر پیچیدگی برای انواع مختلف موقعیتها مناسب هستند. چهار نوع مدل اصلی وجود دارد که برای پیشبینی در زمینههای مختلف کسبوکار از جمله فروش، توسعه محصول، رفتار مصرفکننده و موارد دیگر استفاده میشود.
- مدل سری زمانی : این مدل از داده های تاریخی برای تجسم الگوهای موجود در آن داده ها در یک دوره زمانی خاص (ساعت ها، هفته ها، سال ها، بسته به سوال و زمینه خاص) استفاده می کند.
- مدل اقتصادسنجی : این نوع مدل اغلب توسط اقتصاددانان برای پیشبینی تحولات آینده در شرایط اقتصادی مانند هزینهها، قیمتها یا عرضه و تقاضا، ادغام دادههای پیچیده مالی و اجتماعی-اقتصادی برای پیشبینی تغییرات آتی استفاده میشود.
- مدل پیشبینی قضاوتی : زمانی که دادههای عینی کافی (یا هیچ) برای پیشبینی وجود ندارد، آیندهپژوهان از این مدل برای ایجاد دیدگاههای شهودی و ذهنی از تحولات آینده استفاده میکنند. پیشبینیهای حاصل ذاتاً محدودتر از پیشبینیهای مبتنی بر دادههای عظیم خواهد بود، اما انعطافپذیرتر خواهد بود. هنگامی که می توانید اطلاعات بیشتری اضافه کنید، پیش بینی دقیق تر و دقیق تر و کمتر ذهنی می شود.
- روش دلفی : این روش که به نام اوراکل معروف دلفی در دنیای باستان نامگذاری شده است، از خدمات مشاوره ای گروهی از متخصصان استفاده می کند که با همکاری یکدیگر یک پیش بینی در مورد یک موضوع تعیین شده ایجاد می کنند. این گروه به نوبت به یک سری از سؤالات خاص پاسخ می دهد و (امیدواریم) در مورد هر دور قبل از ادامه مرحله بعدی به اجماع می رسد تا زمانی که تصویری کامل از تحولات پیش بینی شده آینده ظاهر شود.
یاد بگیرید مثل یک آینده نگر فکر کنید
پیشبینی کسبوکارتان به روشی که آیندهپژوه انجام میدهد، مهارتی است که تقریباً هر کسی میتواند آن را یاد بگیرد و توسعه دهد. به هر حال، اساس پیشبینی موفقیتآمیز این است که بدانیم چه سؤالاتی را باید بپرسیم و ذهنی باز نگه داریم تا طیف وسیعی از احتمالات را پیشبینی کنیم.
می توانید یاد بگیرید که بین داده ها یا آمارها و تخصص موضوعی ارتباط غیرمنتظره برقرار کنید، با استفاده از جهش های خلاقانه آنها را به نتیجه گیری های خود در مورد آینده مرتبط کنید – بدون نیاز به توپ کریستالی.
این دقیقاً همان کاری است که آینده پژوهان انجام می دهند، اما این همان کاری است که برندهای روزمره به طور مرتب انجام می دهند تا بتوانند حرکت ها و تصمیمات آینده را بفهمند. هدف تمرکز بر آیندهنگاری است که ممکن است به بینشهایی منجر شود که میتواند به اقدامات آینده – و امیدواریم سودآور – کمک کند.

1. ذهنیت را میخکوب کنید
گسترده، چند رشته ای و غیرخطی است. خرد است، زیرا به تحولات بسیار خاص نگاه می کند، و کلان است، زیرا خرد را در چارچوب موقعیت های جهانی تر قرار می دهد.
اما این خیره شدن جادو یا توپ کریستالی نیست. این به سادگی شکل متمرکزتری از تفکر بلند مدت است. هیچ کسب و کاری بدون سطحی از این نمی تواند موفق باشد.
#آینده پژوهان موفق ذهنیت های گسترده، چند رشته ای و غیرخطی را پذیرفته اند که دیدگاه های خرد و کلان را ترکیب می کند.برای توییت کلیک کنید
2. احتمالات را کاوش کنید
یکی از بزرگترین چالشها برای کسانی که تازه پیشبینی میکنند، گرایش به نزدیک شدن به احتمالاتی است که در حاشیه تجربه شخصی یا فراتر از آن قرار دارند. اگر منصف باشیم، در نظر گرفتن احتمالات پشت رویدادی که هرگز شخصاً شاهد آن نبودهاید یا در آن زندگی نکردهاید، سخت است. همه ما تمایل داریم انتظارات مورد انتظار را داشته باشیم.
با این حال، توانایی گشودن به روی همه گزینههای مختلف برای یک نتیجه، برای پیشبینی بسیار مهم است، که در نهایت، پیشبینیهای مشخص و ثابت نیست، بلکه بیشتر به ارزیابی احتمالات بر اساس دادههای موجود است. برای مبارزه با این تمایل به تمرکز بر مقادیر شناخته شده، ایده پردازی یا طوفان فکری را خیلی زود متوقف نکنید. تجربیات گذشته را در نظر بگیرید، اما عادت به پرسیدن سوالاتی مانند “چه می شود اگر…؟” و “بعدش چی؟”
3. به دنبال سیگنال های جدید باشید
چه چیزی در حال تکامل یا شروع است؟ نه فقط در حوزه کاری شما، بلکه در صنایع مرتبط و حتی در زمینه های غیر مرتبط. شما هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است بر کسب و کار یا رشته شما تأثیر بگذارد. هر چیزی ممکن است مانند آن پروانه فرضی یک قاره دورتر عمل کند، بال هایش را تکان دهد و برای شرکت شما طوفانی ایجاد کند.
