• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

آینده پژوهی

  • خانه
  • بلاگ
  • آینده پژوهی
  • “آینده پژوهی” چیست و چگونه می تواند به ما در بهبود دنیای خود کمک کند؟

“آینده پژوهی” چیست و چگونه می تواند به ما در بهبود دنیای خود کمک کند؟

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی آینده پژوهی
  • تاریخ تیر 13, 1401
  • نظرات 0 نظر
فناوری های نوظهور

“آینده پژوهی” چیست و چگونه می تواند به ما در بهبود دنیای خود کمک کند؟

26 اکتبر 2021

یک آینده پژوه توضیح می دهد.

آبیناو چوغ

رهبر محتوا و مشارکت، شبکه متخصص و شرکای محتوا ، مجمع جهانی اقتصاد

اشتراک گذاری:

تاثیر ما

مجمع جهانی اقتصاد برای تسریع اقدامات در زمینه فناوری های نوظهور چه می کند؟
تصویر بزرگ
بررسی و نظارت بر چگونگی تأثیر انقلاب صنعتی چهارم بر اقتصاد، صنایع و مسائل جهانی
نوآوری CROWDSOURCE
برای ارائه تأثیر در مقیاس، با پلتفرم دیجیتال جمع‌سپاری ما درگیر شوید

به روز باشید:

فناوری های نوظهور

  • آینده پژوهی مطالعه سیستماتیک آینده های ممکن، محتمل و ترجیحی است.
  • می توان از آن برای کمک به رهبران و جوامع برای مدیریت عدم قطعیت ها و افزایش انعطاف پذیری و نوآوری آنها استفاده کرد.
  • ما با دکتر استوارت کندی آینده پژوه در مورد آخرین پیشرفت ها در این زمینه و اینکه چگونه می تواند به ما در حل چالش های جهانی کمک کند صحبت کردیم.

آینده پژوهی یا آینده پژوهی مطالعه سیستماتیک آینده های ممکن، محتمل و ترجیحی است. این زمینه به کاوش در آینده های جایگزین گسترش یافته و برای بررسی جهان بینی ها و اسطوره هایی که زیربنای چشم انداز جمعی ما هستند، عمیق تر شده است.

دولت ها و رهبران در سراسر جهان به طور فزاینده ای به دنبال آینده نگری سیستماتیک برای مدیریت عدم اطمینان و ایجاد انعطاف هستند. به عنوان مثال، دولت امارات متحده عربی یک وزارتخانه برای آینده دارد و دبیرکل سازمان ملل اخیراً پیشنهاد برگزاری اجلاس جهانی آینده در سال 2023 را داده است.

آینده‌پژوهان با کسب‌وکارها، دولت‌ها و سایر شرکا برای بررسی سناریوهای آینده همکاری می‌کنند و به مردم کمک می‌کنند تا درباره چیزهایی که هنوز اتفاق نیفتاده‌اند فکر کنند – و آماده شوند. دکتر استوارت کندی، همکار USC Berggruen و دانشیار طراحی در دانشگاه کارنگی ملون، یک آینده پژوه حرفه ای و طراح تجربه است که به خاطر پیشگامی شهرت دارد.آینده های تجربی ، مجموعه ای از شیوه ها برای زنده کردن سناریوهای ممکن از طریق مصنوعات ملموس و داستان سرایی همهجانبه.

همانطور که از دکتر کندی در شبکه تخصصی انجمن استقبال می کنیم، در مورد انگیزه های او برای کشف این حوزه بحث می کنیم، چه پیشرفت هایی او را بیشتر هیجان زده کرده است، او آرزو می کند مردم در مورد کارش چه چیزی بدانند، و چگونه می توانیم مفهوم آینده را فراگیرتر کنیم. پاسخگو

چه چیزی شما را به حوزه آینده‌نگاری و طراحی گمانه‌زنی کشاند؟

من در دوران دبیرستان در زمینه آینده‌نگاری یا آینده‌نگاری اتفاق افتادم. فوراً برای من الهام بخش بود – دامنه وسیع و تخیلی، تحلیلی بصیرتی، از نظر اخلاقی درگیر و عملاً کاربردی. با این حال، طی چند سال کار با آینده‌نگاری در دولت، متوجه شدم که سیاست‌گذاران ظرفیت محدودی برای تصور آینده‌های جایگزین داشتند و حتی در جایی که این حوزه ارز خاصی داشت، روش‌های میراث آن لزوماً تأثیر زیادی نداشتند.

