• خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما
با ما در ارتباط باشید.
reformh@yahoo.com
عضویتورود
مشقکمشقک
  • خانه
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • گالری
  • درباره ما
  • تماس باما

آینده - غذا

  • خانه
  • بلاگ
  • آینده - غذا
  • آینده غذا

آینده غذا

  • ارسال شده توسط ادمین 1
  • دسته بندی آینده - غذا
  • تاریخ اسفند 17, 1400
  • نظرات 0 نظر

 

The Future of Food یک دوره علمی در سطح مقدماتی است که بر چالش های پیش روی سیستم های غذایی در بیست و یکم تاکید می کند .قرن، از جمله مسائل پایداری، انعطاف پذیری، و ظرفیت سازگاری، و چالش های ناشی از ناامنی غذایی و رژیم های غذایی مدرن برای سلامت و رفاه انسان. تفکر سیستمی در دوره نفوذ می کند زیرا دانش آموزان از یک مدل سیستم انسان-طبیعی جفت شده در طول دوره برای کشف سیستم طبیعی (به عنوان مثال، خاک، آب، آب و هوا، محصولات کشاورزی، آفات) و ارتباط آن با سیستم غذایی انسان استفاده می کنند. دوازده ماژول آنلاین، که هر کدام برای یک هفته آموزش طراحی شده‌اند، شامل عناصر یادگیری فعال، مطالب خواندنی، ویدئوها و تمرین‌هایی است که مجموعه داده‌های واقعی و استفاده از تفکر انتقادی و مهارت‌های حل مسئله را در مسائل دنیای واقعی در بر می‌گیرد. این دوره در پروژه‌ای به پایان می‌رسد که در آن دانش‌آموزان مفاهیمی را که در طول ترم بررسی شده‌اند در یک منطقه غذایی خاص به کار می‌برند. دانش آموزان در طول ترم بر روی مناطق غذایی تعیین شده خود کار می کنند. مواد درسی آنلاین و خواندن های مرتبط جایگزین کتاب درسی دوره می شود. مواد برای معلمان گزینه هایی را برای سفارشی کردن ماژول ها برای موقعیت های کلاس مختلف ارائه می دهد.

 

نقاط قوت دوره

دانش آموزانی که با این کلاس یاد می گیرند:

  • توصیف و ارزیابی منابع خاک، بیولوژیکی و آب و شرایط آب و هوایی که از سیستم های تولید غذا پشتیبانی می کند.
  • تجزیه و تحلیل کنید که چگونه سیستم های غذایی انسان به طور قابل توجهی اکوسیستم های زمین، به ویژه منابع بیولوژیکی، خاک و آب را تغییر می دهند.
  • تاب آوری سیستم های تولید مواد غذایی را در زمینه تغییرات آب و هوایی، رشد جمعیت انسانی و عوامل اقتصادی-اجتماعی ارزیابی کنید.

در کار با داده ها، دانش آموزان:

  • از Google Earth برای کاوش در یک منطقه غذایی استفاده کنید.
  • از منابع داده با کیفیت بالا در دسترس آنلاین استفاده کنید.
  • بازنمایی های بصری داده ها از جمله نقشه ها، نمودارها و سایر شکل ها را تفسیر کنید.
  • تاب آوری، آسیب پذیری و ظرفیت سازگاری سیستم غذایی در یک منطقه غذایی اختصاص داده شده را ارزیابی کنید.
در مورد تطبیق این مواد در دوره ام بیشتر به من نشان دهید


داستان های مربی: چگونه این ماژول
برای استفاده در چندین مؤسسه اقتباس شد »

فهرست مطالب

  • مواد مدرس: دوره آینده غذا
  • بخش 1 مقدمه
  • بخش 2 دینامیک و محرک های محیطی
  • بخش 3 رویکردهای سیستمی برای مدیریت غذای ما
  • بخش 4 سیستم های غذایی و پایداری
  • مواد دانشجویی
  • ارزیابی
  • داستان های مربی
  • به انجمن بپیوندید

مشاهده مطالب مدرس »

مین برای کلاس درس در مقطع کارشناسی
بیشتر بدانید
نحوه استفاده »
دانلود

بخش 1: مقدمه

نویسندگان این بخش استیون وانک و کارل زیمرر، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گروه جغرافیا هستند.

خلاصه و بررسی اجمالی

 

 

در این بخش:

  • ماژول 1: مقدمه
  • ماژول 2: تاریخچه سیستم های غذایی
  • ماژول 3: رژیم غذایی و تغذیه
  • پروژه Capstone: مرحله 1

این بخش مقدماتی از دوره آینده غذا به معرفی مبحث سیستم های غذایی از جمله تاریخچه تولید غذا و ارتباط آن با سیستم طبیعی زمین و تنوع زیستی می پردازد. همچنین ابزارها و چارچوب‌های مفهومی را معرفی می‌کند که در طول دوره استفاده می‌شوند، مانند تفکر سیستمی، مدل سیستم‌های انسان-طبیعی جفت شده (CHNS) از تعاملات انسان و محیط، و مفهوم انسان‌شناسی. همچنین شامل یک مقدمه کوتاه بر رژیم غذایی و تغذیه است. سه ماژول در این بخش شامل سه هفته آموزش در کلاس درس یا روش ترکیبی آنلاین/کلاس درس است. دانش آموزان از دنبال کردن یک متن آنلاین، با خودارزیابی های گاه به گاه، مقدار کمی مطالعه بیرونی، و ارزیابی های تکوینی و جمعی یاد می گیرند (به ارزیابی، زیر مراجعه کنید).