4. منابع و ابزارهای آنلاین و چاپی را ارزیابی کنید
منابع آینده پژوهی موجود را کاوش کنید و شروع به ایجاد کتابخانه خود از مواد مرجع کنید. برای شروع، این سایت ها و سازمان ها را امتحان کنید:
- قضاوت خوب منابع را باز کنید
- کتابخانه مقالات آینده پژوه جک اولدریچ
- مجموعه منابع راس داوسون برای آینده صنایع و بخش های خاص
- فدراسیون جهانی آینده پژوهی
- انجمن آینده پژوهان حرفه ای
خبرنامه های ایمیل هوشمند و روشنگر می توانند ابزار ارزشمندی برای فکر کردن مانند یک #آینده نگر و ایجاد یک #پیش بینی برای شرکت شما باشند.برای توییت کلیک کنید

5. یک سیستم ورودی برای سیگنال ها ایجاد کنید
بلوکهای سازنده پیشبینی سیگنالها هستند – رویدادها، رویدادها و بخشهایی از اطلاعات که ممکن است نشانهای از روندها یا تحولات در حال ظهور باشد. کلید پیشبینی موفق، توانایی جمعآوری، تنظیم و سنتز سیگنالها از انواع مختلف منابع است.
برای ایجاد سیستم ورودی سیگنال خود، یکی از ساده ترین راه ها برای شروع، جمع آوری خبرنامه های ایمیل است. اینها اغلب توسط کارشناسان موضوعی (SMEs) و روزنامه نگاران با تجربه بسیار کار می کنند.
آن صحنه از «دختر کارگر» را به خاطر دارید که در آن ملانی گریفیث به شرکای تجاری بالقوه توضیح میدهد که دقیقاً چگونه ایده سودآور خود را پیدا کرده است؟
رمز موفقیت او در آن لحظه دو چیز بود:
- او عادت به خواندن گسترده از بسیاری از منابع متفاوت را در خود پرورش داد.
- او این اطلاعات را ذخیره کرد تا بعدا بتواند ایده های به ظاهر نامرتبط را به روشی خلاقانه کنار هم بگذارد.
فراتر از خبرنامه ها در زمینه یا صنعت خود بروید و در انواع خبرنامه های مختلف اخبار عمومی، تجاری و مالی نیز مشترک شوید. در انتخاب منابع خود عاقلانه عمل کنید، زیرا هر کدام در روز پرمشغله شما لزوماً پهنای باند را اشغال می کنند.
چند مورد برای امتحان عبارتند از:
هر روز صبح را با اسکن خبرنامه های انتخابی خود و یادداشت کردن سیگنال های احتمالی شروع کنید.
6. داده های تاریخی را با نگاهی جدید دوباره بررسی کنید
یکی دیگر از مهارت های کلیدی در پیش بینی کسب و کار، توانایی بررسی داده های تاریخی به روشی جدید است. با جستجوی الگوها و بررسی دادههای بیدرنگ در مقابل دادههای تاریخی، توانایی خود را برای شناسایی نقاط عطف احتمالی، هم در گذشته و هم در حال تقویت میکنید.
به داده های انباشته شرکت خود و هر آمار تاریخی که می توانید در صنعت، جایگاه، بازار جغرافیایی یا سایر بخش های مرتبط به آن دسترسی داشته باشید، نگاهی دقیق بیندازید. سعی کنید به صورت ذهنی آن داده های تاریخی را در برابر رویدادها یا رویدادهای شناخته شده ترسیم کنید. این به شما کمک میکند رویدادها و سیگنالهایی را مشخص کنید که میتوانید در حال حاضر برای پیشبینی آینده به آنها توجه داشته باشید.
7. شورای کارشناسان خود را تشکیل دهید
درست همانطور که مدل دلفی نشان می دهد، تکیه بر گروهی از کارشناسان آگاه و متمرکز می تواند به ایده پردازی و خلاقیت برتر منجر شود. با این حال فراتر از حوزه خود بروید. انجمنی متشکل از سایر همکاران، فریلنسرها و کارآفرینان را مدیریت کنید که می توانند به شما کمک کنند تا از دیدگاه های دیگر و پیشرفت های جدید در زمینه های دیگر مطلع شوید. جمعی از افراد باهوش تحصیل کرده، متنوع و متعهد یکی از با ارزش ترین دارایی های تجاری است که می توانید داشته باشید.
افق دید خود را گسترش دهید
اتخاذ رویکرد آینده پژوه می تواند به شما کمک کند تا پیش بینی های قابل اعتمادتر و مفیدتری داشته باشید و برنامه های آینده موفق تری را برای شرکت خود ارائه دهید. پیشبینی شما را از طرز فکر صاحبان کسبوکار شلوغ معمولی خارج میکند، زیرا تمرکز روزانه و روزانهاش بر اینجا و اکنون است.
با پذیرفتن دیدگاه خلاقانهتر آیندهنگر، میتوانید به شناسایی فرصتهای ارزشمند و دامهای تهدیدکننده قبل از غافلگیری کمک کنید.