بنابراین، من شروع به بازدید مجدد از علایق خلاقانه دیرینه‌ام کردم که شاید در طول تحصیلات رسمی من در تاریخ و حقوق از بین رفته بودند – ساختن چیزها، فیلم‌ها، تئاترها، بازی‌ها – و پرسیدم: چگونه می‌توان فکر کردن به آینده را بیشتر کرد. از طریق این حالت ها قابل دسترسی و قانع کننده است؟

چیزی که به عنوان یک قطره شروع شد، با گذشت زمان، بیشتر به یک سیل تبدیل شد: تمرین‌کنندگان، دانشمندان، فعالان و سایرین در سراسر جهان اکنون به روش‌های بی‌شماری روی این تقاطع‌ها کار می‌کنند. طیف وسیعی از این موارد در مجموعه اخیر طراحی و آینده ما مستند شده است.

کار شما به کدام چالش جهانی می پردازد؟

چالش اصلی که این اثر به آن می‌پردازد، قطعاً می‌تواند جهانی نامیده شود، اما به همان اندازه، روان‌شناختی است. این جنبه ای از شرایط انسانی است که در هر مقیاسی از کنش و نهاد وجود دارد، از شخصی گرفته تا سیاره ای. این چالش این است: چگونه می‌توان با جهان‌های مختلف ممکنی که ممکن است بعداً در آن‌ها قرار بگیریم، درگیر شویم – نه فقط از نظر فکری، به صورت انتزاعی، بلکه عمیق‌تر به عنوان واقعیت‌های بالقوه زیسته؟ این زمینه به طور سنتی در چارچوب‌هایی برای سازماندهی افکار بسیار قوی بوده است، اما کمتر در مورد تبدیل آن پیش‌بینی‌ها به بینش‌های تجسم‌یافته و ثابت نگه داشتن آن‌ها بوده است.

هنگامی که ما در اواسط دهه 2000 شروع به پیوستن به نقطه ها کردیم، طراحی و آینده تا حد زیادی جهان های غیر همپوشانی بودند، و یک دهه پیش، اصطلاح “طراحی گمانه زنی” حتی در ترکیب نبود. با این حال، قاب‌بندی‌های جدیدی که با گروه‌های مختلف صحبت می‌کنند، بخشی از حیاتی بودن کار هستند، و من خوشحالم که به مردم کمک می‌کنم به طور مؤثرتری آینده‌ها را تحت هر پرچمی کشف کنند. اکنون بیش از یک دهه را صرف آوردن آینده‌ها به فضاهای جدید کرده‌ام، به‌ویژه با رشد و پرورش آن ارتباطات بین آینده‌نگری و رسانه، هنر و طراحی، که هدف آن کمک به فرهنگ‌سازی – – ایجاد در فرهنگ‌های ما – – این شیوه‌های تفکر است. .

من اضافه می کنم که به ذهن من، طراحان وظایف ویژه ای دارند، زیرا آنها قطعاتی از آینده را از طرف همه خلق می کنند. به طور مشابه، تا جایی که یک رهبر در هر زمینه‌ای از ظرفیت بزرگی برای شکل دادن به چیزها برخوردار است، مسئولیت متناسبی برای تمرین و توانمندسازی تفکر آینده با کیفیت بالا دارد.

مهم ترین چالشی که به عنوان آینده پژوه با آن روبرو هستید چیست؟

شاید مهم ترین چالش، نیاز به سواد آینده در فرهنگ باشد. سیاست و روزنامه‌نگاری را در نظر بگیرید، نهادهایی که ذاتاً با آینده سر و کار دارند اما عادت ثابت شده « تخیل دقیق » ندارند. فقدان سواد آینده زمانی آشکار می شود که روزنامه نگاران باهوش از شما می خواهند که پیش بینی هایی را برای مقاله آنها در مورد “آینده” (به شکل مفرد) از هر موضوعی که پوشش می دهند ارائه دهید.

همچنین زمانی که سیاستگذاران، فناوران، کارشناسان و دیگر شخصیت‌های عمومی جریانی مداوم از پیش‌بینی‌های معتبر منتشر می‌کنند، آشکار می‌شود، اما هیچ‌کس بعداً بررسی نمی‌کند تا ببیند چگونه عمل کرده‌اند، یا نمی‌پرسد این رژیم از تصاویر آینده چگونه ممکن است اعمال شود. برخی از منافع را بیشتر از دیگران تحت تأثیر قرار داده و در خدمت آنهاست. افزایش سواد آینده جمعی، یا «آینده نگری اجتماعی»، نه تنها در بین سازمان ها، بلکه در سراسر جامعه، راهی ضروری برای همه ما برای عبور از مشکلاتی است که به عنوان یک گونه با آن مواجه هستیم.