نقاط قوت بخش

این بخش اول به معرفی مضامین اصلی و همچنین ابزارهای مفهومی مورد نیاز زبان آموزان در دوره آینده غذا می پردازد. مفاهیمی که در اینجا معرفی می شوند، تفکر سیستمی، از طریق فعالیت های نقشه مفهومی و مطالعه موردی صریح در مورد سیستم های پیچیده (بحران جمعیت کرکس ها در سیستم های غذایی هند) هستند. این بخش در معرفی چارچوب سیستم‌های انسانی-طبیعی به‌عنوان روشی میان رشته‌ای برای درگیر کردن جنبه‌های اکولوژیکی تولید غذا و فرآیندهای سطح زمین (عدسی سنتی‌تر علوم زمین) و همچنین عوامل اجتماعی در قالب سیستم‌های انسانی که از رشته جغرافیای سیستم های انسانی-طبیعی. ما از این چارچوب برای توضیح بومی سازی محصولات و تاریخچه و توسعه مراحل مختلف سیستم های غذایی در صحنه جهانی استفاده می کنیم. بررسی نحوه تعامل فرآیندهای سطح زمین و تنوع زیستی با سیستم های انسانی در هر مرحله. این مضامین در ماژول های بعدی دوره توسعه می یابند. علاوه بر این، ماژول 3 مقدمه مختصری بر رژیم غذایی و نیازهای تغذیه ای انسان ها، و مسائل مربوط به تغذیه که امروزه سیستم های غذایی در سراسر جهان با آن مواجه هستند، از جمله سوء تغذیه و بیماری های مزمن مرتبط با رژیم غذایی ارائه می دهد. از جمله چالش‌های بزرگ مرتبط با علوم زمین که توسط این ماژول به آن پرداخته شده، تأثیرات و چالش‌های پایداری مرتبط با سیستم آب و هوای جهانی و کاربری زمین است. اینها از طریق مفهوم آنتروپوسین و تغییرات چشمگیر ایجاد شده توسط انسان و تولید مواد غذایی در قرون اخیر و قبل از آن معرفی شده اند. برای مثال، در چارچوب آنتروپوسن، از دانش آموزان خواسته می شود تا با داده های منتشر شده در مورد تغییر کاربری زمین از سال 1700 به بعد کار کنند. این ماژول‌ها همچنین تعاریف رسمی مرتبط با پایداری را معرفی می‌کنند و اینکه چگونه می‌توان آن‌ها را در یک منطقه متمرکز برای پروژه‌ای که ماژول معرفی می‌کند، به کار برد.

متن نوشته

این بخش به منظور آماده سازی دانش آموزان برای درک هر دو جنبه طبیعی (سیستم زمین) و اجتماعی انسانی سیستم های غذایی در دوره ما، آینده غذا است. این زمینه را برای سیستم‌هایی ایجاد می‌کند که در مورد چگونگی تولید و مصرف مواد غذایی فکر می‌کنند و چگونه این نشان‌دهنده یکی از روش‌های غالب تعامل انسان با فرآیندهای سطح زمین در طول تاریخ بشر است، و همچنین به ماهیت و نیاز به رژیم‌های غذایی سالم به عنوان بخشی از سیستم های غذایی بنابراین، می‌تواند نقشی را در دوره‌های مبتنی بر پایداری با درجاتی از تمرکز بر غذا یا سیاست غذایی ایفا کند. همچنین می‌توان از آن برای تنظیم یک زمینه نظری و تاریخی برای کلاسی در مورد کشاورزی پایدار، با توجه به تأکید بر اهلی‌سازی محصولات، تنوع زیستی کشاورزی، و تاریخچه تولید مواد غذایی کشاورزی و تغذیه انسان استفاده کرد.

این دوره و به خصوص این بخش، تجربه قبلی بسیار کمی را از جانب دانش‌آموزان در نظر می‌گیرد، اگرچه کسانی که پیشینه‌ای در علوم محیطی، کشاورزی، و/یا تغذیه دارند، ممکن است راحت‌تر با این مطالب درگیر شوند. برای دانشجویان سال اول و دوم کارشناسی طراحی شده است.

بخش اهداف آموزشی

اهداف کلی یادگیری و اهداف دقیق یادگیری دانش‌آموز را در صفحات مدرس برای هر ماژول (پیوندهای زیر در طرح کلی بخش) مشاهده کنید.

طرح کلی بخش

  • ماژول 1: مقدمه – سیستم های غذایی را به عنوان نمونه ای از سیستم های انسان-طبیعی جفت شده، تفکر سیستمی، و مفهوم آنتروپوسین معرفی می کند. ارزیابی خلاصه دارای مطالعات موردی سیستم‌های غذایی ایالات متحده و بین‌المللی است.
  • ماژول 2: تاریخچه سیستم های غذایی – به بررسی اهلی کردن محصول و چهار مرحله تاریخی سیستم های غذایی از دوران ماقبل تاریخ، شکار و جمع آوری، از طریق اهلی سازی و تا کنون بحث ها و پیشنهادات برای سیستم های غذایی پایدارتر می پردازد.
  • ماژول 3: رژیم غذایی و تغذیه – درک اساسی از رژیم های غذایی سالم و تغذیه انسان و همچنین درک چالش های پیش روی سیستم های غذایی مدرن مانند سوء تغذیه، بیماری های مزمن مرتبط با رژیم غذایی و کمبود در دسترسی به غذای سالم را ارائه می دهد.
  • پروژه Capstone 1 – دانشجویان را (به صورت تیمی یا انفرادی) با به کارگیری مفاهیم از سه ماژول اول در یک منطقه کانونی انتخاب شده توسط دانشجویان با اساتید، در پروژه اصلی دوره راه اندازی می کند.

ارزیابی

شرح مختصری از ارزیابی ها به صورت خلاصه ارائه شده است. صفحه مدرس هر ماژول (به پیوندهای بالا مراجعه کنید) جزئیات بیشتری در مورد ارزیابی ها دارد که می توانید در صفحه ارزیابی های جهانی نیز پیدا کنید .

  • ارزیابی خلاصه 1.2: دانش آموزان ویژگی های اساسی سیستم انسانی-طبیعی و چالش های پایداری موارد سیستم غذایی از ایالات متحده و پرو را در مقیاس های مختلف خلاصه می کنند.
  • ارزیابی جمعی 2.2: دانش آموزان عواملی را از سیستم های انسانی و طبیعی که منجر به توسعه و تغییر در سیستم های غذایی در طول تاریخ بشر می شود شناسایی و تجزیه و تحلیل می کنند.
  • ارزیابی تکوینی 3.1: دانش‌آموزان با یک ابزار ارزیابی رژیم آنلاین کار می‌کنند تا بررسی کنند که چگونه غذاهای مختلف بر کیفیت تغذیه‌ای رژیم‌های غذایی انسان تأثیر می‌گذارند.
  • ارزیابی خلاصه 3.2: دانش‌آموزان با یک ابزار نقشه‌برداری آنلاین کار می‌کنند تا دسترسی به غذا و صحراهای غذا در دو منطقه شهری ایالات متحده را ارزیابی کنند، و نتیجه‌گیری و پیشنهادهایی را برای رسیدگی به بیابان‌های غذایی در شهری کم دسترسی به غذا ارائه دهند.

 

 

 

 


ماژول 2: تاریخچه سیستم های غذایی

استیون وانک و کارل زیمرر، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گروه جغرافیا
پروفایل های نویسنده
این مطالب از طریق فرآیند توسعه مواد درسی InTeGrate توسعه و بررسی شده است.

خلاصه

 

این ماژول دوم در دوره Future of Food یک مرور تاریخی از ظهور و توسعه سیستم های غذایی تا کنون ارائه می دهد. ماژول 2.1، نیمه اول این ماژول، گذار از شکار و جمع آوری به اهلی کردن گیاهان زراعی را در ماقبل تاریخ بشر، از جمله منشاء گیاهان زراعی عمده غذایی و مکان ها و فرآیندهای اهلی کردن، به عنوان مثال ظهور گندم در مدیترانه شرقی یا سیب زمینی در منطقه آند. این فرآیندها از طریق دریچه چارچوب سیستم های انسانی-طبیعی جفت شده که در ماژول 1 معرفی شده و در طول دوره استفاده می شود، دیده می شوند. به عنوان بخشی از این مرور تاریخی، مفاهیم پیرامون تعامل انسان با گیاهان زراعی و خویشاوندان وحشی معرفی می‌شوند: برای مثال، مناطق جهانی که اهلی‌سازی یا مراکز تنوع را حمایت می‌کنند. یا مفهوم ساخت و ساز طاقچه به عنوان نمونه ای بارز از تعامل انسان و سیستم های طبیعی. در نیمه دوم، ماژول 2.2، ما تاریخچه سیستم های غذایی را به عنوان چهار مرحله متوالی توصیف می کنیم که طی آن نوآوری انسانی به محرک ها و بازخوردهای انسانی و طبیعی پاسخ می دهد. این مراحل از فعالیت‌های بومی‌سازی اولیه تا آخرین انتقال کشاورزی و تولید مواد غذایی به سمت شبکه‌های تجاری جهانی‌تر را شامل می‌شود. این ماژول همچنین به چالش های پایداری می پردازد. این مراحل از فعالیت‌های بومی‌سازی اولیه تا آخرین انتقال کشاورزی و تولید مواد غذایی به سمت شبکه‌های تجاری جهانی‌تر را شامل می‌شود. این ماژول همچنین به چالش های پایداری می پردازد. این مراحل از فعالیت‌های بومی‌سازی اولیه تا آخرین انتقال کشاورزی و تولید مواد غذایی به سمت شبکه‌های تجاری جهانی‌تر را شامل می‌شود. این ماژول همچنین به چالش های پایداری می پردازد.

 

از این فعالیت استفاده کردید؟ تجربیات و تغییرات خود را به اشتراک بگذارید

اهداف یادگیری

اهداف

  • سیستم های غذایی را به عنوان سیستم های انسان-طبیعی جفت شده (CHNS) توصیف کنید.
  • تعریف و توصیف مراحل مختلف تاریخ و توسعه سیستم های غذایی در تاریخ بشر.
  • تعاملات کلیدی (مثلاً درایورها، بازخورد) را که در CHNS وجود دارد، شرح دهید.
  • عوامل کلیدی سیستم انسانی و طبیعی را توضیح دهید که ظهور مراحل سیستم غذایی در تاریخ بشر را با استفاده از چارچوب CHNS توضیح می دهد.

اهداف یادگیری

در پایان این پودمان، دانشجویان باید بتوانند:

  • ویژگی های اصلی استفاده شکارچیان-گردآورنده از غذا و محیط را شرح دهید.
  • اهلی کردن گیاهان و جانوران در کشاورزی اولیه را تعریف و توصیف کنید.
  • تعریف و مثال هایی از انتشار فضایی، انطباق، ساخت طاقچه و ظرفیت حمل در سیستم های محیطی-غذایی.
  • هر یک از چهار (4) دوره تاریخی-جغرافیایی اصلی سیستم های محیط زیست-غذا را تعریف و توصیف کنید.
  • نمونه هایی از گیاهان و حیوانات اهلی اولیه و منطقه اهلی شدن آنها را ذکر کنید.
  • در چارچوب CHNS، محرک‌ها و بازخوردهای اساسی در سیستم‌های طبیعی و انسانی در دوران ماقبل تاریخ و تاریخی را به توسعه و گسترش کشاورزی و سایر تغییرات در سیستم‌های غذایی مرتبط کنید.
  • منشا و تسلط فعلی کشاورزی را با مفهوم دوره آنتروپوسن که در ماژول یک ارائه شده است، مرتبط کنید.

زمینه برای استفاده

این ماژول دو قسمتی برای یک هفته جلسات کلاسی، یا به صورت دو جلسه کلاسی یا به صورت ترکیبی با خواندن و کار خارج از کلاس و سپس یک جلسه کلاسی برای معرفی و شروع ارزیابی جمع بندی طراحی شده است. یک قالب کاملا آنلاین نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه ما ماژول را در قالب ترکیبی آزمایش کردیم. ماژول دو به منظور ایجاد زمینه برای درک روش‌های مدرن تولید مواد غذایی (مانند مدیریت خاک، تناوب زراعی) و سیستم‌های غذایی به‌طور کلی‌تر با درک منشاء محصولات و نحوه تعامل بشریت با تولید غذا و سازماندهی سیستم‌های غذایی طراحی شده است. در طول زمان. ما از چارچوب سیستم‌های انسانی-طبیعی جفت‌شده برای درک انواع مختلف تعاملات و محرک‌هایی که تغییراتی را در سیستم‌های غذایی ایجاد می‌کنند، استفاده می‌کنیم.

این ماژول برای زبان آموزان در دو سال اول تحصیل در مقطع لیسانس یا دانش آموزانی در رشته های دیگر طراحی شده است که به دنبال مقدمه ای بر تاریخچه سیستم های غذایی هستند. با این حال، دانشجویان مقطع کارشناسی ممکن است گزارش تاریخی اهلی‌سازی محصولات و سیستم‌های غذایی را جالب بدانند.

توضیحات و مواد آموزشی

این ماژول سیستم‌های غذایی و توسعه تاریخی آن‌ها، از جمله انواع فعالیت‌ها را شرح می‌دهد:

  • خواندن آنلاین صفحات دوره در دو ماژول، یکی بر اهلی کردن محصول و ظهور کشاورزی در چارچوب سیستم‌های انسانی-طبیعی همراه است.
  • در خارج، خوانش های آنلاین در مورد اهلی سازی از نشنال جئوگرافیک و قطعه ای از جرد دایموند که تأثیر کشاورزی بر جامعه بشری را به شیوه ای انتقادی ارائه می کند.
  • فعالیت بررسی دانش در مورد اهلی کردن محصول
  • یک ارزیابی خلاصه که از دانش‌آموزان می‌خواهد تا دانش خود را در مورد محرک‌ها و بازخوردهایی که باعث تغییرات تاریخی در سیستم‌های غذایی می‌شوند ترکیب کنند.

این ماژول می تواند توسط دانش آموزان در انواع گزینه های آنلاین و کلاس درس تکمیل شود. دانش‌آموزان می‌توانند خواندن، بررسی دانش، و فعالیت خواندن مقدماتی را قبل از کلاس کامل کنند، و سپس برای ارزیابی جمع‌بندی در کلاس آماده شوند و پس از پاسخ دادن به سؤالات در مورد مطالب ماژول، آن را شروع کنند. یک قالب کاملاً آنلاین نیز امکان پذیر است، به خصوص اگر مدرسان در تابلوهای بحث، چت یا سایر قالب ها برای پاسخگویی به سؤالات و آشنا کردن دانش آموزان با ریتم و سبک انجام تکالیف آنلاین در دسترس باشند. در قالب تمام کلاسی، هر یک از دو بخش ماژول برای ساختار یک کلاس استفاده می‌شود، با زمان کلاس در جلسه اول برای پاسخگویی به سؤالات مربوط به اهلی‌سازی محصول یا خوانش‌های بیرونی در مورد ظهور کشاورزی، استفاده می‌شود.

تمام مطالب برای دانش آموزان با استفاده از لینک مواد دانشجویی زیر به صورت آنلاین در دسترس است.

  • مطالب دانشجویی – ماژول 2: زمینه جغرافیایی و تاریخی

نکات و نکات آموزشی

چه چیزی برای ماژول بهتر کار می کند

چارچوب سیستم‌های طبیعی انسان همراه و اصطلاحاتی مانند تنوع کشاورزی و ساخت و ساز طاقچه در این ماژول برای ایجاد داربست برای درک سیستم‌های جفت شده و تنوع زیستی کشاورزی در آینده طراحی شده‌اند. اگرچه بخش‌های مهمی از درک سیستم‌های غذایی است، اما این پتانسیل برای برخی از یادگیرندگان خسته‌کننده است و ممکن است مهم باشد که داستان چگونگی قالب‌گیری گیاهان توسط انسان‌ها برای خدمت به آنها و اینکه چگونه این محصولات سپس بر تولید غذا تسلط یافتند، مهم باشد. — معروف به اهلی کردن — فرآیندی جذاب و هیجان انگیز است که هنوز در حال گسترش است. این می تواند در جلسات کلاس درس به خانه هدایت شود، اگر این بخشی از دوره باشد، شاید با استفاده از برخی از مطالب موجود در متن آنلاین در مورد اهلی کردن ذرت و مراکز جغرافیایی تنوع، یا در بحث درباره Jared Diamond. مقاله تحریک آمیز در مورد منشاء کشاورزی. مربیان همچنین ممکن است مجبور شوند به سؤالاتی در مورد چارچوب سیستم‌های طبیعی انسانی (CHNS) و ماهیت تا حدودی انعطاف‌پذیر این چارچوب پاسخ دهند: در ابتدا، ما بیشتر علاقه‌مندیم که از CHNS استفاده کنیم تا به یاد داشته باشیم که هم عوامل انسانی و هم طبیعی در بازی وجود دارد. قرار دادن اینها در یک سطح یکنواخت، به جای افراط در فرمالیسم مدل – هر چند ممکن است برخی از یادگیرندگان این را مفید یا جالب بدانند. مانند سایر بخش‌ها، ما دریافتیم که دانش‌آموزان به‌صورت دو نفره روی ارزشیابی جمع‌بندی کار کنند، و این تیم‌ها و تلاش‌های فردی باید از نزدیک برای بحث در مورد سؤالاتی که در تکمیل ارزیابی ایجاد می‌شوند، حمایت شوند، زیرا هنوز در ابتدای دوره است. دانش آموزان سال اول ممکن است با چالش هایی با میزان کار آنلاین و مستقل مواجه شوند. مربیان همچنین ممکن است مجبور شوند به سؤالاتی در مورد چارچوب سیستم‌های طبیعی انسانی (CHNS) و ماهیت تا حدودی انعطاف‌پذیر این چارچوب پاسخ دهند: در ابتدا، ما بیشتر علاقه‌مندیم که از CHNS استفاده کنیم تا به یاد داشته باشیم که هم عوامل انسانی و هم طبیعی در بازی وجود دارد. قرار دادن اینها در یک سطح یکنواخت، به جای افراط در فرمالیسم مدل – هر چند ممکن است برخی از یادگیرندگان این را مفید یا جالب بدانند. مانند سایر بخش‌ها، ما دریافتیم که دانش‌آموزان به‌صورت دو نفره روی ارزشیابی جمع‌بندی کار کنند، و این تیم‌ها و تلاش‌های فردی باید از نزدیک برای بحث در مورد سؤالاتی که در تکمیل ارزیابی ایجاد می‌شوند، حمایت شوند، زیرا هنوز در ابتدای دوره است. دانش آموزان سال اول ممکن است با چالش هایی با میزان کار آنلاین و مستقل مواجه شوند. مربیان همچنین ممکن است مجبور شوند به سؤالاتی در مورد چارچوب سیستم‌های طبیعی انسانی (CHNS) و ماهیت تا حدودی انعطاف‌پذیر این چارچوب پاسخ دهند: در ابتدا، ما بیشتر علاقه‌مندیم که از CHNS استفاده کنیم تا به یاد داشته باشیم که هم عوامل انسانی و هم طبیعی در بازی وجود دارد. قرار دادن اینها در یک سطح یکنواخت، به جای افراط در فرمالیسم مدل – هر چند ممکن است برخی از یادگیرندگان این را مفید یا جالب بدانند. مانند سایر بخش‌ها، ما دریافتیم که دانش‌آموزان به‌صورت دو نفره روی ارزشیابی جمع‌بندی کار کنند، و این تیم‌ها و تلاش‌های فردی باید از نزدیک برای بحث در مورد سؤالاتی که در تکمیل ارزیابی ایجاد می‌شوند، حمایت شوند، زیرا هنوز در ابتدای دوره است. دانش آموزان سال اول ممکن است با چالش هایی با میزان کار آنلاین و مستقل مواجه شوند. و قرار دادن اینها در یک سطح یکنواخت، به جای افراط در فرمالیسم مدل – اگرچه ممکن است برخی از یادگیرندگان این را مفید یا جالب بدانند. مانند سایر بخش‌ها، ما دریافتیم که دانش‌آموزان به‌صورت دو نفره روی ارزشیابی جمع‌بندی کار کنند، و این تیم‌ها و تلاش‌های فردی باید از نزدیک برای بحث در مورد سؤالاتی که در تکمیل ارزیابی ایجاد می‌شوند، حمایت شوند، زیرا هنوز در ابتدای دوره است. دانش آموزان سال اول ممکن است با چالش هایی با میزان کار آنلاین و مستقل مواجه شوند. و قرار دادن اینها در یک سطح یکنواخت، به جای افراط در فرمالیسم مدل – اگرچه ممکن است برخی از یادگیرندگان این را مفید یا جالب بدانند. مانند سایر بخش‌ها، ما دریافتیم که دانش‌آموزان به‌صورت دو نفره روی ارزشیابی جمع‌بندی کار کنند، و این تیم‌ها و تلاش‌های فردی باید از نزدیک برای بحث در مورد سؤالاتی که در تکمیل ارزیابی ایجاد می‌شوند، حمایت شوند، زیرا هنوز در ابتدای دوره است. دانش آموزان سال اول ممکن است با چالش هایی با میزان کار آنلاین و مستقل مواجه شوند. و این تیم‌ها و تلاش‌های فردی باید از نزدیک برای بحث در مورد سؤالاتی که در تکمیل ارزیابی ایجاد می‌شوند حمایت شوند، زیرا این هنوز در مراحل اولیه است. دانش آموزان سال اول ممکن است با چالش هایی با میزان کار آنلاین و مستقل مواجه شوند. و این تیم‌ها و تلاش‌های فردی باید از نزدیک برای بحث در مورد سؤالاتی که در تکمیل ارزیابی ایجاد می‌شوند حمایت شوند، زیرا این هنوز در مراحل اولیه است. دانش آموزان سال اول ممکن است با چالش هایی با میزان کار آنلاین و مستقل مواجه شوند.

چیزی که دانش‌آموزان سخت می‌دانستند

  • ما نمونه‌های ملموس‌تری از محرک‌ها و بازخوردها را در نمودارهای سیستم‌های انسانی-طبیعی جفت‌شده پس از دوره آزمایشی قرار دادیم تا این نمودارها آنقدر انتزاعی نباشند. با این وجود، این می تواند برای دانش آموزان یک نکته گیج کننده باشد زیرا آنها در مورد عوامل مختلفی که توسعه انواع مختلف سیستم های غذایی را در طول تاریخ توضیح می دهند فکر می کنند. آنها ممکن است برای تقسیم تولید غذا یا سیستم های غذایی به عنوان یک کل به اجزای انسانی و طبیعی و شناسایی تأثیرات یک جزء بر دیگری استفاده نشوند. کمک به آنها برای درک این موضوع به عنوان یک “عدسی” آگاهانه برای تفسیر سیستم های غذایی ممکن است یک نقطه کلیدی فراشناخت برای ماژول باشد.
  • ممکن است مربیان بخواهند به این نکته اشاره کنند که چهار مرحله سیستم های غذایی تنها راه توصیف روابط بین انسان و تولید غذا در طول زمان تاریخی نیستند، بلکه به عنوان یک ساده سازی مفید برای ثبت گرایش ها و گرایش های اصلی در نظر گرفته شده اند. داستان‌های خاص‌تر، دقیق‌تر، و شاید متناقض‌تر در مورد چگونگی توسعه جامعه بشری وجود دارد، و ممکن است برای دانش‌آموزان نیز جالب باشد.
  • بحث در مورد اصطلاحات ارائه شده ممکن است برای تضمین درک اصطلاحات و مفاهیمی مانند انتشار فضایی یا ساخت و ساز طاقچه که در ماژول ارائه شده اند مفید باشد.

بازتاب ها

این ماژولی نیست که برای تکالیف سنگین باشد. هدف به دست آوردن درک کلی از رابطه انسان با گیاهان زراعی و سیستم‌های تولید غذا و تجارت در طول قرن‌ها از ماقبل تاریخ تا امروز است و ایجاد علاقه به شیوه‌ای که این نشان‌دهنده تعامل دائمی بین سیستم‌های اجتماعی انسان و سیستم‌های طبیعی زمین باشد. ، دومی در مفاهیم علوم زمین مانند تنوع زیستی و فرآیندهای سیستم زمین مفهوم سازی شده است.

ارزیابی

ماژول 2 ارزیابی جمع‌بندی: از دانش‌آموزان خواسته می‌شود ابتدا محرک‌ها و بازخوردها را در یک نمودار سیستم موجود توضیح دهند که ظهور کشاورزی و اهلی‌سازی محصولات را توصیف می‌کند. با استفاده از این به عنوان یک الگو، سپس از آنها خواسته می‌شود که برچسب‌هایی را روی نمودار دیگر سیستم‌های انسانی-طبیعی دیگر که فاز بعدی سیستم‌های غذایی جهانی را توصیف می‌کند، پر کنند و به سؤالاتی پاسخ دهند که نشان می‌دهد می‌توانند توضیح دهند که چگونه محرک‌های تعاملی باعث ایجاد تغییر در سیستم‌های غذایی و انسان می‌شوند. ارتباط با سیستم های طبیعی در تولید مواد غذایی آنها همچنین باید بتوانند مفاهیم ساخت طاقچه و انتشار فضایی در تاریخ تولید مواد غذایی را تشخیص دهند و توضیح دهند که چگونه اینها بخشی از توسعه سیستم های غذایی است که در چهار مرحله ارائه شده در ماژول 2.2 خلاصه شده است.

مراجع و منابع

Brookfield, H., Padoch, C., Parsons, H., & Stocking, M. 2004. کشت تنوع زیستی: درک، تجزیه و تحلیل و استفاده از تنوع کشاورزی.

کراسبی، آلفرد، امپریالیسم بوم شناختی: گسترش بیولوژیکی اروپا، 900-1900. انتشارات دانشگاه کمبریج، ویرایش دوم 2004.

Diamond, J. “بدترین اشتباه در تاریخ نژاد بشر”، مجله Discover، می 1987، صفحات 64-66. http://www.ditext.com/diamond/mistake.html

الماس، جی. تکامل، پیامدها و آینده اهلی کردن گیاهان و حیوانات. Nature 418 (6898): 700-707، 2002.

نشنال جئوگرافیک، دایره المعارف آموزش. اهلی شدن. http://education.nationalgeographic.org/encyclopedia/domestication/

پولان، مایکل. گیاه شناسی میل: نمای گیاهی از جهان. خانه تصادفی، 2001.

اسمیت، بروس دی. ظهور کشاورزی. نیویورک: کتابخانه علمی آمریکا، 1995

 

 

 

 

ماژول 3: رژیم غذایی و تغذیه

استیون وانک، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گروه جغرافیا

مشخصات نویسنده

این مطالب از طریق فرآیند توسعه مواد درسی InTeGrate توسعه و بررسی شده است.

خلاصه

 

ماژول 3 نیازهای تغذیه ای را پوشش می دهد که الگوهای مصرف انسان به طور ایده آل در سیستم های غذایی به آنها پاسخ می دهد، و برخی از چالش های تغذیه ای (مربوط به کمبود و مازاد اجزای رژیم غذایی) که در حال حاضر توسط مصرف کنندگان در طیف گسترده ای از سیستم های غذایی با آن مواجه هستند. ماژول 3.1 دانش آموزان را در یادگیری نیازهای اساسی تغذیه انسان و ویژگی های رژیم های غذایی که برای ارتقای سلامتی هستند، درگیر می کند. ماژول 3.2 مسائل جاری در سیستم های غذایی مربوط به سوءتغذیه، و همچنین چالش ها و تلاش ها برای سالم تر کردن رژیم های غذایی، هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان را پوشش می دهد. همچنین فراگیران را تشویق می‌کنیم تا به این فکر کنند که چگونه این اصول تغذیه‌ای و تلاش‌ها برای ارتقای دسترسی به غذا و رژیم‌های غذایی سالم‌تر در تجزیه و تحلیل منطقه‌ای که شما برای سنگ بنای خود انتخاب می‌کنید، مطابقت دارد.

 

از این فعالیت استفاده کردید؟ تجربیات و تغییرات خود را به اشتراک بگذارید

اهداف یادگیری

اهداف

  • عناصر اساسی یک رژیم غذایی سالم را از دیدگاه علمی شرح دهید
  • چالش های اصلی تغذیه فعلی و علل فوری آنها، مانند کمبود مواد مغذی و مصرف بیش از حد کالری را شرح دهید.
  • چالش های اصلی تغذیه فعلی را به عوامل اجتماعی مانند دسترسی به غذا و تغییر رژیم غذایی در سیستم های غذایی مدرن مرتبط کنید.

اهداف یادگیری

پس از اتمام این پودمان، دانشجویان قادر خواهند بود:

  • دسته بندی اساسی مواد مغذی و چگونگی کمک آنها به عملکرد و سلامت انسان را شرح دهید.
  • تغییرات عمده ای را که در رژیم غذایی/تغذیه در کشورهای غنی و فقیر رخ می دهد را شرح دهید.
  • مفهوم دسترسی به غذا و اصطلاح “صحرای غذا” را در تضاد با مفاهیم گسترده تر امنیت غذایی و ناامنی غذایی تعریف کنید.
  • تغییرات در تفکر در مورد تغذیه سالم و اصول اساسی باقی مانده را درک کنید.
  • از یک ابزار تغذیه آنلاین برای تجزیه و تحلیل و مقایسه رژیم ها و مناطقی که در آنها کمبود یا بیش از حد مواد مغذی دارند، استفاده کنید.
  • تجزیه و تحلیل کنید که چرا دسترسی به غذا در سیستم های غذایی مدرن یک مسئله است.
  • از یک ابزار نقشه برداری برای تجزیه و تحلیل وضعیت دسترسی به غذا در شهرهای ایالات متحده استفاده کنید و این موقعیت های دسترسی به غذا را به ادبیاتی که تاریخچه استراتژی هایی برای تضمین دسترسی به غذا در این شهرها را توصیف می کند، مرتبط کنید.

زمینه برای استفاده

این ماژول دو قسمتی برای یک هفته جلسات کلاسی طراحی شده است، یا به صورت دو یا سه جلسه کلاسی یا به صورت ترکیبی با خواندن و کار خارج از کلاس و سپس یک جلسه کلاسی برای معرفی و شروع ارزیابی جمع بندی. یک قالب کاملا آنلاین نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه ما ماژول را در قالب ترکیبی آزمایش کردیم. ماژول سه به گونه‌ای طراحی شده است که دانش‌آموزان برخی از دانش‌های اساسی در مورد تغذیه انسان و همچنین مسائلی مانند سوءتغذیه و دسترسی محدود به غذا، که چالش‌های اصلی در سیستم‌های غذایی هستند، ارائه دهد. در نظر گرفته شده است که جایگزین یک دوره ترم کامل در تغذیه یا مسائل تغذیه در سیستم های غذایی شود، بلکه به عنوان یکی از جنبه های پایداری و سایر چالش های سیستم های غذایی در این دوره معرفی شده است. با این حال،

این ماژول برای زبان آموزان در دو سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی یا دانش آموزانی در رشته های دیگر طراحی شده است که به دنبال مقدمه ای برای چالش های تغذیه در سیستم های غذایی هستند.

توضیحات و مواد آموزشی

این ماژول با استفاده از فعالیت های زیر دانش آموزان را با مسائل تغذیه انسان در سیستم غذایی آشنا می کند:

  • خواندن آنلاین صفحات دوره در دو بخش، یکی بر جنبه‌های بیولوژیکی نیازهای مواد مغذی انسان و کمبودهای رایج در سراسر جهان، و دومی بر چالش‌های سیستمیک برای تغذیه کافی و ارتقاء دهنده سلامت در انواع سیستم‌های غذایی متمرکز بود.
  • فعالیت ها بر روی برخی از دانش دقیق در مورد تغذیه انسان در خواندن متمرکز شد.
  • استفاده از ابزار ارزیابی رژیم غذایی در ارزیابی تکوینی برای بهبود درک نیازهای تغذیه ای و مقایسه آن با برخی از رژیم های معمولی.
  • سنجیدن گزینه‌ها برای بهبود کلی سیستم غذایی و بحث‌های رایج در مورد تغذیه، مانند تهدید ناشی از منابع مختلف چربی در رژیم غذایی، یا ارزیابی نقش غذاهای ارگانیک و محلی در رفع کمبود مواد غذایی سالم در میان افرادی که دسترسی به آن ندارند. رژیم های غذایی سالم تر
  • یک ارزیابی خلاصه که از دانش‌آموزان می‌خواهد مسائل مربوط به دسترسی به غذا در دو شهر ایالات متحده و درس‌های برآمده از مورد هر شهر را تجزیه و تحلیل کنند، که شامل استفاده از ابزار نقشه‌برداری آنلاین نیز می‌شود.

این ماژول می تواند توسط دانش آموزان در انواع گزینه های آنلاین و کلاس درس تکمیل شود. دانش‌آموزان می‌توانند خواندن و بررسی دانش را قبل از کلاس کامل کنند، و سپس برای ارزیابی جمع‌بندی در کلاس آماده شوند و پس از پاسخ به سؤالات در مورد مطالب ماژول، آن را شروع کنند. یک قالب کاملاً آنلاین نیز امکان پذیر است، به خصوص اگر مدرسان در تابلوهای بحث، چت یا سایر قالب ها برای پاسخگویی به سؤالات و آشنا کردن دانش آموزان با ریتم و سبک انجام تکالیف آنلاین در دسترس باشند. در قالب تمام کلاسی، هر یک از دو بخش ماژول برای ساختار یک کلاس استفاده می شود، با زمان کلاس در جلسه اول برای پاسخگویی به سؤالاتی در مورد نیازهای تغذیه انسان و مسائل مربوط به رژیم غذایی انسان، و جلسه کلاس دوم متمرکز بر دسترسی به غذا. ، بیماری مزمن،

  • مواد دانشجویی – ماژول 3: رژیم غذایی و تغذیه

نکات و نکات آموزشی

چه چیزی برای ماژول بهتر کار می کند

دو بخش از این ماژول تقسیم بندی شده است. ماژول 3.1 به نیازهای تغذیه و رژیم غذایی انسان در سطح بیولوژیکی بیشتری می پردازد و اجزای یک رژیم غذایی سالم را با چالش های جهانی خاص در کمبود مواد مغذی مرتبط می کند. در همین حال، ماژول 3.2 رویکرد سیستماتیک تری را در ارائه چالش های اصلی سیستم غذایی مانند سوء تغذیه، بیماری های مزمن مرتبط با رژیم غذایی، و سطوح پایین دسترسی به غذا (“بیابان های غذا”) اتخاذ می کند. به احتمال زیاد به خوبی کار خواهد کرد که به طور صریح این را برای دانش‌آموزان بیان کنیم تا پیشرفت خود را از طریق ماژول‌ها و به عنوان آیتمی برای فراشناخت هدایت کنند: ابتدا تمرکز بر زیست‌شناسی و سپس نگاهی به سیستم‌های اجتماعی پیرامون و مقابله با چالش‌ها برای برآوردن نیازهای بیولوژیکی. ارزیابی تغذیه با استفاده از ابزار آنلاین رژیم غذایی، برای بسیاری از دانش آموزان یک فعالیت لذت بخش بود. واکنش های زیادی را برمی انگیزد و در صورت امکان انتخاب خوبی برای اشتراک گذاری در کلاس و بحث آنلاین است. به نظر ما خوب است که دانش‌آموزان به صورت دو نفره روی ارزشیابی جمعی کار کنند. همچنین در حین اجرای آزمایشی در یکی از پردیس ها، دانشجویان تغذیه در کلاس حضور داشتند که مسائل تغذیه برای آنها موضوعی بسیار آشنا بود و ممکن است کمک کند که این دانش آموزان در گروه با سایر دانش آموزان غیرتغذیه ای پراکنده شوند تا یادگیری همتا به همتا بتواند به وقوع پیوستن.

چیزی که دانش‌آموزان سخت می‌دانستند

  • تکمیل و همگام شدن با خواندن در متن آنلاین، و خواندن های خارج طراحی شده برای تقویت درک، یک چالش همیشگی در طول اجرای آزمایشی ماژول ها در این دوره بود. ما از آزمون‌ها برای تشویق به خواندن و درک نیازهای اساسی تغذیه و رژیم غذایی و مسائل اساسی تغذیه‌ای که سیستم‌های غذایی با آن مواجه هستند، استفاده کردیم.
  • برای درک معیارهای نقشه برداری برای بیابان های غذایی، دانش آموزان ممکن است به کمک ابزار نقشه برداری که بخشی از ارزیابی جمعی است نیاز داشته باشند.
  • در ارزیابی جمع‌بندی، جمع‌آوری تحلیلی درباره اینکه چرا فیلادلفیا در افزایش دسترسی به غذا و اعمال آن در مورد شهر دیگری موفق بوده است، یک کار پیچیده است. ممکن است برای مربی مفید باشد که گروه‌های ارزیابی جمع‌بندی را برای طرح سؤالات راهنما، و/یا بحث مختصر در کل کلاس برای فهرست کردن برخی از دلایل بیابان‌های غذایی و راهبردهای مبارزه با آنها، برای غنی‌سازی کار دانش‌آموزان مفید باشد. در ارزیابی جمعی

بازتاب ها

این ماژول حول ایجاد برخی مفاهیم اساسی رژیم غذایی و تغذیه است که می توان در طول دوره به آنها اشاره کرد. پیوندهایی با ماژول های بعدی وجود دارد، مانند ماژول 6 و ویژگی های محصول، که به نقش رژیم غذایی محصولات مختلف (غلات به عنوان ترکیبی از کربوهیدرات ها با محدوده محدودی از پروتئین، حبوبات به عنوان مکمل با پروتئین اضافی) و ماژول 10 در مورد آسیب پذیری مرتبط است. ارتباط با ناامنی غذایی و دسترسی ضعیف به غذا.

ارزیابی

دانش‌آموزان ارزیابی تکوینی 3.1 را با استفاده از ابزار رژیم غذایی آنلاین برای مقایسه رژیم‌ها و ترسیم درس‌های اصلی درباره بخش‌های مهم یک رژیم غذایی سالم تکمیل می‌کنند. آنها همچنین ارزیابی جمعی 3.2 را تکمیل می کننداز آنها بخواهیم وضعیت دسترسی به غذا در دو شهر را با هم مقایسه کنند و راه حل هایی را برای شهری با سطوح پایین دسترسی به غذا با استفاده از مطالعه کوتاهی در مورد تلاش ها برای بهبود دسترسی به غذا در فیلادلفیا پیشنهاد کنند. در ارزیابی تکوینی، پاسخ‌های دانش‌آموزان باید نشان دهد که آنها از این ابزار به شیوه‌ای درگیر برای تجزیه و تحلیل عناصر کلیدی یک رژیم غذایی سالم، مانند تنوع در میان غلات، منابع پروتئین، و میوه‌ها و سبزیجات استفاده کرده‌اند. در ارزیابی جمع‌بندی، دانش‌آموزان باید توانایی استفاده از مهارت‌های نقشه‌خوانی را برای تجزیه و تحلیل وضعیت دسترسی به غذا در محله‌های مختلف شهر نشان دهند، و سپس از منابع متعددی مانند خواندن کوتاه و یک کلیپ رادیویی استفاده کنند تا توصیه‌هایی را تدوین کنند. افزایش دسترسی گسترده به غذا در محله های هیوستون.

مراجع و منابع

رسانه عمومی هیوستون 2013. “Houston Matters: Food Deserts in Houston”. دسترسی آنلاین در http://www.houstonmatters.org/segments/segment-a/2013/08/22/20-of-harris-county-is-a-food-desert-we-talk-food-deserts-on -هوستون مهم است

Millstone، E.، و T. Lang. 2013. اطلس غذا. انتشارات Earthscan: منبعی عالی برای تجسم چالش های تغذیه فعلی در سراسر جهان در کمبود ویتامین، مصرف کالری، ویتامین A و سایر چالش های تغذیه ای.

Winne, M. 2008. بستن شکاف غذایی: تنظیم مجدد جدول در سرزمین فراوانی. Beacon Press: این منبع برای مطالعه کوتاهی است که در ارزیابی جمع بندی ارائه شده است.

 

 

 

 

  • اشتراک گذاری:
author avatar
ادمین 1

مطلب قبلی

چگونه جهان طی 50 سال آینده تغییر خواهد کرد؟
اسفند 17, 1400

مطلب بعدی

ماژول 8: آفات و مدیریت یکپارچه آفات
اسفند 17, 1400

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

download
نقش زنان در امنیت غذایی چیست؟
1 تیر, 1401
download
برنامه جهانی غذا
13 خرداد, 1401
images (2)
تولید مواد غذایی، تاریخچه
13 خرداد, 1401

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • مدل تجاری
  • سازمان تحقیق و توسعه با تمرکز بر حال و آینده
  • مدیریت مالی: دامنه، اهداف و اهمیت
  • آینده‌اندیشی: نگارش سناریوها
  • چگونه ذهنیت می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد

درخواست مقاله و اسلاید سفارشی

برای سفارش مقاله و اسلاید با ما در ارتباط باشید:
reformh@yahoo.com

ارسال درخواست

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

ورود با حساب کاربری سایت شما

رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

یک حساب کاربری جدید ثبت کنید

آیا عضو هستید? اکنون وارد شوید