هیجان انگیزترین پیشرفت جدید در آینده نگری جمعی چیست و چرا؟

بزرگترین پیشرفت در حال حاضر گسترش سریع کسانی است که کار آینده نگری را آغاز می کنند، اجرا می کنند و در آن شرکت می کنند. این فوق العاده هیجان انگیز است. افراد در بخش‌های مختلف، با پیشینه‌ها و حساسیت‌های فرهنگی، سازمانی، و انضباطی متنوع، ابزارهایی را برای ایجاد آینده‌نگری استراتژیک و رویکردهای تجربی آینده به‌ویژه انتخاب می‌کنند و آنها را برای زمینه‌ها و نیازهای خود تطبیق می‌دهند.

مشارکت و علاقه بیش از همیشه وجود دارد، که به همان اندازه هیجان انگیز است که دیر شده است. رهبران سازمان‌ها و دولت‌ها نیز به دنبال بهبود رویکردهای آینده‌نگاری خود هستند که در این زمان ضروری است.

فناوری‌های نوظهور در حوزه رسانه (مانند AR/VR) چگونه این امکان را فراهم می‌کنند؟

بازی با ابزارها و فناوری های نوظهور رسانه ای یک جنبه سرگرم کننده و سازنده برای باز کردن راه های جدید تفکر از طریق آینده تجربی است. به عنوان مثال، برای اجلاس جهانی حکمرانی فناوری خود مجمع جهانی اقتصاد در سال جاری، با دانشجویان کارنگی ملون من طراحی کردیم.رسانه‌های آنلاین –– وب‌سایت‌ها و پادکست‌هایی که به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که انگار «از» دهه‌های گذشته هستند و هر کدام معضلات و مداخلات حاکمیت فناوری را بررسی می‌کنند که ممکن است در بال‌ها منتظر باشند.

پروژه دیگری، برای اجلاس آینده یونسکو، آینده ای را پس از دستیابی به اهداف توسعه پایدار، از طریق یک نمایشگاه دیجیتالی از سازمان ها و ابتکارات در حال تغییر جهان در سال 2045 به تصویر کشید. در اوقات فراغت خود، با استفاده از نرم افزار همکاری آنلاین Miro . اوایل امسال، TikToks را از آینده ایجاد کردیم ، فقط به عنوان یک آزمایش. نتیجه مجموعه‌ای از عکس‌های فوق‌العاده پیش پا افتاده، گاهی تحریک‌آمیز یا خنده‌دار از آینده‌های روزمره بود که با بودجه صفر ساخته می‌شدند، و در حال کاوش در غذا، وسایل نقلیه خودران، املاک، مسافرت و موارد دیگر بودند.

با این حال، خود رسانه برای موثر بودن لزوماً نیازی به پیشرفته یا آزمایشی ندارد. برای حمایت از گردهمایی سالانه نوآوری برنامه توسعه سازمان ملل متحد ، در اواسط بیماری همه گیر، من و همکارانم مصنوعات فیزیکی از آینده های جایگزین برای توسعه جهانی ایجاد کردیم و آنها را پیش از یک رویداد جهانی که به طور کامل برگزار شد، از طریق پست برای مردم ارسال کردیم تا در خانه هایشان دریافت کنند. برخط.

هر رویکرد داستان‌گویی راه‌های متفاوتی برای تفکر و احساس درباره سناریوهای جایگزین ارائه می‌دهد. از آنجایی که هیچ کس نمی تواند آینده را برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد آن ببیند، ما باید از هر چیزی که لازم است برای تقویت ظرفیت های تخیلی و مشورتی جمعی خود استفاده کنیم.

چه چیزی بیشتر در مورد کار شما سوء تفاهم می شود؟ دوست دارید مردم چه چیزی را بدانند؟

نقش یک آینده پژوه بیشتر شبیه یک هنرمند یا نویسنده است تا یک حسابدار یا وکیل. این به همان اندازه که یک حرفه یک هنر یا صنعت است، و به همان اندازه که روش‌هایی برای اندیشیدن به آینده وجود دارد، آینده‌نگر وجود دارد. سنتی که من با آن همذات پنداری می کنم به دلیل تخیلی، انتقادی، فراگیر و دموکراتیک بودن قابل توجه است. و به نظر من، بازگرداندن کلماتی مانند “آینده” و “آینده نگر” از شیوه هایی که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، از قبل پرجمعیت شده اند یا با حجم عظیمی از چمدان ها مستعمره شده اند، بخشی از پروژه در دست است.

همچنین می‌تواند برای افراد بیشتری مفید باشد که آگاه باشند که متخصصان در این زمینه عموماً آن را « آینده‌نگاری » نمی‌نامند – این کلمه بیشتر به یک جنبش هنری در اوایل قرن گذشته اشاره دارد که ربطی به آن ندارد.

بزرگترین تأثیر نقشه برداری از معاملات آتی چه بوده است؟

ایجاد عادت نقشه برداری از آینده می تواند زندگی را تغییر دهد. برای مؤسسات یا سازمان ها، واقعاً می تواند نحوه عملکرد آنها را تغییر دهد. به همین ترتیب در سطح فردی — و دیدن این موضوع در بین دانش آموزانم قابل توجه است. فکر می‌کنم دلیلی که می‌تواند چنین تأثیری داشته باشد این است که روشی برای قرار دادن «چه» و «چگونه» تلاش روزانه در «چرا»های بزرگ‌تر زندگی‌مان است. سرمایه‌گذاری در ظرفیت آینده‌نگری کمک می‌کند تا کار روزانه حیاتی را با پرسش‌های معنادار طولانی‌مدت و تصویری بزرگ‌تر پیوند دهیم و این پیوندها را زنده نگه داریم.

من معتقدم بزرگترین تأثیر جمعی همه اینها درست در مقابل چشمان ما آشکار می شود، اما این یک داستان بزرگ است، بنابراین شما باید آن را در مقیاس زمانی دهه ها یا نسل ها به جای ماه ها یا سال ها جستجو کنید. ما به عنوان انسان در حال یادگیری نحوه طراحی آینده خود هستیم. این در نهایت یک تحول در فرهنگ و حکومت است.

چگونه می توانیم آینده پژوهی را دموکراتیک کنیم و آن را در دسترس تر کنیم؟

خب من این سوال را دوست دارم. این موضوع مرکزی برای کاری است که ما انجام داده ایم. رویکرد من برای توسعه و اجتماعی کردن آینده‌های تجربی به طور گسترده این بوده است که چندین کلاه را آماده نگه دارم، گاهی اوقات بیش از یک کلاه را در یک زمان بر سر می‌گذارم. من به عنوان یک خلاق، پروژه‌ها و مداخلاتی را طراحی می‌کنم تا سؤالات خاص و افق‌های فکری جدیدی را برای موقعیت‌ها و مخاطبان خاص در دسترس قرار دهم.

من به عنوان یک مربی، از این آزمایش‌ها یاد می‌گیرم که چارچوب‌های جدیدی ابداع کنم، و آن‌ها را بین پزشکان نوظهور و هر کس دیگری که بتواند از آن‌ها در زمینه خود استفاده کند، توزیع کنم. و به عنوان یک مشاور استراتژیک، من با سازمان‌ها، دولت‌ها و جوامع در مورد چالش‌هایشان همکاری می‌کنم تا آنچه را که می‌آموزیم به کار ببریم، و نشان دهم که چگونه می‌تواند کار کند، که به رفع آن چالش‌ها کمک می‌کند و در عین حال مشروعیت و دید بیشتری را از طرف جامعه آینده‌ای گسترده‌تر به دست می‌آورد. ، افزایش مخاطبان کاربران و فراگیران برای شیوه های اساسی.

اگر در مورد آنچه که یک «ما» گسترده‌تر می‌توانیم انجام دهیم تعجب می‌کنید، تقریباً هر سازمانی پتانسیلی برای افزایش ظرفیت آینده‌نگری خود دارد و فضای بیشتری برای تعامل با آینده‌های جایگزین ایجاد می‌کند، که می‌تواند از یک طرف به حمایت از خلاقیت و نوآوری کمک کند. کاهش ریسک و انعطاف پذیری از سوی دیگر.

یکی از پروژه‌هایی که ما طی چند سال توسعه داده‌ایم و فکر می‌کنم این فعالیت ترکیبی را به خوبی نشان می‌دهد، یک دسته کارت به نام The Thing From The Future است. این ابزاری برای تنوع بخشیدن و تعمیق تخیل است. ما از آن با آژانس‌های سازمان ملل متحد و صلیب سرخ بین‌المللی، و همچنین بی‌بی‌سی، ناسا JPL، کنفرانس شهرداران ایالات متحده، انجمن جهانی Skoll و سایر شرکا در سراسر جهان استفاده کرده‌ایم. این یک بازی است که هدف آن پایین آوردن سطح استفاده از تخیل با مهارت، و انجام مکالمات مهم، اما بازیگوش است.

آینده فقط چیزی نیست که برای ما اتفاق می افتد، چیزی است که ما توانایی شکل دادن به آن را داریم. و بخشی از آنچه جالب است این است که هر چه افراد و مؤسسات بیشتری هماهنگ شوند، مشارکت کنند و اقدام کنند، این موضوع واقعی تر می شود.

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

زندگی نامه های آینده به عنوان روشی خلاقانه برای چشم انداز در آموزش
تیر 13, 1401

مطلب بعدی

هر آنچه باید درباره مدل درآمد تجارت الکترونیک بدانید
تیر 18, 1401

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download (7)
آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
20 بهمن, 1401
images (4)
19 شهریور, 1401
images (5)
تاریخچه آینده‌پژوهی
10 مرداد, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید